Jump to content

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 Strada,Factory si Trail din 2005


Kristian K
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ursul e mai mic ca inaltime un pic decat un cerb matur.

Asta a fost cel mai mare animal salbatic vazut de mine in starea lui naturala!!! :eek:

Era undeva la 10-12 m real in fata,camera da impresia de mult mai departe.Oricum se vede ca,atunci cand m-am oprit,"cam" tremuram... :)

Cu ursul m-am intalnit langa un izvor acum o luna si jumatate.M-am intins si am dormit la vreo 8-9 m de izvor pe muschi si am "furat" vreo 35-40 de minute de somn.M-am trezit auzind ceva ce lipaia in balta izvorului.Norocul meu a fost ca,vantul batea dinspre urs spre mine si nu invers.Oricum,m-am ridicat in fund si atunci el s-a intors si a plecat,tot uitandu-se inapoi la mine.Mie sigur mi-a fost teribil de frica,dar se pare ca frica lui a fost totusi mai mare...

M-am mai intalnit cu animale salbatice,doar am lucrat la radarul de pe Muntele Mare(1836 m)timp de aproape 7 ani.


» Post actualizat in 17 Oct 2017 05:12

HA! ce taree! bine ca n-a fost urs :)

Mno,daa' ai schimbat simeringurile la supape?

 

Voi ceilalti,ce ati mai lucrat pe Aprilica?

Edited by CRISTIAN 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Voi ceilalti,ce ati mai lucrat pe Aprilica?

eu ma pregatesc incet-incet de iernat, i-am pus benzina de 99, lubrefiat lantul, daca as ajunge si sa o spal ar fi minunat...

are cineva idee ce as putea sa pun in locul rolelor pe care 'aluneca' lantul? cele originale erau de burete si s-au mancat... pretul pe original este destul de piperat....

Link to comment
Share on other sites

Rolele alea originale sunt din ceva cauciuc foarte tare,dar se rod oricum.eu am schimbat cu role de teflon,tin cu succes.

 

Eu azi am sa-mi strang suruburile de la timoneria schimbatorului de viteza,caci am observat ceva joc.Ele se mai destrang din trepidatia motorului,trebuiesc verificate si stranse macar odata pe an,de fapt cam toate suruburile.

Link to comment
Share on other sites

Cristiane, inca nu am facut nimic pentru ca nu vreau sa o pun pe bara deocamdata, mai ales ca pot aparea probleme si timpi in plus cand o sa desfaca motorul. Deci alte piese de inlocuit, alt timp de asteptare, etc etc...ma trezesc ca tre sa comand de la Aprilia si dureaza doua saptamani sau mai mult. Cand afara sunt 20 de grade si pot sa ma duc si la munca cu motorul.

 

O sa ii monitorizez nivelul de ulei pana la iarna, adica la prima zapada, dupa care o sa o pun s-o desfaca. O sa ii curat si furca tot atunci. Mai am in plan sa schimb si discurile de frana si pinionul spate, care e deja tocit rau de tot, desi nu are decat 15k km. Asta in functie de buget, motorul cu inlocuire garnituri, chiulasa de refacut, pastile si tot ce e mai rau acolo, plus manopera, ma scoate la 2000 lei (prospectat la doua service-uri). In lunile cand ai revelion si craciun...nu-i rau :))

 

A, si claxonul nu mai vrea deloc. E mort de tot in papusoi...ai zis cumva ca ai montat un releu si un circuti separat pentru claxon?

 

Sorin, si eu am schimbat rola de jos, chiar de langa pinionul din fata, tot din plastic dur am facut cu miez de otel, toate facute la strung, evident. Tine si acum dupa cel putin 20k km. Uite poza atasata. Ce era inainte de cauciuc, se gripase pe axul metalic si nu se mai rotea, devenind asftel un obstacol care trebuia ros. :)

post-12682-0-86900600-1508343925_thumb.jpg

post-12682-0-81169400-1508343957_thumb.jpg

Edited by misionaru
Link to comment
Share on other sites

Sorin, si eu am schimbat rola de jos, chiar de langa pinionul din fata, tot din plastic dur am facut cu miez de otel, toate facute la strung, evident. Tine si acum dupa cel putin 20k km. Uite poza atasata. Ce era inainte de cauciuc, se gripase pe axul metalic si nu se mai rotea, devenind asftel un obstacol care trebuia ros. :)

merci de info, o sa apelez la mesterul meu care lucreaza pe strung, sa-mi faca si mie doua role...

Link to comment
Share on other sites

Fa-le la strung si vei scapa de costuri semnificative. Nu uita, totusi, sa dai axul interior din otel, nu plastic. Plasticul rulat pe otelul care tine ansamblul (bucsa, adica) e compromis.

 

Oricum, la mine deja scotea un zgomot de fier pe fier, era clar ca ceva nu era in regula. Ideal e sa verifici toate angrenajele si sa inlocuiesti ce tinde sa se duca...nici eu nu fac asta mereu. :)

Link to comment
Share on other sites

Cristiane, inca nu am facut nimic pentru ca nu vreau sa o pun pe bara deocamdata, mai ales ca pot aparea probleme si timpi in plus cand o sa desfaca motorul. Deci alte piese de inlocuit, alt timp de asteptare, etc etc...ma trezesc ca tre sa comand de la Aprilia si dureaza doua saptamani sau mai mult. Cand afara sunt 20 de grade si pot sa ma duc si la munca cu motorul.

 

O sa ii monitorizez nivelul de ulei pana la iarna, adica la prima zapada, dupa care o sa o pun s-o desfaca. O sa ii curat si furca tot atunci. Mai am in plan sa schimb si discurile de frana si pinionul spate, care e deja tocit rau de tot, desi nu are decat 15k km. Asta in functie de buget, motorul cu inlocuire garnituri, chiulasa de refacut, pastile si tot ce e mai rau acolo, plus manopera, ma scoate la 2000 lei (prospectat la doua service-uri). In lunile cand ai revelion si craciun...nu-i rau :))

 

A, si claxonul nu mai vrea deloc. E mort de tot in papusoi...ai zis cumva ca ai montat un releu si un circuti separat pentru claxon?

 

...

Simeringurile alea la supape se pot comanda si la Yamaha,doar e Yamaha motorul.

Normal ca n-are rost sa o desfaci acum,mai ales ca inca circuli cu ea.Acuma la cati km are deja Aprilica,apar si chestii normale de reparat/schimbat,deci ceva costuri.Oricum sunt convins ca stai bine cu compresia.Cu ocazia asta iti vei face si un reglaj la supape.

 

Claxonul are circuit separat de alimentare direct de pe baterie printr-un releu,daca bine tin minte e undeva in lateral-sub rezervor,mergi dupa firele ce pleaca de la claxon spre instalatia electrica si ai sa-l gasesti.

Apropos Vlade,cati km ai acum pe bord? :)

 

Buna ideea cu facutul rolelor pe strung!:ok::

Edited by CRISTIAN 1
Link to comment
Share on other sites

Multamn fain de pont,Vlade! :)

Ce ziceti baieti?

Avand rulmenti,e clar mult mai buna ideea. :ok:

Edited by CRISTIAN 1
Link to comment
Share on other sites

Simeringurile alea la supape se pot comanda si la Yamaha,doar e Yamaha motorul.

Normal ca n-are rost sa o desfaci acum,mai ales ca inca circuli cu ea.Acuma la cati km are deja Aprilica,apar si chestii normale de reparat/schimbat,deci ceva costuri.Oricum sunt convins ca stai bine cu compresia.Cu ocazia asta iti vei face si un reglaj la supape.

 

Claxonul are circuit separat de alimentare direct de pe baterie printr-un releu,daca bine tin minte e undeva in lateral-sub rezervor,mergi dupa firele ce pleaca de la claxon spre instalatia electrica si ai sa-l gasesti.

Apropos Vlade,cati km ai acum pe bord? :)

 

Buna ideea cu facutul rolelor pe strung! :ok::

 

I-am facut compresia zilele trecute. Are 6-7 din 10. Mai am dar s-a dus din ea. Acum are la bord 78000 fara cativa zeci de km.

Link to comment
Share on other sites

I-am facut compresia zilele trecute. Are 6-7 din 10. Mai am dar s-a dus din ea. Acum are la bord 78000 fara cativa zeci de km.

Manualul,din cate tin eu minte spune ca,daca verifici compresia cu motorul cald,trebuie sa fie intre 7 si 8,deci nu s-a dus.

Tu pierzi pe la simeringurile de la supape cand faci testul.Garantez,Vlade.:ok:

Link to comment
Share on other sites

Vom afla cand o deschid :) Pana atunci, merge foarte bine si asa. Trage mititica. :)

Se deschide doar partea de sus,nu cobori la cilindru.Eventual sa schimbi consumabilele ditributiei,adica pinion,lant patina.

Ar fi bine la kilometri aia.:)

Edited by CRISTIAN 1
Link to comment
Share on other sites

Deschid tot Cristiane. Ajustez chiulasa, tot tacamul. 2000 roni :))

NU ai de ajustat nimic,doar nu ai fript garnitura de chiulasa!Planeitatea se face doar in anumite situatii,la tine nu e cazul caci nu ai fiert motorul!

Scoate-i asta mecanicului din meniu.Garnitura noua,atat!

 

Mno azi invarti roata?Ceilalti?

Edited by CRISTIAN 1
Link to comment
Share on other sites

Am invartit deja roata. Am fost pe siriu si intoarcere pe cheia. Asa, la o zi :)

 

 


» Post actualizat in 22 Oct 2017 18:32

Baieti, am facut azi niste probe de franare sa stabilim niste distante in franare de la 60 kmh si 100 kmh. Gasiti aici detalii:

 

/index.php?/topic/749903-distante-de-franare-probe-practice/&do=findComment&comment=4393809

 

:)

post-12682-0-00696300-1508608243_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salut.

 

Am citit in manual ca la 20.000 km trebuie sa ii reglez supapele.

 

Am vorbit la service si mi-au zis sa le-o duc cand se face frig si nu mai circul ca trebuie desfacuta si vazut ce-i pe acolo si, cel mai probabil, comandate pastile.

 

Acum, pe de o parte, parca n-as lasa-o acolo atata timp iar, pe de alta parte, un prieten spune ca daca nu tacane sau nu scoate sunete ciudate, mai bine nu ma apuc sa umblu aiurea.

 

Voi ce-mi recomandati?

 

In alta ordine de idei, e greu sa servisez acasa furca? Schimbat simeringuri si ulei?

Sau e de service?

Edited by jupanu77
Link to comment
Share on other sites

Marius:

1.Ca mecanicu' sa manance si el un jnytzel,manualul recomanda verificarea si reglaj DACA e cazul.Daca NU tacane,NU e cazul!Ele incep sa tacane la rece si daca continua si la cald,e momemtul reglajului.De obicei la Minarelli vor incepe sa tacane cele de pe evacuare,adica cele dinprse fata motorului.Mie au inceput sa tacane pe la 52.000 de km...

2.Daca uleiul din furci nu curge,eu nu am schimbat niciodata simeringurile de ulei,mai ales ca-s cele din fabrica in cazul tau,am schimbat doar uleiul.Vorba celor de la Suzuki:If it's not broken,don't fix it!:)

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult Cristi.

 

Legat de furca, simeringurile alea de sus sunt coapte/ crapate.

Plus ca la denivelari aud un sunet metalic care pur si simplu nu imi dau seama de unde ar putea fi, in afara de furca.

 

Am verificat tot. Nu pare nimic nelalocul lui.

Iar sunetul se aude din ce in ce mai des si mai tare.

 

Ma gandeam sa vad ce-i acolo.

Link to comment
Share on other sites

Ridica fata la Aprilica sa fie complet in aer si prinde cu mainile de partea de jos a jambelor(deasupra axului rotii fata),vezi daca are joc inainte-inapoi.Dup-aia localizeaza posibilul joc si vezi daca el este in jambe sau sus la rulmentii jugurilor superioare-inferioare.Daca e joc in jambele telescoapelor,sunt dusi cuzinetii suspensiei,daca e sus la juguri sunt dusi rulmentii.

Repet,daca simeringurile de ulei(cele interioare)nu curg,atunci cumperi doar simeringurile exterioare(cele de praf).

 

Niste filmari din tura de sambata:

 

 

 

Vizionare placuta.:)

Link to comment
Share on other sites

Salut.

 

Am citit in manual ca la 20.000 km trebuie sa ii reglez supapele.

Daca ai timp de surubarit, cu manualul in fata si un set de lere, poti sa faci acasa. Urmaresti pasii din manual si poti verifica jocul supapelor in maxim 30 min,dupa ce ai dat jos farul si rezervorul.

Poate te ajuta sa iti faci curaj :

Link to comment
Share on other sites

Marius,foarte fain tutorial!:ok:

Link to comment
Share on other sites

  • Kristian K changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 Strada,Factory si Trail din 2005
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...