Jump to content
Sign in to follow this  
megamotoreta

etrier intepenit

Recommended Posts

Salutare.

Am un etrier sh, nefolosit de ani buni. M-a sunat un client care era interesat de el, am vrut sa-l verific sa nu scape lichid pe undeva, sa stiu ce-i vand omului, nu vreau sa faca buba din cauza mea.

Am deblocat pistonasele, lucreaza ok, am montat etrierul pe scuterul meu sa vad cum se comporta. Ei bine, franeaza beton,caci ramane infranat, nu se deblocheaza cum ar trebui.

Am deblocat o culisa,cea mica, am dat cu vaselina putin, dar cea mare este IMPOSIBIL de deblocat. Montat pe scuter, etrierul a beneficiat de placuta f.uzate,sa vad cum culiseaza el.Ei bine, in loc sa se traga spre disc,trage discul la el, aproape sa distrug discul!

L-am pus in menghina, sa strang culisa, trozneste ingrozitor, s-a deplasat spre interior doar cativa milimetri, spre exterior deloc! Ciocane,rangi, leviere! Nimic! Degripant wd-40, lasat o noapte, nimic! (E adevarat ca am folosit wd-40 extrag dintr-un spray defect, prin metoda ingauririi, am incercat sa deschid un topic dar este inchis!).

Ultima solutie: Sa-l gauresc in dreptul culisei, initial bag wd-40, apoi un dorn si sa-l scot asa. Apoi sudez sau lipesc zona gaurita...

Alte sugestii aveti?

post-10059-0-66581200-1404124026_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

scoate garniturile pistonului si pune-l pe aragaz, o sa iasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

O data ce scoti garniturile,sa ii faci si o reducere ca sa poata cumpara altele:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am curaj, are burduful acela de cauciuc, risc sa-l ard...Garniturile din interior se pot scoate si pune la loc fara risc,am facut asta odata si nu au fost probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cum am scris si pe alt topic, WD40 nu-i spray degripant. Cumpara un spray degripant special numai pentru treaba asta. O solutie care functioneaza sigur este sa lasi etrierul o noapte scufundat in decarbusolv (gasesti la magazinele auto), dar nu stiu cum se comporta solutia vis/a/vis de burduful de cauciuc. Citeste pe eticheta, sa nu atace cauciucul, daca este ok incearca si asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DECARBUSOLVUL ATACA CAUCIUCUL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piesa aia de culoare neagra se detaseaza impreuna cu burdufurile de cauciuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am curaj, are burduful acela de cauciuc, risc sa-l ard...Garniturile din interior se pot scoate si pune la loc fara risc,am facut asta odata si nu au fost probleme.

adica tu vrei sa dai o gaura in etrier in loc sa schimbi 2 garnituri?

 

fac pariu ca deja ai indoit port-etrierul,

 

cred ca-i 50 de lei un etrier de chinez...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piesa aia de culoare neagra se detaseaza impreuna cu burdufurile de cauciuc.

da,se scoate usor, dar apoi nu mai am cum sa fac priza pe culisa, asa o tin montata sa pot trage de ea.

» Post actualizat in 01 Jul 2014 09:45

adica tu vrei sa dai o gaura in etrier in loc sa schimbi 2 garnituri?

 

fac pariu ca deja ai indoit port-etrierul,

 

cred ca-i 50 de lei un etrier de chinez...

Piesele sunt extrem de rezistente, dau in ele cu ciocanul si abia se zgarie. Nu conteaza valoarea piesei (noua e vreo 500 ron,e de 250 scuterul), e vb ca nu pot sa o desfac, e extrem de intepenita. Am strans-o in menghine cu ambele brate, am 83 de kg, s-a strans 1-2mm si troznea ingrozitor! Am crezut ca s-a deblocat,dar nimic! asa a ramas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apoi cum Satana l-ai scos pe cel scurt, de a rămas cel lung ... căci culisează împreună?

Dacă nu-și-nu ... găurit, turnat eventual lichid de frână (așa ce penetrant e, de numa-numa). Acolo s-a format o combinație rugină cu oxid de aluminiu.

Gaura se poate acoperi ușor, după aceea.

Edited by nflt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate vad cel de jos care deja e deblocat are cap de cheie, mai mult ca sigur e insurubat, desfa-l cu o cheie apoi incearca sa pivotezi toata piesa cu boltul blocat, sigur o sa isi dea drumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-am scos demult, de pivotat nu pivoteaza nici un mm, in nici un sens de strangere sau altfel.

I-am dat gaura in capatul celalalt, am bagat un surub gros pe acolo si i-am dat cateva zeci -sute de ciocane si tot nu iese. Acum ma duc la un service auto sa-l puna la o presa hidraulica, trebuie sa iasa. Din interior a curs negreala multa, vaselina veche intarita, pesemne ca a actionat ca un adeziv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaureste gaura aia ingropata in care intra culisa si loveste-o cu un dorn.

La final fileteaza cu un tarod gaura data si astup-o cu un surub scurt.

La final monteaza etrierul la loc si da cu vaselina siliconica sau cuprata pe culisa.

 

Desi e foarte rar un astfel de gripaj se mai intampla. Am intalnit de doua ori.

Edited by Cesar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata. Am gaurit si culisa aia, am dat si cu dorn, turnat si lichid de frana acolo, apoi prinsa in menghine si rasucita de un tip solid,la un service auto,era o menghine de juma de metru. Se zguduia toata masa in care era prinsa menghinea si abia-abia s-a deblocat. inauntru era totul negru, am curatat bine, vaselina si pus la loc.

Am astupat gaura cu poxilina,sa vedem cat tine. Greu a fost...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...