Jump to content

vitezana vs enduro/cross


stefan.bocai
 Share

Recommended Posts

Salut baieti! Momentan detin o motocicleta Kawasaki zx9r si de cand mi-am luat permisul am avut numai sportive de toate natiile, la un moment dat am avut si o alta motocicleta (suzuki vx 800) pe care o tratam ca pe o sportiva (acceleratii frane etc) la vremea aia nu am apreciat-o ca fiind o motocicleta chill, ci eram f dezamagit ca nu putea mai mult. Acum ca urmaza sa ma insor am decis sa schimb motocicleta cu altceva, dar cum nu imi permit sa cumpar una sa vad daca ma acomodez, va trebui sa vand sportiva si sa incerc ceva de genu: chopper, enduro sau cross. Problema e ca nu stiu daca imi va placea, sunt chestii total diferite. A mai trecut cineva prin schimbarea asta?!? Nu sunt sigur ca vreau sa renunt la sportiva insa ratiunea imi spune ca trebue. Un sfat ceva?!?

Link to comment
Share on other sites

Salut . Eu am tot facut schimbul intre enduro si sport . De pe sport am trecut pe enduro , de pe enduro inapoi pe sportiva , de pe sportiva pe la urgente si in final am ramas la enduro . Ma mai apuca dorul de senzatii tari dar am realizat ca nu sunt potrivit ptr viteza . Acum , in privinta dilemei tale : pe un chopper , ai loc si tu si sotia si te poti plimba in voie peste tot unde este asfalt . Cu cross-ul , poti sa te plimbi doar tu iar doamna va ramane acasa asteptand sa se intoarca sotul de la namoloasa :) . Un enduro - touring , va va suporta pe amandoi cu stoicism , cu tot cu bagaje . Poti sa mai iesi si de pe asfalt , la un picnic in padure , poti sa mai dai si pe ceva forestiere si poti sa te risti si la ture mai lungi . Acum depinde foarte mult si ce anume urmaresti pe viitor . Scuze . Ce urmariti pe viitor :) . Bafta si sa fie intr-un ceas bun .



P.S : daca nu esti dependent de senzatiile tari oferite de sportive , iti va fi usor sa te reprofilezi .

Edited by Arthur TM
Link to comment
Share on other sites

sa nu intelegi gresit, dar genul asta de topicuri sunt total inutile, pt ca nu poti intreba pe altcineva ce mobra iti place tie ! enduroaicele sunt, in cele mai multe cazuri, motoare intr-un piston,iar trecerea de la vitezana la un mono poate fi usor anevoiasa. un mono prin oras e mai manevrabil si placut la condus, dar cand iesi din oras si eliberezi gazul n-o sa te simti prea in largul tau cand vezi ca pe la 110/120km/h isi da duhul si mergi cu ea supraturata. gandeste-te bine ce vrei sa faci cu ea, probeaza mtocicletele prietenilor in ture scurte (daca in anturajul tau sunt pasionati de cruisere sau enduro) si vei lua o decizie in cunostinta de cauza. pierzi timpul cu forumul, tu trebuie sa decizi care e urmatoarea mobra, nimeni n-o va face in locul tau. bafta!

Link to comment
Share on other sites

 

P.S : daca nu esti dependent de senzatiile tari oferite de sportive , iti va fi usor sa te reprofilezi .

Cam asta e problema, ca sunt cam dependent de senzatiile tari, asta e motivul pt care imi bateam joc de VX800. De obicei merg cam singur pe moto, fara pasageri, touringul nu intra in calcul iar chopperul ar fi pt plimbari usoare si zgomot de V.

Link to comment
Share on other sites

sa nu intelegi gresit, dar genul asta de topicuri sunt total inutile, pt ca nu poti intreba pe altcineva ce mobra iti place tie ! enduroaicele sunt, in cele mai multe cazuri, motoare intr-un piston,iar trecerea de la vitezana la un mono poate fi usor anevoiasa. un mono prin oras e mai manevrabil si placut la condus, dar cand iesi din oras si eliberezi gazul n-o sa te simti prea in largul tau cand vezi ca pe la 110/120km/h isi da duhul si mergi cu ea supraturata. gandeste-te bine ce vrei sa faci cu ea, probeaza mtocicletele prietenilor in ture scurte (daca in anturajul tau sunt pasionati de cruisere sau enduro) si vei lua o decizie in cunostinta de cauza. pierzi timpul cu forumul, tu trebuie sa decizi care e urmatoarea mobra, nimeni n-o va face in locul tau. bafta!

Africa Twin - V2 fuge 140 , Transalp - V2 , Tenere - 2 linie , GS - boxer , V-Strom - V2 . Cam toate cele insirate fug 140 lejer , cu bagaje si pasager si au si un consum decent . Dar , asa cum spune si Dot977 , cu enduro mergi pana in 140 pe cand la vitezana abia schimbi a doua :) .

Link to comment
Share on other sites

sa nu intelegi gresit, dar genul asta de topicuri sunt total inutile, pt ca nu poti intreba pe altcineva ce mobra iti place tie ! enduroaicele sunt, in cele mai multe cazuri, motoare intr-un piston,iar trecerea de la vitezana la un mono poate fi usor anevoiasa. un mono prin oras e mai manevrabil si placut la condus, dar cand iesi din oras si eliberezi gazul n-o sa te simti prea in largul tau cand vezi ca pe la 110/120km/h isi da duhul si mergi cu ea supraturata. gandeste-te bine ce vrei sa faci cu ea, probeaza mtocicletele prietenilor in ture scurte (daca in anturajul tau sunt pasionati de cruisere sau enduro) si vei lua o decizie in cunostinta de cauza. pierzi timpul cu forumul, tu trebuie sa decizi care e urmatoarea mobra, nimeni n-o va face in locul tau. bafta!

Ai dreptate, insa nu am alte motoare in anturaje sau cunostinte, asa ca asta era singura optiune pt o parere in plus. Intr-un alt topic anul trecut am zis ca ofer la schimb de weekend motorul meu cu o choppr sau supermoto de valoare apropiata, desi e un risc destul de mare pt ambii propietari.

Link to comment
Share on other sites

eu am trecut de la viteza ( K5 1000, 1000rr, k8 600 etc) la enduro si cum a zis si johnson acelasi regret il am si eu :)) nu se compara enduro cu vitezana niciodata si nici nu m-as mai intoarce vreodata la vitezana...totul depinde de ceea ce vrei si tu... vrei sa mergi chill cu sotia in spate la drumuri lungi, atunci ia-ti chopper. Vrei distractie maxima cu urcari, coborari, rauri munte aer curat atunci treci pe enduro. Daca vrei sa te invarti in cerc cu viteza sa sari sa faci giumbusliucuri, atunci ia-ti cross... legat de senzatii tari, crede-ma ca in mom in care vezi vreo coborare/urcare la munte de 80grade, sa vezi atunci ce emotii ai :))

din partea mea este +1 ENDURO

Edited by Alex_450EXC
Link to comment
Share on other sites

. Acum ca urmaza sa ma insor am decis sa schimb motocicleta cu altceva, . A mai trecut cineva prin schimbarea asta?!?

Mobra pe care o ai cu nevasta pe care o s-o iei nu au și nu trebuie să aibă vreo legătură. În plus, ne-ai întrebat pe noi ce nevastă vrei să iei ?

Link to comment
Share on other sites

In primul rand trebuie niste clarificari, ca fiecare intelege ce vrea el din enduro si cross.

 

1. Enduro-touring, cu mobre gen Transalp, Africa Twin, adica in jur de 200kg, bune de mers pe strada (dar fara sa straluceasca la acest capitol) si, maxim, un forestier uscat. Bune de strabatut tara in lung si in lat, cu bagaje si pasager.

2. Enduro clasic: cu mobre de 100-110 kg, transportabile doar pe remorca, se apropie mai mult de sport decat de "plimbare". Aici incepe mentenanta la nr de ore de functionare, bani bagati in plastice rupte, ghidoane, radiatoare strambate.......dar senzatia e de nepretuit .

In cazul asta iti iei adio de la nevasta pentru un week-end, te duci cu prietenii la munte si-ti faci de cap (nu cred ca multe neveste apreciaza aceste iesiri haiducesti ale enduristilor).

3. Cross: asta e sport pur-sange, unde te invarti pe un circuit de unul singur si sari de nebun, incercand sa fii din ce in ce mai rapid, din ce in ce mai la inaltime. Costurile cu consumabilele sunt si mai mari decat la enduro clasic, si putini oameni de peste 25 ani mai au puterea de a se apuca de asa ceva.

A nu se confunda mobrele de cross cu cele de enduro, arata la fel dar sunt diferite ca si functionalitate.

Link to comment
Share on other sites

Cam asta e problema, ca sunt cam dependent de senzatiile tari, asta e motivul pt care imi bateam joc de VX800. De obicei merg cam singur pe moto, fara pasageri, touringul nu intra in calcul iar chopperul ar fi pt plimbari usoare si zgomot de V.

Vrei senzatii tari? Mergi cu 100-120km/h pe un drum neasfaltat (pietris, mocirla, balti, denivelari, sleauri, etc) si ai sa ai parte de adrenalina, ca si cum ai merge cu speed-ul cu 200 km/h. Pe asfalt, toti sunt zmei... cand ai iesit de pe asfalt, se cam schimba datele problemei. Crezi ca stii sa mergi pe o motocicleta? Ei bine, cand ai sa faci primii km dincolo de carosabil, ai sa te simti ca un incepator. Daca tot nu ai parte de suficienta adrenalina, orienteaza-te spre hard enduro... vorba unui coleg de forum, ai sa ai parte de nise coborari in cap sau de urcari de nu vezi decat cerul. O sa iti placa. :D

Edited by xt600
Link to comment
Share on other sites

Vrei senzatii tari? Mergi cu 100-120km/h pe un drum neasfaltat (pietris, mocirla, balti, denivelari, sleauri, etc) si ai sa ai parte de adrenalina, ca si cum ai merge cu speed-ul cu 200 km/h.

La un singur lucru m-am putut gandi :crack: videoul asta:

 

 

PS: bag picioarele, mi-a facut o pofta, maine scot 'chopperul' pe sleauri :alcy:

Edited by DaSchmutz
Link to comment
Share on other sites

Vrei senzatii tari? Mergi cu 100-120km/h pe un drum neasfaltat (pietris, mocirla, balti, denivelari, sleauri, etc) si ai sa ai parte de adrenalina, ca si cum ai merge cu speed-ul cu 200 km/h. Pe asfalt, toti sunt zmei... cand ai iesit de pe asfalt, se cam schimba datele problemei. Crezi ca stii sa mergi pe o motocicleta? Ei bine, cand ai sa faci primii km dincolo de carosabil, ai sa te simti ca un incepator. Daca tot nu ai parte de suficienta adrenalina, orienteaza-te spre hard enduro... vorba unui coleg de forum, ai sa ai parte de nise coborari in cap sau de urcari de nu vezi decat cerul. O sa iti placa. :D

 

mare dreptate ai

 

am peste 60 mii de km pe motoare de viteza

 

cand am trecut la enduro cross....era cat pe ce sa iau si prima tranta din viata mea :))....

Link to comment
Share on other sites

Ca si cei ce au scris inainte iti spun ca depinde mult ce vrei de la un motor.

Eu am avut cominista apoi am trecut direct pe vitezana. Era sa imi rup gatul la mers pe o roata si alte acrobatii asa ca m-am calmat. Apoi am trecut la enduro-touring. Aceste motoare nu exceleaza la nici un capitol. Pe sosea mergi incet ca le turezi prea tare pe coclauri mergi incet ca sunt grele.

Acum am un niked mic dar am mai avut si cu motor mai mare. Mi se par destul de ok. Au si viteza bunicica, nu poti sa le dai super viteze ca te bate vantul si mergi mai temperat. Cel mai important pentru mine este mobilitatea la ghidon. Te misti pe sa cam ca pe enduro si nu esti intepenit intre carene ca la vitezane. Poti sa intorci capul fara sa fii contorsionist.

Mie mi se par motoarele ideale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...