Sari la conținut

sfaturi enduro sau cross pt incepator.


Darco
 Share

Postări Recomandate

Plimbari prin padure am facut. Sa descurcat si la urcari mai abrupte.

Cu un TW nu o sa te descurci in depasiri .

 

Yamaha Wr 250 sau un DRZ400 se mai preteaza la ce vrei tu.

kawasaki KLR are multi simpatizanti, dar nu in romania.

 

Persoanal, am ales dupa ce am avut cateva sugestii

apoi am verificat pe Youtube sa vad pe ce teren le ruleaza lumea.

http://www.youtube.com/watch?v=AiHnACRNeV0

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai se descurca bine si in padure zic eu.

care e viteza maxima la un tw de 125? viteze ma gandesc ca nu are decat 5.



oricum sunt o mie si o suta de modele, am ametit de tot, ma intereseaza sa fie si cat mai fiabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai se descurca bine si in padure zic eu.

care e viteza maxima la un tw de 125? viteze ma gandesc ca nu are decat 5.

 

oricum sunt o mie si o suta de modele, am ametit de tot, ma intereseaza sa fie si cat mai fiabil.

 

Daca o pastrezi in garaj , pe stander , orice model va fi fiabil :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 years later...
  • 2 years later...

In primul rand ai nevoie de un tovaras. Daca e ceva, va ajutati, va duceti unul pe celalat inapoi.

Apoi, vezi ce ai pe roata spate. In caz de pana, daca esti prin padure pe trasee cu urcari multe, dejantezi. Ca sa nu dejantezi ar trebui sa ai 2 papioane pe roata spate.

Si apoi, 2-3 chei. De 8, de 10, de bujii. Si o bujie de rezerva la tine.

Atentie la lant, daca e din ala cu za cu siguranta, uita-te bine la siguranta respectiva. Lanturile nu se rup ele de nebune, ci se uzeaza siguranta pana ce sare din locas si ramai cu lantul desfacut in padure. Ori schimbi cu totul zaua cu siguranta, ori iei la tine un patent si o za de rezerva.

Si, in plus, atentie la starea tehnica a motocicletei. Ca orice defectiune nereparata la timp se traduce prin probleme in padure.

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In limbajul uzual auto-moto prin kit de pana se intelege pachetul format din snur+scula necesara+aer comprimat, folositor doar la tubeless, si nici acolo intotdeauna. 
Omul fiind, pare-se, incepator, o sa-si ia un d-asta si o sa se trezeasca ca n-are ce face cu el in teren, de-aia am intrebat. 
Deci camere, pompa (sau compresor cu acumulator sau "fiole" de aer comprimat) si leviere. Plus sculele necesare pentru a da roata jos si cunostintele necesare pentru a schimba o camera.

Acum 12 ore, mircea.cazachevici a spus:

In primul rand ai nevoie de un tovaras. Daca e ceva, va ajutati, va duceti unul pe celalat inapoi.

Apoi, vezi ce ai pe roata spate. In caz de pana, daca esti prin padure pe trasee cu urcari multe, dejantezi. Ca sa nu dejantezi ar trebui sa ai 2 papioane pe roata spate.

Si apoi, 2-3 chei. De 8, de 10, de bujii. Si o bujie de rezerva la tine.

Atentie la lant, daca e din ala cu za cu siguranta, uita-te bine la siguranta respectiva. Lanturile nu se rup ele de nebune, ci se uzeaza siguranta pana ce sare din locas si ramai cu lantul desfacut in padure. Ori schimbi cu totul zaua cu siguranta, ori iei la tine un patent si o za de rezerva.

Si, in plus, atentie la starea tehnica a motocicletei. Ca orice defectiune nereparata la timp se traduce prin probleme in padure.

Bafta.


 

Cel mai important: tovarasul.

Pe coclauri nu pleci niciodata singur. E ca pe munte, de preferat in trei. Obligatoriu trei in zone fara semnal GSM pe suprafete mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La munte nu pleci cu 5kg de scule in rucsac, ca te rupe. Maxim 2-3 chei, un patent, o minipompa din aia de bicla de decathlon si o za de lant. Si atat.

In caz de pana, daca ai 2 papioane ( rimlock-uri in limbaj de specialitate), te doare la basca. Ajungi acasa si ai sanse sa nici nu observi ca mergi pe pana. Cam faci cauciucul praf, dar ajungi.

Uite aici cum se pun, primele 5 minute din video.

 

 

In cazul in care nu ai 2 rimlock-uri, esti in pericol de dejantare pe urcari mai grele. Si atunci apelezi la cea mai la indemana solutie, umpli cauciucul cu cetina daca ai macar 2 surubelnite ca sa te ajute la dejantat si rejantat. Uite ce am facut noi acum vrreo 2 ani ca sa ne intoarcem.

 

 

62607707_2215394861831259_2845388388758978560_n.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum fiecare are ce parere doreste, dar eu pentru incepatori nu recomand presiune mica in roti, sub 1.5 bar. La nivelul ala cred ca mai mult le creaza probleme decat beneficii, diferenta de tractiune nici nu o sa o simta si nici nu o sa o foloseasca. La 1.5 bari riscul de dejantare, chiar si fara rimlock, e redus pe genul de drumuri pe care le poate face un incepator fara sa isi rupa picioarele.

 

Cand o sa ajunga sa vrea mai mult o sa stie deja sa jongleze si cu presiunea. Dar ala nu mai e incepator.

 

@Speedy.K da, la masini sau moto de strada poate ala e kitul de pana, dar nu discutam despre asa ceva. Da, poate un incepator nu face diferenta si crede ca e vorba de snur si solutie anti-pana, ai dreptate aici. Dar mai bine sa nu ia nimic (poate doar cele 2-3 chei de care zice Mircea, poate nici alea), sa nu se aventureze prea departe in salbaticie si in nici un caz singur si cand invata sa dea jos o roata si sa faca o pana o sa stie exact ce ii trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...