Jump to content

Recommended Posts

Statisticile dau 242 de morti din 1907, pana in prezent. Nu stiu daca au fost adunati si cei care si-au pierdut viata anul asta.

 

Toata lumea stie ca este o competitie periculoasa. Ca Dakarul sau ca ascensiunea pe Everest sau K2... Toata lumea stie in ce se baga si daca nu ma insel, au si o clauza un contractul sau actul de inscriere in competitie, prin care isi asuma raspunderea asupra riscurilor. So.. nu te inscrie nimeni cu forta. Vrei sa mori linistit in patul tau, nu participi in asemenea curse.

Edited by xt600
Link to post
Share on other sites
  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mda ... sunt convins că toți piloții care au murit și-au dorit să moară stupid, mulți în urma unor erori minore de pilotaj, în loc să scape cu viață și să revină în anul următor să concureze din nou.

 

Înțeleg motivația piloților (vedeți și interviul cu Guy Martin) dar nu înțeleg cruzimea și cinismul organizatorilor. E normal și interesul publicului fiindcă este o cursă spectaculoasă. Dar are ca singur raison d'etre faptul că este atât de periculoasă. Dacă s-ar organiza în condiții safe, nu ar mai însemna aproape nimic.

Edited by bibi.audiofil
Link to post
Share on other sites

Nu ai cum sa faci safe un traseu de 35-36 mile , cu viteze absurde.

Comparam mere cu pere in final. Pe circuit mor destui saptamanal. Numai in italia sunt 2 saptamana asta , de care stiu eu. Dar nu asta e important, ideal ar fi sa nu moara nici unu, dar ar trebui sa desfiintam acest sport si de maine motocicletele interzise peste tot in lume..absurd.

Astea sunt cursele moto..din pacate se si moare.

Atat timp cat o fac de buna voie cu sprijinul familiei in 100% din cazuri, nu vad care e problema.

Pilotii aia ptr cursa asta traiesc practic.


Link to post
Share on other sites

Comparam mere cu pere in final. Pe circuit mor destui saptamanal. Numai in italia sunt 2 saptamana asta , de care stiu eu

 

Chiar că ... :) Era vorba de WSBK și MGP unde nu s-au înregistrat chiar așa de multe decese în ultimii 15 ani ...

» Post actualizat in 06 Jul 2014 23:52

Pilotii aia ptr cursa asta traiesc practic.

 

Cu asta sunt de acord. E normal. Ți-am spus doar că eu nu aș putea trăi în locul unuia dintre organizatori. Să se întâmple așa ceva și să continui liniștit cu scuza că așa și-a dorit decedatul să se întâmple. Asta e o minciună ipocrită. Nimeni nu își dorește să moară.

Link to post
Share on other sites

organizatorul va spune mereu ceva de genul: stia foarte bine la ce riscuri se expune, acum daca s-a intamplat, asta este, condoleante!

 

Asta dacă e un cinic lipsit de scrupule. De-asta am și zis în primul post : dacă aș fi fost eu în locul lui, nu m-aș mai putea privi în oglindă ...

Link to post
Share on other sites

Eu vad treaba cam asa....atata timp cat orice pilot se duce constient si isi asuma orice risc care e problema....nici organizatorii nu primiesc pe oricine....tre sa ai ceva palmares in spate sa ajungi acolo....deci nu e o problema sa ii dea bice...

Link to post
Share on other sites

Nu am apucat sa citesc tot topicul(ma voi delecta putin mai tarziu) insa, dupa umila mea parere, o comparatie cat de cat rezonabila se poate face cel mult intre MotoGp si WSBK. TT este altceva.. e ca si cum ai compara mere cu pere, pilotii din WRC cu cei din F1 sau pilotii de pe elicopterele Apache cu cei de pe avioanele de vanatoare. Fiecare cere o anumita combinatie de calitati psihice si tehnice. Aici se vede cel mai bine distinctia intre notiunea de racer si cea de rider. In MotoGP si WSBK se cer calitati de racer, in timp ce in TT, Rally, Rally Raid, etc, primeaza calitatile de rider/driver, skill-ul in stare pura, capacitatea de a merge la limita in orice conditii, pe orice suprafata, pentru a scoate un timp cat mai bun. Evident acest lucru presupune o tehnica foarte buna de pilotaj, un psihic de otel, capacitate de adaptare (uneori de la un sector la altul al traseului), capacitate de improvizatie (in functie de variabilele de moment ale traseului). Multe din variabilele unei curse TT nu apar intr-o cursa de MotoGP si invers. Cursele din Moto GP sunt curse care se desfasoara in conditii, as zice.. "aseptice": circuite cat mai safe, regulament din ce in ce mai dur care reglementeaza interactiunile dintre piloti, astfel incat steel man JLo, de pilda, sa se simta safe. Altfel sta situatia in BSB de pilda, unde baietii merg cu garda jos si isi asuma mult mai multe riscuri, pentru victorie, se angajeaza in dueluri mult mai barbatesti. In TT, deja miza nu mai este doar o victorie, ci chiar viata si moartea. Acolo se moare pe bune.. si este un fapt acceptat ca fiind normal. In aceasta situatie, pe langa ceea ce stii cu motocicleta, trebuie sa ai oo de uraniu saracit, plutoniu si ce mai vreti voi. Piloti veniti din TT in cursele de WSBK sau MotoGP, au mai fost de-a lungul timpului, dar invers, nu am auzit. Cel mai bun exemplu este Carl Fogarty, care a luat 26 de starturi in TT, castigand de patru ori, la clase diferite si are 4 titluri castigate in WSBK. Rossi a declarat odata ca nu ar merge in curse TT, never ever. Ma indoiesc ca Un MM sau JLo ar face treaba asta si daca ar face-o ar obtine si o performanta notabila. De ce? pentru ca nu este numai chestie de skill.. ci de a invinge bariere psihologice, care sunt cel mai greu de depasit.

S-a tot vorbit pe marginea subiectului pilot Moto Gp vs pilot WSBK, care este mai bun, bla, bla.. evident s-au invocat rezultatele obtinute de ultimii, in MotoGp, Daca luam in discutie strict aceste rezultate, desigur ajungem la concluzia ca pilotii MotoGP sunt mult peste cei din WSBK, ceea ce este doar partial adevarat. Nimeni nu si-a pus intrebarea de ce pilotii din WSBK nu performeaza la fel de bine in MotoGP precum pilotii care s-au format in aceasta competitie. Aprecierile de felul asta nu se pot face prin judecati simpliste. Sunt o serie de variabile care trebuie luate in discutie. Toata lumea il da ca exemplu pe Bayliss, care nu a luat nici un titlu in MotoGP, desi venea din postura de campion mondial de WSBK. Ok! Daar la ce varsta a venit, in MotoGP? La ce echipa a venit? Stim f bine ce a insemnat si ce inseamna Ducati in MotoGP. Multi uita ca in motoreta cu care a castigat Stoner, a fost si munca lui Bayliss sau Capirossi, chiar daca nu au luat titlul mondial cu ea. Dar aveau amandoi o varsta deja. Apoi multi uita ca una este sa te formezi de la o varsta frageda in MotoGp, sa iti faci ucenicia la clasele mici, sa te obisnuiesti treptat cu presiuneA pusa pe tine, sa inveti circuitele, sa te familiarizezi cu aspectele tehnice si rigorile MotGp-ului de mic si una este sa vii din alta competitie si sa o iei practic de la 0, la varste la care altii din MotoGp, abia daca mai prind o motocicleta. Numai sa te familiarizezi cu electronica si pneurile, dupa ce o viata ai mers pe motoare basic, este deja o provocare in plus. Pe de alta parte, toti dar TOTI pilotii veniti din WSBK, s-au dovedit mult mai combativi, mai "rai" in duelurile 1 la 1, mai predispusi sa isi asume riscuri. Prin comparatie cu ei, astia din MotoGP, exceptandu-i pe Rossi, Capirossi, Simoncelli, Biaggi si mai nou dracul asta impielitat de MM, par niste mimosa pudica.. sunt mai "tacticieni".. :D . In alta ordine de idei, atunci cand facem comparatia intre cele doua categorii de piloti (motoGP vs. WSBK), trebuie sa dam la o parte varfurile, pilotii de exceptie (Rossi, MM, Jlo, Pedro). Astia sunt niste supertalente. Daca ii comparam pe cei ramasi, cu cei din WSBK, diferentele nu mai sunt la fel de mari, dovada ca sunt fosti pilot din Motogp (vezi Melandri), care nu sunt peste colegii de competitie, crescuti direct in WSBK.

In concluzie, cam greu de facut ierarhii, intre piloti din competitii diferite. Unii sunt foarte rapizi, cu o tehnica de pilotaj desavarsita, precum cei din MotoGP, altii sunt mult mai combativi, mai curajosi in dueluri directe, unii sunt mai buni rideri, altii mai buni raceri. TT-ul este alta lume. O recunosc chiar si marii piloti din MotoGP sau WSBK.

Ce mai bun post ... ai explicat perfect :10: :10:

 

Legat de Rossi ... el a mai declarat ca a ramas uimit de cat timp baietii din TT tin gazul deschis la maxim ... tot el spunea ca in MGP o linie dreapta in gare ai gazul deschis la maxim cateva secunde pare o eternitate dar sa mergi zeci de kilometrii cu gazul deschis in bana timp de 80% din distanta unui tur este enorm.

Ca sa intelegi asta trebuie sa incerci sa mergi macar 3-4 km cu gazul la maxim in treapta 6 nu doar sa dai o liniuta ...

Link to post
Share on other sites

Nu rossi zicea asta ci capirossi......plus ca este o diferenta enorma intre moto de gp si aia de la tt.....si stai tu linistit ca aia la tt nu merg zeci de km cu gazul deschis la blana....

Link to post
Share on other sites

TT este o competitie care nu se poate compara cu cele 2 din nici un pdv.

Un pilot din TT se va califica probabil la o cursa GP sau SBK, probabil, ramane de vazut daca intra in aia 108% sau 104% din timp.

Un pilot GP sau SBK are slabe sanse intr-o competitie gen TT, deoarece acolo e nevoie de cu totul altceva decat pe circuit.

Nu,te contrazic,nu se va califica un pilot de TT la o cursa de MotoGp.A pus un coleg mai in spate niste clasamente de la BSB,uita-te sa vezi unde sunt pilotii de tt,cam pe 14-15.Daca ei ies pe 15 in bsb,la MotoGp,iti garantez ca nu scot timpul de calificare la MotoGp.

Eu inteleg ca TT-ul e foarte frumos si spectaculos,dar totusi,hai sa pastram proportiile.Baietii aia din MotoGp,de la MM pana la Karel sunt alieni.

Faptul ca cei din TT merg constant cu 320-340 si trec razant pe langa garduri nu inseamna ca au acelasi nivel cu baietii de la gp.

Cu partea a doua sunt de acord insa,un pilot de Gp nu va avea never balls sa mearga pe TT sau la NW in felul cum merg cei de acolo.Va avea skill,dar nu va avea balls sa-l puna in practica.Pe orice curba se va gandi : "pot intra/iesi mult mai tare,dar daca gresesc si ma duc draq?"

 

Legat de Rossi ... el a mai declarat ca a ramas uimit de cat timp baietii din TT tin gazul deschis la maxim ... tot el spunea ca in MGP o linie dreapta in gare ai gazul deschis la maxim cateva secunde pare o eternitate dar sa mergi zeci de kilometrii cu gazul deschis in bana timp de 80% din distanta unui tur este enorm.

Ca sa intelegi asta trebuie sa incerci sa mergi macar 3-4 km cu gazul la maxim in treapta 6 nu doar sa dai o liniuta ...

Da,asta nu e un etalon al performantei.Pilotii de Gp se relaxeaza pe liniile drepte.

Link to post
Share on other sites

 

Corect - vedeți interviul cu Crutchlow de la Mugello (parcă ?), în care povestea cum este pe perioadele de frânare :)

Exact....franarile ,accelerarile....aici includ si intrarile pe viraj si iesirile plus virajele luate la mega viteza...acolo este performanta....acum nu zice nimeni ca la TT nu este performanta ....este dar alt model si mai inferior...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Corect - vedeți interviul cu Crutchlow de la Mugello (parcă ?), în care povestea cum este pe perioadele de frânare :)

Bibi, serios acuma, pe perioada e accelerare pe liniile drepte, te relaxezi. La Brno, Slovakiaring, unde m-am dat, pe liniile drepte ai timp sa respiri (odihnesti). Pe perioada de frinare e oboseala, dar ai avut timp de relaxare de citeva secunde bune inainte.

Link to post
Share on other sites

Bibi, serios acuma, pe perioada e accelerare pe liniile drepte, te relaxezi. La Brno, Slovakiaring, unde m-am dat, pe liniile drepte ai timp sa respiri (odihnesti). Pe perioada de frinare e oboseala, dar ai avut timp de relaxare de citeva secunde bune inainte.

Cred ca mai e si o relaxare psihica foarte importanta. Ai timp sa te gandesti si la alte chestii decat la markeri de franare si schimbare a treptelor si toti stimulii care iti spun cum sa ajustezi trasa.

Link to post
Share on other sites

@bibi - și mie mi se pare câteodată super aiurea din punctul de vedere al organizatorilor treaba asta cu muritul, dar nu aș vrea să dispară genul ăsta de curse. Nu doar pentru spectacolul de care mă bucur eu, dar și pentru oamenii ăia care se dau acolo. Pentru ei chiar e "the ultimate goal" și pot să înțeleg asta. Atâta timp cât se face suficient de safe pentru spectatori, să-i dea bice frate. Până la urmă, in ochii unui familist "clasic", conducator de Logan si fan de fotbal, si motociclismul pe circuit ar trebui sa inceteze. Ca si 1-2 morti pe an in 50 de curse, tot e mult, pana la urma. Nu mai bine jucam table? :)

 

@ restul - mi se pare ca se accentueaza prea mult cat de "nebuni" sunt riderii de la TT. Da, iti trebuie ceva nebunie ca sa vrei sa faci asta, dar riderii aia din top 10 sunt foaaarte experimentati si calculati. Nu merg din curaj pur, ci din experienta/skill. Din curaj doar ajusteaza nivelul riscurilor pe care sunt dispusi sa le asume ca sa iasa cat mai sus in clasament. Dar veti observa ca cei mai rapizi de acolo nu prea cad (McGuinness, Dunlop). Daca ar vorba doar de curaj si loterie, ar muri mult mai multi in fiecare an.

 

Referitor la discutia cu care a inceput topicul, ordinea nivelului riderilor (ca viteza pura pe pista si control al motocicletei/exploatare a aderentei disponibile) e simpla si clara: MotoGP, WSBK, IOM TT.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Parerea mea ramane aceeasi ... nu poti compara un TT`ist cu nici un alt pilot de motociclete ... in motogp materialul de concurs este net superior celui din TT (am vazut undeva ca motocicleta Suzuki pt sezonul 2015 ar ajunge undeva pe la 1 milion lire sterline ... pret astronomic fata de ce este in TT) de acolo si acele franari si reprize de accelerare mult mai puternice decat in TT .... dar per total daca e sa iau in considerare faptul ca un pilot din motogp concureaza pe un materila de concurs net superior ,pe o pista net superioara ,cu un grad de siguranta la ani lumina fata de TT ... si cu toate astea nu reuseste sa surclaseze TT.

Nu poti discuta de TT decat atunci cand vezi cu ochii tai ce este acolo .... abia cand realizezi ca nu ai curajul sa te uiti la acei piloti cum merg incepi sa intelegi cu ce se mananca TT ... la motogp te uiti ca la o cursa normala ... adrenalina creste numai cand vezi bataia pt primele locuri ... nu dureaza mult si deja se instaleaza monotonia ... in TT aproape oricare pilot care trece prin fata ta iti face ca inima sa stea .... dupa ce vezi TT iti vina sa te lasi de motor ... sau sa te apuci (cum a fost si cazul meu).

P.S. - la minutul 2:40 vezi ceva ce nu o sa vezi in viata ta in motogp sau in cursele clasice gen SBK.

Link to post
Share on other sites

Pai cu totii ne-am pus de acord ca asa este... spectacolul este mult mai mare la TT. Adrenalina, emotii, senzatii, tot. Cu siguranta sunt mult mai intense la TT. Dar asta n-are absolut nicio legatura cu tehnicile de pilotaj. In motogp, totul e la un alt nivel de performanta. TOTUL: cauciucuri, frane, motor, ciclistica, pilotaj, etc. Nimeni niciodata nu o sa piloteze la TT, asa cum o face Marquez in MotoGP.

Link to post
Share on other sites

Pai cu totii ne-am pus de acord ca asa este... spectacolul este mult mai mare la TT. Adrenalina, emotii, senzatii, tot. Cu siguranta sunt mult mai intense la TT. Dar asta n-are absolut nicio legatura cu tehnicile de pilotaj. In motogp, totul e la un alt nivel de performanta. TOTUL: cauciucuri, frane, motor, ciclistica, pilotaj, etc. Nimeni niciodata nu o sa piloteze la TT, asa cum o face Marquez in MotoGP.

Perfect de acord ... dar MM merge asa de tare pentru ca are CU CE si pentru ca NU RISCA SA MOARA IZBIT DE UN POM sau ZID la fiecare secumda .... MM nu o sa se ridice niciodata la nivelul unui pilot de TT de locurile 10-15 ....MM abordeaza cel putin un viraj gresit in fiecare cursa .. si asta in conditii de PISTA IDEALA .... la TT daca ai gresit o data SE VORBESTE DE TINE LA TRECUT.

Este o diferenta imensa ... una este sa mergi pe o pista si una este sa merg pe STRADA ca si cum ai merge pe PISTA. Nu am vazut motogp .. dar am vazut curse moto pe pista .... e ceva frumos dar si foarte SIGUR ... am vazut TT .... acolo este viteza aproape la fel de mare ca cea din GP numai ca diferentele sunt enorm de mari ....pe pista mergi blana 800-1000 m pe cand la TT mergi blana cam 45 km pe tur (daca nu mai mult) ....la motogp totul este la alt nivel cand vine vorba de materialul de concurs (exact cum ai spus si tu) iar daca comparam vitezele sunt tot pe acolo TT vs GP .....pe pista ai asfalt de PISTA nu asfalt de strada ,care mai are si cate o gura de canal ... pe care mai gasesti frunze,nisip sau crengute .... pe pista ai aceiasi lumina peste tot, nu mergi acum pe la lumina soarelul si intrii brusc in tunel de pomi ,si iesi iar la lumina ... pe pista nu gasesti aici soare si 10 km mai incolo ploaie sau briza marii sau mai stiu eu ce alte fenomene .... una este sa tii minte un traseu de 4-5-6 km si alta este sa tii minte un traseu de 60 km care este printr-un oras ....

Mergi la TT si dupaia compara cu motogp ... o sa intelegi ce inseamna sa fii motociclist bun abia cand o sa vezi TT ... in motoGP MM gandeste ca daca rateaza o curba se alege iar cu barba neagra ..... in TT daca ai ratat O TRASA > MORI ... daca in curbe pe circuite in loc de loc de degajare cu iarba si nisip ar fi cativa pomi sau un parapet mare de beton .... nu stiu cati ar mai merge asa tare in moto GP.

Incearca sa ajungi la TT si o sa intelegi totul atunci.

Link to post
Share on other sites

Mergi la TT si dupaia compara cu motogp ... o sa intelegi ce inseamna sa fii motociclist bun abia cand o sa vezi TT ... in motoGP MM gandeste ca daca rateaza o curba se alege iar cu barba neagra ..... in TT daca ai ratat O TRASA > MORI ...

 

Stai să vezi cum e în Mad Max, în Thunderdome. Acolo mori și dacă clipești într-un moment neinspirat.

Link to post
Share on other sites

Am mai spus.. comparati mere cu pere. Nici MM nu va merge in TT ca un TT-ist ( am mari indoieli ca ar avea macar curajul sa incerce vreodata sa mearga in regim de cursa, intr-o asemenea competitie) si nici un TT-ist nu va merge in MotoGp, ca MM. Pe de alta parte, asa cum aminteam in postul anterior, piloti de top din TT au facut cariera in WSBK si pe undeva este destul de logic.

Edited by xt600
Link to post
Share on other sites

Arata-mi unul din TT care merge asa:

 

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152775947015769

 

:D

Tu nu intelegi esentialul .. ca te lasi super mult se poate face daca te antrenezi mult.... poti ajunge sa te lasi destul de mult .. sunt multi piloti care se lasa mai mult ca MM si era un filmulet pe youtube.com exact despre asta .... daca nu iti iese ce face meme te duci putin taras (el cat are acolo 120~140???) ... daca nu iti iese ce fac baietii aia din TT mori PUNCT .... trebuie sa intelegi ca riscul iti diminueaza ENORM performantele .... cand stii ca daca pici ai sanse sa mori cam 90% nu poti trage de tine la limite ... cand stii ca eventual pierzi o cursa sau in cel mai rau caz te alegi cu un os rupt au tupeusa tragi de tine ......

Uite o gresala minora din TT .... si faptul ca exista multe saritoare pe durata unui tur ... a dus la moartea unui pilot :

https://www.youtube.com/watch?v=mLfchiA1xOg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...