Sari la conținut

GSXR1000 moare motorul!


Postări Recomandate

Va salut

Am postat problema si pe siteul comunitati GSXR dar in nevoia de gasirea aunei soluti o postez si la rubrica service(sper sa nu deranjeze)

 

Revin si eu cu o problema la un GSXR 1000 din 2001 si anume se opreste motorul cand se accelereaza undeva peste 4-5 mii de ture(cateodata la 4-5 mii sta la relanti si doar cand se trece de 6-7 mii se opreste motorul).Problema a aparut de la sfarsitul anului trecut dar nu am luat in seama am acuzat temperatura de afara+benzina proasta+filtru aer+bujii neschimbate.Ieri s-a verificat si curatat filtru aer+schimbat bujii+benzina din cea mai buna(fara plumb 99) si problema inca persista.Mentionez ca acelas lucru(oprire motor )se intampla si in timpul mersului in orice viteza doar daca apas ambreiajul si o turez, in rest(si aici ma refer la schimbat normal) nu pare a avea nici o problema relantiul tine normal undeva la 1300.Nu sa umblat la absolut nimic nici la toba nici la mufe la absolut nimic.Ceea ce am mai sesizat este un miros foarte puternic de benzina in uleii(am dat putin drumul la ulei) cat si pe toba miroase foarte puternic a benzina+pe indicatorul ulei(cel de sticla) in momentul porniri motocicletei se albeste(ceva gen spuma).La prima vedere de catre mecanic nu s-a putut da un verdict urmeaza saptamana viitoare sa o duc din nou.

Orice sfat/critica este bine venit.Multumesc si astept sfaturile dumnavoastra

 

http://www.girlshare.ro/33378360.4

Un linc cu un fisier video pentru intelegerea situatiei

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 110
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu prea am inteles.

Cum sta la relanti la 4000/5000?

Se opreste cand il accelerezi pe loc sau cand este in viteza?

Nu am inteles ce ai vrut sa spui cu ambreiajul....

Cand strangi ambreiajul pe neutru se opreste?

Cand strangi ambreiajul in viteza se opreste?

Reusesti sa ajungi la 10000 rot in treapta 1 sau se opreste motorul?

Raspunde punctual la fiecare intrebare.

Fisierul video nu am putut sa,l vad ...sunt pe mobil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum vreo 10 ani, cred, aveam un Kawasaki GPZ 500 S care avea problema asta. La 4500-5000rot/min se oprea motorul. Se intampla si in mers, lucru destul de neplacut. Daca stateam cu ochii pe turometru si nu saream de turatia aia, puteam sa merg mult si bine, totul era perfect.

Intr-un final s-a dovedit a fi CDI-ul.

 

Nu stiu in ce masura te ajuta, dar am tinut sa-ti impartasesc experienta mea asemanatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum vreo 10 ani, cred, aveam un Kawasaki GPZ 500 S care avea problema asta. La 4500-5000rot/min se oprea motorul. Se intampla si in mers, lucru destul de neplacut. Daca stateam cu ochii pe turometru si nu saream de turatia aia, puteam sa merg mult si bine, totul era perfect.

Intr-un final s-a dovedit a fi CDI-ul.

 

Nu stiu in ce masura te ajuta, dar am tinut sa-ti impartasesc experienta mea asemanatoare.

Din pacate nu-l ajuta.

Tu ai avut pe carburatie cu CDI

El are injectie cu ECU.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca zici ca la ochiul de sticla unde verifici uleiu se albeste cand pornesti probabil baga apa in ulei, apa + ulei = in momentul porniri motocicletei se albeste (ceva gen spuma). Parerea mea.

 

Iar cu opritul nu stiu ce sa spun .. si daca ii tragi gazu la maxim se opreste ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi cel mai probabil nu are legatura cu opritul motorului, mirosul puternic de benzina a uleiului cat si spumarea sa indica o problema pe care, eu unul, as trata-o cu prioritate.

Intr-o alimentare pe injectie este putin probabil sa ajunga benzina in baie.

Daca chiar se intampla asta atunci acel motor merge foarte,foarte prost sau chiar nu functioneaza.

Acea mica spuma pe geam de vizitare este oarecum normala in temperaturile de acum

 

Pentru initiatorul topicului:

Atunci cand se opreste motorul, ai becul de FI aprins?

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea am inteles.

Cum sta la relanti la 4000/5000?

Se opreste cand il accelerezi pe loc sau cand este in viteza?

Nu am inteles ce ai vrut sa spui cu ambreiajul....

Cand strangi ambreiajul pe neutru se opreste?

Cand strangi ambreiajul in viteza se opreste?

Reusesti sa ajungi la 10000 rot in treapta 1 sau se opreste motorul?

Raspunde punctual la fiecare intrebare.

Fisierul video nu am putut sa,l vad ...sunt pe mobil...

Va salut sa raspund la intrebarile dumneavoastra (scuze pentru neintelegerea situatiei dar nu prea stiu cum altfel sa explic sa acopar toate detaliile):

1 Uneori(exista si situati de genul asta la mai multe accelerari) daca o accelerez la 4-5000 de ture motorul nu se mai opreste ,isi revine la relanti

2 Se opreste atat pe loc cat si in viteza(in viteza doar cand apas ambreiajul si o accelerez in gol indiferent de treapta de viteza) adica :sunt in treapta 1,2,3-6 accelerez peste 4-5000 de ture,las aceleratia,apas ambreiajul si motorul se opreste-nu stiu cum sa ma exprim altfel sa intelegeti

3 Motorul se opreste daca accelerez peste 4-5000 de ture daca apas ambreiajul indiferent daca sunt in viteza s-au pe neutru

4 Da ajung la 10000 in treapta 1 fara sa se opreasca motorul.O accelerez in 10000 de ture in treapta 1 si este totul ok dar daca nu schimb viteza si apas ambreiajul se opreste

 

Intr-o alimentare pe injectie este putin probabil sa ajunga benzina in baie.

Daca chiar se intampla asta atunci acel motor merge foarte,foarte prost sau chiar nu functioneaza.

Acea mica spuma pe geam de vizitare este oarecum normala in temperaturile de acum

 

Pentru initiatorul topicului:

Atunci cand se opreste motorul, ai becul de FI aprins?

Nu se aprinde nici un bec este totul ok

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pare a avea legatura cu debitul problema ta si eventual un amestec prea bogat.

1300rot/min la relanti cu motorul cald?



Este posibil ca in 12-13 anisori de viata sa ai chiar si o zgaiba(mizerie) pe traiectul de alimentare care sa-ti gatuie debitul ala, ar fi cea mai ieftina buba.. ;))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pare a avea legatura cu debitul problema ta si eventual un amestec prea bogat.

1300rot/min la relanti cu motorul cald?

 

Este posibil ca in 12-13 anisori de viata sa ai chiar si o zgaiba(mizerie) pe traiectul de alimentare care sa-ti gatuie debitul ala, ar fi cea mai ieftina buba.. ;))

Da undeva in jur de 1300 la cald

 

daca zici ca la ochiul de sticla unde verifici uleiu se albeste cand pornesti probabil baga apa in ulei, apa + ulei = in momentul porniri motocicletei se albeste (ceva gen spuma). Parerea mea.

 

Iar cu opritul nu stiu ce sa spun .. si daca ii tragi gazu la maxim se opreste ?

da chiar daca trag gazul la maxim nu-si mai revine la relantiu-motorul se opreste

 

Multumesc o sa incerc si varianta asta dar nu cred sa fie de la ambreiaj deoarece pe loc in neutru se opreste fara a actiona ambreiajul.Doar in mers apas ambreiajul ca altfel nu pot sa-mi dau seama daca isi revine la relanti s-au se opreste

E contactul de la maneta de ambreiaj. E o bulibaseala electrica, deconectează firul de la maneta si probează.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e contactul de ambreiaj in sine - pe el il deconectezi doar ca sa vezi daca are legatura.

 

Cel care face probabil probleme e contactul de neutru din cutie, care in combinatie cu cel de cric si de ambreiaj iti taie aprinderea, se considera eronat ca ori ai pus cricul jos cu motorul in viteza, ori ca ai bagat in viteza cu cricul pus si-ti taie aprinderea.

Contactul de ambreiajl face parte din aceasta logica de protectie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc o sa va tin la curent cu rezolvarea problemei -asta daca se va rezolva :stuck:

Nu e contactul de ambreiaj in sine - pe el il deconectezi doar ca sa vezi daca are legatura.

 

Cel care face probabil probleme e contactul de neutru din cutie, care in combinatie cu cel de cric si de ambreiaj iti taie aprinderea, se considera eronat ca ori ai pus cricul jos cu motorul in viteza, ori ca ai bagat in viteza cu cricul pus si-ti taie aprinderea.

Contactul de ambreiajl face parte din aceasta logica de protectie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acolo este problema, la TPS sau throttle position sensor, spunei la mecanic sa verifice. Ce observi tu pe vizoru, de la ulei este condens,ia plimbate,20 min sa ajunga temperatura la 90 sa vezi cum dispare.

 

post-73409-0-77610400-1394862255_thumb.jpg

post-73409-0-17944600-1394862265_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Demonteaza filtru de aer si vezi in ce pozitie sunt clapetele secundare si vezi in ce pozitie sunt atunci cand se opreste motorul.

Daca demontezi filtru verifica si cat de murdar este.

Dupa care important verifica foarte bine integritatea furtunelor de vacum ,si de la MAP senzor,daca sunt rupte,fisurate,sau cutate.

 

In filmulet am vazut culoarea moto nu aceasta este moto?

 

 



E contactul de la maneta de ambreiaj. E o bulibaseala electrica, deconectează firul de la maneta si probează.

Nu este nici o bulibaseala electrica.

Acel intrerupator este mult mai important de cat pare la prima vedere,nu este doar parte din sistemul de protectie,el are o functie si in sistemul de injectie.

Spune lui ECU sa treaca in hartile de avans si benzina de neutru.

 

Asa ca pe viitor nu m-ai anulati de tot "acel mic si neinsemnat"intrerupator.

Pentru o proba nu este necaz" dar este nevoie sa se revina la configuratia originala.

post-15340-0-05701800-1394865629_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu n-am zis ca nu e important contactul de ambreiaj, doar i-am sugerat sa-l deconecteze pentru a putea investiga. Nici nu i-ar functiona motoreta fara acel contact de ambreiaj.

 

Da, la motoarele pe injectie, contactul de ambreiaj este foarte important - impreuna cu cel de neutral spune ECU cand sa taie si cand sa porneasca injectoarele atunci cand motocicleta e in frana de motor:

 

de exemplu - cand esti in frana de motor ECU automat taie injectia, dar in clipa in care ai apasat maneta/pedala de ambreiaj injectia porneste pentru a mentine motorul ruland la relanti.

 

Daca contactul este imperfect la maneta, in frana de motor daca ai trage maneta moare motorul.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea am inteles.

Cum sta la relanti la 4000/5000?

Se opreste cand il accelerezi pe loc sau cand este in viteza?

Nu am inteles ce ai vrut sa spui cu ambreiajul....

Cand strangi ambreiajul pe neutru se opreste?

Cand strangi ambreiajul in viteza se opreste?

Reusesti sa ajungi la 10000 rot in treapta 1 sau se opreste motorul?

Raspunde punctual la fiecare intrebare.

Fisierul video nu am putut sa,l vad ...sunt pe mobil...

Esti din Pitesti, de ce nu dai o fuga pe moto sau cu platforma pana la TNG, el rezolva problema?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-asta daca se va rezolva :stuck:

Normal ca se rezolva, e un fier, cu un mumar limitat de piese care se pot strica.

O diagnoza in afara forumului ai incercat?

Ai scris ca ai curatat filtru de aer. Nu e unica folosinta?

 

Si eu cred ca e ceva cu un senzor sau ceva furtun vacuum de la sistemul de injectie.

 

Problema apara si cand accelerezi lent?

 

Esti din Pitesti, de ce nu dai o fuga pe moto sau cu platforma pana la TNG, el rezolva problema?

Chiar ca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu n-am zis ca nu e important contactul de ambreiaj, doar i-am sugerat sa-l deconecteze pentru a putea investiga. Nici nu i-ar functiona motoreta fara acel contact de ambreiaj. Asta am spus si eu daca ai citit bine..doar de proba .Motocicleta functioneaza daca inchizi contactul

 

Da, la motoarele pe injectie, contactul de ambreiaj este foarte important - impreuna cu cel de neutral spune ECU cand sa taie si cand sa porneasca injectoarele atunci cand motocicleta e in frana de motor:

 

de exemplu - cand esti in frana de motor ECU automat taie injectia, dar in clipa in care ai apasat maneta/pedala de ambreiaj injectia porneste pentru a mentine motorul ruland la relanti. GRESIT! Nu taie nimeni injectia,doar comuta din harta de TPS pe harta de IAP.

 

Daca contactul este imperfect la maneta, in frana de motor daca ai trage maneta moare motorul. ! Gresit din nou! Stii ca te respect,dar aici ai gresit rau ! Nu vreau sa intru in polemici ,asa ca eu ma opresc.

Cu respect TNG!

 

PS, Crede-ma Suzuki este o marca de moto care o stiu pe "de rost"...

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti din Pitesti, de ce nu dai o fuga pe moto sau cu platforma pana la TNG, el rezolva problema?

Stai, TNG parca sta langa Ploiesti. Le mai incurc..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu respect TNG!

 

PS, Crede-ma Suzuki este o marca de moto care o stiu pe "de rost"...

 

Eu doar i-am explicat ce rol are contactul de ambreiaj, tu ai zis acelasi lucru cu alte cuvinte.

 

Contactul de ambreiaj impreuna cu cel de cric si cel de neutral pot produce aceste simptome.

 

In al doilea sau al treilea post al sau a zis ca motorul se opreste cand apasa ambreiajul - in marea majoritate a cazurilor.

 

In frana de motor debitul de benzina injectat se reduce aproape de 0, altfel ar inunda motorul.

Cand din frana de motor se trage ambreiajul sau/si se revine pe neutral - ECU comuta harta pe cea de relanti.

 

Si astfel ajungem si la alt simptom descris de el: miros puternic de benzina in ulei - ce zici de asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu doar i-am explicat ce rol are contactul de ambreiaj, tu ai zis acelasi lucru cu alte cuvinte.Asa o fi...

 

Contactul de ambreiaj impreuna cu cel de cric si cel de neutral pot produce aceste simptome. Nu se manifesta asa cum este la el. Motorul se opreste si in viteza si pe neutru.Daca este in viteza ,da ,posibil sa iei in calcul varianta senzor cric....dar el se opreste si cand este pe neutru...deci varianta spusa de tine cade.

 

In al doilea sau al treilea post al sau a zis ca motorul se opreste cand apasa ambreiajul - in marea majoritate a cazurilor. Da ,atunci cand motorul ruleaza,este normal sa se opreasca la el, pentru ca inertia nu mai misca motorul si revine la relanti unde se opreste

 

In frana de motor debitul de benzina injectat se reduce aproape de 0, altfel ar inunda motorul. GRESIT DIN NOU!

Cand din frana de motor se trage ambreiajul sau/si se revine pe neutral - ECU comuta harta pe cea de relanti. GRESIT IAR!

 

Si astfel ajungem si la alt simptom descris de el: miros puternic de benzina in ulei - ce zici de asta? AM EXPLICAT IN POST ANTERIOR ...ASEARA Asta denota ca nu ai citit posturile mele...

 

In frana de motor debitul de benzina injectat se reduce aproape de 0, altfel ar inunda motorul.

 

Uite cum arata cu adevarat acea harta de benzina care tu spui ca este aproape de 0....

 

La ori ce valoare de acolo faci urmatorul calcul si o sa-ti dea benzina injectata:

 

Pulse width(seconds) = (value map x 48uS x IATcomp x ECTcomp x SAPcomp x Trim(Yosh) + Latency + QuickThrottleEnrichment

 

Nu iti explic ce inseamna fiecare prescurtare de acolo,pentru ca vorbesc cu un cunoscator...

 

EU am incheiat discutia fata de tine,nu-mi place sa intru in polemici inutile,am spus asta de foarte multe ori....dar m-ai provocat.

 

Cu respect TNG!

post-15340-0-40637000-1394871735_thumb.jpg

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa te contrazici cu mie 200 de ani, la orice motor cu injectie debitul de benzina se reduce la 0 atunci cand e in frana de motor. :)

 

Tu-mi arati acolo o harta de injectie care se pare ca se aplica pt toata plaja de turatii.

 

Arata-mi care din variabila din acel calcul (daca exista) indica TPS = 0 Neutral = 0 si Clutch = 0. - regimul de frana de motor.

 

Mai cauta prin manuale si afla regimul de frana de motor, poate-l gasesti.

 

Cu tot respectul si eu, nu ma contrazic de dragul contrazicerii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...