MOTOFLASH.ro Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 (edited) “Cornering ABS” va fi disponibil curand ca o optiune pentru BMW S1000RR, HP4. Acest nou sistem va costa 380 euro. O informatie din partea firmei spune ca noul sistem de franare va fi oferit initial pe HP4, urmand ca celelalte modele sa primeasca aceasta optiune. Firma sustine de asemenea ca este primul “sistem ABS profesional pentru motociclete supersport”. “Cornering ABS” a fost proiectat pentru a asigura o mai buna stabilitate la franarea pe curbe. KTM a introdus pe modelul 1190 Adventure un astfel de sistem dezvoltat de Bosch. Sursa: http://www.motoflash.ro/stiri/sport/bmw_va_introduce_cornering_abs_pentru.html Edited July 29, 2014 by MOTOFLASH.ro Quote Link to post Share on other sites
jerry_mcrie Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 hmmm, interesant. acuma... oare peste 15 ani cand aceste "cheaturi" vor fi comune riderii se vor da mai bine sa vor fi dependenti de aceste ajutoare...? ramane de vazut... Quote Link to post Share on other sites
Silvan Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 mi se pare un safety feature extraordinar si sper ca intr-o buna zi sa fie disponibil/obligatoriu pe toate motocicletele de productie. eu nu sunt rider, sunt om, ma dau pe strada si mai gresesc. Quote Link to post Share on other sites
jerry_mcrie Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 disponibil, da, de acord. dar... obligatoriu? de ce? e ca ... religia in scoala? de ce trebuie ca altii sa se preocupe de "binele" meu cand nu li se cere? ok, nu am nimic impotriva acestor "ceaturi" per se. nici eu nu sunt ... rider... si eu gresesc... si aia de la motogp gresesc... Quote Link to post Share on other sites
Silvan Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 obligatoriu in sensul de dotare standard, cum a devenit ESP-ul si, ca si ESP-ul, dezactivabil. Quote Link to post Share on other sites
Adventix Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Motoretismul se vrea a fi prea accesibil. Nu a fost gandit sa fie asa la inceput. Daca vrei sa mergi, si sa fi bun, trebuie sa inveti asta, nu sa te urci pe o motocicleta care sa faca totul pentru tine. Multi zic ca nu merg decat pe strada si vor siguranta. Sunt suficient de sigure si alea care nu au nimic controlat electronic atata timp cat mergi in limitele legale (de strada), sau in limitele tale, nu peste. Motocicleta vine default cu riscuri, vrei siguranta - iti iei masina. Quote Link to post Share on other sites
Zimbrutza Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Nu cred ca ai cum sa inveti franarea de urgenta in curba fara sa iti asumi niste riscuri. priviti demo-ul de la varianta Bosch MSC (KTM) Mi se pare foarte util, asta daca face ce spune reclama Quote Link to post Share on other sites
PzKpfW Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Da, hai sa facem o motoreta de 56714cp si 58kg, pe care vom atasa ajutor la acceleratie, asistenta la virat, antipatinaj, abs in curbe (sa nu caza prostu'), ajutor la wheelie, sistem de stabilitate pe o roata, etc. Pentru ca, nu, prostimea si antitalentul trebuie sa aiba acces la aceasta frumoasa lume a motociclismului.Ca si in cazul lui Nissan GT-R, imi pare rau sa vad niste ingineri buni care isi pun capul si talentul la contributie pentru a crea asa ceva. Quote Link to post Share on other sites
jerry_mcrie Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Da, hai sa facem o motoreta de 56714cp si 58kg, pe care vom atasa ajutor la acceleratie, asistenta la virat, antipatinaj, abs in curbe (sa nu caza prostu'), ajutor la wheelie, sistem de stabilitate pe o roata, etc. exact. si in cazul ala cand toto mai multi vor putea sa traga de gaz si mai tare aceste sisteme ii vor salva sau ii vor omora? ma intreb si eu... nu va creste tentatia de a-i rupe fasul? Quote Link to post Share on other sites
superbec Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 eu unul merg fix la fel cu si fara sisteme de sigfuranta, oricum nici nu ma apropii de limitele unui s1000rr, dealtfel abia am reusit sa fac abs-ul sa intre pe S1rr n-as pune absolut nimic obligatoriu pe mobre, nici macar casca , mergi cum vrei pe ce vrei dar sa se reflecte in pretul asigurarii Quote Link to post Share on other sites
Dan Cata Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 (edited) Daca ai ABS, ai ce dezactiva, daca nu ai... nu ai ce activa E foarte simplu. Apoi, ABS-ul a devenit din ce in ce mai bun, mai performant, mai evoluat. E oarecum normal sa fie asa. Au facut suspensie ajustabila electronic. Aveai mod sport, confort, normal, etc. Apoi au facut suspensie dinamica, se ajusteaza singura, ad-hoc. Totul pentru confortul calatoriei si pentru siguranta ta. Daca ai de ales intre o mobra cu care nu poti pica in curba si una cu care poti... care ai cumpara-o? Si cand ma refer la cumparat, vorbim de sume echivalente cu ale unei locuinte modeste Edited July 29, 2014 by Dan Cata Quote Link to post Share on other sites
PzKpfW Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 (edited) exact. si in cazul ala cand toto mai multi vor putea sa traga de gaz si mai tare aceste sisteme ii vor salva sau ii vor omora? ma intreb si eu... nu va creste tentatia de a-i rupe fasul? Probabil. Sper. Iar cand, pentru un motiv sau altul, sistemele se vor dezactiva sau vor da gres... Edited July 29, 2014 by PzKpfW Quote Link to post Share on other sites
Dan Cata Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Probabil. Sper. Iar cand, pentru un motiv sau altul, sistemele se vor dezactiva sau vor da gres... Nu cred ca asta e cel mai elocvent exemplu. TC-ul nu vad sa faca mare lucru in cazul in care tragi de gaz maxim, schimbi o treapta superioara, cutia de viteze face figuri si nu iti schimba si ramai tot in treapta aia, si dai drumul la ambreiaj dintr-o data. Roata spate iti derapeaza instant, fara sa mai apuce TC-ul sa mai faca ceva. Si TC-ul nu cred ca se aplica in cazul ala. Ala te ajuta cand accelerezi si suprafata nu te ajuta cu aderenta. Caz in care e gresit sa tragi concluzia ca TC-ul a dat gres. Quote Link to post Share on other sites
vladf Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 disponibil, da, de acord. dar... obligatoriu? de ce? e ca ... religia in scoala? de ce trebuie ca altii sa se preocupe de "binele" meu cand nu li se cere? ok, nu am nimic impotriva acestor "ceaturi" per se. nici eu nu sunt ... rider... si eu gresesc... si aia de la motogp gresesc... Pentru ca te dai pe strada si dintr-o greseala s-ar putea sa sufere si altii, nu e vorba doar de binele tau. Quote Link to post Share on other sites
PzKpfW Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Nu cred ca asta e cel mai elocvent exemplu. TC-ul nu vad sa faca mare lucru in cazul in care tragi de gaz maxim, schimbi o treapta superioara, cutia de viteze face figuri si nu iti schimba si ramai tot in treapta aia, si dai drumul la ambreiaj dintr-o data. Roata spate iti derapeaza instant, fara sa mai apuce TC-ul sa mai faca ceva. Si TC-ul nu cred ca se aplica in cazul ala. Ala te ajuta cand accelerezi si suprafata nu te ajuta cu aderenta. Caz in care e gresit sa tragi concluzia ca TC-ul a dat gres. E un exemplu generic si elocvent in care, pana si un campion mondial de viteza se raneste cand sistemele "de siguranta" nu au functionat cum se astepta. Quote Link to post Share on other sites
ianachim Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 hmmm, interesant. acuma... oare peste 15 ani cand aceste "cheaturi" vor fi comune riderii se vor da mai bine sa vor fi dependenti de aceste ajutoare...? ramane de vazut... stai linistit cu ale tale PASIUNI VECHI..... care e viteza cea mai mare cu care ai abordat VREODATA o curba.........??????? Quote Link to post Share on other sites
Quetzalcoatl Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Altii care se opun in van progresului. Voi nu intelegeti ca motociclismul nu este doar concurs, circ si bravada? Si zborul , chiar si cel in spatiu, va ajunge treptat o distractie si accesibil oricui. Voi vreti ca motociclismul sa ramana doar al celor cu abilitati deosebite si talent, asa cum credti ca sunteti voi. Cata aroganta, si chiar naivitate!... Quote Link to post Share on other sites
jerry_mcrie Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Pentru ca te dai pe strada si dintr-o greseala s-ar putea sa sufere si altii, nu e vorba doar de binele tau. da... iarasi sunt acuzat de "pacatele" altora. si sunt satul... ia vezi daca gasesti pe undeva o statistica cu "nevinovati" (soferi de pateu in trafic de ex sau pietoni, copii in carucioare...) omorati de motociclisti... stai linistit cu ale tale PASIUNI VECHI..... care e viteza cea mai mare cu care ai abordat VREODATA o curba.........??????? man, nu am idee... nu ma uit in bord sa vad cat de "erou" sunt.... am mai facut si prostii la viata mea, am tarait tobe si scarite pe jos, am razuit caciucul pe margine si ma uitam cu mandrie cat de mult am fost inclinat.. dar aste-s prostii... uite, o sa incerc sa ma zgaiesc in curbe in ceasuri sa vad cam ce "pot"... hahahha... si despre ce curba vorbim? serpentina sau ceva lejer? ce naiba nu vreti sa permiteti altora sa aiba alte idei decat voi? eu am zis ok... fie voia voastra, dar nu ma obligati pe mine... si ... hop gramada cere varf ca cica ma opun progresului... ca am pasiuni vechi.. etc... mah, bafta, daca va place voua sa aveti sistem de operare in bord si 3 calculatoare sub sa.. suces! numai sa nu se viruseze OS-ul raspunzator de frane... sau sa se duca softu' de la fly-by-wire .... glumesc. fiecare cu gusturile si parerile lui, ok? Quote Link to post Share on other sites
PzKpfW Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Altii care se opun in van progresului. Voi nu intelegeti ca motociclismul nu este doar concurs, circ si bravada? Si zborul , chiar si cel in spatiu, va ajunge treptat o distractie si accesibil oricui. Voi vreti ca motociclismul sa ramana doar al celor cu abilitati deosebite si talent, asa cum credti ca sunteti voi. Cata aroganta, si chiar naivitate!... Tu ori trolezi ori esti pro...naiv. Quote Link to post Share on other sites
jerry_mcrie Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 .Daca ai de ales intre o mobra cu care nu poti pica in curba si una cu care poti... care ai cumpara-o? Si cand ma refer la cumparat, vorbim de sume echivalente cu ale unei locuinte modeste pai, daca as putea sa-mi cumpar la o suma echivalenta cu un apartament o mobra, probabil ca mi-as lua una cu toata electronica din lume... hahahahha dar... sa zici ca NU POTI PICA IN CURBA ... e cam fortat. aaaaaa, ca te mai ajuta... poate. adica sigur. Quote Link to post Share on other sites
Quetzalcoatl Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Da, hai sa facem o motoreta de 56714cp si 58kg, pe care vom atasa ajutor la acceleratie, asistenta la virat, antipatinaj, abs in curbe (sa nu caza prostu'), ajutor la wheelie, sistem de stabilitate pe o roata, etc. Pentru ca, nu, prostimea si antitalentul trebuie sa aiba acces la aceasta frumoasa lume a motociclismului. Ca si in cazul lui Nissan GT-R, imi pare rau sa vad niste ingineri buni care isi pun capul si talentul la contributie pentru a crea asa ceva. Am incercat doar sa raspund la dovada asta de ...inteligenta si modestie, pro...naivule. Quote Link to post Share on other sites
Zimbrutza Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Tu ori trolezi ori esti pro...naiv. tu cred ca nu intelegi despre ce e vorba aici. e o optiune pentru strada, in modurile Rain si Sport. Strada, da? Mediu NECONTROLAT. se mai merge si pe frig, pe ploaie, mai prinzi nisip, noroi pe drum. pentru meseriasi exista buton de OFF pentru orice, moduri Race, Slick, circuit cu asfalt perfect uscat si nivelat si trase si puncte de franare pre-stabilite. Quote Link to post Share on other sites
Quetzalcoatl Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 (edited) Da, hai sa facem o motoreta de 56714cp si 58kg, pe care vom atasa ajutor la acceleratie, asistenta la virat, antipatinaj, abs in curbe (sa nu caza prostu'), ajutor la wheelie, sistem de stabilitate pe o roata, etc. Pentru ca, nu, prostimea si antitalentul trebuie sa aiba acces la aceasta frumoasa lume a motociclismului. Ca si in cazul lui Nissan GT-R, imi pare rau sa vad niste ingineri buni care isi pun capul si talentul la contributie pentru a crea asa ceva. Offf...stiinta asta!! Cum sta ea in calea fericirii unora si le fura placerea de a-si arata ei dibacia inegalabila in a pilota motocicleta.... Acum te ironizez, pro...naivule. Edited July 29, 2014 by Quetzalcoatl Quote Link to post Share on other sites
mihaio07 Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Daca ai de ales intre o mobra cu care nu poti pica in curba si una cu care poti... care ai cumpara-o? Ar trebui astia de la BMW sa mai puna 2 roti, ca sa fii sigur ca nu cazi in curba. Transmisie automata ca sa poti sa te concentrezi la drum. Un acoperis, ca sa nu te bata vantul si ploaia. Airbag-uri din motive lesne de inteles. Si un portbagaj ca sa poti cara una-alta. Quote Link to post Share on other sites
PzKpfW Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 tu cred ca nu intelegi despre ce e vorba aici. e o optiune pentru strada, in modurile Rain si Sport. Strada, da? Mediu NECONTROLAT. se mai merge si pe frig, pe ploaie, mai prinzi nisip, noroi pe drum. pentru meseriasi exista buton de OFF pentru orice, moduri Race, Slick, circuit cu asfalt perfect uscat si nivelat si trase si puncte de franare pre-stabilite. Sunt nedumerit, dar poate ma ajuti tu sa inteleg: cum se mergea pe motoreta prin 1982, asa? Nu exista nisip si noroi pe drum, sau cum? Sau poate pur si simplu nu existau motorete cu 190cp la roata, si nu se urca orice agarici cu permisul de 3 zile in buzunar pe o racheta stiind ca "lasa, daca ma dovedeste motoreta sau ma prinde ploaia, ma ajuta sistemu' de siguranta!" Offf...stiinta asta!! Cum sta ea in calea fericirii unora si le fura placerea de a-si arata ei dibacia inegalabila in a pilota motocicleta.... Acum te ironizez, pro...naivule. Da, chiar trolezi. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.