Sari la conținut

Siberia 2013 - De la Irkutsk spre Muntii Altai si inapoi prin Mongolia


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 175
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Excelenta tura. Mai repejor cu povestea ca mâine poimâine plecați din nou.

 

cata dreptate ai ! sper sa fie gata povestea pana la urmatoarea plecare :)

 

acum lucrez la urmatorul episod

 

Bob

Editat de bob66
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inca odata felicitari pentru poze si poveste! Am citit tot cu gura cascata! Parca am fost cu voi! Eu nu am curaj sa fac asa ceva,bani ar fi,dar curaj,NU ! Nu mi-e frica decat de necazuri cu motocicleta pe drum(stricaciuni).

Bafta multa! Felicitari.Superbe zone,superbe peisaje,superbe foto!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca banii ar fi, nu stiu de ce lipseste curajul...stricaciuni pot aparea oricand, mai ales la o tura din asta unde cea mai mare parte e offroad...cu banii se rezplva si aici orice...doar ca e posibil sa usture un pic... Oricum daca as avea banii nu as sta pe ganduri nici o secunda...superb!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o curiozitate...cam la ce sumă se ridică o astfel de poveste?...sper să nu ruinez visul frumos cu această întrebare...

 

am dat in primul post cateva preturi la transport si benzina. poti sa-ti faci niste calcule. fiecare are propriile nevoi cand pleaca undeva.

 

Bob

 

inca odata felicitari pentru poze si poveste! Am citit tot cu gura cascata! Parca am fost cu voi! Eu nu am curaj sa fac asa ceva,bani ar fi,dar curaj,NU ! Nu mi-e frica decat de necazuri cu motocicleta pe drum(stricaciuni).

Bafta multa! Felicitari.Superbe zone,superbe peisaje,superbe foto!

 

Sa stii ca dracul nu e chiar asa de negru. Oriunde esti in lumea asta gasesti solutii. Bineinteles ca pot fi foarte costisitoare, dar in nici un caz nu ramai pe acolo :)

 

Bob

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

si sa continuam :)

 

 

Ziua 15, Duminica, 28 Iulie 2013

Eu cu Gigi ne trezim destul de devreme. Cum ceilalti inca dorm iesim la o mica plimbare prin oras sa facem niste poze.

La intoarcerea la pensiune intru in vorba cu rusii care vorbesc engleza (doua cupluri din Novosibirsk care au ajutat si la negocierea pretului pentru recuperarea mea din Tuva). Foarte amabili baietii; unul dintre ei care vorbeste mai bine engleza da telefon la Novosibirsk sa intrebe de ambreiaj pentru KTM. Culmea, desi e duminica raspunde cineva la telefon, lucru ce imi creste moralul. Aflu ca nu au pe stoc si dureaza cam 3 saptamani sa-l aduca. Instant imi scade moralul la loc. Daca mi-l trimite cineva din Romania, pe langa timpul pe care-l face pe drum, dureaza cam 2 saptamani sa-l scot din vama. Asa ca imi iau gandul de la a merge in Mongolia pe motoreta mea.

Nici nu ma gandesc sa renunt si imi vine o idee. Citisem pe advrider.com despre niste baieti care au cumparat motociclete chinezesti in Ulan Bator, s-au plimbat trei saptamani si apoi le-au vandut la jumate de pret. Hotararea pentru Mongolia fiind luata ramane sa rezolv cumva cu excursia la platoul Ukok. Vorbesc cu gazda si ii zic ca as vrea sa inchiriez o motocicleta cu care sa merg in platou. Imi spune ca imi da un raspuns diseara.

Dupa amiaza mergem la biroul de granita din Kosh Agash sa ne luam permisele pentru Ukok (platoul Ukok este zona de granita cu China, Kazakshtan si Mongolia). Mergem degeaba aici, ei nu lucreaza cu turisti de alte nationalitati; ne spun ca e nevoie sa ajungem in Ak Tash a doua zi, pentru ca acum e inchis, fiind duminica.

Seara la pensiune aflu ca nu au gasit motocicleta de inchiriat pentru excursia in Ukok. Initial sunt un pic suparat, dar a doua zi urmeaza sa aflu ca a fost mai bine asa. Cu un Ij nu cred ca puteam urca in pasul Toply Cluch. Bogdan spune ca ma ia el pasager… alta greseala de care aveam sa aflu curand, pentru ca e cosmar sa mergi pasager pe offroad.

13462653505_cbaa1f1c44_o.jpg


13462759773_fe774a883e_o.jpg


13462760653_1653ce685c_o.jpg


13463014624_e11cd6af50_o.jpg


13463015774_522a662654_o.jpg


13462658845_55af6b5e69_o.jpg


13463018104_6eaf4bc4eb_o.jpg



Taica Lenin vegheaza

13462660835_6350cd02b8_o.jpg



Dupa ce ne intoarcem la pensiune, Gigi il ia pe baiatul proprietarului la o sesiune foto.

13463020044_0540ef3f49_o.jpg


13463021264_8cda24844a_o.jpg


13462769303_b65c5c1a3b_o.jpg


Proprietarii sunt kazahi

13462770583_466436bbbc_o.jpg



In fata la pensiunea Zarea (Zarea Gostinitsa)

13462666095_852868ab48_o.jpg


13463027004_7e7ae52581_o.jpg


13463027004_7e7ae52581_o.jpg



La un Cafe de langa noi

13463029084_a214179eca_o.jpg


13462670755_cfd95a771e_o.jpg


13462777863_69f8746acd_o.jpg


13462778513_5d26c71de1_o.jpg

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13462171364_0e1b59e08b_o.jpg


Ziua 16, Luni, 29 Iulie 2013


Plecam toti patru spre Aktash sa ne luam permisele (sunt 100 km de mers pana acolo). Sunt pasager la Bogdan si e bine ca am ocazia sa vad cum e pe locul din spate la drum lung. Acum ca stiu, nu pot sa zic ca ma incanta prea tare.

Drumul este foarte frumos, imi aduc aminte de prima intalnire cu Republica Altai din 2010.
Cum ne apropiem de Aktash incepe sa ploua. Mergem direct la biroul FSB si in cateva minute avem permisele de acces in zona Ukok.

Ne oprim apoi la un Cafe sa mancam ceva. E destul de devreme pentru o masa de pranz, dar profitam de ocazie ca pana diseara nu se stie ce mai gasim. Cat stam acolo apar 2 rusi care vin de la Vladivostock si au trecut tot prin Tuva.

Nu mai ploua, dar cerul ramane mohorat si e rece afara. Ajungem inapoi in Kosh Agash si mergem la benzinarie. Este destul de tarziu, e trecut de ora 14:00 si avem mult de mers spre Ukok (inca nu stim ce ne asteapta acolo sus).

Dupa 40 km de Kosh Agash ajungem la punctul de control militar. Mergem mai departe spre apele termale Toply Cluch (in rusa: “cheile fierbinti”). Drumul este bun pana acolo. Avem parte si de o ploaie torentiala, din fericire nu prea lunga.



13462768355_5ca3142df2_o.jpg


13690494253_169ab60a9e_o.jpg


13690804794_493bd805bd_o.jpg


Chiar inainte de apele termale este foarte mult noroi. Prima motocicleta data azi pe jos este a lui Gigi.

13690806484_7eb1132ae0_o.jpg


13690499013_4c3d257f24_o.jpg


13463127044_ba41fbd7bb_o.jpg



Dupa apele termale sunt 5-7 km pana sus in pasul Toply Cluch (2900 m). Auzisem ca e bolovanoasa urcarea dar nu ne asteptam sa fie chiar asa. Se pare ca nu a fost o idee prea buna sa merg pasager pe aici; ma rupe la spate. Din cand in cand, la pasajele mai grele, cobor de pe motocicleta.

13690461205_7ca237c1a8_o.jpg


13462874293_6a1536f8b1_o.jpg


13463129264_b515905dc5_o.jpg


Gigi este incepator in offroad. Primul contact cu drumurile neasfaltate l-a avut acum cateva luni, in Romania, pe o motoreta ultra usoara. Acum pe 990 e cam grea viata pentru el. Pe ultima portiune inainte de pas lucrurile se complica. E cel mai greu segment din tot traseul. Ii iau eu motorul sa il trec de pasajele mai grele. Dar tot asteptand sa se termine pasajele astea mai grele ajung sus in pasul Toply Cluch, la 2900 m. E soare, dar bate un vant…

Dupa vreo juma de ora apare Gigi cu o falca in cer si una in pamant si se uita urat la mine. Fara sa-mi dau seama am parcurs vreo 2 km cu motocicleta lui, si el a venit pe jos.


13463130164_dd1a0e10ca_o.jpg


De acolo venim
13462877253_6428ee3e29_o.jpg


13462878603_880b03d892_o.jpg


Bogdan
13463133894_f89462d5ab_o.jpg


Pasul Toply Cluch, 2900 m
13462880923_bd21565c3b_o.jpg

Andrei vrea neaparat sa se fotografieze cu motocicleta pe zapada…
13462882243_dee55901cc_o.jpg

… si face el cumva de atinge senzorul de la cric de un bolovan si il strica. Motocicleta porneste, dar cum o bagi in viteza se opreste motorul (e o protectie ca sa nu pleci cu cricul lasat). Singura solutie este sa taiem senzorul si sa lipim firele intre ele.


13462883143_8995327320_o.jpg


Drumul e destul de prost si dupa pas

13462780965_92e1c2cbc4_o.jpg


Dupa 10 – 15 km ajungem intr-o zona mlastinoasa. S-a facut tarziu. Consideram ca e de ajuns pentru azi. Cautam loc de cort si ne instalam. Cea mai grea si mai lunga zi tocmai s-a incheiat.

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua 17, Marti, 30 Iulie 2013


A plouat destul de mult noaptea. Ne trezim pe la 8 fara ceva. Afara e frig rau, asa ca preferam sa mancam fiecare in cortul lui.


13462782425_493695e92b_o.jpg


13462887093_86a4a3c899_o.jpg


Incepe iar sa ploua tare. Se opreste dupa vreo juma de ora. Apoi ne apucam sa ne strangem catrafusele.

13462888413_49bb96ed96_o.jpg


Se pare ca Gigi a dormit bine si are moralul ridicat acum. Din pacate bucuria lui nu va dura prea mult dupa cum vom vedea in curand.

13462786145_c2e345ede7_o.jpg


13462788275_25ceb954e4_o.jpg


O iau inainte pe jos sa caut un traseu de evitare a zonei mlastinoase. Acum e mai multa apa decat ieri pentru ca d-abia a plouat. La un moment dat apar doua UAZ-uri. Bogdan imi sugereaza sa fac autostopul pana in Kosh Agash. Nu stau pe ganduri, mai ales ca nu a fost o placere sa merg pasager pe drumurile de aici si ii e si lui mai usor sa mearga singur pe motocicleta. Ma duc repede spre drum si le fac semn sa opreasca. Le explic eu in cele cateva cuvinte pe care le stiu in rusa ca am venit pasager si ca vreau sa ma intorc in Kosh Agash. Nu stiu daca inteleg ei mare lucru din ce le zic, dar imi fac loc intr-una dintre masini. Au undite in spate deci banuiesc ca au fost la pescuit.

Imediat cum ma urc in masina aud prin statie ca lui Gigi nu i se mai misca motocicleta de pe loc. Iesim destul de repede din raza de emisie si nu mai aud nimic.

Masina in care am nimerit eu se strica de mai multe ori pana ajungem in oras. Se pare ca e simplu de reparat ca dureaza de fiecare data maxim 15 minute sa ne punem inapoi in miscare.


13462892793_62c0af5568_o.jpg



Facem o pauza la apele termale. Profit si eu de ocazie sa fotografiez panourile informative.

13462790025_8a3324522e_o.jpg


13463148404_63817d0e1e_o.jpg


Pe la 17:30 ajung in Kosh Agash. Ma duc la Cafe mort de foame. Mare greseala… comand mai mult decat pot manca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

---


Intre timp: dupa cum spuneam, lui Gigi nu i se mai misca motocicleta de pe loc. I s-a stricat ambreiajul cand a incercat sa iasa dintr-o mlastina. Bogdan cu Andrei pleaca spre apele termale sa gaseasca ajutor pentru Gigi.

Urcarea spre pasul Toply Cluch
13690810614_c93c4375d6_o.jpg


Lacul din pasul Toply Cluch
13690503453_3fd29c5ed5_o.jpg


La coborare spre apele termale
13690465875_5204af72cf_o.jpg


La apele termale
13690506953_d715a25379_o.jpg


Ajunsi la apele termale Toply Cluch, cei doi eroi salvatori ai excursiei gasesc pe cineva cu un camion 4×4 dispus sa mearga dupa Gigi sa-l scoata de acolo si astfel incepe operatiunea “Save KTM nr 2”.

---


Ce face Gigi in timp ce baietii sunt pe drum: admira peisajul

13463149404_36416f6d49_o.jpg


13462793175_a08bdcd842_o.jpg


Sunt destul de multe masini care merg spre lacul Ukok
13463151214_aa5bda4293_o.jpg


13462898613_cfe3b1ef41_o.jpg


13463153404_ff74bcbae3_o.jpg


Misiunea de salvare ajunge dupa amiaza pe la ora 7 la Gigi.

13462797345_241fcd7860_o.jpg


13462901563_5ffd5ccb52_o.jpg


13462902373_24d557d114_o.jpg


13462903323_314ffb425d_o.jpg


13463158384_118e4c2342_o.jpg


13462905533_56ab9945b7_o.jpg


Pe la 9 seara ajung cu totii la apele termale. Gigi ramane acolo la cort iar Bogdan cu Andrei pleaca spre oras.

Eu ma plimb prin oras si ma tot uit la ceas. Nu stiu ce s-a intamplat cu motorul lui Gigi si ma tot intreb de ce dureaza asa de mult. Pe la 10 seara primesc un sms de la Bogdan in care imi spune sa cumpar ceva de mancat de la magazin si atat. Tot nu inteleg de ce dureaza asa mult. Baietii ajung la 12 noaptea la pensiune si imi dau “vestea cea buna” despre Gigi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumoase peisajele!

 

Pacat de mobre :( sincer nu ma asteptam, par a fi noi. Sunt in cercerari pt achizitia unui sport-touring sau enduro-touring si mai mai ca eram tentat la o europeana. Acum (dar si citind niste forumuri destul de obiective din state si canada) clar voi ramane la japoneze. Pentru tura voastra cred ca s-ar fi pretat mult mai bine o tenere sau transalp, chiar si mai veche...fiabilitate testata de ani buni de zile. Poate ne spuneti va rog si de gume, sunt tare curios marca si cum s-au comportat.

 

Pentru noi ce admiram istoria si pozele, peripetiile chiar nefericite sunt interesante. Cred insa ca in acele momente va venea sa dati foc la mobre, si nu musai din cauza costurilor, ci pt ca probabil ati ratat unele trasee. Per total, in timp, aceste peripetii neasteptate dau frumusetea unei experiente de viata unice.

 

Citesc cu mare placere wildwalk.ro si recunosc ca-s putin invidios ca aveti si timp si bani si ceva nebunie. La majoritatea printre care ma numar mai greu se brodesc toate trei simultan, insa cel mai mare inamic este timpul. nevasta, copil, catel, purcel...

 

:cheers:



P.S. completare: un al 4-lea criteriu = gashca. greu de gasit oameni de calitate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru tura voastra cred ca s-ar fi pretat mult mai bine o tenere sau transalp, chiar si mai veche...fiabilitate testata de ani buni de zile.

 

nu distrug suspansul baietilor… pot doar sa zic standby si cu ochii p-aici ca apare mobra perfecta ;)

 

Poate ne spuneti va rog si de gume, sunt tare curios marca

 

TKC pe toate mobrele din ce vad.

 

PS: Hai cu restu'!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vorbim un pic mai incolo despre mobre, deocamdata ultimul set de poze:

 

 

Ziua 18, Miercuri, 31 Iulie 2013

D-abia pe la 11:30 se urnesc cei care il aduc pe Gigi in oras.

Pana atunci el are din nou ocazia sa admire peisajul


13463160424_02fef76859_o.jpg


13462907833_a060dfa797_o.jpg


13462805265_63d546e139_o.jpg


13462910273_d3c4b1e1a1_o.jpg



In casutele de lemn sunt amenajate niste mici bazine cu ape termale. Oricine aude de ape termale se gandeste la niste ape foarte calzi, dar nu prea e deloc asa; sunt ape un pic de tot calde.

13463165404_be3bf15159_o.jpg


13462808675_b604d61313_o.jpg


13463167524_dc1eb624de_o.jpg


13463168744_01be70d41b_o.jpg


13463169924_a3d9a984b4_o.jpg


13462814225_197bc215fc_o.jpg


Actiunea “Save KTM nr 2” continua.

13462812905_9993252033_o.jpg


Pe drumul spre oras se termina de vreo 2-3 ori benzina din rezervorul camionului. De fiecare data omul nostru are noroc de alti soferi binevoitori cu care se intalneste pe drum, mai putin ultima data cand nu mai trece nimeni prin zona si apeleaza la benzina lui Gigi.

La ora 17 parcheaza camionul in curte la pensiune. Descarcam motocicleta, il alimentam pe Gigi cu ceva mancare pe care o luasem de la un Cafe si ne punem pe treaba.

13462919123_ca353afc71_o.jpg


Desfacem ambreiajul si constatam ca sunt 2 discuri tocite de tot si inca vreo 3 un pic. Ii dau lui Gigi discurile bune de la mine de la ambreiaj (la mine nu s-au tocit discurile, in schimb s-au facut bucati cateva dintre ele). Le monteaza la el, parca se deplaseaza un pic motocicleta dar nu are deloc forta. Deja este intuneric. Sunam la mecanicul nostru din Romania si ne sfatuieste sa mai punem un distantier suplimentar, treaba ce o lasam pe a doua zi.

Cu 2 zile in urma i-am trimis lui Kajman (polonezul care ne-a transportat motocicletele la Irkutsk) un sms sa-i cer un pret pentru recuperarea motocicletei mele din Kosh Agash. Primesc raspuns chiar acum, seara. Imi cam pica fata cand vad pretul, dar sunt totusi aproape 2000 km pe care ii face in plus pentru mine si nu am alta varianta.

Azi s-a mai cazat cu noi un grup de turisti cehi, veniti cu mijloace de transport “in comun”. A doua zi pleaca si ei spre Mongolia.

Ca sa ne inveselim un pic terminam seara cu o “bania”, adica o sauna ruseasca. Ce bine e!

 

--

 

Va urma (dupa vacanta de Paste candva)

 

Bob

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...