Jump to content

Ești donator voluntar de organe?


GeekRider
 Share

Recommended Posts

Îmi amintesc de primele mele câteva sute de kilometri pe 2 roți: eram cel mai tare, cel mai zmeu, regele șoselelor și expertul experților. Cu rușinea de rigoare, recunosc cinstit: eram un idiot. Combinația letală între o vitezană masivă (200 Kg) și un proaspăt și deloc conștient posesor de permis categoria A, total lipsit de experiență pe 2 roți. Un pericol nu doar pentru cei din jurul meu, ci și pentru mine însumi. Și din nefericire, și pentru pasagerul care, fără cea mai mică idee despre ceea ce i s-ar fi putut întâmpla, își lăsa viața și integritatea corporală, în mâinile cui? Ale unui idiot. Ale mele, adică.

 

Să mai menționez ce reprezenta pe atunci, în viziunea mea, noțiunea de motociclism? Motociclismul însemna să ai, obligatoriu, vitezană, prevăzută în mod obligatoriu cu o evacuare cât mai gălăgioasă, să știi să tragi tare de gaz, să știi să „te dai” pe o roată, să faci cele mai reușite burnout-uri. Atât!

 

Îmi vine să râd și să plâng în același timp, aducându-mi aminte de concepțiile mele despre:

  • Echipament? Casca e obligatorie, dar și suficientă. Mai bine bag bani în rezervor. Numai fraierii bagă bani în echipament. Nu mi se întâmplă tocmai mie să cad. Cad doar fraierii.
  • Conduită preventivă? Bă, ești prost? Doar nu o să merg tot timpul cu 30 la oră. Numai fricoșii merg încet. Doar nu mi-am luat vitezană să merg ca un fricos.
  • Drumuri lungi? Păi atunci mașina la ce mai e bună? Motorul e bun să te dai prin oraș, să te vadă toate piți cât de șmecher ești și ce bine stăpânești tu herghelia de cai dintre picioare.

Cu riscul de a mă repeta: eram un idiot. Și, culmea, mă enervam la maxim când auzeam expresia „donator de organe”.

 

Thankfully, au fost „suficiente” una bucată tijă și două șuruburi de titan, adică bonusul la 2 săptămâni de spitalizare, plus recuperarea de 6 luni de zile, ca să încep să înțeleg că motociclismul înseamnă altceva.

 

După un astfel de duș rece, am început să conștientizez riscurile la care se supune motociclistul și nu în ultimul rând, cele la care îi supune pe cei din jurul său.

 

Mi-au trebuit mulți kilometri (și situațiile implicite, mai mult sau mai puțin dificile) ca să înțeleg că ceea ce te face să fii ori motociclist, ori donator voluntar de organe reprezintă modul în care privești pasiunea asta pentru 2 roți. Totul ține de mentalitate, totul se rezumă la câteva reguli simple, dar (din păcate, pentru mulți), foarte greu de respectat. Vrei să te bucuri de mers cu motorul? Atunci:

  • gândește!
  • zmeii sunt invincibili. Din păcate, doar în povești. În trafic, zmeii se transformă, deloc magic, în victime!
  • condu prudent. Nu neapărat încet. Doar prudent. OK, tu ești atent. Dar ceilalți participanți la trafic? Poți garanta că te-au văzut toți?
  • nu-ți depăși limitele!
  • nu lăsa emoțiile negative să conducă motocicleta în locul tău! Nervii și graba nu au ce căuta pe 2 roți!
  • de fiecare dată când te urci pe motor, gândește-te că acasă te așteaptă cei dragi.
  • gândește-te de două ori înainte de a ceda tentației care te face să tragi de gaz. Cu atât mai mult atunci când, pe locul din spatele tău, un om și-a încredințat viața în mâinile tale. Acțiunile tale îl pot trimite în scaunul cu rotile. Sau la câțiva metri sub pământ!
  • întotdeauna folosește echipament adecvat, DAR ține minte: nu s-a inventat echipamentul care te scapă cu viață din orice fel de impact!
  • regulile, indicatoarele și marcajele rutiere nu sunt făcute așa, aiurea. Sunt făcute ca să te ajute să te întorci întreg și vesel acasă la cei dragi!
  • traficul, ca și viața, e plin de neprevăzut. Așteaptă-te în orice clipă să fii pus într-o situație dificilă!

Un coleg motociclist spunea mai devreme, citez: „nu îmi forțez norocul că mă așteaptă acasă o familie frumoasă”. Ăla e un motociclist de la care am multe de învățat!

 

Vă doresc drumuri bune, asfalt aderent și cât mai mulți kilometri de neuitat alături de obiectul pasiunii noastre comune, motocicleta!

 

PS: Sursă de inspirație: viața :)

Link to comment
Share on other sites

De cand ai permis categoria A ?

Cati km ai facut pana acum ?

Cati ani ai ?

 

N-am sa te critic desi aveam intentia, probabil in viata noastra toti am avut un moment d-asta de-al tau, dar nu toti am ales sa scriem.

Edited by wtf?
Link to comment
Share on other sites

Stau pe moto din anul de gratie 1975, nu am avut nici un os rupt si nu ma rupt nimanui vreun os.E necesar sa conduci asa fel incat sa nuti pui viata in pericol nici tie si nici partenerilor de trafic.

Link to comment
Share on other sites

cred ca ai cuprins in postul tau cam tot ce era de spus,felicitari iar ptr alinoc sper sa te trezesti la realitate cat mai repede daca nu ai invatat nimic din postul lui e grav si sper sa nu te trezesti la realitate intr-un spital.asfalt uscat si drive safe

Link to comment
Share on other sites

Mda,se simte ca ploua afara si nu ne putem da :P

Miroase a topic de iarna pus pt constientizarea "teribilistilor incepatori".

Putin cam mult exces de zel pt luna mai nu crezi? Hai ca in ianuarie intelegeam,plictiseala totala,mai iese un topic din asta gen "e mai bine sa fie bine decat sa fie rau" si "aveti grija ca altfel s-ar putea sa nu se stie", si toata lumea o arde politically corect pe aici,dar acum,la ora asta din primavara,chiar e necesar asa ceva?

Se scorojesc peretii de cate laitmotive ai pus acolo...

 

Si ce e cel mai haios e ca eu chiar am luat in serios acest topic si intrasem crezand ca initiatorul da date despre cum poti sa te inscrii pt a fi donator voluntar de organe in caz de ceva,de Doamne-fereste :crack:

Si cand colo,iaca,un fel de curs de igiena din scoala primara...

Edited by Method
Link to comment
Share on other sites

Un motociclist care din pacate nu mai e printre noi a pus problema mult mai bine si mai profund (asta nu iti taie din merite oricum, ai dreptate in tot ce ai scris mai sus) :

 

/index.php?/topic/91453-pt-incepatori-de-la-a-la-z/

Link to comment
Share on other sites

 

" Ești donator voluntar de organe? " . Nu , nu sunt si merg in asa fel incat sa nu ajung . Merg prudent si port echipament ptr ca tatuajele sunt scumpe . Dar nu exclud nici varianta ca cineva , din neatentie , sa faca din mine un donator .

 

Link to comment
Share on other sites

" Ești donator voluntar de organe? " . Nu , nu sunt si merg in asa fel incat sa nu ajung . Merg prudent si port echipament ptr ca tatuajele sunt scumpe . Dar nu exclud nici varianta ca cineva , din neatentie , sa faca din mine un donator .

bingo!!! peste 90% viata motociclistului este in mainile celorlalti participanti la trafic .Oricat de atent , prudent si corect circuli , daca dobitocul sin spate nu te vede ca ai oprit , sau se apleaca din mers dupa ceva cd tragand totodata de volan si luandu-te pe capota .Motociclismul este un risc major pe care toti ar trebui sa si-l asume in momentul in care se urca pe motocicleta..

Link to comment
Share on other sites

cred ca ai cuprins in postul tau cam tot ce era de spus,felicitari iar ptr alinoc sper sa te trezesti la realitate cat mai repede daca nu ai invatat nimic din postul lui e grav si sper sa nu te trezesti la realitate intr-un spital.asfalt uscat si drive safe

Mai covaci, atata timp cat nu poti sa faci ceva mai bun ca asta /index.php?/topic/91453-pt-incepatori-de-la-a-la-z/ , chiar n-are rost sa-ti mai pierzi timpul. Intelegi ce zic?

Link to comment
Share on other sites

Ce dracu e in neregula cu natia asta romanesca bai frate.

Un om vine cu un sfat bun si majoritatea il scuipa. Omul nu a cerut nimic, nu a injurat pe nimeni, nu a vorbit fara inteles.

Pur si simplu a scris ceva uman, ceva din sufletul lui indurerat de experientele din spital. A scris ceva ce e posibil sa ne ajute in viitor si voi...

 

Mai citesc pe forumurile straine. Mai mor si la ei oameni. Vin diversi si scriu cateva sfaturi de bine. Toata lumea aproba si aplauda. Oameni care aprecieaza un sfat dun, o intentie buna si care il iau ca exemplu pe cel ce ii invata de bine. Apoi merg umar la umar mai departe prin viata asta.

 

La noi e o rusite sa fii uman. Trebuie sa te porti caineste, sa il intrebi la misto pe cel cu sfaturile bune daca se plictisea, sa insinuezi ca abereaza prin topicul lui de iarna.

Apoi te intrebi pe alt topic de ce suntem dezbinati? De ce nu ne ajutam? pentru ca adunatura asta de motociclisti este oglinda societatii romanesti. Si daca eu va propun sa va inghititi pornirea de a face glume despre orice si despre orcine, sa va stapaniti orgoliile si sa alegeti modestia, sa fiti voi un exemplu pentru societatea asta in deriva, probabil ca imi voi lua si eu bocanci in gura.

 

Asta fiind adevarul despre voi nici nu stiti cat ma bucur cand va merge rau. Va meritati mocirla in care va balaciti.

Link to comment
Share on other sites

Ce dracu e in neregula cu natia asta romanesca bai frate.

Un om vine cu un sfat bun si majoritatea il scuipa. Omul nu a cerut nimic, nu a injurat pe nimeni, nu a vorbit fara inteles.

Pur si simplu a scris ceva uman, ceva din sufletul lui indurerat de experientele din spital. A scris ceva ce e posibil sa ne ajute in viitor si voi...

 

Mai citesc pe forumurile straine. Mai mor si la ei oameni. Vin diversi si scriu cateva sfaturi de bine. Toata lumea aproba si aplauda. Oameni care aprecieaza un sfat dun, o intentie buna si care il iau ca exemplu pe cel ce ii invata de bine. Apoi merg umar la umar mai departe prin viata asta.

 

La noi e o rusite sa fii uman. Trebuie sa te porti caineste, sa il intrebi la misto pe cel cu sfaturile bune daca se plictisea, sa insinuezi ca abereaza prin topicul lui de iarna.

Apoi te intrebi pe alt topic de ce suntem dezbinati? De ce nu ne ajutam? pentru ca adunatura asta de motociclisti este oglinda societatii romanesti. Si daca eu va propun sa va inghititi pornirea de a face glume despre orice si despre orcine, sa va stapaniti orgoliile si sa alegeti modestia, sa fiti voi un exemplu pentru societatea asta in deriva, probabil ca imi voi lua si eu bocanci in gura.

 

Asta fiind adevarul despre voi nici nu stiti cat ma bucur cand va merge rau. Va meritati mocirla in care va balaciti.

:10:

Link to comment
Share on other sites

Guest suzuki_fan

Mai rău este că unii nu realizează lucrul ăsta niciodată și mai rău că unii își iau motocicletă doar "că este la modă". Îmi vină să râd și tot odată îmi este și greață de modelul de "motociclist" de astăzi! Mă întreb pe vremuri când era la modă IJ-ul sau japonezele antice și cauciucurile de 10 ani vechime (pentru că nu oricine avea acces la noi), de ce nu mureau pe capete ca astăzi? Nu aveau ABS, nu aveau cauciucuri "soft", nu aveau echipament... Oare de ce??? Poate pentru că ajungeam motocicliști doar pasionații care știau ce-i ăla motociclist? Nu existau atâtea mofturi și atâta greață ca astăzi!

Link to comment
Share on other sites

Orice discutie e constructiva, omul a vrut sa-si exprime trairile asa cum a spus din propria experienta. Si eu merg pe doua roti din 1988 si m-am tavalit de trei ori din fericire fara urmari grave (pietris in doua cazuri si ulei in al treilea) si pot spune ca mai multa prudenta m-ar fi scapat de probleme. Ne place haiducia, spiritul libertatii, injectia cu adremalina, asta inseamna ca ne asumam riscul. Cui nu-i convine topicul ar face bine sa se abtina de la comentarii distructive.

Link to comment
Share on other sites

Guest Hairy Poker

ia-ti un cross, iesi pe coclauri si invata sa controlezi corespunzator agregatu' de strada ... te va ajuta de 1000000x mai mult ca orice topic motivational de pe mizeria asta de forum. cat despre cei care se lauda cu longevitatea si lipsa de accidente, ce sa zic, bravo ! tot respectu' ! insa mi-e greu sa cred povestile moto-pescaresti, iar experienta mi-a demonstat ca daca sunt adevarate de obicei se dovedeste ca omu' care in 20 de ani nu a picat deloc cu mobra mai mult ca sigur isi piloteaza agregatu' la fel ca pe o roaba : incet, greoi si prost ... da' sigur ! spor la forje !

Link to comment
Share on other sites

lui Gigi nu i se poate intampla nimic, iar locul asta e plin de Gigi. sa lasam selectia naturala sa lucreze, mesajul tau prinde doar la cei cu macar o tija, un surub, o placuta in cap, ceva.

Link to comment
Share on other sites

Guest Hairy Poker

"e plin de Gigi". foarte profund. de fiecare data cand o sa bag un surub in ceva o sa-mi reamintesc de topicu' asta de mare angajament. poate dupa ce fac colectie de sarme o sa pot sa emit pareri "experte". multumesc, pe mine m-ai salvat ! jeeeeez ...

Link to comment
Share on other sites

De cand ai permis categoria A ?

Cati km ai facut pana acum ?

Cati ani ai ?

 

N-am sa te critic desi aveam intentia, probabil in viata noastra toti am avut un moment d-asta de-al tau, dar nu toti am ales sa scriem.

Am permis categoria A din 2007. Probabil irelevant, dar menționez totuși: dețin B-ul din '94.

Kilometri pe 2 roți, pe 4, sau în total? Probabil întrebarea ta se referea la cei pe motor. Hmmmm.... să facem un calcul: vreo 2000 pe Thundercat, cam 21.500 pe Gixx plus 2100 pe "ceberica" pe care am iubit-o cel mai mult dar de care n-am apucat să mă bucur decât doar vreo 3 luni pt. că un nene avocat a avut proasta inspirație să întoarcă pe linia continuă. But that's another story...

 

În ceea ce privește vârsta mea, mă îndoiesc că ar fi un amănunt relevant. Citind atent rândurile anterioare, totuși, vei putea să îți faci o idee cam în ce categorie de vârstă mă încadrez.

 

As for the critics, accept orice fel de opinii, pro ȘI contra, referitor la ceea ce afirm și îmi asum, as long as they're constructive :)

 

Am deschis topicul de față NU pentru că aș avea o experiență vastă în ale motociclismului. NU pentru că aș fi un adevărat motociclist. Și nici măcar cu intenția de a critica. Am scris ceea ce am scris din suflet, din simpla dorință de a ajuta. Pentru cu ei care consideră că nu au nimic de învățat din sfaturile mele: e dreptul vostru să nu fiți de acord cu mine. Știu că există sfaturi mult mai bune, mai detaliate și mai complete. Eu îmi asum în totalitate ceea ce am scris.

 

În orice caz, mulțumesc pentru opinii!

 

PS: ieri, aflându-mă în trafic, am fost martorul unei scene de genul celor care ne fac de rușine comunitatea: un "motociclist" se străduia să arate tuturor ce expert e el. A fost la un pas să intre sub roțile unui TIR. Sper din tot sufletul că a ajuns acasă întreg și sănătos, atât el, cât și pasagerul, în ciuda lipsei totale a echipamentului și mai ales a respectului pentru viață. Să îndrăznesc să sper că, citind rândurile astea, se recunoaște?

Link to comment
Share on other sites

lui Gigi nu i se poate intampla nimic, iar locul asta e plin de Gigi. sa lasam selectia naturala sa lucreze, mesajul tau prinde doar la cei cu macar o tija, un surub, o placuta in cap, ceva.

Daca ai mai multe , se pune ?

On topic : faptul ca cineva ne mai atrage atentia asupra pericolelor la care ne expunem chiar cu riscul de a repeta lucruri pe care multi le stim sau nu , nu cred sa fie ceva rau . Si chiar daca se face zilnic lucrul asta , din toti care citesc este destul ca unul sa bage la cap . O seara faina

Link to comment
Share on other sites

Stau pe moto din anul de gratie 1975, nu am avut nici un os rupt si nu ma rupt nimanui vreun os.E necesar sa conduci asa fel incat sa nuti pui viata in pericol nici tie si nici partenerilor de trafic.

asta pt ca la prima incalecare nu ai luat intre craci o torpila de 130 cp :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...