Jump to content

Asistență Rutieră Europeană


dariusgroza
 Share

Recommended Posts

Salut, ca să începem așa.

 

Care credeți că sunt cele mai bune soluții pentru asistență rutieră europeană (sau breakdown cover, mai neaoș)?

 

Aveți experiență cu plătit și eventual beneficiat de ele?

 

Povestea personală:

 

Sunt freelancer, ceea ce-mi dă libertatea să mă dau cu motocicleta până... mi se termină biștăreii. Intenționez să circul cât de des am ocazia prin Europa, cum sunt sigur că fiecare dintre voi face (intenționează). Însă bănuiesc că, pentru oricine, să rămână-n drum e o pacoste de situație și probabil o pagubă mare, umblâbd brambura pe coclauri străine.

 

Am început să mă interesez soluții pentru asta.

 

Sumar cu soluții:

 

Ce-am aflat până acum e că o poliță de asistență rutier / breakdown cover poate acoperi, gradual de la minim: asistență la stricăciuni în jurul domiciliului (reparat la fața locului, dacă nu pornește sau tractat/platformă la un service apropiat/agreat), asistență pe marginea drumului departe de casă, tractare/platformă de acolo până aproape sau acasă sau service agreat și, maximal, chiar repatrierea vehiculului, costuri de continuare/finalizare a călătoriei (cazare, costuri de transport mai departe cu altceva, costuri de întoarcere). Polița se poate face anume pe un vehicul sau pe o persoană (care e asigurată apoi în orice vehicul, cu tot cu vehicul).

 

Costuri:

 

Pe o poliță de un an, variază de la un aproximativ 50-100 de euro pentru o asistență minimală (lângă casă, pe marginea drumului), până la 200-300 de euro pentru toate cele. Care nu mi se pare exagerat de mult, dacă ai intenția să circuli mult și necazul poate da peste tine oricând și să te coste mult mai mult.

 

Situații particulare: până acum am aflat că The AA din UK asigură cetățeni străini, ca șoferi sa pasageri (adică a doua variantă de mai sus), pe suprafața UK. Adică dacă tu vii și ai dreptul să conduci mașina ta sau altă mașină, ai toate clasele de asistență dorită, în călătoria ta aici, fie punctuală, fie pe durata a unui an. The AA nu face asigurări pentru cetățeni europeni altundeva decât în UK.

 

Variante descoperite/recomandate până acum:

 

- în RO: ACR (nu zice prea clar cât, dar au, aștept un mail de ofertă de la ei, acum am cerut), Carduri 9695 (domnul din poză e divin, mă rog, au 3 carduri, cel mai scump e 300 de lei, nu mi se pare exagerat) - probleme anticipate: nu mă aștept la o sincronizare prea bună cu 'organe' din Europa, service-uri, firme de tractare; dar nu știu, i-am lista

- ADAC (ACR-ul german); e un link mai vechi pe Sotfpedia

- altele

 

Voi aveți experiență cu oricare?

 

P.S. În bunul stil caracteristic de pe aici, sper totuși să nu ne lansăm în discuția alarmantă a "Da' avem bani?"... E vorba despre un serviciu, eu unul prefer să nu mă stresez cât mă distrez și să risc costuri exagerate. Doar mă interesez în legătură cu polița. Să se bage-n vorbă cine știe ceva despre asta concret. Mulțumesc pentru răbdare.

Link to comment
Share on other sites

Ar mai fi si http://www.a24assistance.ro/

 

Am incheiat o polita cu ei, mi s-a parut un bun raport calitate / pret. Daca CHIAR se intampla ce promit contractual, nu stiu ca nu am avut nevoie, nu a fost cazul. Dar am facut o calatorie - fulger in Austria fiind mult mai linistit (psihic, vorbind).

 

Drum bun!

Link to comment
Share on other sites

In concediul de anu asta am avut o neplacere la guma spate care o costat ~ 750 eur. De acum o sa iau care e mai scumpa polita, daca acopera tot. Aia zic eu ca e la fel de importanta ca si asigurarea de calatorie a ta ca si biped.

Link to comment
Share on other sites

Salut.

Polita ai incheiat-o la data respectiva pentru autoturism sau mototcicleta ?

Ar mai fi si http://www.a24assistance.ro/

 

Am incheiat o polita cu ei, mi s-a parut un bun raport calitate / pret. Daca CHIAR se intampla ce promit contractual, nu stiu ca nu am avut nevoie, nu a fost cazul. Dar am facut o calatorie - fulger in Austria fiind mult mai linistit (psihic, vorbind).

 

Drum bun!

Link to comment
Share on other sites

Așa, ca să revin asupra propriului meu topic, cu soluțiile găsite și implementate, poate ajută pe cineva pe viitor.

 

Rezumat cu o situație particulară: Eu locuiesc în UK. Sunt 'resident' (adică am chirie acolo, plătesc taxe, sunt înregistrat la sănătate; cât de tehic posibil, un resident este cineva care locuiește legal - cu chirie - în UK, mai mult de 183-185 de zile dintr-un an fiscal în care plătește taxe). O lege din UK zice că orice resident în UK, deci inclusiv eu, nu are voie să conducă mașină înmatriculată, cu RAR și asigurare din afară; orice non-resident are voie să conducă mașină înmatriculată, RAR și asigurare din Europa, timp de un cumul de 6 luni pe perioada unui an, putând fi obligați să facă dovada intrării în țară - de pildă CMR de pe platformă sau bilet de feribot. Ce fac majoritatea europenilor e că vin cu mașini/motoare din afară, stau 6 luni, o scot și tot așa. Fiindcă teoretic un polițist nu poate să dovedească faptul că ȘI locuiești în țară - adică cele 183/185 de zile. O lege europeană de acoperire este directiva 83/182/EEC Article 5 (1- vezi jos) care zice că regula 'englejilor' e haină și nu e voie1.

 

SOLUȚII (indiferent de situația de mai sus)

 

Eu personal tocmai mi-am făcut European breakdown cover (asistență rutieră europeană) pe persoană fizică, la RescueMyCar aplicată oriunde în UK și în Europa, pentru mine personal, în orice mașină/motor sunt, indiferent de înmatriculare, acoperind, pentru 144 de lire sterline, reparație la locul stricăciunii (lângă casă sau pe marginea drumului), dacă nu se poate, dus la ce service vreau eu în UK sau cel mai apropiat dacă-s în Europa, călătorind, respectiv reparația în 48 de ore (ei asigurând primele 500 de lire în UK și poate și în Europa, depinzând de situație) sau, dacă nu apucă în 48 de ore (timp în care îți asigură cazare sau transport unde vrei tu să ajungi), ți-o repatriază (în UK).

 

Pentru o alternativă, vedeți postul de mai sus, cu clubul de automobiliști din Germania. Unde cineva povestea că se putea face și cu ei.

 

ACR-ul nu mi-a răspuns, le-am mai scris și tot nimica.

 

Pa.

 

(1 - vezi sus) Directiva Europeană 83/182/EEC Articolul 5

European law Directive 83/182/EEC Article 5

 

Article 5
Specific cases of temporary importation of private vehicles
1. Private vehicles imported temporarily shall be exempt from the taxes referred to in Article 1 in the following cases: ( a ) where a private vehicle registered in the country of normal residence of the user is used regularly for the journey from his residence to his place of work in an undertaking in the territory of another Member State, and vice versa. Exemptions under this head shall not be subject to any time limit; ( B) where a student uses a private vehicle registered in the Member State of his normal residence in the territory of another Member State in which the student is residing for the sole purpose of pursuing his studies. Mai mult, aici.
Edited by dariusgroza
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...