Jump to content

s-a schimbat legea privitoare la numerele galbene?


riderontornadoes
 Share

Recommended Posts

salut. imi cer scuze daca s-a mai discutat. Vreau sa bag moto la iernat si sa-mi iau un scuter mai ieftinache pe perioada toamna-iarna-primavara. Ma intereseaza daca se poate circula cu numere galbene in Bucuresti, sau trebuie ca scuterul sa aiba Carte de Identitate, Talon si ITP? Am gasit cateva oferte la 1000 de ron (+-), dar nu mi-e teama sa il cumpar fara sa stiu sigur daca sunt schimbari in ceea ce priveste legislatia.

Link to comment
Share on other sites

pai parca la primarie o bagi cu cartea si circuli cu certificatul de itp (ala galben de la RAR) + ce iti da primaria. parca asa am auzit de la un pustan chiar zilele trecute...

Link to comment
Share on other sites

Orice autovehicul / motocicleta / moped trebuie sa aiba carte de identitate. Legea privitor la mopede s-a schimbat in sensul ca trebuie facut itp la ele (ce zicea colegu' banzay). Incearca daca cumperi un scuter sa aiba carte de identitate macar....mai departe te descurci

Link to comment
Share on other sites

iti trebuie itp si rar daca vrei sa il inscrii in oras, daca il inscrii pe numele unui prieten/rude de la tara nu mai faci nimic decat cu un act al scuterului iti elibereaza un certificat si numere galbene, o asigurare si ai plecat unde vrei. si se plateste o taxa mica (la noi e 110 lei si pt certificat si numar).

Link to comment
Share on other sites

Pentru ambele tipuri de numere iti trebuie civ si itp daca vrei sa circuli legal. Daca nu ai civ nu poti sa faci itp. Daca nu ai civ, trebuie sa dai o declaratie la r.a.r cum ca ai pierdut c.i.v sau nu ai avut niciodata civ. Un civ+itp costa in jur de 400 lei,

Link to comment
Share on other sites

daca are numar galben pot sa-i fac carte de identitate?

Numere galbene se fac multe pe nashpa in Romanica....legal daca ai numar galben trebuie sa ai si carte.

 

Verifica inainte sa-l cumperi daca cartea este pierduta sau nu a existat niciodata.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

eu il am inregistrat la primarie, cu nr galben, la un oras mic de catre varul meu...el i-a facut actele prin 2009 si nu am la el decat talon (fara pagina cu itp) , nr galben si cartea lui de germania...in vara l-am luat sa-l reconditionez pt ca acolo era cotet de gaini...intrebarea mea e ce spanac fac in primavara cand intentionez sa-l scot: ma duc sa-i fac carte si itp sau doar ii platesc asigurarea si sanatate.

Link to comment
Share on other sites

eu il am inregistrat la primarie, cu nr galben, la un oras mic de catre varul meu...el i-a facut actele prin 2009 si nu am la el decat talon (fara pagina cu itp) , nr galben si cartea lui de germania...in vara l-am luat sa-l reconditionez pt ca acolo era cotet de gaini...intrebarea mea e ce spanac fac in primavara cand intentionez sa-l scot: ma duc sa-i fac carte si itp sau doar ii platesc asigurarea si sanatate.

 

 

Pagina cu I.T.p-ul (o foaie de dimensiunea talonului, galbena) se elibereaza separat si esti obligat sa o ai la tine impreuna cu talonul si asigurarea.....ca sa-ti faci itp ai nevoie de carte

Link to comment
Share on other sites

stiu despre ce vorbesti , e o anexa ca la auto, folosita in cazul cand nu mai au unde sa-ti puna itp...sa inteleg ca varu-miu , dupa ce a inscris scuterul la primarie , trebuia sa mearga la RAR si a sarit peste etapa asta? sau atunci nu era cazul? ca nici el nu mai tine minte exact ce a facut la vremea respectiva

Link to comment
Share on other sites

da , m-am interesat intre timp si asa este: inainte nu se cerea , dar acum trebuie carte si itp ...ca sa le faci costa in jur de 400 ron...mult...nici nu stiu daca merita efortul in cazul meu...n-am dat pe scuter cat dau pe acte...pfff

Link to comment
Share on other sites

asa e , poti sa mergi si o vara intreaga si sa-i nu-i vezi...dar mai fac razii pentru tot ce e pe doua roti si daca dai in ei atunci te costa amenda si recuperat de talon cat te costa sa faci actele in regula...+ ca din cate stiu in caz de Doamne fereste , asigurarea nu acopera nimic daca itp-ul este inexistent , expirat samd...

Link to comment
Share on other sites

Musai sa ai CIV, ITP, RCA pentru moped (<50 cmc).

Nu e suficient sa aiba numere galbene sub 2013: poate fi furat sau poate avea alta capacitate cilindrica si ti-o iei in buza la RAR.

Edited by Proxi
Link to comment
Share on other sites

Musai sa ai CIV, ITP, RCA pentru moped (<50 cmc).

Nu e suficient sa aiba numere galbene sub 2013: poate fi furat sau poate avea alta capacitate cilindrica si ti-o iei in buza la RAR.

sa-ia draqu ... facusem si eu rost de un scuter... l-am dat inapoi...

atatia bani pe acte nu dau...

 

apropo...

si rar-ul de unde draqu sa stie daca e set de 49 sau de 80?

Link to comment
Share on other sites

eu o sa dau in momentul in care timpul si imprejurarile imi vor permite sa merg cu el destul cat sa se amortizeze cheltuiala din diferenta de consum cu auto...pana atunci sa stea in beci :)..in ideea asta l-am si luat , sa consume cat mai putin in oras , ca de bicicleta parca-s prea batran :)) si nu mai pot

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...