Sari la conținut

Marauder VZ250-800


sorinavram
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 499
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Dragi Colegi "Forumisti", va rog sa ma ajutati cu detalii legate de denumirea corecta a reperului din imaginea atasata la postare, cel incercuit cu rosu (aripioara montata pe suportul aripii fata). Daca la are cineva sau poate spune unde le pot gasi va rog sa-mi dati de stire.

 

Multumesc,

 

Toate cele bune,

 

Gabriel

post-10241-0-03665900-1368252535_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut,

 

Am un amic ce are un model de 250ccm pe care vreau sa-l ajut si am o intrebare pentru cunoscatori.

Motorul lui nu fuge mai mult de 65km/h indiferent in ce treapta de viteza este(III, IV sau V). In ce consta limitarea facuta de fabrica si cum poate fi in departata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut. Nu stiti cine vinde cauciucuri noi pt. marauder-ul de 800? Imi trebuie un cauciuc pt. roata fata. Imi trebuie un Bridgestone Exedra g703 130/90-16 m/c 67H (cam asta se potriveste cu cauciucul de pe spate, care este un Exedra 526)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut. Am o intrebare pentru posesorii de Marauder 800. Cand mi-am luat primul motor marauderul era mai tot timpul in capul listei de motoare dorite (cam out of my price range, la vremea aceea) dar imi placea la nebunie. Apoi tot am auzit de la unu si altu inclusiv 2 mecanici de la 2 ateliere diferite ca "Marauderele au probleme cu vibrochenul" si cand se intampla nenorocirea e gata motorul cu toptul, il vinzi la fier vechi sau pe bucati. M-a cam pus pe ganduri treaba aia si apoi am vazut aici parca un tip care isi vindea marauderul pe bucati pt ca i s-a dus vibrochenul.

In primul rand nu stiu cam ce e ala si ce se intampla pe acolo, dar intrebarea mea este, a mai avut cineva problema asta? E deasa la maraudere?

 

Multumesc si asfalt uscat sa aveti. Tudor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut. Am o intrebare pentru posesorii de Marauder 800. Cand mi-am luat primul motor marauderul era mai tot timpul in capul listei de motoare dorite (cam out of my price range, la vremea aceea) dar imi placea la nebunie. Apoi tot am auzit de la unu si altu inclusiv 2 mecanici de la 2 ateliere diferite ca "Marauderele au probleme cu vibrochenul" si cand se intampla nenorocirea e gata motorul cu toptul, il vinzi la fier vechi sau pe bucati. M-a cam pus pe ganduri treaba aia si apoi am vazut aici parca un tip care isi vindea marauderul pe bucati pt ca i s-a dus vibrochenul.

In primul rand nu stiu cam ce e ala si ce se intampla pe acolo, dar intrebarea mea este, a mai avut cineva problema asta? E deasa la maraudere?

 

Multumesc si asfalt uscat sa aveti. Tudor.

Vibrochenul sau inima motocicletei este organul de masina care transforma miscarea rectilinie dute vino a pistonului in miscare de rotatie.

LX25-2E431.jpg

Marauderul, motocilcleta frumoasa de altfel dar are capacitatea baii de ulei de 1700 ml ceea ce e cam putin pt un motor de 800. (zic eu).

Trebuie sa verifici uleiul cu sfintenie si periodic.. si nu vei avea probleme.

 

Sa ne spuna choppermaniac de ce i sa botit vibrochenul ca si eu sunt curios.

Editat de TM96UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, la motoreta mea nu s-a botit nimic, inca. Dar intr-adevar era cineva care avea vilbrochenul botit din cauza de lipsa de ulei. Parca Undertaker era nickul lui .

 

Da, este boala lor. Capacitate mica de ulei pentru un motor de 800. Atentie la nivel. 100 de ml de ulei poate insemna diferenta dintre un motor bun si un fer vehi. Verificat in fiecare dimineata inainte de plecare si completat. Mai ales pe temperaturi mari. Ca mananca un pic.

 

L-am calarit deja 30 000. Motorul are 50 000. Compresia este intre limitele date in manual. La vilbrochen nu am cum sa verific cum este. Dar deocamdata nu bate.

 

Si mai au si alte bube. Daca vreti le detaliez.

 

Ati mai vazut Marauder cu cutii de aluminiu pe el? E varianta VZ 800 A.

 

post-7742-0-61710300-1371732956_thumb.jpg

Editat de choppermaniac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, la motoreta mea nu s-a botit nimic, inca. Dar intr-adevar era cineva care avea vilbrochenul botit din cauza de lipsa de ulei. Parca Undertaker era nickul lui .

 

Da, este boala lor. Capacitate mica de ulei pentru un motor de 800. Atentie la nivel. 100 de ml de ulei poate insemna diferenta dintre un motor bun si un fer vehi. Verificat in fiecare dimineata inainte de plecare si completat. Mai ales pe temperaturi mari. Ca mananca un pic.

 

L-am calarit deja 30 000. Motorul are 50 000. Compresia este intre limitele date in manual. La vilbrochen nu am cum sa verific cum este. Dar deocamdata nu bate.

 

Si mai au si alte bube. Daca vreti le detaliez.

 

Ati mai vazut Marauder cu cutii de aluminiu pe el? E varianta VZ 800 A.

 

attachicon.gifIMG_5988.JPG

 

 

Da, chiar te rog, daca ai timp sa detaliezi mai multe probleme des intalnite la maraudere. Multumesc frumos :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, la motoreta mea nu s-a botit nimic, inca. Dar intr-adevar era cineva care avea vilbrochenul botit din cauza de lipsa de ulei. Parca Undertaker era nickul lui .

 

 

attachicon.gifIMG_5988.JPG

Da ai dreptate te-am confundat cu Undertaker.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Probleme" intalnite de mine de-a lungul anilor si vorbesc de modelele vechi. Cele mai noi mai au din probleme rezolvate.

 

Minore:

- prima data se pierde capacul de la butoiasul de sub sa. Il infiletezi stramb si de la vibratii e pierdut.

- soclul nu mai sta tras. Se uzeaza ceva pe acolo. Pe forumurile straine am citit ca are un reglaj, un surubel care apasa pe arculet, etc. Nu l-am gasit niciodata.

- ghidonul este prea in fata. Se confectioneaza doua bucse de aluminiu, de 8 mm si se pun deasupra suruburilor care-l tin pe jug. Asta-ti aduce ghidonul ceva mai sus si mai spre tine.

 

Alte probleme mai importante:

 

-instalatia electrica e destul de sensibila fara o intretinere regulata.

 

Incarcarea poate fi o problema. De obicei mufa cu cele 3 fire galbene care vin din generator se coace, corodeaza, arde si nu mai incarca. Trebuie verificata periodic, curatata, unsa. Eu am desfiintat-o, am inlocuit-o cu 3 conectori individuali. Iesirea din releul de incarcare, firul gros, rosu care incarca bateria trece prin tot felul de cacaturi, de mufe, sigurante. Toate astea trebuiesc curatate, unse periodic. Sau.... de ia un fir rosu gros cu un soclu de siguranta inline inseriat pe fir si se trage incarcarea separat direct pe baterie. Problema se rezolva forever.

 

Pornirea: circuitul de comanda este atat de alambicat si cu foarte multe contacte relee incat tensiunea de comanda va scadea undeva spre 9V. Ceea ce face ca releul de pronire sa nu mai stea cuplat ferm si sa tacane. Trebuie intretinut regulat acest circuit, cel putin o data pe an.. Circuitul trece prin: kill switch, buton de pornire, martorul de neutru cu releul lui, senzorul de cric cu releul lui, cutie de sigurante, releul care protejeaza releul de pornire. O groaza de conexiuni care pot coroda si scade voltajul. Se desfac toti acesti contacti, mufe, papuci, butoane si se curata cu smirghel fin, pelicula de vaselina si pa.

 

Primul lucru care trebuie facut este anularea releului care protejeaza releul de pornire. Este absolut inutil. Nu implica nici un risc.

 

Amortizoarele spate: cu pasager si bagaje roata va atinge de cablurile din aripa si le va fute. Trebuiesc intarite la max.

 

Sistemul de alimentare: rezervorul nu se goleste niciodata. Se decanteaza apa si la un moment dat nu va mai merge motorul. Cel putin o data pe an trebuie demontat, intors cu busonul in jos si scurs pana la ultima picatura.

 

Carburatoarele: Este setata cu amestecul foarte sarac din fabrica. Se regleaza din surubelele de amestec. Trage turbata dupa. Nu creste consumul.

Poate fi tunata limitat. Stage 3: tobe demuflate sau aftermarket, jiglere marite (un set - 300ron), filtre de aer clip on (se scapa de airboxuri) K&N (ru-0680 si ra-0470, cam 300 de ron). Se mareste puterea cu pana la 14 cai.

Sincronizare carburatoarelor este o adevarata durere in poponeata. Cu tot cu demontat, curatat pana la cea mai mica piesa, sincronizat dureaza peste 6-7 ore.

 

 

Transmisia finala: se poate pune un pinion primar cu 16 dinti. Scade turatia in treapta a 5-a, scade consumul. Se poate pune pinion cu 17 dinti, dar trebuiesc inlocuite arcurile de la ambreiaj cu unele mai tari. Alfel patineaza.

 

Detaliez anumite puncte daca vreti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Probleme" intalnite de mine de-a lungul anilor si vorbesc de modelele vechi. Cele mai noi mai au din probleme rezolvate.

 

Minore:

- prima data se pierde capacul de la butoiasul de sub sa. Il infiletezi stramb si de la vibratii e pierdut.

- soclul nu mai sta tras. Se uzeaza ceva pe acolo. Pe forumurile straine am citit ca are un reglaj, un surubel care apasa pe arculet, etc. Nu l-am gasit niciodata.

- ghidonul este prea in fata. Se confectioneaza doua bucse de aluminiu, de 8 mm si se pun deasupra suruburilor care-l tin pe jug. Asta-ti aduce ghidonul ceva mai sus si mai spre tine.

 

Alte probleme mai importante:

 

-instalatia electrica e destul de sensibila fara o intretinere regulata.

 

Incarcarea poate fi o problema. De obicei mufa cu cele 3 fire galbene care vin din generator se coace, corodeaza, arde si nu mai incarca. Trebuie verificata periodic, curatata, unsa. Eu am desfiintat-o, am inlocuit-o cu 3 conectori individuali. Iesirea din releul de incarcare, firul gros, rosu care incarca bateria trece prin tot felul de cacaturi, de mufe, sigurante. Toate astea trebuiesc curatate, unse periodic. Sau.... de ia un fir rosu gros cu un soclu de siguranta inline inseriat pe fir si se trage incarcarea separat direct pe baterie. Problema se rezolva forever.

 

Pornirea: circuitul de comanda este atat de alambicat si cu foarte multe contacte relee incat tensiunea de comanda va scadea undeva spre 9V. Ceea ce face ca releul de pronire sa nu mai stea cuplat ferm si sa tacane. Trebuie intretinut regulat acest circuit, cel putin o data pe an.. Circuitul trece prin: kill switch, buton de pornire, martorul de neutru cu releul lui, senzorul de cric cu releul lui, cutie de sigurante, releul care protejeaza releul de pornire. O groaza de conexiuni care pot coroda si scade voltajul. Se desfac toti acesti contacti, mufe, papuci, butoane si se curata cu smirghel fin, pelicula de vaselina si pa.

 

Primul lucru care trebuie facut este anularea releului care protejeaza releul de pornire. Este absolut inutil. Nu implica nici un risc.

 

Amortizoarele spate: cu pasager si bagaje roata va atinge de cablurile din aripa si le va fute. Trebuiesc intarite la max.

 

Sistemul de alimentare: rezervorul nu se goleste niciodata. Se decanteaza apa si la un moment dat nu va mai merge motorul. Cel putin o data pe an trebuie demontat, intors cu busonul in jos si scurs pana la ultima picatura.

 

Carburatoarele: Este setata cu amestecul foarte sarac din fabrica. Se regleaza din surubelele de amestec. Trage turbata dupa. Nu creste consumul.

Poate fi tunata limitat. Stage 3: tobe demuflate sau aftermarket, jiglere marite (un set - 300ron), filtre de aer clip on (se scapa de airboxuri) K&N (ru-0680 si ra-0470, cam 300 de ron). Se mareste puterea cu pana la 14 cai.

Sincronizare carburatoarelor este o adevarata durere in poponeata. Cu tot cu demontat, curatat pana la cea mai mica piesa, sincronizat dureaza peste 6-7 ore.

 

 

Transmisia finala: se poate pune un pinion primar cu 16 dinti. Scade turatia in treapta a 5-a, scade consumul. Se poate pune pinion cu 17 dinti, dar trebuiesc inlocuite arcurile de la ambreiaj cu unele mai tari. Alfel patineaza.

 

Detaliez anumite puncte daca vreti

wow...sunt "cateva". iti multumesc pentru raspuns, sunt sigur ca va ajuta mai multa lume randurile scrise de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit strict de motorul meu. 1997, deci are 15 ani. Sunt foarte putine probleme. 3 zile de munca in fiecare primavara, garanteaza o vara de plimbat fara griji.

 

Acum doua saptamani a cazut de pe cric, in fata portii. S-a indoit putin maneta de ambreiaj, dar am tras-o la loc. Recomand montarea de capete de ghidon, care prelungesc ghidonul in afara si astfel protejeaza rezervorul de indoituri. Eu am avut si mi-a salvat rezervorul.

Editat de choppermaniac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, eu am patit beleaua cu vibrochenul...relativ fara avertizare, doar un sgomot din ce in ce mai puternic de bataie (s-a accentuat in aprox 150 de km). Uleiul a fost schimbat tot timpul in jurul a 5000 de km, verificat nivel constant etc. Citind si forumurile din afara, da, este o problema des intalnita la ele, cilindrul fata lucreaza mai puternic, cantitate de ulei mica in baie, temperaturi mai ridicate in fata. Acum nu trebuie sa iti faci atatea probleme, pana la urma poti pati belele cu orice marca de motor, toate au belele lor. Eu, daca nu as vrea ceva mai mare, tot VZ800 mi-as lua, am fost super multumit de cum s-a comportat. (cand a murit avea aproximativ 73-75000 de km, eu l-am luat - teoretic - la 15.000 acum 5 ani.)

Lista postata de choppermaniac e detaliata, acum hai sa iti spun ce am experimentat eu din ea cu Marauderul meu:

-se pierde capacul de la butoiasul de sub sa

-Incarcarea poate fi o problema. De obicei mufa cu cele 3 fire galbene care vin din generator se coace, corodeaza, arde si nu mai incarca. Trebuie verificata periodic, curatata, unsa. Eu am fost cate pe-aci sa imi iau un nou releu de incarcare din cauza mufei respective. noroc ca nu am gasit si cand l-am demontat am vazut firul buclucas

- Amortizoarele spate: cu pasager si bagaje roata va atinge de cablurile din aripa si le va fute. Trebuiesc intarite la max

-Carburatoarele: Este setata cu amestecul foarte sarac din fabrica. Se regleaza din surubelele de amestec. Trage turbata dupa. Nu creste consumul

- tobele trebuie demuflate (are un sunet demential fara site)

- Sincronizare carburatoarelor este o adevarata durere in poponeata. Cu tot cu demontat, curatat pana la cea mai mica piesa, sincronizat dureaza peste 6-7 ore.

- Atentie sporita la cablul de sincronizare dintre carbuie. se poate defecta si iti trag carburile aiurea.

 

Eu am mai patit o problema minora cu electromotorul. nu s-a stricat, nu vroia sa mai invarta deloc, se auzeau releele ca si cum nu mai aveam curent. Am schimbat carbunii, facea la fel. Problema - se duce vaselina de pe axul bobinei si se gripeaza. se unge si merge ca nou.

- se mi dezlipeste la unele un fir de de la alimentare de la contactul cheii si ramai fara curent. Contactul trebuie verificat ocazional.

- O alta problema des intalnita este cea a zgomotului din tobe, un zbarnait (ca si cum ar vibra doua placi de metal). Tevile de evacuare sunt alcatuite din doua piese, are o teava de un diametru mai mic care trece prin ornamentul din inox. De la vibratii teava mai mica se dezlipeste de la un capat , si incepe sa atinga de piesa de inox. Soultia - daca se dezlipeste capatul dinspre motor, se sudeaza sanatos. Daca e capatul dinspre finala, se da o gaura mica in teava exterioara si se baga un surub care sa preseze teava interioara si sa nu mai vibreze.

Din punctul meu de vedere, cel mai stresant la model este faptul ca, si pentru a face o operatiune de service minora, trebuie sa demontezi jumatate de motocicleta. aranjarea pieselor cam e deficitara. Dar cam asta este beleaua la Suzuki.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Acum doua saptamani am vrut sa pornesc motoreta si a ramas releul de pornire cuplat. Am scos o borna de la baterie, dar a fost tardiv. A descarcat bateria instant.

 

Am schimbat releul de pornire (cu unul italian gasit la un prieten, 70A scrie pe el). A mers ok pana aseara cand si asta a ramas cuplat si... aceeasi poveste-borna scoasa, baterie moarta.

 

Care poate fi problema?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Primul lucru care trebuie facut este anularea releului care protejeaza releul de pornire. Este absolut inutil. Nu implica nici un risc...

 

...si a ramas releul de pornire cuplat...

Am schimbat releul de pornire (cu unul italian gasit la un prieten, 70A scrie pe el). A mers ok pana aseara cand si asta a ramas cuplat si...

Care poate fi problema?

Ce zici de chestia ai "inutila"? ...posibil ca dupa al treilea releu inlocuit sa te obisnuiesti si sa nu-ti mai pui intrebari, apoi o s-o adaugi la lista de cu "defecte de fabricatie".

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am scos eu de acolo este o protectie pe circuitul de comanda. Nu are legatura cu forta. Sau poate ai dreptate si am gresit. Si din greseli inveti. Istoria va hotara.

 

Indiciu: carbunii foarte uzati ai electromotorului pot face ca curentul de pornire sa fie mai mare decat poate releul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu. Contactul imperfect la nivelul perii/colector creste rezistenta circuitului, evident curentul scade...

Probabil ca releul de care spui are rol de a taia curentii de autoinductie produsi de demaror si care apar in momentul actionarii acestuia... care pot mentine starterul cuplat. Nu am schema ta electrica in fata si mi-e lene sa o caut.

Reintrodu in circuit releul anulat si cred ca problema se rezolva de la sine.

 

Dintr-un motiv similar releele moderne care actioneaza aeroterme, ventilatoare si alte electromotoare(in curnt continuu) sunt dotate cu o dioda de protectie pe bobina de comanda - montaj ce face ca releul sa fie polarizat. (protectie la curenti inversi)

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nenea Cristi, cu tot respectul dar nu cred ca are legatura.

 

Schema electrica a circuitului de pornire:

 

Am incercuit cu rosu ce releu am dezafectat. Bobina releului ori ca are doua fire (+ si - ) cu circuitul inchis/deschis de un intrerupator ori ca trece prin 20 de relee e alimentat sau nu.

 

 

post-7742-0-02543500-1374830035_thumb.jpg

 

Dar dupa cum se vede in imagine curentul la pornire este de 80 de Amps. Acum am vazut. Releul montat de mine a cam fost normal sa-l lipeasca, scria 70A pe el. Cat despre cel original era batran, avea carcasa sparta si lipita (deci trag concluzia ca s-a incercat "repararea" lui acum ceva ani) si ma gandesc ca ..... fie-i tarana usoara :)

Editat de choppermaniac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da... este o protectie pe butonul de comanda(START - cel rosu). Probabil curentul de anclansare starter, este mai mare decat suporta acel buton(nu este implementat degeaba). In plus pierderile de tensiune de pe circuitul de comanda sunt anulate(sectiunea cablurilor fiind mai mica). Renuntand la el nu ai facut un lucru bun, chiar daca merge si asa!

In general butoanele de comanda sunt fabricate sa suporte curenti de max 2-5A, acolo unde curentul este mai mare se introduc aceste relee.

Daca pe far ai avea doua becuri de 55W este foarte probabil ca fabricantul sa introduca si aici un releu.(la auto multe modele au relee pe faza lunga si scurta tocmai din acest motiv).

===

In schimb in a doua parte, ce spui tu este corect si este posibil ca sa se fii intamplat exact efectul descris de tine... Acum ca am schema in fata este alceva!

:lol: (De fapt eu am raspuns la intrebarea ta - la care dupa cum vezi, ai raspuns singur)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzie: releul original s-a prajit din cauze de batranete (scleroza in placi :) ). Releul cel neoriginal s-a sudat din cauza de stres. Nu a suportat cei 80A, el fiind proiectat pentru max 70A. Pensionare anticipata.

 

Releul indepartat din instalatie poate cauza doar uzura butonului de pornire. Eu cred ca este putin probabil. Ca in fiecare primavara eu desfac tot ce insemna butoane/intrerupatoare si gresez/curat. Butonul de pornire nu are urme de uzura cu toate ca am indepartat releul de mai bine de 2 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...