Sari la conținut

probleme carburatie/relanti ZX-9R 1994


Postări Recomandate

Salutare.

 

Pasionat de motoare ca si voi, a inceput sa ma fascineze si partea asta de mecanica. Asadar, de curand, am descoperit ca filtrul de aer se si unge.

 

Iau spray (Motorex, tub d'ala mare si lucios), acopar buretele home-made pe ambele parti, uniformizez, curat carburatoarele (in afara de niste mici depuneri roz din camerele plutitoarelor, n-am prea gasit mizerie), schimb alea 4 o-ring-uri de la gurile carburatoarelor (care erau rupte, calcate si lipite cu silicon), etansez cat pot de mult airbox-ul (un surub lipsa si altul rupt) si-apoi surpriza: aer p*la mai trecea prin filtru. Zic bun, filtru mai obstructionat, e bogat amestecul deci mai inchid suruburile de amestec (asta sambata, frig de ma c*cam pe mine). In carte setarile de amestec sunt la 1.5 ture, eu am gasit-o reglata la 4 - 4.5 - 3 - 3. Am zis hai, nu le pun pe toate la fel pentru ca vara trecuta, dupa sincronizarea carburatoarelor (cu jucarie din aia, CarbTuner cu lichid) mergea brici dar erau setari pentru filtru uscat (si implicit pentru uzura motorului, airbox care tragea aer pe toate partile si ce-o mai fi). Dupa cateva teste, le las la 3.5 - 3.5 - 2 - 2 si se comporta bine (nu mai moare in ture mari, nu mai am explozii asa dese pe evacuare, etc.). Bun.

 

Problema mea: chiar si dupa etansarea airbox-ului si reglat amestecul, daca o alerg si las apoi acceleratia si trag ambreiajul (si opresc la semafor de exemplu) turatia coboara mult sub relanti (4-500 ture) pentru 2-3 secunde si apoi revine la 1000-1100 (cum ii place ei sa oscileze).

 

Ar putea fi in continuare semn ca trage aer fals? Nu am reglat bine amestecul? Maine ma duc sa dau comanda si de garnitura aia mare dintre airbox si plasticul ala de vine prins de gurile carburatoarelor, cu toate ca nu e rupta dar nici nu pare sa etanseze uniform. Din sincronizare nu e pentru ca stiu cat de prost mergea cand am cumparat-o si cum a mers dupa sincronizare profi. De electrica poate fi? De asemenea, mi se pare ca da rateuri si in airbox (sau undeva prin admisie). Exista fenomenul asta?

 

Imi venea in minte urmatoarea intrebare/teorie: cand e in sarcina motorul, mai ales dupa 5-6 mii de ture (si peste 100km/h), se face amestecul ala de aer-benzina asa cum ti l-ai "dorit". Dar daca tragem de ambreiaj motorul coboara la viteza de relanti (teoretic, benzina putina) dar cantitatea de aer (care intra fortat in airbox), la viteze mari, nu saraceste amestecul? Banuiesc ca la vitezane sta un pic altfel treaba fata de enduro cand vine vorba de tras aer in piept.

 

Apreciez orice sugestie.

ZX-9R e mobra, primu' an de fabricatie, carburatoare Keihin CVK 40x4, aproape shaijdemii de kilometri in bord (cred ca se reseteaza la suta de mii)

 

Multam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce filtru de aer ai?

Cu ce ulei de filtru ai uns?

Cel stok nu se unge .

 

Ce filtru de aer ai?

Cu ce ulei de filtru ai uns? Ulei de filtru de bumbac ssu burete?

Cel stok nu se unge .

Filtru homade?Buretelele care il gasesti pentru tapiterie nu este acelasi lucru cu buretele din filtrele de aer.

Nu ai debit de aer prin el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buretelele care il gasesti pentru tapiterie nu este acelasi lucru cu buretele din filtrele de aer. :))))))

 

Astai buna!

 

Mai auzisem pe la altii ca folosesc in loc de filtru chestia aia alba care filtreaza hota de bucatarie :)))))))))))))))) dupa aia ii auzi pe forum ""íntretinuta maniacal"" si multe altele:))))))

 

Nu cred ca se merita sa faci asa ceva pe cand un filtru stok nu e decat 70,80lei.

Editat de marcy89
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filtrul e confectionat din burete din ala ordinar, dar are grosimea si densinatea celui original (am copiat forma lui). Uleiul e Motorex Air Filter Oil (ala de vreo 60 de lei tubul de 750ml).

In ture mari se comporta frumos (ma rog, in sensul ca trage fara probleme). Problema o am doar la revenirea in relanti dupa ce o alerg, doar pe termen scurt.

 

EDIT: Cumpar filtru original, nu asta e problema. Voiam sa exclud altele pana la buretele ala. Altceva n-ar putea fi?

Mersi de raspunsuri, pana una alta :)

Editat de momentesischeme
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai uns prea tare fitru de aer de de aia face asa iar dak filtru e confectionat cu siguranta a tras tot uleiul ala in carburatoare. O data ce ai umblat la amestec obligatoriu trebuie sa faci sincronizarea din nou.



Cumparati filtru ungel, sau vezi dak nu e uns ca mai vin si unse si regleaza amestecu dak nu ai ucreche muzicala nu o sa iti iasa asa ca iate dupa culoarea bujiilor si fa neaparat sincronizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai auzit de filtre confectionate din burete poliuretan dar sincer nu mai stiu daca erau potrivite pentru ram air sau inlocuiau mai degraba filtrele de pe enduroase, unde nu e nevoie de-un airflow atat de precis. O sa incerc cu filtru original plus sincronizat si refacut mixul.

Eventual updatez topic-ul cand o sa am rezultate, poate mai se mai trezeste cineva in situatia mea.

 

Multumesc pentru raspunsuri si drumuri bune! (smilie din ala de ciocnesti halbele de bere)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...