Sari la conținut

Ulei furca 5w sau 10w?


Owens_k2
 Share

Postări Recomandate

Salut! Vreau sa servisez furca la un Kawasaki zx6r din 2004 cu furca upside down in manualul producatorului scrie ca am newoie de ulei cu vascozitate 5w. Pana acum la fosta moto cu furca normala am folosit doar 10w. Mi se pare cam light 5w-ul , este caracteristic furcilor upside down sau pot sa bag linistit 10w, ce imi recomandati?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu si nici fostul proprietar nu a servisat furca niciodata si semeringurile de praf s-au crapat/rupt, apropape ca au devenit casante se rup bucatele din ele.Culmea, telescoapele nu curg :)) Cel mai probabil o sa bag 5w, din cate am citit se foloseste mai des la upside down.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nici eu si nici fostul proprietar nu a servisat furca niciodata si semeringurile de praf s-au crapat/rupt, apropape ca au devenit casante se rup bucatele din ele.Culmea, telescoapele nu curg :)) Cel mai probabil o sa bag 5w, din cate am citit se foloseste mai des la upside down.

 

 

nu are absolut nici o legatura unde se foloseste cu ce se foloseste

 

 

suspensia este formata din ansamblul arc/amortizor , arcul este la fel de important ca amortizorul

 

la alegerea uleiului conteaza mai mult ce vrei tu de la motocicleta, unde si cum o folosesti +5w nu-ti schimba enorm dampingul furcii dar cu siguranta se simte

 

pe scurt daca mergi sportiv eu as pune 10w

 

daca mergi linistit/touring pune-i 5w

 

p.s. odata curatata furca uleiul se schimba mult mai usor daca nu-l lasi sa ajunga namol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Vreau sa servisez furca la un Kawasaki zx6r din 2004 cu furca upside down in manualul producatorului scrie ca am newoie de ulei cu vascozitate 5w. Pana acum la fosta moto cu furca normala am folosit doar 10w. Mi se pare cam light 5w-ul , este caracteristic furcilor upside down sau pot sa bag linistit 10w, ce imi recomandati?

 

Intre o furca cu damping rod si una cu cartus de amortizare sunt diferente mari. La prima practic amortizarea high velocity e foarte mica.

Un ulei mai vascos n-o sa-ti faca furca mai ferma. Amortizarea de high velocity (se simte cand mergi pe drum denivelat: daca nu te zguduie functioneaza ok amortizorul, sau daca te zguduie, nu functioneaza bine) e controlata de valve elastice (shims). Cu ulei prea vascos o sa ai o motocicleta prea rigida pe asfalt denivelat. Nu e exclus sa se deterioreze si shim-urile.

Amortizarea de low velocity - compresie revenire - se poate regla multumitor cu 5W.

Daca ai nevoie de o furca mai ferma cel mai ieftin si cel mai eficient upgrade sunt arcurile liniare pe greutatea ta.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...