Sari la conținut

Despre suspensii


MVA
 Share

Postări Recomandate

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 678
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce urmaresc este sa imi fac suspensiile mai ferme, mai sport, dar sa am posibilitatea de a regla mai multe la ele, sa fie bune si pentru touring (incarcare mai mare - bagaje+pasager).

Racetech sunt intr-adevar renumiti si la fel si Daugherty Motorsports, insa ambii sunt in SUA.

Din alte discutii, am inteles ca ideea de a face tuning la suspensiile stoc (inlocuind piese din ele), are cel mai bun raport performanta/pret, ceea ce urmaresc si eu. Sunt convins ca montarea unur suspensii noi Ohlins sau alte marci de renume, ofera mai multa performanta, insa pretul este mult mai mare si in cazul meu, nu renteaza. Revin intr-un PM cu mai multe detalii.

 

Multumesc.

 

Fac eu un update in locul lui Radu

 

Furca fata a primit arcuri liniare de 10N/mm si service complet. S-a pastrat furca originala si sistemul linked braking Honda. Acum furca nu se mai afunda la franare puternica si handling-ul este mult imbunatatit.

Amortizorul spate s-a inlocuit cu un amortizor stoc de F4i si arc liniar de 170 N/mm fata de 150N/mm fata de arcul stoc. Amortizorul a fost revalvat cu Gold Valves Racetech si servisat complet. Trei trepte de preload. Spatele e mai sus decat in versiunea stoc, reglaj intern din amortizor. Unghiul basculei e mai bun si motocicleta are manevrabilitate buna si la mersul cu pasager.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare atentie la nivelul de ulei la servisarea suspensiei fata.

Trebuie respectat ca referinta air-gap specificat in manual. Se poate face fine tuning in jurul acestei referinte (mai progresiv-mai liniar) dar nu se umple tubul ochi cu ulei pentru ca se ajunge la un fenomen extrem de periculos - bottoming hidraulic. Consecinta e ca roata fata se blocheaza la franare si cazatura e garantata 99%.

Pt cine serviseaza furca fara manual, sau la nivel amator, e foarte important sa verifice ca exista cursa a suspensiei inainte sa plece la drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E irelevant sa aducem in discutie cine a efectuat lucrarea. In cazul de fata a fost clar lipsa de competenta. Furca a fost servisata (probabil doar simeringurile de ulei schimbate) de "importatorul" de motociclete SH.

Relevant este ca, numarul celor care sunt dispusi sa cheltuie bani la pretul corect, celor care stiu ce fac, nu este tocmai mare. Cei mai multi prefera schema saraciei: cat mai ieftin, cat mai SH, cat mai gratis. In felul asta, toata lumea are de pierdut.

 

Revenind la aspectele tehnice: o furca prea moale, prea rapida nu este periculoasa (la mers civilizat). O furca blocata este PERICULOASA (indiferent de stilul de mers)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Poate cineva sa-mi zica dupa uzura gumei daca suspensia motoretei lucreaza ok?

E vb de un hornet 600.

Mie mi se pare ca se balanseaza un pic prea usor cand trag si las gazul.

post-6144-0-10009800-1500715273_thumb.jpg

Editat de pepsi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uzura tipica de Tg. Secuiesc pentru SS2.

Ce vezi tu acolo este o supraincalzire din sesiunile de dupa amiaza, cand pista e foarte incinsa si guma trece de temperatura optima la care e facuta sa lucreze.

Nu vei vedea niciodata cold tear pe o anvelopa de strada, rulata pe pista. Nici hot tear nu vei vedea, asa cum se vede pe slick-uri. Am mers acum o luna la Secuiesc pe un SRAD cu acelasi tip de anvelope si poti crede ca totul e in regula si sa ai surpriza unui high side tocmai pentru ca nu te previne nimic ca anvelopa spate se supraincalzeste.

Ce se vede clar e ca revenirea nu e buna - amortizorul de hornet insa nu se serviseaza. Furca nu e stralucita. Nici sasiul back-bone nu te ajuta foarte mult. Cel mai probabil din cauza asta ai simtit balansul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și fata și spatele au arcuri moi. Nu le-am măsurat dar sunt cam cu 30% sub ce are nevoie un rider de 85 de kg. Furca fata se poate revalva pt modelele noi dar tot nu are reglaje de low. Amortizorul spate e foarte slab.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citeam cu cateva posturi mai sus ca ai montat un amortizor de F4i pe o motoreta ce nu avea amortizor reglabil, ar fii asta o solutie la hornet pentru spate?

Iar pe fata din vascozitatea uleiului si din nivelul uleiului nu se poate regla nimic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai pe romaneste, vrei pe pista, dar Hornetul nu prea e ce trebuie. Poate 1-2 iesiri, dupaia mergi mai repede si suspensiile nu mai fac fata.Schimbi motoreta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Cel mai frumos cadou de Craciun ! :rock:

Ma gandeam sa cumpar un 954 pana in vreo 3000 de euro sa am cu ce ma juca pe circuit insa m-am gandit ca e mai ok sa upgradez suspesia pentru Africa Twin de banii astia.

Apropo, mai sunt posesori de Ohlins pe aici sa aud ceva comparatii intre stock si cum e cu suspensia celor de la Ohlins ?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai frumos cadou de Craciun ! :rock:

Ma gandeam sa cumpar un 954 pana in vreo 3000 de euro sa am cu ce ma juca pe circuit insa m-am gandit ca e mai ok sa upgradez suspesia pentru Africa Twin de banii astia.

Apropo, mai sunt posesori de Ohlins pe aici sa aud ceva comparatii intre stock si cum e cu suspensia celor de la Ohlins ?

attachicon.gif25531947_10156521755578273_6569631188577081868_o.jpg

Cred ca glumesti cu suspensii Ohlins la Africa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca glumesti cu suspensii Ohlins la Africa.

Chiar nu glumesc. Cele din poze chiar e comanda mea sosita, mai astept arcurile si e gata. (Fiecare e liber sa faca ce vrea cu banii lui la urma urmei, nu ?)

 

Tu ce suspensie Ohlins ai avut pana acum si la ce motorete ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...