Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

https://www.motogp.com/en/news/2022/08/20/sprint-races-to-be-introduced-at-all-grands-prix-from-2023/431993

Citat

The FIM, IRTA, MSMA and Dorna Sports can now announce a new Sporting Format to be introduced for the FIM MotoGP™ World Championship from 2023. Sprint races will be introduced at all Grands Prix, creating an exciting, action-packed programme for fans on every day of a MotoGP™ race weekend and maintaining a consistent format across the calendar.

Sprint races will take place at 15:00 on the Saturday of each Grand Prix and be approximately 50% of the full race distance. The Sprint race will have a 15-minute grid procedure, and the sporting rules will be the same as a full-length Grand Prix race on Sunday.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Depinde de context. La nivel de competiție per total, probabil că nu. Week-end-urile cu sprint sunt însă mai interesante pentru că presupun mai multă acțiune: nu toată lumea se uită la calificări (sâmbăta), cu atât mai puțin la antrenamente (vinerea). O cursă scurtă și sâmbăta atrage o audiență mai mare per total - adică exact ceea ce căutau promotorii. Și eu ca spectator prefer să mă uit la o cursă decât la o sesiune de antrenamente, sau chiar de calificări.

 

Personal mi se pare rizibilă răzvrătirea asta a urmăritorilor în ceea ce privește posibilitatea de a avea mai mult timp de cursă efectiv. Până la urmă despre asta este vorba în competiții motorizate, de curse. Antrenamentele și calificările sunt accesorii. Competițiile junior (GP3/GP2) au adoptat formatul ăsta de mult timp și nu am văzut nicio supărare acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, danypop a spus:

Pregătește pensionarea și reduce încet încet din cheltuieli. Pensia o sa fie mică😅

Am auzit pe surse că o să vândă semințe in tribune cu pahar din ăla fals (pare înalt dar e scobit f f f f f f f puțin)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)) cica Ktm ul a facut-o iar. Probabil se refera la Iker.

 

What is certain is that reigning Moto2 world champion Remy Gardner will not be a part of KTM's set-up in 2023.

 

The Australian has endured a similarly difficult campaign to Fernandez and admitted on Sunday at the Red Bull Ring that it’s unlikely he will be on the 2023 grid at all – taking a dig at his current paymasters in the process.

 

“No, it’s not,” he said when told his future was not looking good. “In MotoGP, doesn’t look like there’s anything. KTM’s done it again. That’s all I can say.”

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca se retrage Dovi si Binder jr merge la Moto2 ar fi loc, dar cred ca la RNF se pregateste un loc pentru cineva de la Moto2 sau chiar Moto3. Razlan a zis ca planul lor a fost si e sa mearga pe promovare de tineri. nu ca Remy ar fi batran...

+ ca daca Fernandez merge la RNF nu prea il are al inima pe Remy. considera ca a fost ajutat mai mult sa ia titlul la Moto2 fata de el. deci pare greu de facut iar o echipa cu ei doi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 20.08.2022 la 23:04, PzKpfW a spus:

Personal mi se pare rizibilă răzvrătirea asta a urmăritorilor în ceea ce privește posibilitatea de a avea mai mult timp de cursă efectiv.

si eu sunt nedumerit.

 

sprintul fiind scurt e mai intens, nu ai timp de strategii etc ca se termina cursa pana dai mapping 2.

 

toti se plang de cauciucuri si strategii si cand vine ideea asta de cursa scurta unde poti merge FULLAX cap coada "vai mie nu imi convine" O M G.

 

multi se plang ca nu sunt depasiri - o cursa scurta pe puncte poate duce la depasiri, la dueluri.

ganditi-va ca Q si Peco nu au avut duel direct. (poate o depasire in pluton intre ei?) 

dar nu duel pt loc 1.

 

personal as fi vrut sa conteze si la quali sa fie presiunea mai mare.

dar hei, fiecare cu nemultumirile lui.

 

stiu ca nimic din ce scriu nu intoarce un suporter infocat si credintele lui :crack:

in acelasi timp nu-mi pasa.

ar trebui deci sa sterg tot.

dar daca am obosit degetele, lasa asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, frigider a spus:

si eu sunt nedumerit.

 

sprintul fiind scurt e mai intens, nu ai timp de strategii etc ca se termina cursa pana dai mapping 2.

 

toti se plang de cauciucuri si strategii si cand vine ideea asta de cursa scurta unde poti merge FULLAX cap coada "vai mie nu imi convine" O M G.

 

multi se plang ca nu sunt depasiri - o cursa scurta pe puncte poate duce la depasiri, la dueluri.

ganditi-va ca Q si Peco nu au avut duel direct. (poate o depasire in pluton intre ei?) 

dar nu duel pt loc 1.

 

Daca am incerca sa gandim mai nuantat, am vedea ca lucrurile nu sunt atat de simpl(ist)e si nici ca cei care sunt rezervati asupra noului format sunt niste idioti, iar sustinatorii niste genii. In teorie, o fi cum spui tu, in realitate, insa... hai sa vedem... 

1. O cursa suplimentara, de sprint, aduce cu ea riscuri suplimentare pentru piloti. O accidentare in cursa de sprint compromite total cursa principala si poate etapele urmatoare. Ma indoiesc ca pilotii care conteaza in lupta pentru titlu, vor risca pentru cateva puncte aruncate de Ezpeleta. Cum intr-un sezon vor fi 40-42 de curse, cine crezi ca este dispus sa riste atat? 

2. Curse multe = oboseala acumulata de-a lungul sezonului= risc mare de accidentare. Care din pilotii de top si-ar asuma riscuri atat de mari? Poate doar aia ajutati de coechipieri sa ajunga in fruntea cursei. ;)

3. Cu sistemul actual (aberant) de penalizari, exista probabilitatea ca o eroare de pilotaj, in cursa de sprint, sa compromita cursa principala. Vezi cazul Q de la Silverstone. 

4. O cursa sprint presupune uzura suplimentara a materialului de concurs, ceea ce in conditiile unui nr limitat de motoare, poate fi o mare problema. Ai spart un motor in cursa sprint, ai compromis un sezon intreg. In FP-uri poti alege sa faci mai putine tururi si oricum nu le faci la intensitate maxima ( cu exceptia tururilor de time attack), o cursa insa, vrei nu vrei, trebuie sa o duci pana la capat,... in ritm de cursa. 

5. Costuri suplimentare pentru echipe si constructori. Remember! sunt 40+ curse!!! 

6. Nemultumirea pilotilor, care trebuie sa concureze mai mult pe bani putini. Nu toti au salarii de 12 milioane ca Q sau 25, in cazul lui MM. 

Concluzie: daca pana acum ne plictiseam la o singura cursa, de la anul ne vom plictisi la doua. Pilotii care conteaza in campionat vor merge tactic, multumindu-se sa termine in fata adversarului direct sau sa limiteze daunele. Ma indoiesc ca vom vedea multe dueluri cu garda jos. 

 

Nici nu vei vedea prea des un duel direct intre Peco si Q, atata vreme cat este lasat in fata de coechipieri, care apoi impun ritm fals pentru a ii proteja spatele. Ce  sa-i faci... binefacerile ordinelor de echipa, care va plac voua atat de mult. :) 

 

 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are nicio legătură cu cine mai deștept sau mai prost. Ca spectator vrei mai multă acțiune, punct. Cine neagă asta este ipocrit. Contraargumentele sunt valide dar irelevante în acest sens.

  

5 hours ago, ioio_viola said:

cred ca la RNF se pregateste un loc pentru cineva de la Moto2

 

Nu am auzit nimic despre vreo promovare. Singura care se anunța era cea a lui Ogura la LCR/Idemitsu, dar cum a hotărât să mai stea un an la Moto2, Nakagami mai primește un an de suferință pe motocicleta aia.

 

La KTM nu s-a anunțat nimic legat de vreo promovare; Acosta va trece la MotoGP în 2024, iar Augusto Fernández (cel cu care se bate Ogura pentru titlu anul ăsta) se pare că va mai sta și el un an la Moto2. Beirer spunea că încă speră să-l rețină pe Oliveira la Tech3 GasGas la anul.

 

  • Se pare că cei de la KTM chiar trag de Oliveira să rămână la ei și i-ar fi oferit un contract pe 3 ani la Tech3 GasGas (zvonul s-ar potrivi cu declarațiile lui Gardner conform cărora e out din MotoGP la anul)
  • Se pare că dificultatea în negocierile dintre Mir și HRC sunt mebrii echipei tehnice pe care spaniolul vrea să-i aducă de la Suzuki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 22.08.2022 la 14:25, PzKpfW a spus:
  • zvonul s-ar potrivi cu declarațiile lui Gardner conform cărora e out din MotoGP la anul

pai in zilele astea numele de Wayne Gardner nu mai are asa rezonanta ca si acum vreo 30 de ani :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 minutes ago, Speedy.K said:

Doi italieni la echipa italieneasca

 

Au mai fost, ultima dată în 2020.

 

Naționalitatea sigur l-a ajutat pe Bastianini, dar nu a fost factorul determinant. Ducati vor cel puțin un italian la echipa oficială. Cum îl au deja pe Bagnaia, și-ar fi permis un spaniol fără probleme. Dar cele 3 victorii (deocamdată) ale lui Bastianini de anul ăsta au făcut impresie bună - chiar dacă au fost probabil obținute pe o motocicletă mai competitivă decât cea a lui Martín. Problema lui JM a fost că a greșit cam mult anul ăsta, iar în clasament este sub coechipierul Zarco.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, PzKpfW a spus:

 

Au mai fost, ultima dată în 2020.

 

Naționalitatea sigur l-a ajutat pe Bastianini, dar nu a fost factorul determinant. Ducati vor cel puțin un italian la echipa oficială. Cum îl au deja pe Bagnaia, și-ar fi permis un spaniol fără probleme. Dar cele 3 victorii (deocamdată) ale lui Bastianini de anul ăsta au făcut impresie bună - chiar dacă au fost probabil obținute pe o motocicletă mai competitivă decât cea a lui Martín. Problema lui JM a fost că a greșit cam mult anul ăsta, iar în clasament este sub coechipierul Zarco.


N-am zis ca de-aia l-au ales.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...