Sari la conținut

ij 56


Lolo_ID
 Share

Postări Recomandate

Avand in vedere faptul ca acest model s-a fabricat intre anii 1956 - 1963 cred ca isi merita locul in sub-forumul "Colectionari si pasionati de motociclete clasice" ( deja se poate considera, conform legislatiei, bun muzeal ). Cei ce detin astfel de motociclete sunt invitati sa discute pe acest topic despre IJ 56 ( balacarelile de la "Coltul comunistelor" pot ramane acolo ). Aici ne putem consulta cu privire la detalii tehnice, originalitate ( mai putin despre modificari/adaptari ), schimburi, cereri, donatii si vanzari de piese originale ( doar de IJ 56 ) etc. Sper sa existe destui forumisti ce isi vor aduce contributia la acest topic. Spun asta deoarece acest model de IJ a fost importat in Romania intr-un numar destul de mare. Mentionez ca si eu detin o astfel de motocicleta ... ca atare postez doua poze cu Ivanul meu ( in momentul cumpararii si dupa multa munca la motocicleta ). Sper ca la fel sa procedeze si cei ce detin astfel de motociclete.

post-47416-0-22543300-1384560948_thumb.jpg

post-47416-0-58268600-1384561151_thumb.jpg

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 168
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Atasul din prima poza pare a fi un Stoye. "echipa" motoare nemtesti... Simson, MZ...

Cel din poza cealalta este atasul "corect" de IJ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da ptrimul atas este de simson, iar cel de al doilea este intradevad de IJ dar este de IJ jupiter 3. cu multi ani in urma. am avut asemenea motociclete, atat simson cat si Ij, Iar poza este a unui IJ festival, fabricat in 1963. Sunt motocicletele pe care am inceput eu sa calaresc , in anul 1975.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

 

... ca atare postez doua poze cu Ivanul meu ( in momentul cumpararii si dupa multa munca la motocicleta ). Sper ca la fel sa procedeze si cei ce detin astfel de motociclete.

 

Ij 56 este fara doar si poate o motocicleta clasica. dar (acum tu stii ca eu nu sunt un obisnuit al acestui gen de "carteala") insa, am o nedumerire: atasul de IJ 3/4 este contemporan ca design cu IJ-ul 56? IJ56 a fost echipat din fabrica cu un astfel de atas? sau care era atunci sistemul, isi lua omul motocicleta solo si apoi atasul separat, de care voia el? iar exemplarele de Ij 56 exportate in RO (sau in alte tari ori produse pentru piata interna, ruseasca) cu ce tip de atas erau echipate?

 

cel Stoye, cel ce apare la poza de la cumpararea motocicletei mi se pare din acelasi film. cel inlocuit, nu. (desi e foarte frumos si acum am si eu unul de acelasi tip, precum stii, la Planeta mea). asadar, in ce masura (mai) putem vorbi de o motocicleta clasica, atunci cand atasul este unul "vintage"? intreb si eu, nu dau cu parul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atasul din prima poza pare a fi un Stoye. "echipa" motoare nemtesti... Simson, MZ...

Cel din poza cealalta este atasul "corect" de IJ.

Aha, merci de informatie. Oricum, cred ca toata lumea e de acord cu mine ca acel Stoye arata incredibil. Eu pe Jupiter am atas original, cu care a venit din fabrica, dar l-as schimba oricand cu un Stoye din ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am presupus ca ala o fi motivul.

acuma gusturile sunt proprii fiecaruia.

eu pe un MZ250 aveam tot atasul de IJ.

preferam ... nustiu exact... faptul ca glisa in fata capacul, cred.

cand am luat atasul putea lua un stoye sau cel de Ij la alegere...

si cred ca cel de IJ este un pic mai usor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super motoreta, atat doar ca atasul din prima imagine e muuuult mai tare decat cel din a doua. De ce nu l-ai pastrat pe ea ?

 

...din cauza elasticitatii si a greutatii mici a atasului motocicleta tindea sa intre in "tangaj" la cea mai mica groapa sau denivelare indiferent daca era gol sau cu ceva greutate/pasager in el.

 

Atasul din prima poza pare a fi un Stoye. "echipa" motoare nemtesti... Simson, MZ...

Cel din poza cealalta este atasul "corect" de IJ.

 

Atasul din prima poza este Stoye EL-SI ce s-a montat numai pe Simson AWO 425 Sport. Cel din a doua poza este atas BM3 ce echipa motocicletele IJ Jupiter 4.

 

da ptrimul atas este de simson, iar cel de al doilea este intradevad de IJ dar este de IJ jupiter 3. cu multi ani in urma. am avut asemenea motociclete, atat simson cat si Ij, Iar poza este a unui IJ festival, fabricat in 1963. Sunt motocicletele pe care am inceput eu sa calaresc , in anul 1975.

 

IJ Jupiter 4.
In ambele poze este un IJ 56, nicidecum IJ Festival (IJ 49) si este fabricat in 1960.

 

Ij 56 este fara doar si poate o motocicleta clasica. dar (acum tu stii ca eu nu sunt un obisnuit al acestui gen de "carteala") insa, am o nedumerire: atasul de IJ 3/4 este contemporan ca design cu IJ-ul 56? IJ56 a fost echipat din fabrica cu un astfel de atas? sau care era atunci sistemul, isi lua omul motocicleta solo si apoi atasul separat, de care voia el? iar exemplarele de Ij 56 exportate in RO (sau in alte tari ori produse pentru piata interna, ruseasca) cu ce tip de atas erau echipate?

 

cel Stoye, cel ce apare la poza de la cumpararea motocicletei mi se pare din acelasi film. cel inlocuit, nu. (desi e foarte frumos si acum am si eu unul de acelasi tip, precum stii, la Planeta mea). asadar, in ce masura (mai) putem vorbi de o motocicleta clasica, atunci cand atasul este unul "vintage"? intreb si eu, nu dau cu parul.

 

Nu, intr-adevar, nu este contemporan ca design atasul de Jupiter 4 cu IJ-ul 56 dar este de IJ si are cat-de-cat greutatea necesara rularii in siguranta a motocicletei. Am montat astfel de atas pe IJ 56 deoarece, pana in momentul de fata, nu am gasit atas de IJ 56. Cand voi gasi atas de IJ 56 voi renunta la cel de Jupiter 4. In poza de mai jos este un IJ 56 cu atasul lui.

 

Aha, merci de informatie. Oricum, cred ca toata lumea e de acord cu mine ca acel Stoye arata incredibil. Eu pe Jupiter am atas original, cu care a venit din fabrica, dar l-as schimba oricand cu un Stoye din ala.

 

Nu-ti recomand sa montezi Stoye pe IJ.

 

si cred ca cel de IJ este un pic mai usor...

 

Atasul BM3 este mai greu decat Stoye.

post-47416-0-16708900-1384603699_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu Ijul 56 au fost aduse foarte multe solo la care li se adaugau in speta atase Stoie sau cele de Panonia dar marea majoritate aveau atase facute de atelierele din acele vremuri . Ulterior cand a aparut Ijul Jupiter 3, 4 au fost importate cu atas aceste modele . Pun cateva foto daca nu deranjeaza cu cateva ijuri de cand erau in magazin noi sau pe strazi .

post-29942-0-44693700-1384617639_thumb.jpg

post-29942-0-17470800-1384617641_thumb.jpg

post-29942-0-41145300-1384617643_thumb.jpg

Editat de ioneld
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

.In poza de mai jos este un IJ 56 cu atasul lui.

 

E foarte, foarte frumos! E prima oara cand vad modelul acesta de atas. Da, daca o sa gasesti unul asa, intr-adevar... asa da!

 

Pun cateva foto daca nu deranjeaza cu cateva ijuri de cand erau in magazin noi sau pe strazi .

 

Misto! Cea din mijloc este super tare!

 

Deci, sistemul in epoca era de genul ca iti luai motocicleta solo si apoi (eventual) si atasul, din cel de care ti se parea tie ca e mai bun, mai fiabil, mai ieftin sau mai frumos, atunci cand motocicleta nu venea deja cu el? Intreb pentru ca eu am prins sfarsitul anilor `80, cand in vitrina la IDMS erau IJ-uri cu atas de vanzare, parca niciodata solo. Solo am vazut Minsk, Hoinar... Dar nu IJ. Sau poate ca ma insel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu Ijul 56 au fost aduse foarte multe solo la care li se adaugau in speta atase Stoie sau cele de Panonia dar marea majoritate aveau atase facute de atelierele din acele vremuri . Ulterior cand a aparut Ijul Jupiter 3, 4 au fost importate cu atas aceste modele . Pun cateva foto daca nu deranjeaza cu cateva ijuri de cand erau in magazin noi sau pe strazi .

 

IJ 56 K ( cu atas ), intr-adevar, au fost importate intr-un numar mai mic decat cele solo insa veneau dotate cu atasul din fotografia postata de mine mai sus. Atasele montate de oamenii ce aveau IJ 56 solo erau construite de diferite Cooperative Mestesugaresti. Stoye sau Duna erau montate , la fel ca cele fabricate de cooperative , de oameni pentru a cara cu ele dar faceau greseala mare deoarece IJ 56 si IJ 56 K sunt doua motociclete care arata la fel insa cutiile de viteze sunt diferite (au alte rapoarte), basculele spate sunt diferite si multe alte repere de pe cadru.

 

Poze cu ij-56 restaurate la noi, nu toate mai sunt in tara din pacate. Poate se inspira cineva din ele la restaurari :) Atasele sunt originale de ij.

 

IJ-ul cu atas negru este reconditionat de user-ul 4bike, cel solo (verde cu alb) de Stefan din Falticeni (fratele lui danyoldmoto). Puteti cere lor informatii despre reconditionarea motocicletelor. IJ-ul solo e inca in tara.

 

PS : atasele nu "sunt originale de ij".

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

...din cauza elasticitatii si a greutatii mici a atasului motocicleta tindea sa intre in "tangaj" la cea mai mica groapa sau denivelare indiferent daca era gol sau cu ceva greutate/pasager in el.

Care elasticitate?Atasul ala a fost montat gresit,cu suspensia blocata.Cum ar fi putut sa se comporte normal tot ansamblul..

 

Atasul din prima poza este Stoye EL-SI ce s-a montat numai pe Simson AWO 425 Sport. Cel din a doua poza este atas BM3 ce echipa motocicletele IJ Jupiter 4.

EL a mai fost montat de fabrica si pe MZ ES 250-300 ,cu alti tiranti si roata de 16"

 

 

IJ-ul cu atas negru este reconditionat de user-ul 4bike, cel solo (verde cu alb) de Stefan din Falticeni (fratele lui danyoldmoto). Puteti cere lor informatii despre reconditionarea motocicletelor. IJ-ul solo e inca in tara.

 

doamne fereste!s-a mai oferit unul dincolo sa dea sfaturi de reconditionare si a fost aproape linsat...oricum pe aici nu se vorbeste de reconditionari ordinare,ci de restaurari ca la carte,pese orijinale,surubele la fel,aerul din roti importat din tara corecta,samd,insa nu se vede nimic concret in n'spe mii de topicuri.

 

 

PS : atasele nu "sunt originale de ij".

..cre' ca si eticheta a fost forfecata de vreun mos senil.

 

Poze cu ij-56 restaurate la noi, nu toate mai sunt in tara din pacate.

 

Vrei sa zici,"din fericire" motocicleta a plecat la o viata mai buna..Exista o piata libera de desfacere si pot sa-mi vand produsul acolo unde cred eu de cuvinta,asa ca lasa te rog deoparte ideile astea nationaliste.

Editat de 4bike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mult timp modelul asta a fost hulit. Acum vad ca starneste interes.... probabil si pentru ca e ultimul oldtimer (construit in masa) care a ramas de resuscitat...

Mie mi-au placut intotdeauna...

Editat de TM96UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@4bike felicitari pentru ce ai reusit sa faci cu mobra ! Cred ca e foarte fericit noul proprietar. De curiozitate, in ce tara a ajuns ?

Merci de apreciere!M-am straduit sa reconditionez(cum pe buna dreptate se subliniaza),un atas si vreo 4,5 saci de piesaraie date jos din pod,pe care multi altii le-ar fi scos la vanzare pe forum en-detail iar restul ar fi plecat la remat.Tara e mai vestica putin,n-are importanta numele,cert este ca apreciaza clasicele mai mult ca noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Aceste atase de "manufactura" ce aduc a Stoye sunt atat de des intalnite, par oarecum solid realizate chiar daca nu perfecte- recunosc ca nu am atins tabla niciunuia- incat ar putea fi valoroase in sine, "ersatz"-uri in serie mica facute In Romania.
E plina lumea de Stoye, si disperati unii sa-si procure, dar cati detin atase semi-artizanale facute in vreun atelier mecanic romanesc?!

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rog identificare IJ56 prin prisma unui cunoscator...elemente originale, datare ca an, etc

 

attachicon.gifDSC00526.JPG

 

Multumesc

 

IJ 56;
An 1962;
Cilindrul este de IJ 56 fabricat intre 1956 si 1958, de 14 cp;
Saua e retapitata;
Rezervor de ij planeta 2;
Tobe de IJ Jupiter 3 ( posibil si coturile ) ;
Cauciucuri scarite IJ Jupiter 3;
Butuci roti IJ Jupiter 3 , 4 , Planeta 3 , 4 , 5 ;
Pedala frana modificata;
Prinderile pentru atas sunt pentru atas de IJ Jupiter 3, 4 ;
Lipsa senzor frana spate.
...cam atat iti pot spune din poza asta
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...