Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

E cineva care a vazut live toate 3 competitiile? Si repet, nu de la dracu-n praznic din tribuna , la 30-50m. La TT alergatorii abia se apleaca in curbe, e clar ca nu merg la limita pe ele. De pe margine pare fantastic, in realitte...

Edited by JAGI
Link to post
Share on other sites

E cineva care a vazut live toate 3 competitiile? Si repet, nu de la dracu-n praznic din tribuna , la 30-50m. La TT alergatorii abia se apleaca in curbe, e clar ca nu merg la limita pe ele. De pe margine pare fantastic, in realitte...

nu se apleaca asa de tare din cauza naturii virajelor as zice. nu sunt la fel de stranse ca pe un circuit. viteza medie la un TT este totusi de ~200 km/h in conditiile in care baieti alearga cam ca de la Bucuresti la Hunedoara.

Link to post
Share on other sites

Cred ca cel mai spectaculos la TT este sa ii vezi cu sar baietii la diferite denivelari hopuri etc.....la vitezele alea...

Corect, insa asta poti sa vezi adesea si in BSB ;)

 

nu se apleaca asa de tare din cauza naturii virajelor as zice. nu sunt la fel de stranse ca pe un circuit. viteza medie la un TT este totusi de ~200 km/h in conditiile in care baieti alearga cam ca de la Bucuresti la Hunedoara.

Din nou corect, insa viteza medie a unei curse mi se pare cel mai neinsemnat factor in stabilirea spectaculozitatii SI a nivelului riderilor.

Daca ar alerga pe autostrada ar avea medii de 300+. Inseamna asta ca sunt piloti mai buni?

Link to post
Share on other sites

@unamed...distanta circuitului de la TT e de vreo 80 km din ce stiu....deci nu chiar buc - hunedoara...

 

Si da si la bsb e spectacol clar.....creca o intrebare mai buna era care din cele 3 competitii vi se pare mai spectaculoasa....si as baga si bsb ul.....

Link to post
Share on other sites

E nasol, e un sport trist. Se moare pe capete și acolo și pentru bani destul de puțini ( premii de ordinul 10.000 $ / loc I ). Marja de eroare e aproape de zero.

 

Nu pot să nu mă minunez de ce fac oamenii ăia acolo, dar mă ia cu rece pe șira spinării când mă gândesc la morți și paralizați.

Edited by bibi.audiofil
Link to post
Share on other sites

@unamed...distanta circuitului de la TT e de vreo 80 km din ce stiu....deci nu chiar buc - hunedoara...

 

Si da si la bsb e spectacol clar.....creca o intrebare mai buna era care din cele 3 competitii vi se pare mai spectaculoasa....si as baga si bsb ul.....

exact, insa il fac de 6 ori, deci paote chiar de la buc la lugoj :D

Link to post
Share on other sites

Inseamna ca inca nu stii ce inseamna viraj luat in viteza, mult peste 200km/h cu genunchiul pe jos. Istambulpark, si Slovakiaring. La Slovakia am mers, nu mai mult de 180km/h si 15cm de la genunchi la asphalt, insa am fost depasit de unii care aveau peste 220km/h si aveau genunchiul intre asphalt si carena.Curba este larga si de mare viteza. La TT riderii nu merg la limita, isi lasa destula marja de siguranta. Un low-side intr-o curba de viteza, ii omoara, se zdrobesc in borduri si cladiri. Si era un amarit de trackday organizat de GHMoto, nivelul e cu mult sub WSBK-Superstock.


» Post actualizat in 05 Jul 2014 12:08

Pt unnamed era reply-ul.

Edited by JAGI
Link to post
Share on other sites

Inseamna ca inca nu stii ce inseamna viraj luat in viteza, mult peste 200km/h cu genunchiul pe jos. Istambulpark, si Slovakiaring. La Slovakia am mers, nu mai mult de 180km/h si 15cm de la genunchi la asphalt, insa am fost depasit de unii care aveau peste 220km/h si aveau genunchiul intre asphalt si carena.Curba este larga si de mare viteza. La TT riderii nu merg la limita, isi lasa destula marja de siguranta. Un low-side intr-o curba de viteza, ii omoara, se zdrobesc in borduri si cladiri. Si era un amarit de trackday organizat de GHMoto, nivelul e cu mult sub WSBK-Superstock.

» Post actualizat in 05 Jul 2014 12:08

Pt unnamed era reply-ul.

deci la TT sunt curbele largi si de mare viteza sau merg oamenii suficient de incet ca sa fie safe?

Link to post
Share on other sites

deci la TT sunt curbele largi si de mare viteza sau merg oamenii suficient de incet ca sa fie safe?

Nu,ce vroia sa zica Jagi e ca la tt nu se iau curbele la 100%,pt a-si lua o marja de eroare.Spre deosebire de circuit unde se forteaza mai mult pe curbe.Bine,e un lucru normal pt cei din tt,avand in vedere ce se intampla daca gresesc.

E alt stil de mers pe roadracing fata de circuit oricum.

Link to post
Share on other sites

Sa mai spunem ca la GP se ating frecvent viteze de peste 300km/h, 320km, 345km, si asta pe o portiune de sub 1km. Inseamna acceleratie extrem de violenta, urmata de frinare violenta pina si la 80km/h. La TT nu exista nici pe departe asemenea accelerari, frinari nu mai zic. Majoritatea celor ce citesc aici , au vazut doar la televizor. Trebuie sa ai toate datele problemei ca sa poti face o comparatie. TT e doar o cursa pt oameni foarte foarte curajosi, adica a celor care au cel mai mic instinct de conservare.


» Post actualizat in 06 Jul 2014 06:25

Conteaza cel ai mult in cit timp se atinge viteza de virf, la fel in cit timp se reduce prin frinare. Oricine poate accelera la 300/h, sau frina de la 300, problema e timpul in care o face.

Link to post
Share on other sites

TT este o competitie care nu se poate compara cu cele 2 din nici un pdv.

Un pilot din TT se va califica probabil la o cursa GP sau SBK, probabil, ramane de vazut daca intra in aia 108% sau 104% din timp.

Un pilot GP sau SBK are slabe sanse intr-o competitie gen TT, deoarece acolo e nevoie de cu totul altceva decat pe circuit.

Atat GP cat si SBK sunt 2 campionate suferinde, unde banul , media si gossip fac totul in zilele noastre.

Sa definesti TT abator, e lipsa de cultura, motociclist de canapea -weekend ce esti!


Link to post
Share on other sites

in primul rand trebuie sa intelegi de ce participa acei oameni la acea competitie, ce ii motiveaza, si multe altele

cu siguranta 202 victime in 107 ani de curse nu sunt putine, si fiecare pilot e constient ca poate fi urmatorul care se va intoarce intr-un sicriu acasa, dar asta nu-i opreste, iar cei dragi lor ii sprijina

 

mor multi mai multi pe stada si in pista intr-un an decat in TT dupa 107 ani de competitii, asa ca nu prea are rost sa discutam despre pericole.

 

 

Edited by mac
Link to post
Share on other sites

Eu cred ca ,comparatiile astea nu au nici o relevanta....evident ca TT este mult mai periculos decat cursele pe circuit...

Edited by Buggy
Link to post
Share on other sites

Nu am apucat sa citesc tot topicul(ma voi delecta putin mai tarziu) insa, dupa umila mea parere, o comparatie cat de cat rezonabila se poate face cel mult intre MotoGp si WSBK. TT este altceva.. e ca si cum ai compara mere cu pere, pilotii din WRC cu cei din F1 sau pilotii de pe elicopterele Apache cu cei de pe avioanele de vanatoare. Fiecare cere o anumita combinatie de calitati psihice si tehnice. Aici se vede cel mai bine distinctia intre notiunea de racer si cea de rider. In MotoGP si WSBK se cer calitati de racer, in timp ce in TT, Rally, Rally Raid, etc, primeaza calitatile de rider/driver, skill-ul in stare pura, capacitatea de a merge la limita in orice conditii, pe orice suprafata, pentru a scoate un timp cat mai bun. Evident acest lucru presupune o tehnica foarte buna de pilotaj, un psihic de otel, capacitate de adaptare (uneori de la un sector la altul al traseului), capacitate de improvizatie (in functie de variabilele de moment ale traseului). Multe din variabilele unei curse TT nu apar intr-o cursa de MotoGP si invers. Cursele din Moto GP sunt curse care se desfasoara in conditii, as zice.. "aseptice": circuite cat mai safe, regulament din ce in ce mai dur care reglementeaza interactiunile dintre piloti, astfel incat steel man JLo, de pilda, sa se simta safe. Altfel sta situatia in BSB de pilda, unde baietii merg cu garda jos si isi asuma mult mai multe riscuri, pentru victorie, se angajeaza in dueluri mult mai barbatesti. In TT, deja miza nu mai este doar o victorie, ci chiar viata si moartea. Acolo se moare pe bune.. si este un fapt acceptat ca fiind normal. In aceasta situatie, pe langa ceea ce stii cu motocicleta, trebuie sa ai oo de uraniu saracit, plutoniu si ce mai vreti voi. Piloti veniti din TT in cursele de WSBK sau MotoGP, au mai fost de-a lungul timpului, dar invers, nu am auzit. Cel mai bun exemplu este Carl Fogarty, care a luat 26 de starturi in TT, castigand de patru ori, la clase diferite si are 4 titluri castigate in WSBK. Rossi a declarat odata ca nu ar merge in curse TT, never ever. Ma indoiesc ca Un MM sau JLo ar face treaba asta si daca ar face-o ar obtine si o performanta notabila. De ce? pentru ca nu este numai chestie de skill.. ci de a invinge bariere psihologice, care sunt cel mai greu de depasit.

S-a tot vorbit pe marginea subiectului pilot Moto Gp vs pilot WSBK, care este mai bun, bla, bla.. evident s-au invocat rezultatele obtinute de ultimii, in MotoGp, Daca luam in discutie strict aceste rezultate, desigur ajungem la concluzia ca pilotii MotoGP sunt mult peste cei din WSBK, ceea ce este doar partial adevarat. Nimeni nu si-a pus intrebarea de ce pilotii din WSBK nu performeaza la fel de bine in MotoGP precum pilotii care s-au format in aceasta competitie. Aprecierile de felul asta nu se pot face prin judecati simpliste. Sunt o serie de variabile care trebuie luate in discutie. Toata lumea il da ca exemplu pe Bayliss, care nu a luat nici un titlu in MotoGP, desi venea din postura de campion mondial de WSBK. Ok! Daar la ce varsta a venit, in MotoGP? La ce echipa a venit? Stim f bine ce a insemnat si ce inseamna Ducati in MotoGP. Multi uita ca in motoreta cu care a castigat Stoner, a fost si munca lui Bayliss sau Capirossi, chiar daca nu au luat titlul mondial cu ea. Dar aveau amandoi o varsta deja. Apoi multi uita ca una este sa te formezi de la o varsta frageda in MotoGp, sa iti faci ucenicia la clasele mici, sa te obisnuiesti treptat cu presiuneA pusa pe tine, sa inveti circuitele, sa te familiarizezi cu aspectele tehnice si rigorile MotGp-ului de mic si una este sa vii din alta competitie si sa o iei practic de la 0, la varste la care altii din MotoGp, abia daca mai prind o motocicleta. Numai sa te familiarizezi cu electronica si pneurile, dupa ce o viata ai mers pe motoare basic, este deja o provocare in plus. Pe de alta parte, toti dar TOTI pilotii veniti din WSBK, s-au dovedit mult mai combativi, mai "rai" in duelurile 1 la 1, mai predispusi sa isi asume riscuri. Prin comparatie cu ei, astia din MotoGP, exceptandu-i pe Rossi, Capirossi, Simoncelli, Biaggi si mai nou dracul asta impielitat de MM, par niste mimosa pudica.. sunt mai "tacticieni".. :D . In alta ordine de idei, atunci cand facem comparatia intre cele doua categorii de piloti (motoGP vs. WSBK), trebuie sa dam la o parte varfurile, pilotii de exceptie (Rossi, MM, Jlo, Pedro). Astia sunt niste supertalente. Daca ii comparam pe cei ramasi, cu cei din WSBK, diferentele nu mai sunt la fel de mari, dovada ca sunt fosti pilot din Motogp (vezi Melandri), care nu sunt peste colegii de competitie, crescuti direct in WSBK.

In concluzie, cam greu de facut ierarhii, intre piloti din competitii diferite. Unii sunt foarte rapizi, cu o tehnica de pilotaj desavarsita, precum cei din MotoGP, altii sunt mult mai combativi, mai curajosi in dueluri directe, unii sunt mai buni rideri, altii mai buni raceri. TT-ul este alta lume. O recunosc chiar si marii piloti din MotoGP sau WSBK.

Edited by xt600
Link to post
Share on other sites

Mă pun în locul organizatorilor și nu cred că m-aș mai putea uita în oglindă, d-apoi în ochii rudelor victimelor, și să le explic cum că așa și-au dorit piloții, să moară fericiți. Apoi să continui să organizez cursele ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat în timp ce repetăm cu toții aceeași minciună cum că e normal și bine să fie așa ...


» Post actualizat in 06 Jul 2014 17:56

Cati mor in pista pe an?

 

Fă și tu o socoteală - cam 2 / an.


» Post actualizat in 06 Jul 2014 17:58

si fiecare pilot e constient ca poate fi urmatorul care se va intoarce intr-un sicriu acasa, dar asta nu-i opreste, iar cei dragi lor ii sprijina

 

În toate competițiile se poate muri, diferența constă în șansele să se întâmple asta și în ceea ce (nu) fac organizatorii ...

Link to post
Share on other sites

Cei care concureaza in tt mai ales isi asuma riscurile.....la fel o faci si la un trackday si mai ales pe pe strada.nu te obliga nimeni,alegerea iti apartine.

In motogp si wsbk au mai fost decese si vor mai fi...chiar daca e intr-un mediu safe, motociclismul ca natura e un sport periculos.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...