Sari la conținut

Calcul lungime lant


csman
 Share

Postări Recomandate

Sal, ptr Transalp-ul (xl650 2001) meu a venit vremea schimbarii lantului. Daca tot schimb m-am gandit sa fac o modificare la pinionul spate pentru mai putine turatii la drum lung:

 

Configuratia originala are : pinion fata 15 dinti + lant 118 + pinion spate 48

 

Configuratia care o vreau eu: pinion fata 15 dinti + lant 112 + pinion spate 42

 

Nu stiu exact cum se calculeaza dar am observat ca pentru fiecare dinte al pinionului in minus se scade cate o za.

Deci 118 zale - 6 dinti =112 zale. Acest rezultat il am de pe http://www.motomike.eu/autonet/k3/category/10199000000/vehicle/51233/?k3_editor= , unde este un configurator de lant.

Daca poate cineva sa imi valideze ce am spus mai sus as fi recunoscator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai luat deja kitul?

Daca nu, ia kitul care sa contina lant de 118zale. Cind soseste, pune doar foaia spate, cea de 42, scurtezi lantul, mai mult ca sigur, doar 4 zale, mergi cu motoreta, si dupaia te hotarasti daca mentii 42 dinti. 200% nu ai sa retii aceasta foaie, practic, ultima treapta de viteza nu o sa mai poti s-o folosesti, poate daca bate vintul din spate.Daca nu-ti place foaia, pui alta mai mare si ai lantz suficient de lung. Concluzia era sa nu iei din prima lant de 112, ca dupaia mai mult ca sigur ai sa vrei sa-l lungesti.

 

Spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intii taie lantul uzat si pune-i o foaie mult mai mica. Ce scrie X sau Y e pur subiectiv, pina nu mergi tu personal, nu ai cum sa stii ce-ti place. 6 dinti inseamna aproape 11-12% viteza de top mai mare, ca sa ai viteza asta in plus, trebuie si putere la propulsor, ori, daca-i reduci turatia, puterea scade, si nu vei avea practic nici macar viteza obtinuta inainte cu foaia stock.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat sa fac si eu o astfel de smecherie si dupa ce m-am documentat am ramas la cea standard. Producatorul mobrei a calculat varianta optima, raportat uzura-randament. Orice modificare decat cea de fabrica iti va uza lantul si pinioanele mult mai repede. (din punctul meu de vedere nu merita daca nu faci o mobra de stund sau de curse unde consumabile sunt cantitate neglijabila). Bafta in continuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.gearingcommander.com/

 

Te joci cu combinatiile de pinioane si nr. zale.

 

Ai la Chain geometry changes due to sprocket & chain changes: distanta intre pinioane si vezi cum se modifica.

 

Bun site, pe acolo m-am uitat si eu ca sa vad cat de mari sunt diferentele daca trec pe 42 dinti.

 

Dupa ce am mai citit ce mi-aia dat am ajuns la concluzia ca trebuie sa stiu exact daca "regula":

"Adaugam/Scadem 1 dinte pe pinion adaugam/scadem 1 za la lant"(ca sa pastram aceiasi lungime la lant) este valida, daca da atunci e corect 112 zale.

 

Referitor la taierea lantului, inainte cand aveam minsk taiam lantu cu flexu da ma chinuiam (nu aveam flex profi) sa tai o za si lantu ala era subtirel si probabil din aliaj mai putin rezistent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

transmisia este calculata in functie de raportul de transmitere al cutiei de viteze. crezi ca producatorul l-a facut asa ca asa a vrut el sau a reiesit din calcule? ok e buna ideea ta dar gandestete si la viata motorului.

 

Am un stil de mers mai "batranesc", accelerez incet si imi place sa merg constant pe toata durata drumului (pe cat posibil).

 

Am un stil de mers mai "batranesc", accelerez incet si imi place sa merg constant pe toata durata drumului (pe cat posibil).

 

LE: Sa nu ma intelegeti gresit nu vreau sa o fac racheta vreau doar sa mearga mai lejer la drum lung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un stil de mers mai "batranesc", accelerez incet si imi place sa merg constant pe toata durata drumului (pe cat posibil).

 

 

LE: Sa nu ma intelegeti gresit nu vreau sa o fac racheta vreau doar sa mearga mai lejer la drum lung.

am inteles ce vrei, dar gandeste la plecarile de pe loc mai ales cand ai si pasager.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat, aceeasi incercare am facut-o si eu la inceputurile mele motociclistice: aveam o Jawa350 si am zis sa-i pun un pinion de atac cu un dinte in plus. Vroiam putina viteza de top mai mare. Tzeapa!! Rezultatul a fost invers, motorul nu se mai tura, si viteza a scazut. Dupaia am pus cu un dinte in minus, adica 2 dinti mai putini fata de ultima incercare, si brusc, motoreta s-a trezit la viatza, se tura si avea putere. Descoperisem apa calda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat, aceeasi incercare am facut-o si eu la inceputurile mele motociclistice: aveam o Jawa350 si am zis sa-i pun un pinion de atac cu un dinte in plus. Vroiam putina viteza de top mai mare. Tzeapa!! Rezultatul a fost invers, motorul nu se mai tura, si viteza a scazut. Dupaia am pus cu un dinte in minus, adica 2 dinti mai putini fata de ultima incercare, si brusc, motoreta s-a trezit la viatza, se tura si avea putere. Descoperisem apa calda.

 

Conform gearingcommander.com , cu configu custom care il vreau la 5500rpm a 5-a diferenta e de ~ 18km/h in plus. Nu cred ca ptr 18km\h in plus gata nu mai merge si o sa trag de ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conform gearingcommander.com , cu configu custom care il vreau la 5500rpm a 5-a diferenta e de ~ 18km/h in plus. Nu cred ca ptr 18km\h in plus gata nu mai merge si o sa trag de ea.

credinta si realitatea sunt lucruri diferite

 

transalpu e underpowered din fabrica, nu faci decat sa-l incarci si mai tare, o sa traga din greu si daca nu pastrezi o viteza constanta vei avea un consum MAI MARE de benzina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact cum explica "superbec" si "jagi", problema nu este ca iti creste viteza maxima cu 18 km/h sau cu cat o creste si tu n-ai nevoie sa ajungi acolo, problema este ca motorul tau nu dezvolta suficienta putere "jos", in turele alea pe care vrei tu sa le atingi la drum lung, pentru a atinge viteza ta obisnuita de croaziera, ca sa nu vorbim de acceleratii potrivite pe intreaga plaja de turatii.

Uite, fa un experiment: mergi cu ultima treapta de viteza la 2-3 mii rotatii pe minut si trage deodata de gaz la blana. Cum reactioneaza? Este ca e lent? Acum incearca sa faci asta de la 500 sau chiar 1000 rpm mai putin. Mai poate sa faca ceva? Ei bine, fix asa o sa fie cu lantul ala pe care il vrei tu. Motoarele de motocicleta si benzinarele in general sunt motoare de turatie. La 1000-2000-3000 de ture intr-o treapta superioara nu mai faci mare lucru cu ele, iar cu o transmisie si mai lunga nu rezolvi nimic, ba chiar iti faci rau. Crezi ca Honda a ales degeaba raportul ala? Daca era mai scurt, iti sareau pistoanele prin cadru cand mergeai pe autostrada, iar altfel era o putoare ordinara.

Mai gandeste-te, nu te apuca sa schimbi dupa ureche, daor fiindca zice un calculator ca se poate, ca acel gearing calculator nu estimeaza si cum va accelera motorul tau. Cauta o curba de cuplu de transalp si vezi cat e de puternic motorul tau la turatia pe care vrei sa o exploatezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ar fi mai simplu 16/48 si lantul 118 zale? In caz ca nu-i place raportul, pune 15/48 si gata.

Am facut si eu teste cu un TA de 600 - pus pinion de 16 in loc de 15. La 120 mergea lejer si tragea acceptabil, in schimb in oras la plecarea de pe loc trebuia patinat un pic mai mult ambreiajul; o alta chestie naspa era la stradute inguste, cand faceai stanga/dreapta cam trebuia sa-i dai a I-a ca intr-a II-a era subturat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi aduc aminte, la un moment dat am avut o Gilera MX1, in 2 timpi, cu power valve care intra in functiune la turatii inalte(nu mai stiu precis la ce valoare). Motocicleta fugea cu peste 140km/h cind se apropia de zona rosie. Problema mare era ca daca vroiam sa sar de 110km/haccelerind in treapta a 6-a, era imposibil, motoreta nu se tura pina la turatia de actionare a power valve, si se plafona. Trebuia obligatoriu treapta a 4-a, a 5-a, si dupaia a 6-a. Transalpul e slaba ca putere. Lungirea raportului final de transmisie are sens la motoarele puternice, la cele slabe, toata lumea face invers, micsoreaza raportul, pt demaraj mai usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

omu o zis ca nu vrea racheta sau top speed mai mare...

daca vrei sa scazi de la 5500 la 4000 rpm la viteza de croaziera de 110-120 kmh atunci e corect ce vrei sa faci.

dar o sa se simta la plecarea de pe loc, mai ales cand ai si incarcatura.

e corect de la 48 la 42 > de la 118 la 112.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am mai gandit si o sa iau intai pinionul de 42 dinti apoi o sa scurtez lantul vechi si voi monta pinionul sa vedem cum merge. In cel mai rau caz raman cu un pinion si asta e, dar cred ca o sa fie ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca poti sa-ti faci schimbul dar o sa pierzi 42/48 = 0.875 deci cam 13% din cuplu, ca viteza superioara la putera de 52cp viteza teoretica maxima, la drum plat conditii normale, ar fi cam 200km/h eu vad ca in specificatii e dat 110 mile/h max deci 176 km/h cu noul pinion ar fi 176*48/42 =201 km/h cam te incadrezi in parametrii dar nu stiu daca cele 110 mile/h sunt la turatia de putere maxima asa cum am presupus, probabil este putin supraturata pentru a avea cuplu mai mare, doar se cheama Transalp si trebuie sa urce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...