Jump to content

Recommended Posts

R1200GS sau R1150GS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

https://cycle-ergo.com/

aici poti vedea o simulare, care ar fi pozitia ta pe motocicletele urmarite.

Eu as incepe asa:

Buget moto

Buget echipament

Clasa/categorie. Sari de la sportiva la adv, la naked, la orice. Pai iti plac toate ? :D

M-as feri de motoretele de 300 400 cc, tinand cont de gabaritul tau si ce vrei sa faci cu motoreta in cauza.

Eu as lua ceva multiscop, un allrounder. Versysul de 650 e o idee foarte buna, in sensul asta. SI TDM ul de 900, chiar daca are motor mai mare, este usoara, manevrabila, capra. Te descurci bine cu ea in oras, e un motor asezat si calm, docil fata de altele de aceeasi cilindree.. Eu am avut TDM, un prieten Versys, ambele motorete trainice, daca s in mintile lor. Si iti faci treaba ok atat in oras, cat si in afara, cu bagaje, la drum etc. 

Eu as lua ceva musai cu abs.

F800 le este o moto reusita de catre BMW, si nu i prea stricacioasa, nu i nici foarte complexa. 

Totusi, vrei noua sau sh? Ca ai inclus si Tracerul in discutie, si e model nou, de cativa ani aparut.

Legat de cursuri, vezi ca ai si rideracademy, cursul level 1 e ok pentru un incepator, dupa ce te-ai familiarizat macar cu motoreta cumparata. 

R1200gs , in oras. Mi se pare overkill. Si nici motoreta pentru incepator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dan Cata  multumesc pentru sugestie. M-am gandit si la un R 1200 GS dar sincer cred ca o sa fie o motocicleta mult mai ptorivita dupa ce o sa am ceva experienta pe 2 roti (pe motocicleta, bineinteles,ca pe bicicleta si trotinteta am destula 🤣🤣). Multa lume nu o recomanda pentru ca este o motocicleta grea. Sincer nu m-am uitat sa vad ce greutate are dar daca imi aduc bine aminte este cu mult peste F800 GS. 

 

@Adrian M.  Cred ca in in ultimile 2 luni aproape zilnic m-am uitat pe https://cycle-ergo.com/ , fie dupa ce ma uitam la un review pe youtube, sau dupa ce mai citeam un topic aici pe motociclism.ro sau pe https://advrider.com si am citit si alte topicuri cu recomandari pentru incepatori, si acolo, pentru inceput, majoritatea recomandarilor erau pentru motoare 300-400-500 cc pentru inceut. Dar nu stiam sigur daca asta este aplicabil si in cazul meu, pentru ca am aproape 2 m 🤣

 

Acum 2 ore, Adrian M. a spus:

 

Eu as incepe asa:

Buget moto

Buget echipament

Clasa/categorie. Sari de la sportiva la adv, la naked, la orice. Pai iti plac toate ? :D

 

 

Bugetul in momentul de fata dupa cum am spus si in postarea initiala, este intre 3000-4000 EUR, dar daca ma mai scotocesc prin buzunare cred ca un ajung la un max 4500 (asta in cazul in care ma hotarasc si gasesc ceea ce caut). Dar daca nu gasesc acum, pana la inceperea sezonlui de anul urmator, pana undeva prin Martie, Aprilie cred ca se poate ajunge la un 6500 EUR pentru motocicleta. Pentru echipamet sincer un 1000-1500 de EUR cred ca este ok, dar si aici depinde de ceea ce o sa gasesc. Ma gadesc daca si aici sa iau ceva ok si ieftin pentru inceput, si dupa ceva scump sa ma uit la ceva mai scump (aici sincer cel mai mare cost il vad la casca, ma gandesc la un Shoei sau Arai) 

 

Acum 2 ore, Adrian M. a spus:

Eu as lua ceva musai cu abs.

 

Nici nu ma uit la ea (nu vreau sa supar pe nimemi), daca nu are ABS 🤣 si injectie. Si daca mai are si ceva control al tractiunii sau cine stie ce alt ghizmo tehnic, cu atat mai bine.

 

Noua, multi zic ca nu merita, pentru un incepator mai ales, pentru ca exista riscul de a cumpara o motocicleta care sa nu imi placa, si vreau sa o vand, sa incerc altceva si sa vad daca se potrivest... asa ca un sh, eventual un sh cat mai nou ar fi cel mai ok. Si daca o sa gasesc unul care sa fie in mintile lui, bine inteles ca asta o sa se reflecte si in pret.

Sincer imi plac toate categoriile de motocicletele, dar in acelasi timp sunt constient ca nu toate se potrivesc cu ceea ce am nevoie.

 

La un all arounder sincer ma gandeam  si eu, si pentru inceput dupa cum am mai zis, sub 1000 cc.  Si din ceea ce am citit pana acum, in aceasta categorie, intre 600 si 1000 cc sunt destul de multe modele. V-Strom 650, Versys 650, Tracerul de 700 care este urmasul TDM-ului, TDM de 900 si sa nu uitam de Transalp-ul de 700 (de care multi zic ca este lenesa), si F800 gs. Si am zis sa va cer si parerea voastra, chiar si pentru cele de intre 300 si 500 cc, avand in vedere ca sunt recomandate pentru incepatori si chiar daca sunt mici, in ideea ca poate mi-a scapat mie ceva si exista in aceasta categorie ceva ok pentru ceea ce vreau eu.

 

De rideracademy daca nu am insel, cred ca am mai auzit, dar am uitat de ei. Multumesc pentru sugestie, o sa ii iau in considerare petru momentul in care o sa am motociclete.

 

Nu stiu cat ajuta dar am 33 de ani. De mic copil m-a atras tot ceea ce este pe doua roti, dar am intrat in contact cu motociclisul ,in facultate (asta s-a intamplat in Brasov undeva intre anii 2007-2009), dar cum nu mi-am permis la acel moment sa fac acest pas, am tot amanat. In perioada respectiva am mers ca si pasager si am vazut tot felul de nebunii ce pot fi sau nu, facute cu o motocicleta. Intre timp m-am mai copt la minte (sper si cred 🤣) si am reusit sa iau si permisul pentru categoria B, si anul trecut cel pentru categoria A.

 

Si daca tot m-am hotarat sa fac pasul acesta, (nu stiu cat de posibil este) vreau sa o fac cat mai ok, si cand zic asta ma refer la faptul ca vreau ca ceea ce aleg sa fie cat mai ok.

 

Avand in vedere ca Versys 650, TDM 900 si Tracer 700 (parerea mea, va rog fiti balzi, mai sportive) pana la urma o sa aleg una dintre acestea.

 

Multumesc inca o data pentru sfaturi/opinii.

O seara cat mai faina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@msimion Pai daca ne dai si un buget, timp sa ai a citesti cand vor incepe sa curga recomandarile.

 

Nu doresc sa iti recomand ceva anume doar pot sa iti spun din proprie experienta ca la 190 cm am stat bine pe urmatoarele modele: Honda Transalp 2011, Honda CB500X 2017, Suzuki V-Strom 2018 (e drept ca de 1000 cc), Yamaha FZ6N si BMW R1200RT 2007.

 

Cel mai comod stau pe Goldwing 1800 dar nu cred ca intra in categoria mobrelor cautate de tine.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Silver Arrow

 

Multumesc mult pentru raspuns si cu aceasta ocazie, vreau sa iti cer scuze si de asemenea sa ii cer scuze si lui @Adrian M.  Pana sa ma intrebi si tu de buget, am avut impresia ca am specificat acest lucru in prima postare. Am fost super aiurit si am uitat. Va ver scuze inca o data.

 

I-am draspuns deja lui Adrian M. cu privire la acest aspect, si i-am scris urmatoarele 😄

Acum 4 ore, msimion a spus:

Bugetul in momentul de fata dupa cum am spus si in postarea initiala, este intre 3000-4000 EUR, dar daca ma mai scotocesc prin buzunare cred ca un ajung la un max 4500 (asta in cazul in care ma hotarasc si gasesc ceea ce caut). Dar daca nu gasesc acum, pana la inceperea sezonlui de anul urmator, pana undeva prin Martie, Aprilie cred ca se poate ajunge la un 6500 EUR pentru motocicleta. Pentru echipamet sincer un 1000-1500 de EUR cred ca este ok, dar si aici depinde de ceea ce o sa gasesc. Ma gadesc daca si aici sa iau ceva ok si ieftin pentru inceput, si dupa ceva scump sa ma uit la ceva mai scump (aici sincer cel mai mare cost il vad la casca, ma gandesc la un Shoei sau Arai)

 

Anult trecut, cred ca la aproximativ o saptamana dupa ce am luat carnetul (daca imi aduc bine aminte carnetul l-am luat pe 12.10) , daca cineva mi-ar fi zis ca peste un an o sa ma "sfatuiesc" cu tine ce motocicleta sa imi iau, l-as fi trimis la plimbare, sa se aeriseasca si sa isi revina. Zic asta, pentru ca in acea perioada am inceput serios sa ma interesez de ce motocicleta ar fi potrivita pentru mine.

 

Dupa ce am cautat pe site-uri din "sratinatate",  pe ele am gasit doar lucruri bune despre NC 750X si CB 500X. Si pentru ca in afara nu este ca la noi in tara, am zis sa caut si sa vad care este parerea conationalilor 😅 care au avut sau au aceste motociclete.  Si cum cautam pe google, acesta mi-a aratat, la un moment dat, ca si posibile rezultate, unul din posturile de pe acest forum  in care un alt "coleg" de aici cerea ajutor cu o parere despre cb500x, si acolo am citit despre experienta ta si parerea ta despre aceasta motocicleta. Daca imi aduc aminte, motocicleta a fost achizitionata pentru fiica ta.

 

Respect pentru modul in care ai facut "review" - ul acesti motociclete. Ma gandeam serios sa achizitionez si eu una. Am zis ca poate o sa reusesc sa fac asta la inceputul acestui sezon, dar nu a fost asa, pentru ca au aparut ceva chestii neprevazute si bugetul de motor a fost necesar sa fie "cheltuit" in alte scopuri. Sincer CB 500X este super, mai ales ca la modelul de anul acesta i-au pus roata de 19 pe fata. Dar sincer daca in viitor o sa vrea si "dulceata" (mi-a placut tare, cu a fost numita jumatatea noastra, aici pe forum, in alt post, de un "coleg) sa ma insoteasca, nu cred ca o sa stea confortabil.

 

Asa ca ma inceput sa studiez... si sa studiez si am dat si peste topicul in care argumentai ca V-Strom-ul de 1000, cel din 2018 ,  este super ok pentru ca are TC si daca imi aduc bine aminte are ceva asistenta la franare parca, si ca aceasta te-a salvat in cateva situatii. Si aceasta este o motocicleta ok, dar sincer imi este frica de ea, pentru ca are, daca imi aduc bine aminte undeva la 110 caluti, si fiind destul de noua second nu cred ca gasesc in bugetul de care dispun. Dar nu o dau deoparte, si o voi lua in considerare dupa ce voi aduna experienta necesar, pentru a face "fata" unei astfel de motociclete.

 

Stiu si Goldwing-ul de 1800, stiu ca este renumita pentru comfort si fiabilitate, dar si aceasta, pentru inceput cred ca este mare si nu stiu daca , ma va ajuta sa imi dezvolt si imbunatatesc capacitatile de motociclist (sper ca nu am facut sa sune asta prea politically correct 😅 ) pentru ca este destul de mare, asa ca si aceasta o notez si o sa o pun pe lista de next step bike 😁. Apropo, de curiozitate, Goldwing-ul ul pe care ai mers din ce an este? (de curand am citit un alt topic, nu mai tin minte exact acum cat timp, dar imi aduc aminte ca ai mai recomandat-o ca si motocicleta si ca dupa ce se pune in miscare este "usoara").  De asemenea nu stiu daca  mai ai motocicleta pentru ca nu mai tin minte cat de actaula era postarea. In cazul in care o mai ai, nu te incurc prea tare, putem sa ne intalnim, cand ai timp, sa o vad, si sa ma urc pe ea sa vad care este feeling-ul?

 

Yamaha FZ6N am auzit de ea, dar sincer nu am luat-o in considerare pentru ca pana acum ceva timp nu eram hotart daca si naked-urile sunt ok 😁). O sa il rog pe varul google sa ma ajute dinnou si sa vad ce gasesc depre ea.

 

La un moment dat ma gandeam si la un FJR 1300 si in timp ce cautam pareri despre ea si cat de potrivita este pentru un incepator, am vazut BMW R1200RT este o alternativa viabila, dar pentru ca sunt destul de grele am zis ca pentru inceput nu sunt ok, si ca o sa le iau in considerare in viitor.

 

De asta am si zis sa va cer ajutorul, sa va zic ce as vrea (desi am incercat sa fac asta,se pare ca nu am reusit din prima), plus ca poate sunt ceva modele care sunt ok si eu nu ma gandesc sa le iau in considerare pentru ca nu sunt la fel de populare si ar fi pacat sa le ratez din cauza necunostiintei mele.

 

De asemenea dupa ce o sa reusesc sa fac si lista cu posibilele viitoare achizitii o sa vreau sa le si vad si sa ma urc macar pe ele.

 

Va multumesc mult pentru recomandarile de acum si daca mai aveti si alte recomandari, please let me know.

 

Seara faina.

Simi.

 

Va multumesc mult pentru raspunsurile de pana acum, si daca mai sunt si alte modele

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neața. 

FJR, rt, never, pentru începător. Și oraș, cum vrei tu. Avut rt, mers cu fjr. 

Pai în 4500 sunt ceva variante. 

As merge pe ceva cu abs, injecție, mai nou. Tc ul e un moft, moft fain, dar poți și fără el. 

Transalp, eu n as lua pt oraș. Aia e moto de drum lung, ceva mai grea. 

Revenind, versys 650, tracer 700, nc750 x, și cbul de 500, dar de asta cred ca te ai plictisi repede, cbf600, vstrom dar de 650, ca cel de 1000 în bugetul tău e modelul mai vechi, și nu i prea reușit,f800, poate și o yamaha xj6 diversion modelul nou de prin 2014.

Si i as pune un crash ar sau crash pads, ca să nu spargi plasticele când o scapi pe jos, ca se întâmplă. Plus înălțătoare ghidon, ca ești mai înalt :D

Legat de echipament, eu as lua o casca bunisoara. Asta înseamnă de la 1200 în sus. Dacă vrei flip up, de pe la 1600 în sus. 

Si as lua echipament 3 sezoane, pentru versatilitate. Sau o geaca de oraș, combinata cu una pentru exterior. La 3 sezoane ai Mesada termica, mesada ploaie, geaca în sine,cu ventilații. N am sesizat, din ce oraș, ești, București? Te trimitem la, cumpărături, sa vezi echipamente😁

A, și yamaha xt660z tenere. Dacă tot te uiți spre moto duale. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am 1.95 si pe mobra actuala is la limita, ca sa zic asa, referitor la proportionalitate :) Ca sa iti fie comoda mobra, musai sa fie mare si ea, si atunci, numai o mobra din clasa adv cred ca te poate satisface.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

Eu nu prea inteleg conceptul de "motocicleta pentru incepatori". Ce trebuie sa aiba ca sa fie potrivita pentru incepatori? Doar cmc putini? ai 1.95, cum ar fi sa porti 42 la pantofi? Mai tot timpul am mers pe principiul de motocicleta "proportionala"(posesor de 2 m si 115 kg). Pana acum am mers pe  cbr 1000f, varadero, bmw 1100 rt si m-am oprit la 1100 gs (pe asta stau cel mai bine). M-am urcat si pe TDM 900, V-strom 650, FJR 1300. TDM-ul si vstromul parca imi intrau in fund (ele mai inguste..eu mai lat), FJR-ul prea fain, prea ca la tara dar ajunge foarte usor la niste viteze astronomice. Pot sa spun ca cbr 1000f si rt-ul au fost cele mai "user friendly", varadero nu mi-a placut deloc (desi are o mare baza de fani..nu ne-am potrivit).Cauta o motocicleta cu un comportament cat mai previzibil si abs. Suspensia fata de la bmw iti da un plus de incredere ca incepator (faptul ca nu ti se comprima furca la franare brusca te mai scapa de niste maro in pantaloni). . Nu sunt adeptul motocicletelor "de oras". Daca vrei sa mergi pe doua roti la servciu nimic nu bate scuterul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, vlad.apetroi a spus:

salut,

Eu nu prea inteleg conceptul de "motocicleta pentru incepatori". 

Nu sunt adeptul motocicletelor "de oras". Daca vrei sa mergi pe doua roti la servciu nimic nu bate scuterul :)

Conceptul de mobra pentru incepatori se refera in primul rand la cata minte are calaretul.

Daca esti suficient de tembel sa nu realizezi ca 100 CP sau mai mult la un fier de 350 Kg inclusiv pilotul este o chestie periculoasa, avand chiar potential letal, atunci iti iei o mobra de A2.

Desi, asa cum s-a mai spus pe aici, daca esti (cuvant urat) iti rupi gatul cu succes si cu 125 cc.

 

Ai perfecta dreptate cu scuterul prin oras doar ca este o problema de disponibil financiar.

Multi dintre colegi daca au o mobra SH si ar mai avea si bani de un scuter cred ar prefera o mobra SH mai bengoasa sau poate o mobra noua.

Depinde cum isi face fiecare socoteala.

Si nu trebuie neglijata partea cu parcatul scuterului, acesta fiind realtiv usor si te trezesti ca ti-l ia vantul ....

 

@msimion nu ti mai cere tata atatea scuze. Aici suntem intre prieteni. Ne contram,  ne injuram, ne certam si apoi gata,  fuga la o tura sau la o bere 🍻

 

Mobre si modele sunt garla. Timp sa ai sa le studiezi.

Pina la urma o sa alegi ceva care iti va face inima sa tresara de bucurie cand te uti la moto.

Asa cum poate ai mai citit pe aici, prima mobra am luat-o cu totii pentru ca a fost dragoste la prima vedere. Aspectele tehnice nu prea au intrat in calcul.

 

Ca sa iti raspund punctual la Goldwing: in principiu nu este o mobra de tineri dornici de senzatii tari. Singura senzatie tare cu ea este cand o scapi pe jos, asa stand pe loc, si cand vrei sa o ridici juri ca este prinsa in asfalt 🤪

Cand o sa vezi tu un tanar preferand un Mercedes S500 (poate un S55 AMG, desi nu cred) in locul unui Mustang EcoBoost 2.3 de 300 CP? Basca ca Mustang-ul e mai ieftin.

Totul depinde de ce doreste fiecare de la motociclit. Mie mi-a placut de GW inca de la modelul GL1500 pe care l-am vazut prima oara prin '88 pe la Mamaia. Erau cu el niste nemti plimbareti...

Daca iti plac mobrele/masinile care exceleaza la confort atunci iti iei Goldwing / S Klasse (si tot alaiul pe care nu il mai insir).

Goldwingul evident ca nu este mai usoara dupa ce ai pus-o in miscare, doar ca la o mobra de 400 Kg te astepti sa fie greoaie si cand vezi cat de usor o manerezi iti lasa intr-adevar impresia ca ar fi mai usoara. Asta pina te lasi cu ea prea mult pe o parte la un semafor si iti aduci aminte imediat cate Kg are 😂

 

Mobra mea este din 2001.

 

Daca iti doresti o mobra cu care sa te poti strecura usor prin oras si sa mearga bine si pe afara, CB-ul 500X este o solutie buna, inclusiv dpdv financiar.  Daca ai ocazia fa o proba cu una.

 

Nu stiu cum ar sta Dulceata ta pe CB-u, asta este o problema pentru ca tu, ca si mine, vei sta un pic mai in spate pe sa. Asadar, iarasi trebuie facuta o proba in doi.

Dar iti garantez ca daca o dai o tura pe un Goldwing nu o sa mai considere confortabila (in calitate de pasager) nici o alta mobra.

 

Cand doresti sa te sui pe GW dai un mesaj si esti bine venit. Da vezi ca trebuie sa ai permis categoria D (autobuz) 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Silver Arrow a spus:

Cand doresti sa te sui pe GW dai un mesaj si esti bine venit. Da vezi ca trebuie sa ai permis categoria D (autobuz)

Şi eu, care am simţit că pe GW mi-ar trebui un permis categoria V (Vapor).:)

Mai ales când trebuie să întorc scurt sau la oprire, când trebuie să lansez "ancora".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, easy ride on! a spus:

Şi eu, care am simţit că pe GW mi-ar trebui un permis categoria V (Vapor).:)

Mai ales când trebuie să întorc scurt sau la oprire, când trebuie să lansez "ancora".

La autovehicule tip S-Klasse nu exista notiunea de intors din scurt 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 minute, Silver Arrow a spus:

La autovehicule tip S-Klasse nu exista notiunea de intors din scurt 😂

S este prescurtarea de la Schlecht?  :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, easy ride on! a spus:

S este prescurtarea de la Schlecht?  :rolleyes:

Din pacate in ziua de astazi S a ajuns sa vina de la Scheiße (se potriveste si cu Shit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie,ca nu e asa fain ca esti inalt,la 75 kg/1.95 daca va fi sa ridici o capra grea nu e fun (eu 75/1.87);daca nu ai conditie fizica buna ia ceva cu centru de greutate cit mai jos,teoria e teorie dar asta conteaza mai mult (exemplu la mine-maxiscuterul Honda sh300 e mai greu cu 30 kg decit DRZ400  dar pare mai usor cu 30 kg...)

Proba e de baza

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, vlad.apetroi a spus:

ai 1.95, cum ar fi sa porti 42 la pantofi? 

 

care-i problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, mihai c a spus:

Atentie,ca nu e asa fain ca esti inalt,la 75 kg/1.95 daca va fi sa ridici o capra grea nu e fun (eu 75/1.87);daca nu ai conditie fizica buna ia ceva cu centru de greutate cit mai jos,teoria e teorie dar asta conteaza mai mult (exemplu la mine-maxiscuterul Honda sh300 e mai greu cu 30 kg decit DRZ400  dar pare mai usor cu 30 kg...)

Proba e de baza

Cand esti inalt capra o ridici mai usor pentru ca ai cursa mai mare din picioare.

Te agati cu mainile de mobra, te lasi pe vine si stand cu spatele drept o ridici prin picioare in care ai forta mai mare decat in maini.

Asta daca mobra nu este Goldwing si nu te inveti sa o ridici cu spatele impingand tot in picioare sau mai bine sa suni un prieten 😂

Daca faci eroarea sa o ridici din spate - adica te apleci si incerci sa ridic mobra prin indreptarea coloanei precum sacosa de cumparaturi,  ai pus-o.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeaza si un GSR 600 (180 kg la gol, 98 CP) sau un Bandit 1250 SA (pot sa te ajut eu - 230 kg, 98 CP dar... 108Nm)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobra nu se ridica cu mușchii, ci cu poziția, corecta. E o tipa de 1.60 și 55.kg care ridica de jos gs. Tine de tehnica în primul rand. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@msimion, la inaltime sunt cam ca tine ( lipsesc 5 cm din partea mea), dar am vreo 25 kile in plus. Conduc mobra din semnatura de un an, de cand am carnet si e chiar foarte ok. E comoda la drumuri lungi, desi e grea se simte foarte manevrabila datorita centrului de greutate jos, te iarta daca nu dozezi corect ambreiajul si acceleratia, are abs, consuma f putin si cere doar un pic de atentie.  Singura bataie de cap am avut-o cu parbrizul cam mic, problema rezolvata odata cu schimbarea lui. Se gasesc sh in bugetul tau destule oferte.

Edited by HubbaTheButt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 15 ore, mihai c a spus:

Atentie,ca nu e asa fain ca esti inalt,la 75 kg/1.95 daca va fi sa ridici o capra grea nu e fun (eu 75/1.87);daca nu ai conditie fizica buna ia ceva cu centru de greutate cit mai jos,teoria e teorie dar asta conteaza mai mult (exemplu la mine-maxiscuterul Honda sh300 e mai greu cu 30 kg decit DRZ400  dar pare mai usor cu 30 kg...)

Proba e de baza

Tot timpul e fain sa fii inalt 😎

 

Acum 12 ore, b374 a spus:

 

care-i problema?

stabilitatea in miscare ar fi una din ele :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, vlad.apetroi a spus:

Tot timpul e fain sa fii inalt 😎

 

Acum 15 ore, b374 a spus:

care-i problema?

 

stabilitatea in miscare ar fi una din ele :)

Simpatica constatare.

Cred ca doar daca esti greu de cap, dar rau de tot, poti muta centul de greutate al unui mobre suficient de mult ca sa iti afecteze semnificativ stabilitatea. 😂

Mai ales ca inalt sau scund centrul de greutate tot prin zona buricului pica. Bun, o sa spui ca stai cu genunchii la gura si se muta centrul mai sus.

Probabil ca pe Hoinar era o chestie dat fiind ca aveam mase apropiate, dar cu 75 Kg sa afectezi esential o mobra de trei ori mai grea....

 

Ma rog, eu unul nu am simtit aceasta problema. Daca tu ai simtit nu te pot contrazice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, vlad.apetroi a spus:

stabilitatea in miscare ar fi una din ele :)

 

hmm.... tot timpul am crezut ca instabilitate vine de la alcool, bine ca m-am lamurit ca de vina e 42 la picior :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 41 minute, Silver Arrow a spus:

Simpatica constatare.

Cred ca doar daca esti greu de cap, dar rau de tot, poti muta centul de greutate al unui mobre suficient de mult ca sa iti afecteze semnificativ stabilitatea. 😂

Mai ales ca inalt sau scund centrul de greutate tot prin zona buricului pica. Bun, o sa spui ca stai cu genunchii la gura si se muta centrul mai sus.

Probabil ca pe Hoinar era o chestie dat fiind ca aveam mase apropiate, dar cu 75 Kg sa afectezi esential o mobra de trei ori mai grea....

 

Ma rog, eu unul nu am simtit aceasta problema. Daca tu ai simtit nu te pot contrazice.

 

Acum 34 minute, b374 a spus:

 

hmm.... tot timpul am crezut ca instabilitate vine de la alcool, bine ca m-am lamurit ca de vina e 42 la picior :P

 

 

Vorbim inca de marimea la papuc sau am trecut la motociclete? ;) Intrebarea era care e problema daca ai 2 metri si porti 42? raspuns: stabilitate in miscare . daca e pentru moto, poti sa porti cat vrei tu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...