Sari la conținut

MotoGP la DIGI; Florin Ion & ceilalti comentatori


evil1
 Share

Postări Recomandate

Este cat se poate de bine venit topicul asta si daca se va discuta cu argumente, ar fi foarte bine. Daca comentariile s-ar reduce la semnalarea unor minusuri in prestatia comentatorilor, care sa fie remediate pe parcurs si la eventuale recomanari/sugestii, eu zic ca va fi un instrument/barometru util pentru cei care asigura transmisiile tv. Pe de alta parte, daca vom fi carcotasi si vom cauta mereu nod in papura, injurand, fara sa punem nimic in loc, il vom transforma in hazna.

In alta ordine de idei, cineva propunea aici ca Digi sa isi indrepte atentia si spre alti experti, care ar putea fi adusi in studio, in locul lui Haralambie. Ideea in sine nu este rea, dar as vrea sa se inteleaga ca nu oricine se da tare pe pista si stie sa seteze o motoreta de curse, este capabil sa asigure si un comentariu tv. Imaginati-va un meci de fotbal comentat de Mutu sau Cristea... astia doi, impreuna nu cred sa aibe un vocabular mai mare de 300 de cuvinte, incluzand aici, conjunctiile, prepozitiile, onomatopeele si cuvintele argotice. Ca sa nu mai vorbesc de coerenta lor in exprimare. De aceea, bine ar fi sa fim mai rezervati in a emite judecati de valoare si in a arunca cu pietre. Puneti-va in situatia lor si raspundeti sincer la o intrebare: daca ati fi acolo, in locul lor, v-ati descurca mai bine sau ati fi la fel de ridicoli. Nu este usor sa vorbesti liber, sa fii coerent, sa nu te balbai si sa folosesti adecvat limba romana si toate astea in acelasi timp. Cere exercitiu, ceva cunostinte de retorica si talent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 628
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

lasa ca si tu erai in aceeasi barca cu ei prin 2011/2012.. bine ca intre timp te ai mai maturizat si tu :D

Tu nu reusesti deloc sa iesi din rolul de fanatic. Si te simti obligat sa distorsionezi orice schimb de replici.

De cand ma uit la curse moto am critic continuu calitatea comentariului romanesc. Dar ti-a stat tie in gat cand i-am recunoscut lui Vlad Haralambie experienta de pilot net superioara unor forumisti cu cateva track days la activ. Si alea niste rataciri agale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu nu reusesti deloc sa iesi din rolul de fanatic. Si te simti obligat sa distorsionezi orice schimb de replici.

De cand ma uit la curse moto am critic continuu calitatea comentariului romanesc. Dar ti-a stat tie in gat cand i-am recunoscut lui Vlad Haralambie experienta de pilot net superioara unor forumisti cu cateva track days la activ. Si alea niste rataciri agale.

Poti privi lumea si de la nivelul tau.. nu trebuie sa stai cocotat cu nasul cocotat in vanturi. Accepta ca si tu gresesti si cu asta basta, nu ar sublinia nimic negativ in caracterul tau.

Daca pleci de la premiza bolduita, vei continua cu alte erori in comentarea posturilor. Nu ma apuc sa rasfoiesc anii ca n-are rost, te cunosc si stiu ca altele au fost vremurile si pentru tine.

 

:cheers:

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mdaa bun topicul sau poate ca nu .... :)))))

 

legat de pretentiile unora despre difuzarea curselor,antrenamentelor sau calificarilor personal mi se par penibile motivele...ca nu e hd ca nu s ce ...hmmm pai in afara de statistici hai sa ne mai uitam la cultura motorsportului in romania si dotarile sale plus reprezentantii oficiali(FRM)si apoi sa mai comentam,creca multi sunt constienti in ce mizerie se afla ....oricum am impresia cu unii de pe aici privesc moto gp ul exact ca pe un meci de champion s legue ....nu vad care e problema ...de ani de zile urmarim cursele live calificari si antrenamente care personal cele 2 din urma mi se par plictisitoare dar asta e parerea mea...

 

legat de calitatea comentatoriilor acelasi lucru :cultura motorsportului in romania si "eforturile" sale de dezvoltare ....toate astea se leaga ....eu unul nu contest performantele lui vlad haralambie dar cred ca si el si florin ion ar trebui sa fie mai obiectivi si mai bine informati si sa mai domoleasca incercarile de a face o cursa mai spectaculoasa prin comentarii iar publicul larg care pune intrebari sa se gandesca de 2 ori ce intreaba...pentru altele noroc ca avem internet si ne putem informa ....succes...

Editat de Buggy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa reduca costurile cei de la RDS ar trebui sa nu mai plateasca nici un comentator, transmisia MotoGP vine cu tot cu comentariu. Sa lase sonorul original si scutesc plata a doua salarii de pomana... noi nu ne-am supara deloc, chiar am considera DigiSport o televiziune mega-cool ca face asta!

Si nu, nu vrem nici subtitrare, majoritatea intelegem limba engleza - subtitrarea sa fie optionala - maj receiverelor si televizoarelor actuale au posibilitatea de a pune on/off.

:)

 

Si ca sa fim cat se poate de seriosi, nu exista nici un roman la ora actuala care sa comenteze motorsport la nivelul celor din afara.

Asa ca decat sa se faca de (cuvant urat) cu tot felul de comentatori de tenis si fotbal si o mumie pe post de "specialist" mai bine ar lasa comentariul original.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca comentariile s-ar reduce la semnalarea unor minusuri in prestatia comentatorilor, care sa fie remediate pe parcurs si la eventuale recomanari/sugestii, eu zic ca va fi un instrument/barometru util pentru cei care asigura transmisiile tv. P

Puneti-va in situatia lor si raspundeti sincer la o intrebare: daca ati fi acolo, in locul lor, v-ati descurca mai bine sau ati fi la fel de ridicoli. Nu este usor sa vorbesti liber, sa fii coerent, sa nu te balbai si sa folosesti adecvat limba romana si toate astea in acelasi timp. Cere exercitiu, ceva cunostinte de retorica si talent.

Exact asta e motivul pt care la topicul Texas SUA am zis: M-am ferit de critici dure la adresa comentatorilor DIGI, pt simplul fapt ca nu mi se pare floare la ureche sa sustii un comentariu live, la un nivel decent, bazandu-te doar pe surse de informare "second hand", adica stand inchis in cadrul unui studio - aflat la mii de km departare de locul de desfasurare al curselor.

 

In schimb gafe de genul celor semnalate mai sus (ma refer la lupta tactica a lui MM din Argentina, si prblemele tehnice evitende ale lui Rossi COTA) nu ar trebui sa se intample, pt ca sunt greseli de substanta, nu de exprimare, sau identificare a unui pilot (desi si astea ar trebui sa tinda spre 0) Un comentator cu experienta trebuie "sa simta" ce se intampla pe pista, sau macar sa observe chestiile care se vad din avion, pe care le vad chiar si spectatorii de rand. Si sper sa nu mai avem parte de "fabulatii Rossi" la urmatoarea cursa buna a Doctorului :)

 

In rest comentariul mi se pare foarte informativ mai ales pt cei care nu stau toata ziua pe forum+presa motoGP. Daca nu imi place comentariul pot vedea doar BT. Daca prind gafe, zambesc si pun un comment pe forum sau o gluma acida. Dar nu am de ce sa-i injur sau sa le dau in cap comentatorilor, nu ajuta la nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A început bine critica constructivă :crack:

Nu am injurat pe nimeni, @bibi. Propuneam DOAR un exercitiu de sinceritate celor mai putin toleranti fata de comentariul tv. Asa cum spuneam cu alta ocazie, stiu ce inseamna sa vorbesti in fata unui auditoriu si crede-ma, nu e chiar usor. Tocmai de aceea sunt mai intelegator si chiar neutru fata de aceasta problema. Din punctul meu de vedere, lucrurile sunt foarte simple: daca nu m satisface comentariul, fie schimb streamingul, fie tai sonorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In rest comentariul mi se pare foarte informativ mai ales pt cei care nu stau toata ziua pe forum+presa motoGP. [...] Dar nu am de ce sa-i injur sau sa le dau in cap comentatorilor, nu ajuta la nimic.

 

a ) Sunt de acord, este foarte OK, mai ales pentru cineva care nu urmărește regulat competiția sau nu este familiarizat cu chestiuni de bază.

 

b ) Iarăși sunt de acord, înjurăturile sunt un mod grobian de exprimare al unor persoane care doar atîta pot și nu arată nimic decât ură. Iar datul în cap fără sugestii este la fel de păgubos. Pe de altă parte, ăștia sunt cei mai comozi critici atunci când vine vorba să le răspunzi ;)

 

Mă deranjează confuzia generală, chestia asta cu "puneți-vă în locul lor", o chestie care sună ca și cum ei ar fi siliți de cineva să facă asta. :) Frate, ăsta este un job (plătit) pentru care este normal să ți se pretindă să ai niște skilluri, talent, inspirație, cunoștințe, etc ... Asta e fișa postului.

 

Dacă erau niște voluntari invitați moka în studio să comenteze cursa, nu aș fi putut pretinde nimic, dar oamenii sunt comentatori profesioniști și mie mi se pare normal ca problema să se pună în termenii client-prestator de servicii.

Editat de bibi.audiofil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă erau niște voluntari invitați moka în studio să comenteze cursa, nu aș fi putut pretinde nimic, dar oamenii sunt comentatori profesioniști și mie mi se pare normal ca problema să se pună în termenii client-prestator de servicii.

Si asta e drept. De acceea punctam ca anumite greseli de fond sau atitudini partinitoare fata de anumiti piloti, nu ar trebui sa isi aibe locul, si aceste lucruri ar trebui sa fie pe cat posibil remediate intr-un comentariu profesionist.

 

@florin ion: fingers, zair (si posibil altii de care nu imi amintesc acum) - intrebau intr-un topic precedent daca exista posibilitatea de a avea disponibil in timpul transmisiunilor si comentariul in limba engleza. Poate ai raspuns si nu am fost pe faza, daca nu - intrebarea inca e valabila, multumesc.

Editat de vampiria_t
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asta e motivul pt care la topicul Texas SUA am zis: M-am ferit de critici dure la adresa comentatorilor DIGI, pt simplul fapt ca nu mi se pare floare la ureche sa sustii un comentariu live, la un nivel decent, bazandu-te doar pe surse de informare "second hand", adica stand inchis in cadrul unui studio - aflat la mii de km departare de locul de desfasurare al curselor.

 

In schimb gafe de genul celor semnalate mai sus (ma refer la lupta tactica a lui MM din Argentina, si prblemele tehnice evitende ale lui Rossi COTA) nu ar trebui sa se intample, pt ca sunt greseli de substanta, nu de exprimare, sau identificare a unui pilot (desi si astea ar trebui sa tinda spre 0) Un comentator cu experienta trebuie "sa simta" ce se intampla pe pista, sau macar sa observe chestiile care se vad din avion, pe care le vad chiar si spectatorii de rand. Si sper sa nu mai avem parte de "fabulatii Rossi" la urmatoarea cursa buna a Doctorului :)

 

In rest comentariul mi se pare foarte informativ mai ales pt cei care nu stau toata ziua pe forum+presa motoGP. Daca nu imi place comentariul pot vedea doar BT. Daca prind gafe, zambesc si pun un comment pe forum sau o gluma acida. Dar nu am de ce sa-i injur sau sa le dau in cap comentatorilor, nu ajuta la nimic.

Aferim! Asadar trebuie sa facem distinctie intre micile erori, datorate neatentiei (de pilda nu a fost atent cu ce pneuri a intrat pe pista pilotul x) si cele datorate neintelegerii a ceea ce se intampla pe pista, aprecierile eronate referitoare la strategia de cursa a unui pilot, prognoze nerealiste asupra cursei, etc, etc.. Aici trebuie lucrat.

 

Cand am inceput sa vad cursele, comentariul tv era aproape singura sursa de informare (si de initiere), a privitorului. Acum, toate informatiile sunt la un click distanta, grafica transmisiilor tv este foarte sugestiva, dupa atatia ani, cred ca stiu sa privesc o cursa, astfel incat nu mai sunt dependent de comentariul tv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ca sa fim cat se poate de seriosi, nu exista nici un roman la ora actuala care sa comenteze motorsport la nivelul celor din afara.

Asa ca decat sa se faca de (cuvant urat) cu tot felul de comentatori de tenis si fotbal si o mumie pe post de "specialist" mai bine ar lasa comentariul original.

Asa cred ca s-ar si specializa intr-un an de zile. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici afara, cel putin pe unele posturi, comentariul nu este stralucit. De pilda ultima cursa am vazut-o pe Sport Tv3, in portugheza. Probabil, informatiile suplimentare pe care le ofereau, erau ok, insa maniera comentariului era anosta, lipsita de intonatie, parca comentau o partida de poker. Acu' doua samptamani, am vazut cursa pe BT. Totul era ok, pana incepeau sa vorbeasca amandoi deodata, de nu se mai intelegea nimic. Solutia: sonorul dat la minim! Asa ca nu numai comentariul in limba romana este cu probleme, se intampla si la case mai mari.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e publicul digi..

Chiar daca locul 1 este ocupat de MM este bine de vazut daca vine Lore pe 2...

cu astia vreti sa ramaneti?

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine il puneau pe Antal. Ovidiu asta ar putea comenta curse de raliu, unde sunt prezentate rezumate de pe probele speciale. Acolo i se potriveste vocea :) Dar live nu prea ma incanta. Si BT Sportul ala HD mi se blocheaza intr-una. Merge nitel.... buffering. Iar mai merge, iar buffering :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine il puneau pe Antal. Ovidiu asta ar putea comenta curse de raliu, unde sunt prezentate rezumate de pe probele speciale. Acolo i se potriveste vocea :) Dar live nu prea ma incanta.

Da, nu il ajuta deloc timbrul vocal, e artificial. Are un stil foarte gretos de a-si cobori vocea cand vrea sa accentueze niste nume sau termeni mai gravi.

Cred ca a ascultat comentatori de box incercand sa-i imite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad Haralambie: "toata lumea incearca pneul medium, nu am vazut pe nimeni cu pneul Hard" Pai nici nu era posibil, din moment ce nu e disponibil pneul Hard (dunga rosie) in aceasta etapa. Sunt doar cele Medium (fara dunga), Soft (dunga alba) si SuperSoft (dunga verde - doar pt Open).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uitasem cat de enervant e Petenghea asta, parca inventeaza la plesneala. Intai il face pe Rossi team manager la moto3, fiind corectat imediat de Haralambie. Ca mai apoi sa-l faca pe Guareschi tehnician, pana la final devenind chiar inginerul echipei. De data asta fara sa mai fie corectat....

 

Guarechi e un fost pilot sbk de mana a treia care si-a gasit locul ca pilot de teste Ducati. Promovat pt scurt timp in rol de team manager. Pozitie pe care o ocupa si la echipa lui Rossi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fingăre, aș avea curaj să te trimit acolo vreo două duminici de acomodare iar a treia la butoane ( împreună cu ei ), dacă s-ar pune problema. Dar dacă vii mai apoi și ne iei cu maniabilitatea Yamaha cu manetoanele la 90grd te ia mama dreacu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fingăre, aș avea curaj să te trimit acolo vreo două duminici de acomodare iar a treia la butoane ( împreună cu ei ), dacă s-ar pune problema. Dar dacă vii mai apoi și ne iei cu maniabilitatea Yamaha cu manetoanele la 90grd te ia mama dreacu.

Adelule, tu suferi de aceleasi probleme ca leaveyou. Habar nu ai de nimic si te cramponezi aiurea de ce nu intelegi.

Maniabilitatea e un termen care se preteaza perfect si cand vorbesti de caracterul motorului, de tractiune si dozarea acceleratiei. Daca ai avea si niste cunostinte de franceza si latina (manus) ai putea sa apreciezi si etimologia.

 

Dar daca tu ai impresia ca Guareschi ar fi vreun inginer n-ai decat. Ori te bagi aiurea in seama din nou?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fingăre, știu etimologia cuvântului și e adevărat că se pretează foarte bine la a descrie o motocicletă în ansamblu. Însă nu este cazul tău acela unde tu ai exemplificat foarte habarnist diferența dintre cele două motoare și nu motociclete. Vorbim de motor sau de motocicletă în ansamblu ? Tu acum vorbești de maniabilitatea motocicletei iar înainte vorbeai despre "Yamaha ar mai fi avantajata si de maniabilitatea unui motor cu manetoanele la 90grd"

S-a răsdiscutat că motorul Honda e mai echilibrat.
Mai ești și ranchiunos. Calmează-te, vei avea frigiderul plin când o să te trimitem comentator la Digi.

Asta cu Guareschi a fost complet aiurea. Mai ai ?

PS Scriu aici pt că m-am plictisit de cursă. Doar un "Gibernau" o mai poate scoate din anonimat.

Editat de adrianm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...