Sari la conținut

Problema de mecanica...


usyusy85
 Share

Postări Recomandate

Mai mult ca sigur,acum cand o sa pronuntam/articulam corect denumirile pieselor dintr-un motor,se vor rezolva toate problemele de mecanica.

Zeci de ani s-a folosit termenul de TACHETI,cu toate ca se vorbea de CULBUTORI si motoarele s-au reparat si functionai corect,chiar daca se pronunta vibroken...

Recunosc ca nu scriu de fiecare data corect,si nici nu ma agit sa fac asta,dar de fiecare data m-am asigurat ca omul acela care are probleme(de mecanica nu de limba romana )a inteles despre ce piesa este vorba si cum s-o repare.

Oameni buni, hai sa incercam sa ajutam omul care are o problema sa o rezolve,si sa nu punem accent pe cum se pronunta anumite cuvinte corect sau nu,este o sectiune de forum de probleme tehnice,nu ligvistice.

Eu sunt sigur ca fiecare om care a citit acest topic a inteles ca este vorba de arborele cotit,chiar daca a fost numit VIBROKEN.

 

Ps. Acum ceva timp in urma un om avea o problema mevanica si a cerut ajutorul,este drept ca nu prea a scris corect,a mai macat litere..

Si s-au gasit cativa sa-l ia la mustruluit ca nu scrie bine romaneste,in loc sa incerce sa vada daca il poate ajta cu un sfat bun pentru problema lui TEHNICA.

Dupa cateva "suturi" care si le-a luat omul in cauza s-a scuzat(tot el) ca nu stie sa scrie bine romaneste pentru ca este IRANIAN....el doar a cerut un ajutor

 

Cu respect TNG!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 63
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mai mult ca sigur,acum cand o sa pronuntam/articulam corect denumirile pieselor dintr-un motor,se vor rezolva toate problemele de mecanica.

Zeci de ani s-a folosit termenul de TACHETI,cu toate ca se vorbea de CULBUTORI si motoarele s-au reparat si functionai corect,chiar daca se pronunta vibroken...

Recunosc ca nu scriu de fiecare data corect,si nici nu ma agit sa fac asta,dar de fiecare data m-am asigurat ca omul acela care are probleme(de mecanica nu de limba romana )a inteles despre ce piesa este vorba si cum s-o repare.

Oameni buni, hai sa incercam sa ajutam omul care are o problema sa o rezolve,si sa nu punem accent pe cum se pronunta anumite cuvinte corect sau nu,este o sectiune de forum de probleme tehnice,nu ligvistice.

Eu sunt sigur ca fiecare om care a citit acest topic a inteles ca este vorba de arborele cotit,chiar daca a fost numit VIBROKEN.

 

Ps. Acum ceva timp in urma un om avea o problema mevanica si a cerut ajutorul,este drept ca nu prea a scris corect,a mai macat litere..

Si s-au gasit cativa sa-l ia la mustruluit ca nu scrie bine romaneste,in loc sa incerce sa vada daca il poate ajta cu un sfat bun pentru problema lui TEHNICA.

Dupa cateva "suturi" care si le-a luat omul in cauza s-a scuzat(tot el) ca nu stie sa scrie bine romaneste pentru ca este IRANIAN....el doar a cerut un ajutor

 

Cu respect TNG!

Nu trebuie sa-ti faci probleme....si eu mai toc din litere, esential este sa ,,ajutam colegul,, sa inteleaga cam ce poate face singur, daca poate ..sau apeleza la un mecanic sau atelier. Nu o sa verificam DOM I sau II la fiecare scriere. Daca cititi manualele auto scrise pana in anii 90, cuvantul ,,relanti,, este prezent , dupa 90 a aparut scrierea ,,ralanti,, . Daca vb. cu un mecanic auto de 60 de ani, cand aude ,,ralanti,, se uita ciudat la tine...Noi ne facem probleme de postari tehnice, si ministrii topesc limba romana la TV,,....no comment

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De accord cu voi si daca este sa ne luam dupa raposatul Pruteanu, atunci cand apare o carare si toti o folosesc, devine alee.

Aici nu e vorba de suturi, unul care se exprima corect si are expertiza, mai mult ca sigur a citit foarte mult ca sa se documenteze, cel care face aceeasi treaba dar mai greseste gramatical, a dobandit experienta "furand", gresind, experimentand.Toti au invatat pe o cale sau alta.Un lautar nu este cu nimic mai prejos in ceea ce face el in comparatie cu un absolvent de conservator.

Eu stiu dintotdeauna de exemplu de ralanti care vine de la ralentir, ralenti. Probabil cineva candva l-a anagramat desi "en" din franceza nu ai cum sa-l rupi.

 

Asfalt curat,

Spuneti-le cum doriti si rezolvati necazurile oamenilor.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arborele cotit/vibroken-ul la motociclete nu se rectifica, se adapteaza cuzineti in functie de gradul de uzura pe fusurile paliere..

 

La R6 si in general la motoarele sport, cel putin Yamaha, daca exista uzuri la arbore acesta trebuie inlocuit. Dealtfel cuzinetii nici macar nu vin pe cote (grosimi) ci doar pe numere de cod (culori).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai atins materialul fusului, care e tratat special la suprafata, in maxim 300km se toaca. Moleculele stratului de la suprafata fusului sint comprimate mecanic, ca sa tina la turatiile si fortele generate de biele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nici nu trebuie sa tina mai mult, doar sa reziste la proba de drum, sa fie vandut. TOTUL se repara, vilbrochenul se rectifica, cadrul se sudeaza, mai da-i cu un spray pe carene si e ca nou...impecabil, se vinde de urgenta ca plec din tara...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa parerea mea personala totul se poate face dar terbuie sa gasesti pe cineva care stie meserie.Pe vremea apusa am luat o Pannonie si spre nefericirea mea am constatat un pinion dus in cutia de viteze.Am apeleat la unchiul meu care era sef de sectie la masini unelte si mi l-a facut identic cu originalul, geometric si calitativ.Un test brinell spune multe. Chestia cu inlocuitul este marketing.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca esti pe sectiunea "service" , nu beletristica. Daca nu te pricepi ar fi bine sa nu comentezi. E plina sectiunea de poeti...

Nu e beletristica, un material ales sa reziste la anumite sarcini poate fi rectificat si tratat ca sa indeplineasca acelasi scop.Crezi ca de la mama lui a iesit direct finisat din turnare?

Eu zic ca a suportat aceleasi procedee de finisare si tratare care se pot face si dupa o rectificare. Si diamantele se slefuiesc. Asa cum am mai zis chestia cu inlocuirea e marketing. Nu or fi ele Dacia 1300 dar nici nu sunt facute de extraterestri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu o sa spun vibrochen toata viata, pur si simplu nu-mi suna bine viLbrochen. De fapt prefer sa-i zic arbore cotit.

Si la fel cu relanti, ralanti suna ca la Gheboaia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e beletristica, un material ales sa reziste la anumite sarcini poate fi rectificat si tratat ca sa indeplineasca acelasi scop.Crezi ca de la mama lui a iesit direct finisat din turnare?

Eu zic ca a suportat aceleasi procedee de finisare si tratare care se pot face si dupa o rectificare. Si diamantele se slefuiesc. Asa cum am mai zis chestia cu inlocuirea e marketing. Nu or fi ele Dacia 1300 dar nici nu sunt facute de extraterestri.

prieteneeee, tu intelegi ca nu mai gasesti cuzineti daca il rectifici? !!!!!!!!!

 

 

Eu o sa spun vibrochen toata viata, pur si simplu nu-mi suna bine viLbrochen. De fapt prefer sa-i zic arbore cotit.

Si la fel cu relanti, ralanti suna ca la Gheboaia.

cum mah, tu, reincarnarea lu Pruteanu sa vorbesti in halu asta? :)

 

my world is turning upside down

 

p.s. mie mi se pare absolut normal ca limba sa se schimbe dupa folosinta, si nu invers, insa tot apar grammar nazi ca voi..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar exista un procedeu.

Este acoperirea cu plasma.se incarca palierele si manetoanele cu un flux de plasma dupa care se rectifica si se ajunge la cotele stok.

 

Problema este, unde sa faci asa ceva in Romania si la ce suma ajunge operatia...

In plus nu cred ca o sa reziste la cerintele unui motor de turatie.Daca ar fi un diesel nu ar fi nici cea mai mica problema,dar asa la 15000rot/min..

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai spus o tampenie cat tine de mare :)

 

Cel mai comun tratament superficial pentru arbori si suprafete in contact (la axele cu came este esential) este nitrurarea - tratament termo-chimic dar in nici un caz mecanic (fir-ar sa fie de molecule :)) )

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce spune JAGI are logica dar nu stiu daca se aplica in cazul de fata, se cunoaste faptul ca daca "strivesti metalul" si-l ordonezi capata rezistenta mult mai mare.

Orcine a asistat la un test de rezistenta la rupere a fierului a vazut ca in zona dinaitea ruperii are capabilitatea si duritatea cea mai mare.

 

Ar exista un procedeu.
Este acoperirea cu plasma.se incarca palierele si manetoanele cu un flux de plasma dupa care se rectifica si se ajunge la cotele stok.

Problema este, unde sa faci asa ceva in Romania si la ce suma ajunge operatia...
In plus nu cred ca o sa reziste la cerintele unui motor de turatie.Daca ar fi un diesel nu ar fi nici cea mai mica problema,dar asa la 15000rot/min..

Da asta e adevarata problema ca nu stiu daca la noi se poate .Cat despre rezistat trebuie sa reziste daca are aceleasi caracteristici.

Nu neaparat depunere ca poti schimba cuzinetii.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu neaparat depunere ca poti schimba cuzinetii.

Scuza-ma, dar cred ca tu nu cunosti procedeul de reparatie si nici nu vrei sa inveti.

Am spus-o si eu in primul post a mai spus si cineva putin mai inainte.

DACA RECTIFICI NU MAI AI CUZINETI!

De ce rectifici vibrokenul?

Pentru ca este oval,asta inseamna ca pe diametrul lui lipseste cateva sutimi.Deci Daca ai rectificat la cota care lipsesc acele surtimi,nu mai ai cuzineti sa montezi.Dupa cum am spus-o nu ai de cat 3 cuzineti in 3 sutimi..Tu spui mai devreme ca nu trebuie depunere ca schimbi cuzineti..

Pai de unde cuzineti daca esti sub cota?

Asa ca depui material cu plasma si pe urma rectifici la cota 0 dupa care ai 3 cuzineti sa jonglezi in 3 sutimi.

 

Sper ca ai inteles,mai mult de atat chiar ca nu stiu cum sa explic.

 

 

Fata de initiatorul topicului:

Daca nu ai stabilit cuzineti in fuctie de coduri,o sa o iei de la cap iar.Sau poate gresesc eu...

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuza-ma, dar cred ca tu nu cunosti procedeul de reparatie si nici nu vrei sa inveti.

Am spus-o si eu in primul post a mai spus si cineva putin mai inainte.

DACA RECTIFICI NU MAI AI CUZINETI!

De ce rectifici vibrokenul?

Pentru ca este oval,asta inseamna ca pe diametrul lui lipseste cateva sutimi.Deci Daca ai rectificat la cota care lipsesc acele surtimi,nu mai ai cuzineti sa montezi.Dupa cum am spus-o nu ai de cat 3 cuzineti in 3 sutimi..Tu spui mai devreme ca nu trebuie depunere ca schimbi cuzineti..

Pai de unde cuzineti daca esti sub cota?

Asa ca depui material cu plasma si pe urma rectifici la cota 0 dupa care ai 3 cuzineti sa jonglezi in 3 sutimi.

 

Sper ca ai inteles,mai mult de atat chiar ca nu stiu cum sa explic.

 

 

Fata de initiatorul topicului:

Daca nu ai stabilit cuzineti in fuctie de coduri,o sa o iei de la cap iar.Sau poate gresesc eu...

Palierele carterului au cv numere pe acolo ?sau cum se depisteaza ce cuzinet merge pe palierul respectiv....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La R6 si in general la motoarele sport, cel putin Yamaha, daca exista uzuri la arbore acesta trebuie inlocuit. Dealtfel cuzinetii nici macar nu vin pe cote (grosimi) ci doar pe numere de cod (culori).

Dar culoarea in ce se traduce in practica, nu exprima tot o dimensiune, tolerante de o sutime ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e beletristica, un material ales sa reziste la anumite sarcini poate fi rectificat si tratat ca sa indeplineasca acelasi scop.Crezi ca de la mama lui a iesit direct finisat din turnare?

Eu zic ca a suportat aceleasi procedee de finisare si tratare care se pot face si dupa o rectificare. Si diamantele se slefuiesc. Asa cum am mai zis chestia cu inlocuirea e marketing. Nu or fi ele Dacia 1300 dar nici nu sunt facute de extraterestri.

Ba e beletristica si nu de orice fel ci SF deoarece, desi ai bazele principiului, faci aprecieri folosindu-ti imaginatia. Cu alte cuvinte nu ai inlocuit niciodata cuzinetii la o motocicleta sport YAMAHA sau nici macar nu ai asistat la aceasta operatie ca sa stii ce presupune.

 

Mai incerc inca odata, probabil pentru ultima data sa iti explic, si asta pentru ca pari a avea ceva cunostinte si mai ales pasionat, ca marimea cuzinetilor la motoarele sport Yamaha este determinata dupa prelucrarea lagarelor palierelor carterelor, bielelor si respectiv arborelui. Din nou, cu alte cuvinte, dupa ce arborele, bielele si carterele au fost prelucrate cat se poate de "perfect", se determina abaterile si respectiv masura, marimea cuzinetilor. NU invers!

 

Teoretic ORICE este posibil, insa in viata reala ceea ce speculezi tu este pura utopie. Ca sa realizezi practic asa ceva resursele tehnice ar presupune un nivel si cost cu mult peste valoarea si nivelul discutiei noastre. Credeam ca suntem pe "service" si incercam sa ajutam un coleg la nevoie... nu sa ne invartim in jurul cozii ca sa vedem cine o are mai lunga.

 

Baiatule, ala cu R6, daca mai vrei ca motorul ala sa mai mearge vreodata ia un arbore bun, chiar si s/h, si un set complet de cuzineti pentru masurile necesare,

» Post actualizat in 23 Sep 2014 04:39

Dar culoarea in ce se traduce in practica, nu exprima tot o dimensiune, tolerante de o sutime ?

Cand am avut si eu aceeasi problema, adica un lagar de la arbore ciufulit mi-am pus aceeasi intrebare. Raspunsul este ca... ca nimeni nu stie exact ce marimi, sau daca vrei tolerante, corespund culorilor/coduriloe cuzinetilor, cel putin la Yamaha.

 

In alta ordine de idei stiu un caz, nu de motor de motocicleta ci de barca, Yamaha, 4T... al carui arbore a fost rectificat de cineva foarte meserias iar noii cuzineti potriviti la "cota" (culoarea) care normal reiesea din noile tolernate... si al carui arbore pur si simplu s-a rupt in doua la prima "blana". Iar aici vorbim cumva de r6-le ala turbat, dus in 16.000 rpm???

» Post actualizat in 23 Sep 2014 05:40

 

Ai spus o tampenie cat tine de mare :)

Hahaha... sunt convins ca e vorba doar de exprimare, nu tocmai cea mai potrivita. Desi... poti sa stii? De "cuiul dacic" ai auzit? Ia da o cautare...

» Post actualizat in 23 Sep 2014 05:45

Pana la urma am luat un vibrochen cu tot cu biele si cuzineti (palier, biele ) de pe un motor r6 , acum astept sa imi monteze piesele si ..''Doamne, ajuta!"

Sper sa nu imi bubuie motorul la prima tura...

Abia acum am vazut... daca ai si bielele de pe celalat motor, cuzinetii de biela o sa se portiveasca. Cei de palier, doar cu aceeasi probabilitate sa castig maine la loterie... fara sa joc!

 

Ai aruncat macar un ochi peste paginile din manualul de reparatii pe care le-a postat TNG? Uneori ma intreb de unde (mai) are atata rabdare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...