Sari la conținut

Mici probleme Cagiva Raptor 125


shoby13
 Share

Postări Recomandate

Sunt mandrul posesor fericit al unui raptor 125 ! Imi doream foarte mul acest model si iata ca a venit ziua sa il am cu mici probleme insa il am ! Si anume :

 

Imi poate spune si mie cineva unde se poate pune cablu de RPM la cagiva am tot cautat si nu gasesc ! Merge si unul de KM ? Ce ulei trebuie sa i pun la cutie ?

Cum imi dau seama daca mai functioneaza pompa de ulei sau s-a defectat ? Ponrnesc motoru scot furtunul de ulei din carburator si ar trebui sa scoata nu ? Ar fi mai ok sa i fac amestecul eu ? Daca da cat sapun la 1L ?



de ordin electric ! 2 fire de la biudonasul cu ulei ( cele care ies din bidonul de ulei nu imi pot da seama unde se leaga ! 2 fire unul roz siunul albastru care vin pe aceasi camasa neagra si au papuci rotunzi nu stiu unde se leaga ! Si cele doua fire de la bidonul de ulei sunt cu mufe rotunde insa difera culoarea firelor !

Si se invarte electromotorul chiar daca butonul rosu este pe pozitia conectat sau deconectat ! Ce e drept pe pozitia deconectat nu da scanteie dar totusi wtf ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand felicitari pentru achizitie! si eu am avut o cagiva planet 125, cu siguranta o motocicleta deosebita. sa-ti raspund cu ce (cred) ca ma pricep:

 

este normal ca electromotorul sa se invarta chiar si cu butonul rosu pe pozitia deconectat. asa cred ca sunt majoritatea motociletelor, cel putin honda mea face la fel. e frustrant uneori cand se intampla sa incerci sa o pornesti, sa tot ii dai la start, sa te miri de ce nu merge si dupa ceva vreme sa iti dai seama ca butonul rosu este pe off :D, s-a intamplat de cateva ori.

 

nu cred ca este ok sa-i faci tu amestecul. singurul dezavantaj ar fi sa se strice pompa aia de ulei si sa nu-ti mai bage iar tu sa nu-ti dai seama si sa strici motorul, insa am inteles ca sunt atat de simple pompele alea incat nu se prea pot strica.

 

cat despre restul problemelor nu stiu ce sa zic, insa am manuale tehnice in pdf pentru raptor 125 din 2004, planet 125 din 2003 si mito 125 din 2003 pe care pot sa ti le dau daca vrei. sunt sigur ca gasesti acolo informatii macar despre ce ulei trebuie sa pui in cutia de viteze :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primul rand felicitari pentru achizitie! si eu am avut o cagiva planet 125, cu siguranta o motocicleta deosebita. sa-ti raspund cu ce (cred) ca ma pricep:

 

este normal ca electromotorul sa se invarta chiar si cu butonul rosu pe pozitia deconectat. asa cred ca sunt majoritatea motociletelor, cel putin honda mea face la fel. e frustrant uneori cand se intampla sa incerci sa o pornesti, sa tot ii dai la start, sa te miri de ce nu merge si dupa ceva vreme sa iti dai seama ca butonul rosu este pe off :D, s-a intamplat de cateva ori.

 

nu cred ca este ok sa-i faci tu amestecul. singurul dezavantaj ar fi sa se strice pompa aia de ulei si sa nu-ti mai bage iar tu sa nu-ti dai seama si sa strici motorul, insa am inteles ca sunt atat de simple pompele alea incat nu se prea pot strica.

 

cat despre restul problemelor nu stiu ce sa zic, insa am manuale tehnice in pdf pentru raptor 125 din 2004, planet 125 din 2003 si mito 125 din 2003 pe care pot sa ti le dau daca vrei. sunt sigur ca gasesti acolo informatii macar despre ce ulei trebuie sa pui in cutia de viteze :D

 

Iti multumesc frumos cel putin cu butonul de deconectare m-am linistit ! Nu era o problema mare insa voiam sa fie totul ok ! Cand pun contactul se aude ceva ca si cum ar fi pompa de benzina nu sunt sigur daca are power dar banuiesc ca da dupa sunet-ul asta ! Cum ma pot convinge ? Ce probleme electice pot sa mai intampin ? Nu sti nimic despre cele doua mufe ( fir roz si fir albastru cu papuci rotunzi ) de la ce ar fi si unde ar trebui sa i conectez ? Eu astept cat mai multe sfaturi si sugestii de lamai multi pentru ca inca nu cunosc motoreta si pana o desfac eu sa vad ce e cu ea mai e ceva !

Editat de shoby13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Cand nu mai ai ulei ar trebui sa se aprinda un bec in bord ( galben) . Eu am avut cagiva planet 125 . Cauta pe instalatie doua mufe care au aceeasi forma cu cele de la rezervorul de ulei scoate tot uleiul din el si vezi daca se aprinde vreun bec in bord cand le legi la acele fire. Oricum mai ai si varianta sa cauti in manualul motocicletei sa vezi unde ar trebui sa se lege cele doua fire.

Editat de dragos1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am 2 mufe mama si 2 mufe tata cum ar venii ca cele din imagine ! Doar ca difera culorile firelor atata tot si sunt singurele fire deconectate ! 2 sunt una roz si una albastra si vin dinspre motor sau ceva de genul si 2 sunt de alte culori nu mai tin minte ( sunt cele de la rezervorul de ulei ) sunt singurele deconectate ! Stiu ca becul de la ulei ar trebui sa se aprinda cand pun contactul pentru cateva secunde ca un fel de test eu asa stiu ca sunt facute...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunetul ala ca o pompa de benzina e powervalva. Vezi ca ai 2 cabluri conectate la o rotita pe un mecanism deasupra clindrului la galeria de evacuare cu un capac de cauciuc. Scoti capacul si pui contactul si o sa vezi ca rotita aia se invarte o data intr-un sens si inca o data in alt sens. pornesti motocicleta si o turezi iar pe la 7 mii de ture ai sa vezi ca se invarte si ramane asa pana cobori turatia sub 7 mii. asa functioneaza.
Becul de ulei iti sta aprins pana pornesti motocicleta, dupa aceea ramane doar neutru. Daca ramane aprins si cel de ulei inseamna ca nu mai ai ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunetul ala ca o pompa de benzina e powervalva. Vezi ca ai 2 cabluri conectate la o rotita pe un mecanism deasupra clindrului la galeria de evacuare cu un capac de cauciuc. Scoti capacul si pui contactul si o sa vezi ca rotita aia se invarte o data intr-un sens si inca o data in alt sens. pornesti motocicleta si o turezi iar pe la 7 mii de ture ai sa vezi ca se invarte si ramane asa pana cobori turatia sub 7 mii. asa functioneaza.

Becul de ulei iti sta aprins pana pornesti motocicleta, dupa aceea ramane doar neutru. Daca ramane aprins si cel de ulei inseamna ca nu mai ai ulei.

 

Mersi frumos ! As dorii sa demontez carburatorul si sa il curat peste tot cum as putea sa fac reglajele ? eu stiu ca se inchid ambele suruburi la maxim apoi se deschid 2.5 ture si se jongleaza cu ele ! Motoreta mea inca nu porneste ! Are defectu stricat ! Am sa desfac setul sa vad care e bai-u lui ! Ce parere aveti despre seturile polini 154 sau stiu eu cele de la polini mai mari ?

 

E normal ca stopul sa stea aprins cand pun contactul ? Nu stiu ce are ca parca nu se aprinde frana cand o apas sau sta mereu aprinsa nu imi pot da seama daca se schimba ceva cand o apas insa se aprinde stopul cand pun contactul iar farul nu ! Farul se aprinde doar daca il aprind eu din comanda !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam asa ar trebui sa vina firele de la senzorul de ulei, sunt 2 fire cu mufe mama/tata rotunde,

 

Mersi frumos o sa merg azi sa vad ce pot rezolva sper sa nu sara in aer ! Despre problema cu stop-ul nu ma poate ajuta nimeni ? Daca mai am probleme revin ma bucur ca am rezolvat marea majoritate a lor !

 

Bon ! Deci sa va spun am 2 vesti evident una buna una rea ! Cea buna este in legatura cu stopul am observat ca e pe frana mereu ! De ce ? din cauza pedalei de la frana care nu e stransa bine si atarna cea ce face ca acel mic contact sa stea pe pozitia circuit inchis ! Am sa o strang ( pedala si cred ca se va rezolva ) Vestea proasta este ca acele 4 mufe mama tata nu se pupa ! Deoarece becul de la ulei nu schiteaza nimic si am incercat ambele variante ! NIMIC ! Ma dispera treaba asta si ma dispera si faptul ca firele de la sonda de ulei se mai tin in lite sper ca maine sa pot intari firele cu ceva izolator care se pune la pistol sa nu am vre-o sulpriza ! Ulei am in rezervor insa am inteles ca atunci cand pun contactul el trebuie sa stea pornit pana la pornirea motocicletei ! Am facut si 2 poze sa se vada despre ce este vorba !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca , in general , microcontactele de la frana sunt 'normal inchise' .

Adica atunci cand nu sunt actionate , permit trecerea curentului electric

Deci daca tie maneta nu iti calca pe microcontact , iti va ramane frana aprinsa .

 

Daca imi aduc bine aminte , becul de la ulei trebuie sa se aprinda si atunci cand motocicleta este pornita , pe N . (in felul acesta se evita neplacerea de a se arde becul si a nu fi avertizat atunci cand se consuma uleiul)

Firele recomand sa incerci sa le schimbi . Nu stiu cum sunt dispuse la modelul tau , dar daca sunt bagate pe undeva pe sus in vasul de ulei , nu e o problema prea mare sa le schimbi si sa le etansezi cat de cat . E o problema mai mare la etansare daca ies pe undeva pe jos , dar si atunci se poate rezolva . Totul are solutie ! :) Eu am avut alt model de Cagiva , care avea firele de la sonda de benzina , undeva pe fundul rezervorului , si am fost nevoit sa le schimb . Pfoai , ce mai m-am chinuit ..dar a tinut o perioada buna ..probabil inca mai tine ..

 

 

Nu vad pozele . Am eu probleme cu PC-ul , sau ai uitat sa le atasezi ?



M-am uitat acum pe schema la un Mito , probabil e la fel .

Vad ca , e un fir albastru care merge la masa , si unul roz care merge direct la becul de ulei din bord .

Editat de campers
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca , in general , microcontactele de la frana sunt 'normal inchise' .

Adica atunci cand nu sunt actionate , permit trecerea curentului electric

Deci daca tie maneta nu iti calca pe microcontact , iti va ramane frana aprinsa .

 

Daca imi aduc bine aminte , becul de la ulei trebuie sa se aprinda si atunci cand motocicleta este pornita , pe N . (in felul acesta se evita neplacerea de a se arde becul si a nu fi avertizat atunci cand se consuma uleiul)

Firele recomand sa incerci sa le schimbi . Nu stiu cum sunt dispuse la modelul tau , dar daca sunt bagate pe undeva pe sus in vasul de ulei , nu e o problema prea mare sa le schimbi si sa le etansezi cat de cat . E o problema mai mare la etansare daca ies pe undeva pe jos , dar si atunci se poate rezolva . Totul are solutie ! :) Eu am avut alt model de Cagiva , care avea firele de la sonda de benzina , undeva pe fundul rezervorului , si am fost nevoit sa le schimb . Pfoai , ce mai m-am chinuit ..dar a tinut o perioada buna ..probabil inca mai tine ..

 

 

Nu vad pozele . Am eu probleme cu PC-ul , sau ai uitat sa le atasezi ?

 

M-am uitat acum pe schema la un Mito , probabil e la fel .

Vad ca , e un fir albastru care merge la masa , si unul roz care merge direct la becul de ulei din bord .

 

 

am crezut ca am pus pozele a fost o problema mca nu stiu ce sa intamplat ! Pe langa planet mi-am mai luat un mito sper ca sa fac dup[a schema electrica si instalatia electrica la mito 2 instalatii bune cu timpul ! Sper sa gasesc la mito cele doua fire buclucase ca sa pot sa le leg la planet ok pentru mito imi trebuie instalatie electrica ! Am sa va tin la curent !

 

O sa imi deschid topic la motocicleta mea ca sa fie ok totul !

Editat de shoby13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...