Sari la conținut

Vobleaza ghidonul cand accelerez. Ceva pareri?


A.T.
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

Am cumparat de curand o Yamaha Diversion de 600 din 2001, iar astazi am observat ca are un voblaj destul de deranjant in ghidon in timp ce accelerez, indiferent ca accelerez tare sau nu.

Vad ca atunci cand merge constant sau in frana de motor nu se simte nimic anormal in ghidon, ci doar atunci cand accelereaza.

Din ce am citit, cauzele posibile ale voblajului ar fi diferenta de nivel de ulei in furca sau rulmentii ghidonului.

 

Voi ce parere aveti? Sa fie ceva mai specific daca voblajul apare numai cand accelereaza?

 

Stiu ca ar fi cel mai bine sa o verifice un mecanic si asta se va si intampla, dar as vrea sa stiu la ce sa ma astept si sa-mi fac o idee daca merita sau nu sa remediez problema imediat sau sa o las pentru primavara, mai ales ca vine iarna, deci prea mult nu o sa merg cu ea oricum.

 

Multumesc pentru eventualele raspunsuri! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Joc basculă ? Roată spate descentrată ? Lanţ uzat inegal ?

De obicei roata spate cu spiţe descentrată. Nu se vede în repaus, se descentrează doar la tracţiune.

 

Roata spate e centrata, am verificat. La lant chiar nu ma gandeam...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Joc basculă ? Roată spate descentrată ? Lanţ uzat inegal ?

De obicei roata spate cu spiţe descentrată. Nu se vede în repaus, se descentrează doar la tracţiune.

 

e turnata.

» Post actualizat in 18 Oct 2014 16:11

Voi ce parere aveti? Sa fie ceva mai specific daca voblajul apare numai cand accelereaza?

 

da.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca iti trebuie o anvelopa noua pe fata.

Am patit asa cand se uzase anvelopa fata si se si vedea ca era uzata inegal si ritmic pe flancuri.

Dar vobla pana la 50 si pe urma se linistea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-o situatie asemanatoare am fost si eu.Problema? Baietii la o vulcanizare indoisera talonul cauciucului si dupa ce l-am schimbat a fost ca noua :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cît ai dat pe mobră?

 

Am prins o oferta, ca sa spun asa, si am dat suficient de putin pe ea cat sa nu ma deranjeze ca are unele probleme, mai ales ca mai toate problemele ei provin din faptul ca a fost stata o perioada de timp, deci nu sunt tocmai grave.

Cat priveste pretul, ai PM pentru ca iti inteleg interesul, vazand ca ai vandut ceva similar, dar nu voi scrie aici, in speranta de a nu se umple topicul de pareri off-topic.

 

Eu zic ca iti trebuie o anvelopa noua pe fata.

Am patit asa cand se uzase anvelopa fata si se si vedea ca era uzata inegal si ritmic pe flancuri.

Dar vobla pana la 50 si pe urma se linistea.

 

Sigur imi trebuie o anvelopa noua pe fata, macar si numai pentru ca cea de pe moto e din 2008. Pe de alta parte, nu pare sa fie uzata inegal, iar voblajul e prezent la orice viteza, dar numai in timp ce accelereaza.

 

Intr-o situatie asemanatoare am fost si eu.Problema? Baietii la o vulcanizare indoisera talonul cauciucului si dupa ce l-am schimbat a fost ca noua :)

 

Multumesc de info. No comment pe munca baietilor respectivi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

diferenta de nivel de ulei in furca

Niciodata

» Post actualizat in 20 Oct 2014 08:44

In primul rand ar trebui sa determini daca fenomenul este voblaj (wobble, tankslapper) sau weave - un cu totul alt tip de instabilitate care vine de la suspensia fata.

Ridica mainile de pe ghidon la 50-70 Km/h si vezi ce se intampla. Daca ghidonul oscileaza atunci este voblaj.

Cauzele:

- problema de geometrie - sasiu lovit sau furca indoita din care rezulta "trail" prea mic.

- problema de geometrie - preloadul arcului spate strans maxim (furca ta nu are reglaj de preload). Fata foarte "moale" fata de spate. Verifica pe ce pozitie este preloadul la arcul spate.

- problema de tehnica de pilotaj - cand schimbi vitezele in timp ce accelerezi, impingi in ghidon si creezi instabilitate.

- problema de rulmenti de jug - se schimba rulmentii si se face reglajul corect. Daca sunt slabiti, nu-i strange (cu siguranta sunt deteriorati), vei agrava problema.

- roata descentrata (atat fata cat si spatele) - poate induce o mica instabilitate deranjata.

- anvelopa deteriorata

- Rulmentii de bascula si link suspensie spate - la fel, jocurile exagerate pot induce instabilitate in acceleratie, avand in vedere felul in care se descompun fortele de la motor la transmisie.

» Post actualizat in 20 Oct 2014 08:47

- inca o problema de geometrie - s-au montat alte distantiere, mai lungi, in furca fata pentru a o "intari". Cand treci peste denivelari, pentru ca nu se comprima suficient, se ridica usor de pe suprafata de rulare si poate sa se dezalinieze fata de roata spate, astfel ca intra in voblaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

In caz ca va ajuta si pe altcineva topicul asta, se pare ca problema a fost una mai complicata decat parea.

 

Cauciucul nu avea nimic, iar rulmentii de jug erau uzati, dar, dupa schimbare, motocicleta tot mai vobla. S-a completat uleiul in furca si...tot vobla.

 

Pana la urma, problemele erau pe spate si au constat in bascula nestransa, care avea un joc destul de mare, pinion spate stramb si rulment pinion spate uzat, care cauzau o trepidatie ce se transmitea in bascula nestransa.

 

Dupa strangerea basculei si schimbarea pinionului (bine, kit de lant, dar important era pinionul aici) si a rulmentului spate, se pare ca a disparut si voblajul.

 

Multumesc tuturor celor care au raspuns in topicul asta si lui @Cesar pentru munca depusa. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voiam sa postez un poll de tip concurs - cine intuia toate cauzele care duc la voblaj sa primeasca un premiu substantial :D

 

E prima oara cand intalnesc voblaj cauzat de urmatorii factori combinati:

Pinion spate descentrat

Rulment de carrier pinion foarte uzat

Ax bascula ne-strans

Tampoane de cauciuc carrier tasate inegal

 

Pe langa astea: rulmenti de jug uzati, suruburi sasiu-motor slab stranse, amortizor spate practic blocat pe revenire (revine complet cam in 5 secunde).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voiam sa postez un poll de tip concurs - cine intuia toate cauzele care duc la voblaj sa primeasca un premiu substantial :D

 

E prima oara cand intalnesc voblaj cauzat de urmatorii factori combinati:

Pinion spate descentrat

Rulment de carrier pinion foarte uzat

Ax bascula ne-strans

Tampoane de cauciuc carrier tasate inegal

 

Pe langa astea: rulmenti de jug uzati, suruburi sasiu-motor slab stranse, amortizor spate practic blocat pe revenire (revine complet cam in 5 secunde).

Nu cred ca a fost voblaj mai degraba weave, faptul ca se manifesta numai pe acceleratie conducea automat la un joc in bascula sau rulmentii rotii spate oricum ceva legat de rigiditatea spatelui asa cum intuise si Penetru.Oricum ambele fenomene de instabilitate afecteaza ghidonul dar cu frecvente diferite in plus la weave toata motocicleta joaca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...