Jump to content

AER vs AZOT


Iulian - VFR
 Share

Recommended Posts

Salut,

Nu pot spune că sunt un rider foarte experimentat, dar pot spune că am auzit mulţi motociclişti cu experienţă argumentând pro şi contra aerului vs azotului în gume.

Aerul e clar că se încălzeşte mai repede şi lipeşte mai bine pneul pe asfalt, dar am auzit şi păreri pro azot.

Care este părerea voastră, dacă se poate susţinută de argumente.

Toate bune şi asfalt uscat !

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Nu pot spune că sunt un rider foarte experimentat, dar pot spune că am auzit mulţi motociclişti cu experienţă argumentând pro şi contra aerului vs azotului în gume.

Aerul e clar că se încălzeşte mai repede şi lipeşte mai bine pneul pe asfalt, dar am auzit şi păreri pro azot.

Care este părerea voastră, dacă se poate susţinută de argumente.

Toate bune şi asfalt uscat !

De ce s-ar incalzi aerul mai repede si de ce-i atat de clar? Stii ca in aer se gaseste 78 % azot?

Link to comment
Share on other sites

Eu folosesc numai aer comprimat.

Poate la curse se simte o diverenta sau nu stiu ce monitorizare mai exacta etc.

Dar pentru strada nu se merita.

Mai ales ca nu gasesti oriunde si de aici tendinta de a verifica presiunea rar .

Asa ca mai bine bag aer comprimat.

Iar in aerul comprimat gasesti

78% azot

21% oxigen

1% argon cu un pic de dixid de carbon

Asa ca nu mai bagati banii in prostii si marketing

Link to comment
Share on other sites

De ce s-ar incalzi aerul mai repede si de ce-i atat de clar? Stii ca in aer se gaseste 78 % azot?

chipurile de la vaporii de H2O ...

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu ca azotul nu se incalzeste..

Nuuuu...d-aia e asa frig in toiul verii...si nici nu-ti poti face caldura-n casa...

 

 

chipurile de la vaporii de H2O ...

Aiurea. Ar fi infint mai ieftin sa usuci aerul decat sa obti azot prin lichefierea aerului si apoi separarea acestuia in componente prin distilare fractionata. Consum enorm de energie si instalatii costisitoare, cam asta-i criogenia.

Edited by mianmar23
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca varianta castigatoare e aerul.

 

Producatorii de anvelope si motociclete recomanda anumite presiuni la o anumita temperatura. Ceva ma face sa cred ca ei iau in calcul modificarile de presiune in momentul in care cauciucurile se incalzesc. De asemenea inclin sa cred ca se si bazeaza pe incalzirea respectiva.

 

Cu alte cuvinte, daca poti compensa fluctuatiile de presiune in functie de temperatura, poti baga azot. Insa tot vei fi conditionat de tot felul de factori: pasager/fara pasager, bagaje/fara bagaje eventual asfalt/coclau...

Link to comment
Share on other sites

Din explicațiile din link ( bun link ) reiese că din aerul din pneu se pierde oxigenul mai repede de 3-4 ori decât azotul. Deci oricum proporția de azot se mărește natural fără să fac nimic, doar că nu trebuie să reciclez aerul din pneu când umflu, ci să bag peste el. Aerul din pneu e ca vinul.

Oops ! Eu voi face pe invers pt că vreau să mi se încălzească. Lunar o să dau afară azotul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...