Sari la conținut

invatatura de minte....


reverend
 Share

Postări Recomandate

Cauza in ordinea prioritatilor:

 

1. Viteza. Nu mare, dar prea mare. Daca aveam mai putin sigur reuseam sa o redresez.

2. Pietris pe drum.

3. oboseala

4. un moment neatentie

 

 

Am fost la o iesire cu o amica de a mea pina intr-un oras vecin. Am iesit la o plimbare linistita pt un lunch. La dus am mers pe autostrada, am ajuns in orasul respectiv, mincare, un pic de plimbare, un suc, poze, etc. La intoarcere, ne-am hotarit sa mergem pe B-uri, sa mai admiram natura, satele, etc.

Linistit mergeam si cu pauze dese ca la carte. mai o poza, mai un suc, o tigara, etc. La un moment dat ( vreo 40km de casa) a inceput o portiune cu curbe multe. Nu prea erau masini pe drum si asa ca aveam un ritm fain de luat curbele. Toate la fel de largi. Ultima curba a fost un pic mai diferit, mai strinsa. Nu cu mult, dar destul.

Curba a fost la dreapta ( noi aici mergem pe sistemul UK adica pe stinga), am vazut-o, am inchis un pic gazul, am piscat frina spate, dar curba s-a strins. Si s-a strins.... Am luat-o prea larg si roata fata a prins niste pietris pe marginea drumului.

CRED ca am apasat mai mult spatele ( tambur) si dupa aia nu prea mai stiu ce s-a intimplat sincer. De aseara tot incerc sa-mi derulez filmul dar e blank in conserva.

 

Cind 'm-am trezit", stiu ca eram culcati pe dreapta cu motorul peste noi. M-am intors cit de repede sa ma uit la amica mea care tipa de durere. Sincer sa fiu, chiar si acum cind scriu aceste rinduri inca mi se inmoaie picioarele. Ea e o fata mai firava si cind am vazut motorul peste noi si ea tipand de durere, am fost sigur ca i-am zdrobit piciorul. Mi-a stat inima in loc, La mine nici nu ma mai putea gindi. Cind iei pe cineva in spate TOATA responsabilitatea e numai a TA.

Fiind si fata, un picior zdrobit.... e cam altceva decit un mascul care isi mai arata ranile la o bere si mai si ridem despre asta. Dar o fata...

 

In fine, in spatele nostru a oprit imediat o masina cu niste localnici care au alergat la noi si au ridicat motrul de pe noi si altul care a inceput sa devieze traficul. Fiind insirati pe jos intr-o curba, ar fi fost usor pt o masina sa de a peste noi.

 

Fierul a fost ridicat, pe mine ma dureau toate cele, dar sincer va zic ca nu-mi pasa, si am luat-o pe amica mea la intrebari. Ce? Unde? Cum? Din fericire, singura belea, dar mare au fost 4 degete la mina stinga. Cind am cazut, ne-am mai tiriit vreo 2-3 m acolo si pielea de la 4 degete e cam dusa. Atit. In rest absolut nimic.

 

Echipament pe ea: casca, blugi extra grosi ( ceva de calarie, ca practica), o geaca grosuta de piele si adidasi/ghete extra grosi ( tot ceva de pe la calarie). La dus a purtat si manusile, dar fiindu-i f cald ( aici sint 35-38 grade zilnic), la intors, mai ales ca mergeam mai incet, le-a scos.

 

 

 

Eu: in afara de ce se vede in poze, cam acelas treburi le am si de-a lungul piciorului drept.

post-45131-0-96102900-1406623670_thumb.jpg

post-45131-0-23328500-1406623702_thumb.jpg

 

Echipament eu: casca, vesta groasa de blugi ( fara mineci), pantaloni extra grosi de armata, bocanci de armata ( luate chiar de la armata olandeza), manusi. Pantalonii sint distrusi complet. Bocancii mei efectiv ne-au salvat picioarele la amindoi. Motorul a cazut mai mult pe bocancul meu asa salvindu-i piciorul ei. Bocancul meu era undeva intre esapament si asfalt.

 

 

Fierul: ghidonul ( ape de 13') strimb complet. Rezervorul are o busitura de marimea unei monezi mai mari. Nici macar cromul de pe esapament nu s-a dus ( fiind protejat de bocancul meu).

 

 

Fost la un dispensar prin zona de ne-au pansat aia cit de cit, a venit un amic cu masina sa o ia pe fata si eu innapoi calare pe motor pina acasa.

 

Concluzie: am fost bou.

1 Nu conteaza ce viteza aveam , a fost prea mare

2. trebuia sa 'o oblig" pe fata sa poarte si manusile

3. oboseala, poate ca in subconstient m-am grabit un pic sa ajungem acasa

4. un mom de neatentie: cind iti intri in ritm de curbe, ai impresia ca toate's la fel si iti pierzi concentratia.

5. echipament necomplet pt mine

 

Date tehnice:

Fierul: vulcan 500 din '97

Permis din 2009 si vreo 20,000km pe motor

viteza: dupa prima frinare cred ca eram pe la un 60-70 max

 

 

 

Sper ca nu v-am plictisit si sper ca cei care citesc sa traga invatatura ca oricui si oricind se poate intimpla ceva nasol

 

Bafta

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În primul rand învățătura e cu echipamentul. Tot ce ai avut mai apropiat de echipament moto și-a făcut pe deplin datoria. În rest sănătate maxima și sigur data viitoare vei fi mai precaut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

greașeala monumentală, pe care am făcut-o și eu, a fost să frânezi spatele...când se apasă frâna spate și motocicleta este înclinată, aceasta se îndreaptă foarte repede și de aici lipsa controlului + panică că nu mai poți lua curba...sănătate amândurora și pe viitor, vorba lu” taicămiu, ”sper că ai învățat din trecut”...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

greașeala monumentală, pe care am făcut-o și eu, a fost să frânezi spatele...când se apasă frâna spate și motocicleta este înclinată, aceasta se îndreaptă foarte repede și de aici lipsa controlului + panică că nu mai poți lua curba...sănătate amândurora și pe viitor, vorba lu” taicămiu, ”sper că ai învățat din trecut”...

Pai si in afara de a accelera si sa te mai apleci ca sa corectezi trasa, ce e de facut? Ce faci daca intri subturat? Era sa o comit asemanator, tot din cauza oboselii...

 

Mr. Reverend, recuperare usoara si asteptam noi aventuri calare!

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca ati scapat "doar" cu atat.

Cred ca iti trebuie un control mai bun al motocicletei.

greașeala monumentală, pe care am făcut-o și eu, a fost să frânezi spatele...când se apasă frâna spate și motocicleta este înclinată, aceasta se îndreaptă foarte repede și de aici lipsa controlului + panică că nu mai poți lua curba....

Nope, not really.
Tie clar iti trebuie un control mai bun al motocicletei. :))))

Editat de littlekriminal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum scrii pari om cerebral, pacat ca ti s-a intamplat. Dar chiar si pe drumuri cunoscute viteza pe viraje trebuie sa lase loc de inclinare mai puternica sau franare daca e cazul. Normal un pic de frana spate pe viraj trebuia sa ajute si sa stranga trasa, dar si tu trebuia sa inclini mai mult...oricum nu e de joaca decat daca ai facut-o de multe ori si stii senzatia.

 

Nu as merge cu pasagera in spate in asa fel incat sa trebuiasca sa modific trasa din cauza vitezei prea mari, si asa sunt destule surprize pe drum!

 

Si clasicul, bine ca nu a fost mai rau, sa mai auda si altii poate baga la cap!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia de la farmacie actovegin.E o crema care costa vreo 25 de lei.Are proteina extrasa din sange de vitel.Da cu ea pe rani si o sa vezi ca in cateva zile o sa fi ca nou;).Betadina e o vrajeala...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau sa citesc aceste randuri. Insanatosire grabnica tie si pasagerei si sper sa nu fi ramas marcata amica ta, si suparata pe tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Va multumesc la toti de urari.

Unii au dat si sfaturi pe aici. F utile. Cineva zicea de echipament, altul de viteza, altul de frina, etc. Toti aveti dreptate. Dupa cum am si zis intial: am fost un bou.

Mai mult am scris aici sa mai invete si altii. Sint sigur ca si cei care au dat sfaturi utile, au mai comis-o si ei. Poate nu asa asa de grav, poate ca nu in situatii similare, dar...important e sa invatam si sa inavatam pe altii din greselile noastre.

 

Bafta mare la toti si sa speram ca pe viitor o sa fie mai bine.


» Post actualizat in 29 Jul 2014 11:33

Imi pare rau sa citesc aceste randuri. Insanatosire grabnica tie si pasagerei si sper sa nu fi ramas marcata amica ta, si suparata pe tine.

din potriva, ea e f optimista si la doar cinci minute dupa accident zimbea si mi-a zis sa nu-mi fac griji ca "se intimpla". Merge cu mine pe motor si scuter de ani buni de zile ( 5) si chiar zicea ca si dupa incidentul asta, tot o sa mai mearga cu mine. Acuma nu stiu eu daca o mai iau...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ei, bine ca ai scapat "ieftin" . singurul sfat universal valabil : nu intri "tare" intr-o curba daca nu vezi cum se termina. chiar daca "stii" curba si ai trecut pe acolo cu o ora inainte, poate intre timp a curs niste ulei, a aparut nisip etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum am si zis intial: am fost un bou.

Mai mult am scris aici sa mai invete si altii. Sint sigur ca si cei care au dat sfaturi utile, au mai comis-o si ei. Poate nu asa asa de grav, poate ca nu in situatii similare, dar...important e sa invatam si sa inavatam pe altii din greselile noastre.

Bine ca nu a fost mai rau, asta e ""by default''. Te felicit ca ai fost ''barbat'' si ai postat patania aici, pentru a-i ajuta si pe altii, acolo unde e cazul,, sa invete din intamplarea voastra.

Bafta la recuperare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O mie de sfaturi nu fac doi bani, trebuie sa faci greselile tale ca sa inveti din ele. Incearca alt tip de motor, chopper-ele nu exceleaza la capitolul ciclistica...

am invatat multe din asta. Cum ziceam mai sus, faza ca "mie nu mi se intimpla nicodata" e o prostie. Se poate intimpla oricui, oricind. Nimeni din noi nu e invincibil. Mergem pe 2 roti si sintem expusi. Ca sint pietre pe jos intr-o curba cum a fost cazul meu, ca intoarce o masina fara sa se asigure, sau o neaccordare de prioritate, astea sint doar niste variabile. Ideea e ca riscul exista.

La faza cu chopperul... cred ca nu prea conteaza ce motor ai. Poate ca un chopper nu are ciclistica perfecta, nu te contrazic, dar de ex un speed are accelerarea mai brusca, un naked e mai rapid, daca te dai enduro te poti lovi de un bolovan, un tourer e mai greu, etc. Toate motoarele au farmecul lor si toate au riscul lor. Atita timp cit invatam din greselile noastre si mai ales din a altora, tot e ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis doar sa incerci, daca nu cumva ai si facut-o. Pentru mine chopperele, desi se zice ca sunt "easy riders", nu sunt facute pentru drumuri lungi, cu atat mai putin cu pasager. In rest, absolut de acord! Bafta mai multa pe viitor, se poate invata si dintr-o sperietura, nu trebuie sa se lase neaparat cu rani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau de evenimentul povestit dar eu apreciez faptul ca ai dorit sa povestesti despre el pe forum. Stiu pe cineva care si-a julit piciorul parca, intr-o cadere relativ usoara cu motorul si n-a recunoscut cateva luni ca s-a intamplat cu moto, tot zicea ca la ski s-a intamplat (cred ca maica-sa nici in ziua de azi nu stie adevarul). Mandria asta!! De aici toata aprecierea mea, aipovestit cu detalii, noi am cam trait momentul in timp ce am citit, am bagat la cap teoretic am mai invatat ceva (practic ramane de vazut).insanatosire rapida.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad urmatorul scenariu...te-ai panicat cand ai vazut ca ai intrat tare, farnand cu spatele ai marit trasa, ai atins pietrisul de pe margine si probabil atunci ai blocat si fatza si ai cazut. Bine ca nu a fost mai rau. Cum arata bocancii aia de armata ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frana spate strange trasa in curba. daca o folosesti ca sa incetinesti inainte, nu este eficienta si te poti trezi cu viteza prea mare pentru curba, ocazie cu care ai o trasa larga. dar in curba, daca ai finete in utilizare, poate fi folosita ca sa stranga un pic traiectoria. dar nu face minuni in niciun caz, fiind limitata folosirea ei din pricina inclinarii. dupa cum povestesti a fost mai mult lipsa de concentrare combinata cu manevrabilitate scazuta a motocicletei (din constructie). asta e, mergem inainte ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ei, bine ca ai scapat "ieftin" . singurul sfat universal valabil : nu intri "tare" intr-o curba daca nu vezi cum se termina. chiar daca "stii" curba si ai trecut pe acolo cu o ora inainte, poate intre timp a curs niste ulei, a aparut nisip etc

 

 

:10:

 

sa invete lumea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad urmatorul scenariu...te-ai panicat cand ai vazut ca ai intrat tare, farnand cu spatele ai marit trasa, ai atins pietrisul de pe margine si probabil atunci ai blocat si fatza si ai cazut. Bine ca nu a fost mai rau. Cum arata bocancii aia de armata ?

scenariul e pe aproape dar nu complet. Dupa cum ziceam in postul initial, eram pe o serie de curbe, toate la fel ( de largi/strinse) si aveam un ritm, in ultima aveam cam acelas ritm, dar INNAINTE de a intra am piscat spatele. Cind am vazut ca se stringe si mai mult, am mai piscat spatele ( am evitat complet fata ca sa nu blochez sau sa se indrepte motorul ) Ce s-a intimplat dupa... sincer nu-mi mai aduc aminte. Mi-am dat doar seama ca o pierd.

Pietrisul era pina pe la jumatea benzii imprastiat. Ar fi trebuit sa merg chiar aproape de banda despartitoare de axuri ca sa-l evit.

 

In legatura cu bocancii. ii am de 9 ani si ii port vara/iarna.Nu numai pe motor. Mi-au salvat viata si picioarele de n ori. Sint bocancii standard de la armata olandeza ( de unde i-am si cumparat) costa 100euro. Sint facuti numai din piele cu intarituri extra de piele la calcii si bot. Extrem de solizi ( primele zile zici ca ai clapari) si dupa ceva timp de purtat iau forma piciorului si iti vin ca o manusa. Sint inalti de iti acopera jumate de picior ( intre genunchi si gelzna) deci protectie maxima. Am mai incercat si alte modele de la alte armate ( germania, usa si franta) dar nu poti compara.

http://www.de-generaal.com/magazijn/foto/legerkisten/legerkisten_2.jpg

 

Meseria ma face sa merg mult prin jungle si deobicei nu am luxul de a vedea pe unde calc, dar nu astia in picioare nu ma stresez prea mult.

» Post actualizat in 01 Aug 2014 04:32

frana spate strange trasa in curba. daca o folosesti ca sa incetinesti inainte, nu este eficienta si te poti trezi cu viteza prea mare pentru curba, ocazie cu care ai o trasa larga. dar in curba, daca ai finete in utilizare, poate fi folosita ca sa stranga un pic traiectoria. dar nu face minuni in niciun caz, fiind limitata folosirea ei din pricina inclinarii. dupa cum povestesti a fost mai mult lipsa de concentrare combinata cu manevrabilitate scazuta a motocicletei (din constructie). asta e, mergem inainte ;)

foarte mare dreptate. frina spate folosita cu finete, m-a mai scos din probleme in curbe. De asta am si folosit-o in cazul de fata. lispa de concentrare, doar o secunda, te pune jos instant. Stateam si ma gindeam ca daca as fi fost singur poate scapam de tot, ca altfel te inclini si frinezi singur decit cu pasager. Dar ce a fost a fost. Acu, vindecare si reparat fierul.

Editat de reverend
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...