Sari la conținut

Cum sa aleg mai bine?


Postări Recomandate

Salutare tuturor,

 

vreau sa-mi cumpar mobra noua si am ajuns intr-un oarecare impas cu alegerea ei, asa ca m-am hotarat sa intreb pe aici poate are cineva vreo ideie salvatoare.

Ca sa incep cu inceputul nu sunt chiar la inceput de drum, am mai avut 2 mobre (exc 525 si un duke) dar as vrea sa iau ceva care sa se preteze si la ceva touring. Avand in vedere ca ce am avut pana acum nu au depasit 160 kg la plin un motor mai greu (pt touring) este teritoriu nou pentru mine. Mentionez ca am 1.85 si vreo 75 kg deci nu sunt chiar scund

Acum ce as vrea sa faca:

1. sa pot sa-l foloses zilnic prin oras pentru a merge la munca fara sa-mi bat cuie in talpa

2. sa pot sa ies cu el la o noroiala de weekend prin jurul Buc sau pe un drum ceva mai desfundat de munte

3. sa ma poate duce pe mine (si uneori si pe doamna) pe drum relativ confortabil in ture de vreo 400 km pe zi.

 

In cautarea asta am incercat:

- KTM 1200 adv: prea mare/greu/puternic/scump pentru mine. Dupa cum spuneam am avut motoare mai usoare pana acum si gabaritul lui Adv si puterea m-au cam intimidat iar modelul fiind relativ nou nu se gasesc suficiente sh.

- Ducati Multistrada: scump si fara pretentii offroad

- BMW F 800 GS: mi-a placut overall doar ca nu stiu cat de mult as putea sa-l bag in noroi inainte sa am nevoie de o echipa sa ma scoata de acolo. UN punct care nu prea mi-a placut e ca a fost umpic....plictisitor, nu am coborat de pe el cu ranjetul ala tamp de MAI VREAAAAUUU.

 

As mai vrea sa incerc si Adv 990 de la KTM sa vedem cum se compara cu F800-le si deasementea in partea cealalta a scarii 690 LC4. La cel din urma cred ca as putea gasi niste carene ca sa-l adaptez umpic pentru touring. Am mers cu un LC4 640 pre 2005 (fara arbore de echilibrare) si vibratiile lui nu m-au convins dar am inteles ca 690-ul este altceva. Ar mai fi si altele care ar putea fi de interes (in special Tenere) dar sunt convins ca nu pot testa chiar tot ce e pe piata.

Un punct interesant pt LC4 ar fi ca pot sa-i pun si roti de sm pentru oras si creste fun-factor-ul, dar punct slab ca nu are ABS.

 

In final bugetul ar fi undeva pe la +/- 7000 eur pentru un motor undeva pana in 25000 km. Mentionez ca nu sunt certat cu trusa de scule dar nici nu as vrea sa stau prea mult cu mainile in unsoare.

 

In speranta unor raspunsuri care sa-mi aduca iluminarea....

 

Va salut

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tenere 660. Eu am XT660 R motorul e la fel, un prieten are Tenere, a avut si modelul vechi. Pentru ceea ce ai descris mai sus astea sunt perfecte. Ambele sunt motoare la care bagi benzina, schimbi uleiul si mergi. Atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am de doi ani transalpul, pe care ti-l recomand cu incredere, doar ca pentru tine ar fi cam plictisitor. Daca ai avut mobrele descrise de tine ai vrea ceva cu un wow efect. Transalpul e acolo day in day out, e plicticos.
Te-ai gandit la Triumph tiger 800, nu stiu cum e cu offroadul, nu cred ca te face de rusine, dar ca si tinuta de drum toata lumea il lauda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai ai Transalp, Tenereul monocilindru, BMW monocilindru.

Transalp -ul nu prea ma incanta pe partea de offroad ...din ce am citit, ca nu am probat. BMW F 800 GS este bicilindru.

 

:D pai daca 690 sau 660 nu iti convin ca te scutura, ia 800le !!! ... restul ce ai enumerat sunt pt sosea, inclusiv 990

640 ma scutura. Am inteles ca 690-ul este mult mai linistit. As vrea sa-l probez dar nu prea sunt disponibile pentru test.

 

Tenere 660. Eu am XT660 R motorul e la fel, un prieten are Tenere, a avut si modelul vechi. Pentru ceea ce ai descris mai sus astea sunt perfecte. Ambele sunt motoare la care bagi benzina, schimbi uleiul si mergi. Atat.

La asta ziceam ca m-am gandit si eu ca optiune dar nu l-am gasit nici macar in showroom sa ma urc pe el, de probat nu mai vorbesc.

 

 

In aceasta ideie ar fi cineva dispus sa ma lase sa dau o tura pe camp pe langa buc cu unul dintre motoarele astea? 690, 990, Tenere 660?? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cred ca nu te-ai maturizat sau nu ai personalitate, mi se pare penibil avand in vedere ca nu esti la prima sa ceri ajutorul pe forum unde posteaza si unii fara motor sau incepatori chiar habarnisti, eu ti as recomanda o africa twin , tenere, un vstrom sau un varadero daca nu-ti place tdm ul :) acu` ce o sa alegi ??

am un prieten care visa la un bandit dar ii placea si bmw-ul ala mare de care zici tu , imbarligat de prieteni isi ia omu un bmw gs ,dar tot la bandit se gandea, nu-i convine ca are vibratii etc.... da gs-ul si ia bandit pana la urma si nu-i place nici asta ca n-are explozie de putere in treapta a 5 -a , au plusuri si minusuri tu tre sa decizi ce se muleaza mai bine pe tine hai fii BARBAT :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cred ca nu te-ai maturizat sau nu ai personalitate, mi se pare penibil avand in vedere ca nu esti la prima sa ceri ajutorul pe forum unde posteaza si unii fara motor sau incepatori chiar habarnisti, eu ti as recomanda o africa twin , tenere, un vstrom sau un varadero daca nu-ti place tdm ul :) acu` ce o sa alegi ??

am un prieten care visa la un bandit dar ii placea si bmw-ul ala mare de care zici tu , imbarligat de prieteni isi ia omu un bmw gs ,dar tot la bandit se gandea, nu-i convine ca are vibratii etc.... da gs-ul si ia bandit pana la urma si nu-i place nici asta ca n-are explozie de putere in treapta a 5 -a , au plusuri si minusuri tu tre sa decizi ce se muleaza mai bine pe tine hai fii BARBAT :D

Hahaha, imi place postul tau.

In mod cert voi lua ce mi se pare mie ca se muleaza mai bine pe mine. Problema este ca nu e ca nu pot sa probez toate modelele de pe piata si sa vad ce-mi place. Si adevarul fiind spus nici atunci nu poti fi sigur ca o sa-ti alegi motorul potrivit, dar macar alegi in cunostinta de cauza.

Ei, neputand face lucrul asta (sa probez la dealeri) am postat pentru a intreba si pe unii mai vechi in ale moticlismului, ca poate omit eu anumite modele care ar avea ceva de spus si 2 pentru a vedea daca e cineva dispus sa-mi imprumute un agregat in bucuresti sa vad cum e. Daca dealerii nu ne ajuta ne ajutam intre noi.

Eu cred ca intotdeauna se poate invata ceva de la cei din jur. Acum ca cei mai multi o sa-si laude motorul lor, pai e normal ca doar au dat bani pe el, dar ceva puncte cheie tot gasesti.

 

Solutia castigatoare este clara pentru mine un 990 Adv pentru ture lungi si un exc 350 cu roti de sm si cross pentru zi de zi si sfarsit de saptamana. Imi lipsesc doar banii ca sa le iau pe amandoua ;)

Pana atunci va trebui sa ma multumesc cu o mobra care sa le faca pe toate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu exista mobra care sa stie si turing si noroiala serioasa. Exista destule care le fac pe ambele, dar nu la cie stie ce nivel. Daca e suficient de mare pentru un turing confortabil de doua persoane+bagaje, nu poti sa o bagi in cine stie ce noroaie ca e prea grea. Daca e suficient de buna de noroaie serioase nu mai e cine stie ce la turing. Plus ca nu exista gume care sa le faca perfect pe ambele.

Eu fac asta de ceva ani. Nu exista compromis perfect. Daca vrei turing serios dar vrei si coclau adevarat iti trebuie doua mobre. Punct.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda Varadero 1000.Pret la jumate cat ele,ofera aceeasi senzatie.Ma rog,mai mult tinde spre touring

Trebuie sa te contrazic, chiar daca eu calaresc un Varadero si mi se potriveste ca o manusa. Dar omul are nevoie de:

´´1. sa pot sa-l foloses zilnic prin oras pentru a merge la munca fara sa-mi bat cuie in talpa

2. sa pot sa ies cu el la o noroiala de weekend prin jurul Buc sau pe un drum ceva mai desfundat de munte´´

 

Ori sa te plimbi prin Bucuresti (sau prin oricare alt oras) cu un bivol de 276 kg, adica cu 20 kg mai mult decat un 1200 GS Adventure, nu cred ca-i cea mai buna alegere. Desi, nu greutatea il face nepractic pentru mersul in oras, ci gabaritul... Iar in ceea ce priveste iesitul la noroiala, nu zic ca nu se poate, dar tre sa fi destul de masochist :)

 

Eu daca as avea aceleasi necesitati ca Alex, as alege Tenere-ul de 660, incaltat cu ceva gen Heidenau K60 sau Metzeler Karoo. Consuma putin, se descurca in offroad si poate duce si doi oameni in conditii decente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite una din primele concluzii este ca trebuie neaparat sa incerc si Tenere-ul. Recunosc ca pana acum il puneam in clasa si altele (desi in fruntea clasei respective), dar din ce vad ca zice targul chiar ar trebui sa-l incerc, niciodata nu stii de unde sare iepurele.

 

Daca ai drum pe la Sibiu... orice exclusiv burnout.

Merci mult, daca ajung pe acolo (ar fi ceva planuri in sensul asta) iti dau un pm inainte sa vad cum putem lua legatura.

 

Daca mai este cineva cu asa utilaj prin Bucuresti si dispus sa-l dea umpic din mana.... as fi tare recunoscator.

 

O alta directie pentru care as vrea ceva pareri (preferabil de la cei care au condus de amandoua) este F800 GS vs 990 adv. Eu personal am poftit la 990 de vreo 2-3 ani dar cand m-am uitat mai serios la cifre am vazut ca adv-ul are 200 kg (la gol) iar bmw-ul are vreo 178. Daca mai punem si faptul ca bmw-ul se lauda ca ar fi mai fiabil incep sa cred ca ar trebui sa-l elimin pe adventure.

 

Si ca ultima observatie, am vazut ca modelul 2014 de 690 LC4 are si ABS (stiu e nou si costa o mana si un picior).



BMW R 1200 GS

 

the unstoppable, eu cred ca este ce cauti tu, restul sunt can can

Merci pentru incercare dar masina am deja. Stiu ca asta e tata lor pt touring serios dar eu nu sunt acolo inca.

 

Mai spunea cineva ca daca vreau sa faca si touring tre sa uit de noroiala serioasa. Stiu ce zici, si-ti dau dreptate, dar nu ma apuc sa fac urcari pe noroi. Dar nici nu vreau sa traga 3 oameni sa ma scoata din noroi daca forestierul pe care merg are o zona mai desfundata. sau niste bolovani ceva mai mari (cat capul de om de ex.).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...