Sari la conținut

Postări Recomandate

Salutare . Am si eu o problema cu rs-ul meu . Acum ceva timp am incercat sa-l pornesc , pornea relativ greu , dupa care il ambalam , iar in ture mari imi dadea niste rateuri urate ...pana la urma am descoperit cauza , pistonul era spart in rest cilindrul nu avea nici un fel de problema .

L-am inlocuit cu unul bun cu un pret pe masura insa acum am alta problema . Atunci cand incerc sa o pornesc , sta bine la relantiu insa cand ii dau gaz mai brusc da un rateu si se opreste , dar cand o iau usor nu am nici un fel de problema ... Mentionez ca nici macar nu pot pleca de pe loc cu ea ...

Eu am presupus ca este aerul de vina . Pe langa asta urca destul de greu in ture... trebuie sa trag calumea de ea sa ajunga undeva la 8 mii de ture .

Am compresie , am scanteie , are tot ce-i trebuie , insa tot nu inteleg ce se intampla cu ea ...

Am intrebat zeci de persoane insa nimeni nu a putut sa ma ajute ... Sper sa am noroc aici pe forum si sa ma indrume cineva sa o scot la capat cu ea ca nu stiu ce sa-i mai fac .

 

Multumesc pentru atentia acordata .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Benzina trage , am verificat . Am umblat si prin carburator chiar daca nu aveam nici cel mai mic habar ce faceam pe acolo , nici macar nu stiam/stiu care e surubl de relantiu si cel de amestec/aer .

Habar nu am ce sa-i mai fac ... pur si simplu numai am rabdare sa vina un mecanic, weekendul asta o sa imi bag nasul pe acolo. Tare-mi e ca o dezmembrez toata , dar tot nu cred ca o sa rezolv ceva ... Cand aveam pistonul spart imi sufla aerul din carburator , acum il trage , ceea ce zic eu ca e normal , insa tot nu inteleg ce au rateurile alea cu mine ... Nu am putut sa ma bucur de ea macar o saptamana adunata toata vara asta ... Daca o fac si iarna o sa o scot afara...

Sper sa gasesc odata problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaa, pai nu asa, trebuie desfacut.curatat etc. Parerea mea e sa mergi la mecanic pentru ca de obicei mesteritul asta ca al tau la un motor duce la defecte suplimentare fata de cel initial... Asta in cazul in care chiar nu le ai deloc, cum zici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa verifici power valva si sistemul de cabluri aferente si carduratia....nu neaparat in ordinea asta, conditia esentiala este sa fie in rest ok(cilindru. segmenti. etamsare...etc )

Sau, cum iti spunea si Error1132, mergi la un mecanic care se ocupa cu 2T (italiene de preferat)

 

Spor!

Editat de Unchiu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca am descoperit problema . Nu e bine pusa la punct . A fost segmentata de fostul proprietar si numai avea punctul in acelas loc . El doar a cautat un punct in care pornea dar nu era suficient din cate am vazut . Am miscat eu de chestia aia care face legatura cu electromotorul (sunt prastie la mecanica , doar taicamiu ce mai se pricepe) si am observat faptul ca atunci cand ii dau gaz maxim numai da rateuri , insa nu sta mereu fixa acolo ... Mi-a explicat cineva ca nu arde benzina ( probabil de acolo era si benzina de pe esapament ) din cauza ca nu primeste scanteia la timp , cica da scanteia inainte sa ajunga pistonul ... Mi-am prins eu urechile pe acolo insa iar nu am mai rezolvat nimic ... Oricum atunci cand aproape o facusem am dat o tura cu ea si din viteza a 3-a am scazut in viteza a doua iar cand am facut stanga pe o straduta mi-a dat motorul sa moara si am bagat-o in viteza intai si am turat-o mai mult .

 

Habar nu am ce sa fac... mecanic nu gasesc sau daca gasesc pe cineva imi zice ca are treaba si sa revin altadata sau imi zice sa o duc la el la service ...

Toata vara am stat cu ea in garaj si m-am chinuit sa o fac ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citeste ce ti-am scris mai sus, reciteste si apoi mai citeste odata... Ce explici tu nu are nici o treaba cu ... nimic. Mobra ta din cate stiu este in 2 timpi, deci nu are nici un "punct", nu are distributie, eventual avans reglabil dar nici ala nu is sigur, du-te la mecanic pana nu e prea tarziu, ce faci tu se numeste... oricum altceva decat diagnosticare sau reparatie... Serios

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobrele astea de capacitate mica si putere relativ mare sunt date draq, iti zic din proprie experienta. Am avut 2 crosuri de 50cc, japoneze dar nu mai stiu exact ce erau... in fine, le-am luat la bani de nimic pentru ca proprietarii se saturasera sa tot incerce sa le faca sa mearga calumea, eu, la fel ca tine mare "mester" am inceput sa le "reglez", bineinteles, cateva luni mai tarziu s-au vandut si de la mine la fel cum le-am cumparat, bani de nimic si mergeau la jumate din capacitate. De aia zic, mergi la un service, nu poate costa o avere, dar acolo iti face o diagnoza corecta si stii ce te asteapta pe partea cu investitiile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salutare, o problema asemanatoare ca a ta am avut si eu la RS-u meu. Trebuia turata bine cand plecam cu ea de pe loc sa nu-mi moara motorul, daca bagam mana in gaz in prima treapta, nu mai tragea deloc si se auzea foarte foarte gros apoi murea motorul. Initial am crezut ca am probleme cu compresia, dar se pare ca aveam fisurat acel "gat" care face legatura dintre carburator si motor :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Acum am alta problema , trebuie sa o pun la punct si nu stiu cum . I-am desfacut volanta magnetoul si cam atat...habar n-am cum sa o pun la punct ...

Sper sa gasesc pe cineva sa ma ajute . :)

 

 

Edit : Deaia imi dadea in nas cand o acceleram ... nu era pusa bine la punct.



Problema a fost rezolvata . Am schimbat magnetoul , am pus-o si la punct iar acum merge fara probleme , dupa 3 luni de asteptare abea azi am facut o plimbare mult asteptata ...

Editat de Aprilia Rs125
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am alta problema , trebuie sa o pun la punct si nu stiu cum . I-am desfacut volanta magnetoul si cam atat...habar n-am cum sa o pun la punct ...

Sper sa gasesc pe cineva sa ma ajute . :)

 

 

Edit : Deaia imi dadea in nas cand o acceleram ... nu era pusa bine la punct.

 

Problema a fost rezolvata . Am schimbat magnetoul , am pus-o si la punct iar acum merge fara probleme , dupa 3 luni de asteptare abea azi am facut o plimbare mult asteptata ...

salut, si nu ne spui si noua secretu cum ai pus o la punct.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Ieri seara fiind cald am iesit putin cu ea pe afara , dupa cateva ture linistite am dat un sprint cu a doua pana la 12 mii de ture iar acolo...dezastru , mi s-a blocat roata pe spate (mentionez ca ambreiajul nu e reglat tocmai bine) ...in final am reusit sa o controlez si sa nu dau cu ea de asfalt , dupa am pornit-o iar si am dus-o acasa , iar de atunci nu am mai umblat in ea .

E posibil sa fie de la ambreiaj , sau sa nu fi primit benzina ? Ori pistonul lipit ...uitasem ca inca e in rodaj...oricum dupa a pornit fara probleme ...insa nu inteleg cauza si cum pot evita .

Sunt novice in domeniu si mi-ar fi de folos un sfat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Bre, esti cu capul? Citeste cu atentie ce iti scriem.

 

Motoreta ta e in doi timpi. Nu are supape, distributie, punct. Nu mai umbla pe unde te taie capul!!!!!!!!!!

Roata spate nu se blocheaza din cauza ambreiajului. Probabil a calat motorul pentru ca i-ai dat 13000 de ture in rodaj. Geniule.

 

 

Ce an este? Asta-i manualul pentru 2002. Manualul dupa care ti-ar repara-o mecanicul de la service. Da-l jos, printeaza.

 

Aprilia-RS125-2002.pdf

 

Ia un scaunel cu trei picioare, d-ala cioplit de rudari. Pune-l langa motoreta. Dupa ce ai facut toate astea scrie aici.

Editat de choppermaniac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citeste ce ti-am scris mai sus, reciteste si apoi mai citeste odata... Ce explici tu nu are nici o treaba cu ... nimic. Mobra ta din cate stiu este in 2 timpi, deci nu are nici un "punct", nu are distributie, eventual avans reglabil dar nici ala nu is sigur, du-te la mecanic pana nu e prea tarziu, ce faci tu se numeste... oricum altceva decat diagnosticare sau reparatie... Serios

Tin sa te contrazic aici , mobrele in 2 t au avans reglabil , se regleaza foarte usor din magnetou (din aprindere) ai 3 suruburi de prindere ale statorului si de acolo se regleaza statorul inclusiv cititorul de scanteie de pe magnetou ....la el dadea scanteia prea devreme sau prea tarziu sunt convins...de acolo si rateurile am patit si eu la fel, nu dadea scanteia la punctul maxim al pistonului , in general se regleaza astfel , surubul de sus de la cititorul de scanteie trebuie sa fie fix in mijlocul cantului de reglaj , daca il dai mai in dreapta ai maresti avansul ( da scanteie mai devreme ) daca il dai mai in stanga micsorezi avansul si da scanteie mai tarziu .

 

Bre, esti cu capul? Citeste cu atentie ce iti scriem.

 

Motoreta ta e in doi timpi. Nu are supape, distributie, punct. Nu mai umbla pe unde te taie capul!!!!!!!!!!

Roata spate nu se blocheaza din cauza ambreiajului. Probabil a calat motorul pentru ca i-ai dat 13000 de ture in rodaj. Geniule.

 

 

Ce an este? Asta-i manualul pentru 2002. Manualul dupa care ti-ar repara-o mecanicul de la service. Da-l jos, printeaza.

 

attachicon.gifAprilia-RS125-2002.pdf

 

Ia un scaunel cu trei picioare, d-ala cioplit de rudari. Pune-l langa motoreta. Dupa ce ai facut toate astea scrie aici.

intradevar nu are supape distributie dar are punct la scanteie , aprindere este dereglata de la magnetou nu iti porneste nici sa o f,,i pentru ca da scanteia aiurea...ea trebuie sa fie data in punctul maxim superior al pistonului daca e data mai devreme sau mai tarziu merge aiurea si dauneaza pistonului probabil daia s-a spart si primul ;)

 

Am rezolvat si problema asta . Si-a revenit , cred ca era calat motorul , mi-am dat seama dar nu am mai editat . Am rezolvat cu totul acum , numai am nici o problema . Mersi de ajutor .

si pentru tine am cateva sfaturi daca vrei sa ma asculti , si eu am avut si rs 50 si rs 125 si stiu motorasele astea pe deasupra :D dar acum am un cbr 125 in 4 t si vreau sa iti spun cate ceva ...

in primul rand rs 50 cu rs 125 nu se compara niciodata ,

acum sa incepem cu rs 125 plusuri si minusuri si sfaturi de intretinere...

un rs 125 bun e cel neumblat in el...cel putin la set sa nu fie cheie de roman pusa pe el ....sa fie totul original , apoi ca intretinere trebuie neaparat sa ai pui un ulei de amestec bun gen motul , conteaza fff mult uleiul la un 2 t , apoi se recomanda cel putin eu asta faceam si nu am avut probleme...ca la fiecare litru de benzina sa ai pui in rezervor 5 grame de ulei de amestec deoarece , Doamne fereste de o defectiune la pompa de ulei in mers, si se caleaza automat motorul , apoi la relanti motorul nu primeste ulei de amestec deoarece pompa de ulei acctioneaza doar in momentul in care accelerezi ;) ....

pana aici ca motor e ft ok rs 125 eu mergeam cu el si ai scoteam un consum cam de 6 cand mergeam cu el pana in 7 mii inclusiv ( pana sa intre power valve) dupa ce depaseama sarea consumul destul de mult dar aveai si putere...legat de power valve este de preferat sa mergi doar la nevoie cu motorul in ture maxime 12 mii 13 mii...deoarece la turatii mari uzura este foarte mare la 2t si sa mergi mereu cu el asa il termini repede....

ce mi-a placut la rs 125 : putere , "zvacul" de la power valve si manevrabilitatea, statea ft bine pe curbe si era usor de manevrat si in oras...si sunetul sa zicem ca era destul de ok pt un 2t de 125

dezavantaje : consum destul de mare fiabiliate mica...si intretinere destul de scumpa...piese scumpe etc...

 

acum sa vorbesc si putin despre cbr 125 , am modelul 2005 si sincer sunt ft multumit de el deoarece :

 

ca avantaje : sunet deosebit nu se compara cu rs 125...fiabilitate nu mai vorbim , are un prieten mecanic o vorba "alta treaba cand se scalda ambielajul ala in ulei" , alt avantaj consum redus am facut 80 km cu 3 l de benzina si nu mers intins ci serpentine deal etc ( valenii de munte - Cheia , daca sti traseul ) , e foarte manevrabil mai ales in oras e micut se strecoara repede, de curbe nu mai zic chiar daca am un cauciuc mai ingust pe spate 130/70/17 sta foarte bine pe curbe avand centrul de greutate mai jos , apoi pozitia de mers e foarte faina...mergi cu el si nu simti ca mergi , pozitia ghidoanelor e inalta si nu stai aplecat pe el , e perfect pentru mine , pentru plimbari etc...nu imi trebuie sa zbor pe sosele ca nu sunt pe pista...top speed undeva la 135..

 

ca dezavantaje fata de rs : nu are acelas demaraj si aceeasi forta...are doar 14 cp fata de un rs cu power valve cu 36 cp...top speed la fel nu se compara cu rs-ul dar crede-ma ca nu as mai da niciodata un motor in 4timpi pe unul in 2 timpi..., si alt dezavantaj sa zicem la estetica , rs-ul e mai frumusel mai mare...

 

acum tu sti ce vrei sa faci...ori scapi de el si iti iei ceva in 4 timpi , ori daca esti fan rs 125 si 2t il ti dar il pui bine bine la punct si il intreti cum se cuvine...ceea ce te costa putin...daca mai ai ceva nelamuriri poti sa ma intrebi si o sa te ajut cu placere ! Salut!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult de tot pentru sfaturi . Rs-ul asta a fost primul motor care l-am luat , dupa zeci de probleme si un an de stat pe bara abea in iarna asta pot sa zic ca e complet 100% .

Ai foarte mare dreptate in tot ceea ce spui , la mine problema a fost cu magnetoul ce nu avea pana si a fost sudat , fiind inlocuit cu unul bun, iar apoi pus la punct exact cum ai explicat si tu mai sus .

Chiar o sa tin minte sfatul cu 5 grame de ulei , acum cateva luni chiar am avut probleme cu pompa .

Legat de power valve , o sa fiu mai atent pe viitor si o sa tin minte si acest sfat .

Voi mai sta o perioada cu RS-ul , cel putin un an dupa care s-ar putea sa ma indrept catre una in 4 timpi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Absolut offtopic: eu stiu ca exact la PMS nu trebuie sa dea scanteie. De ce? Imagineaza-ti ambielajul, biela, boltul pistonului toate aliniate pe aceeasi axa. Si vine explozia...... Ma insel?

 

intradevar nu are supape distributie dar are punct la scanteie , aprindere este dereglata de la magnetou nu iti porneste nici sa o f,,i pentru ca da scanteia aiurea...ea trebuie sa fie data in punctul maxim superior al pistonului daca e data mai devreme sau mai tarziu merge aiurea si dauneaza pistonului probabil daia s-a spart si primul ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totul se intampla rapid prin motor, chiar si benzina are nevoie de timp pentru a arde complet! De aia ii zice 'avans'! Scanteia apare inainte ca pistonul sa ajunga la punctul mort superior!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Absolut offtopic: eu stiu ca exact la PMS nu trebuie sa dea scanteie. De ce? Imagineaza-ti ambielajul, biela, boltul pistonului toate aliniate pe aceeasi axa. Si vine explozia...... Ma insel?

nu te inseli , ai dreptate dar eu m-am exprimat gresit , oricum avansul la scateie este reglabil exact cum am spus ...

 

Multumesc mult de tot pentru sfaturi . Rs-ul asta a fost primul motor care l-am luat , dupa zeci de probleme si un an de stat pe bara abea in iarna asta pot sa zic ca e complet 100% .

Ai foarte mare dreptate in tot ceea ce spui , la mine problema a fost cu magnetoul ce nu avea pana si a fost sudat , fiind inlocuit cu unul bun, iar apoi pus la punct exact cum ai explicat si tu mai sus .

Chiar o sa tin minte sfatul cu 5 grame de ulei , acum cateva luni chiar am avut probleme cu pompa .

Legat de power valve , o sa fiu mai atent pe viitor si o sa tin minte si acest sfat .

Voi mai sta o perioada cu RS-ul , cel putin un an dupa care s-ar putea sa ma indrept catre una in 4 timpi .

daca ai avut probleme cu pompa sfatul meu anuleaz-o si gata!!! eu asa am facut in monentul cand au aparut probleme...nu cred ca iti este greu sa bagi 25 g de ulei la litru in rezervor....eu cand mergeam si alimentam stiam bah bag 10 litrii ...puneam frumos in sticluta de acasa ulei masurat cu eprubeta sau alt instrument de masura , si ajungeam in peco bagam 2 l benzina turnam jumate din ulei iar puneam benzina iar jumatate si dupa pana la 10 l....apoi puneam busonul si clatinam motoreta stanga dreapta pana se amesteca bine uleiul cu benzina si astfel stiam ca nu am absolut nici un risc sa raman fara ulei si sa calez motorul!...asta faceam eu , daca tu esti mai comod e alegerea ta...

 

Multumesc mult de tot pentru sfaturi . Rs-ul asta a fost primul motor care l-am luat , dupa zeci de probleme si un an de stat pe bara abea in iarna asta pot sa zic ca e complet 100% .

Ai foarte mare dreptate in tot ceea ce spui , la mine problema a fost cu magnetoul ce nu avea pana si a fost sudat , fiind inlocuit cu unul bun, iar apoi pus la punct exact cum ai explicat si tu mai sus .

Chiar o sa tin minte sfatul cu 5 grame de ulei , acum cateva luni chiar am avut probleme cu pompa .

Legat de power valve , o sa fiu mai atent pe viitor si o sa tin minte si acest sfat .

Voi mai sta o perioada cu RS-ul , cel putin un an dupa care s-ar putea sa ma indrept catre una in 4 timpi .

ai mare grija cu pana la magnetou sa nu fie una improvizata ca se rupe imediat si iar faci alte belele acolo ...punei una originala e vro 5 lei ...apoi alt sfat , uitat-te cum prezinta pompa de apa si axul acesteia sa nu fie uzat axul sau semeringul pt ca o sa iti bage lichid de racire in uleiul din cutie si iar face deranj pe acolo....ai grija sa ai pui un ulei de cutie bun , ce reconamda la carte 75w90 din ce tin minte , altfel risti sa strici ambreiajul si sa mearga aiurea si cutia...schimba greu etc...pt orice alta nelamurire intreaba-ma ca imi face placere sa ajut cand stiu si pot! salut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa de ulei o voi anula , sunt sigur ca e mult mai bine asa , din cele spuse de tine .

Am verificat axul si semeringul prin toamna si nu aveau absolut nici o problema, nici lichid de racire nu era in uleiul din cutie . Uleiul l-am schimbat in toamna , am vorbit cu cineva si mi-a recomandat un motul mai vascos spunea el , pentru iarna , oricum il voi schimba din nou in primavara si ii voi pune exact cum cere in manual .

In primavara o sa merg cu ea la un service pentru o verificare totala , asa , inainte de sezon .

Multumesc mult de tot pentru sfaturi , chiar am avut multe de invatat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...