Sari la conținut

Supraincalzire motor si relanti precar


R4DIKL
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

De ceva timp (cateva saptamani) am constatat o supraincalzire a motorului, in conditiile in care am mers cu Hornetul pe timp racoros. Simptomul este ca in stationare (semafoare, opriri pe marginea carosabilului) motorul se incalzeste in cateva minute pana la linia rosie. Termostatul declanseaza ventilatorul dar ma gandesc ca daca acum (la 15-20 C) face asa, ce-o sa ma fac la vara la 35C?

Am fost cu motorul la un baiat priceput care mi-a spus ca ar putea fi de la TPS (throttle position sensor), adica de la senzorul de relanti care nu-si mai face treaba. Motorul nu mai sta la relanti decat daca ii maresc putin debitul de aer si astfel, mai mult aer=temperatura mai mare.

O a doua varianta ar fi jigler-ul de relanti infundat.

Eu deja am luat de la dezmembrari un TPS si cand l-am conectat la mufa nu am sesizat nicio diferenta la relanti. In schimb, cand eram cu socul tras (motor la rece) am decuplat senzorul si brusc turatia a urcat in 3000 rt/m. L-am cuplat din nou si turatia a scazut la 2000.

Are cineva vreo parere in acest sens?

 

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

p

 

Salut,

 

 

Are cineva vreo parere in acest sens?

 

Multumesc anticipat.

 

parerea mea e ca trebuie sa gasesti un servis si cat mai repede, nu mai umbla tu pe la senzori ca din ce spui nu ai cunostintele necesare deocamdata, o sa le dobandesti in timp daca te pasioneaza dar mai intai trebuie sa-ti mearga bine motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

p

 

 

parerea mea e ca trebuie sa gasesti un servis si cat mai repede, nu mai umbla tu pe la senzori ca din ce spui nu ai cunostintele necesare deocamdata, o sa le dobandesti in timp daca te pasioneaza dar mai intai trebuie sa-ti mearga bine motocicleta.

Multumesc pentru sfat. Programarea o am deja facuta pentru ziua de marti. Ideea este ca nu as vrea sa-mi toarne din carti ce si cum, ci as vrea sa ma duc acolo oarecum in cunostinta de cauza. Iar aceste informatii ma gandeam ca le pot obtine de pe forum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfat. Programarea o am deja facuta pentru ziua de marti. Ideea este ca nu as vrea sa-mi toarne din carti ce si cum, ci as vrea sa ma duc acolo oarecum in cunostinta de cauza. Iar aceste informatii ma gandeam ca le pot obtine de pe forum.

Motoarele nu se repara pe forum,si nici nu iti poate da cineva informatii exacte ,sau un diagnostic corect.

Toti putem face supozitii mai aproape sau mai departe de adevar.

Legat de problema ta...

TPS-ul nu este senzorul de relanti.El poate infuenta relantiul,dar cel care se ocupa de asa ceva direct este ISC-ul.Asta daca ai hornet dupa 2007.

ISC-ul are o valoare definita dupa care ECU o urmareste si o modifica in consecinta sa poata tine acea valoare.

Isc -ul se reseteaza cand se deregleaza.

Acum legat de temperatura crescuta....care temperatura ca nici nu ai mentionat-o!

Ce valoare are?

Vrei un raspuns exact bazat pe o supozitie de a ta?

Iar cu faza"dat aer,creste temperatura motorului"......

cred ori ai fost prost informat ori daca este afirmatia ta ...esti usor pe langa.

Din ce afirmatii ai facut eu merg pe varianta a doua,de aceea iti recomand sa mergi la service si sa lasi oameni care se pricep sa stabileasca care este problema la moto tau.

 

PS.Tu vrei sa te duci la service si sa-i supervizezi cand afirmi ca TPS este senzorul de relanti...?

 

Cu respect TNG!

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca idee, daca tot faci verificari pana ajungi in service .. cand declanseaza termostatul, temperatura scade? Poate suna stupid, dar lichid ai? pompa functioneaza (cea de apa evident)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

i-am zis la om cum se traduce TPS si unde poate duce problema lui, ca are sau nu legatura una cu alta, nu ma pricep, dar ideea este sa meaga la unu' care stie si sa nu mai frece motoru' pana atunci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde si de temperatura. Eu am F4i, deci ar fi relativ prin zona aceea ( ca si model ), si pentru mine temperaturile ok sunt pana la 110, cand incepe ventilatorul. Asta e pentru ca eu stau in coloana in general. Cand ma pun in miscare scade pana pe la 100 si apoi la 110 cand intra iar ventilatorul. Vezi daca temperaturile sunt in limitele acceptate de catre producator.

Editat de Kinkey
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@TNG & ALL

 

Inca o data multumesc pentru bunele intentii. Intr-adevar sunt "pe langa" cu multe aspecte privind motoarele. De fapt, inca ma straduiesc sa stau pe motor, avand numai vreo 5000 Km rulati. Dar, asta nu inseamna ca nu sunt si eu curios, ca tot omul. Tot ce stiu este ca inainte de acest sezon motorul mergea perfect iar acum se incinge in draci fara ca eu sa-mi fi schimbat stilul sau fara ca traficul sa fie mai sufocant decat de obicei. Motorul a avut parte de o revizie care a inclus controale pe la tot ce inseamna reglaje, nivel lichide etc. De dus oricum ma duc la service, dar, asa cum am spus, daca nu ai omul tau gasit prin recomandari risti sa fii luat pe sus. Imaginati-va ca eu stau la semafor si cand ma uit la indicatorul de temperatura creste vizibil in cateva minute ca si cum l-as supratura in gol, fara sa ma misc.

@TNG Supozitia de TPS defect a venit tot de la un mecanic, iar marti ma duc la altul sa vedem daca are aceeasi parere.

 

Cu bine.



@Macke

 

Da, scade temperatura cand porneste ventilatorul dar tot in zona primei linii rosii stationeaza. Pana acum, acul indicator nu depasea 75% din cursa, ceea ce habar nu am in cate grade se traduce asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai aici este problema!Habar nu ai cat este temperatura.

De ce spun asta:

Acum inteleg ca moto tau este sub 2007,(sunt pe mobil si nu vad statusul)...deci este pe carburatie.Asta inseamna ca temperatura este afisata analogic,si este o mare sansa de a arata eronat,din cauza decalibrari sondei sau a ceasului.

De aceea se cere verificarea REALA a temperaturi motorului sa stii unde este defectul.

Legat de TPS ....la carburatie chiar nu are nici o problema cu temperatura.El nu influenteaza de cat avansul si poate merge destul de ok si fara el ca si proba.

Dar pentru al scoate din discutie se poate verifica cursa lui electrica/rezistenta pentru al verifica daca este ok.

Dar repet...nu TPS este problema ta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la hornetul meu (2007, injectie) creste temperatura cand stau pe loc. In mers sta la 78-79*, cand opresc la semafoare, stopuri etc urca pana la 102-103 si cupleaza ventilatorul. Vara trecuta, la 35* temp. exterioara, in mers statea la 80*, pe loc la 105.

In oras atinge 100* in cateva minute, indiferent daca temp exterioara este de 8 grade sau 35...

Eu unul consider ca acest comportament este normal, atata timp cat nu depaseste valorile mentionate. (manualul spune ca termocupla deschide la 92*, iar temperatura safe este pana la 122*).

 

Poate aflu ca o fi o problema si la a mea :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Si la hornetul meu (2007, injectie) creste temperatura cand stau pe loc. In mers sta la 78-79*, cand opresc la semafoare, stopuri etc urca pana la 102-103 si cupleaza ventilatorul. Vara trecuta, la 35* temp. exterioara, in mers statea la 80*, pe loc la 105.

In oras atinge 100* in cateva minute, indiferent daca temp exterioara este de 8 grade sau 35...

Eu unul consider ca acest comportament este normal, atata timp cat nu depaseste valorile mentionate. (manualul spune ca termocupla deschide la 92*, iar temperatura safe este pana la 122*).

 

Poate aflu ca o fi o problema si la a mea :))

La tine sigur nu sunt probleme! :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...