Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

Acum 21 ore, apriliacluj a spus:

 nu cred ca se va suprapune cursa de F1 cu clasa MGP

Niciodata.Ei fac cursele in concordanta unii cu ceilalti,nu se calca pe picioare unii cu altii.

Acum 17 ore, ioio_viola a spus:

ce variante are Dorna de nu vor echipe private? Kawa nu vor ca e prea scump, poate BMW, dar nu au rezultate nici in SBK. 

 

https://www.crash.net/motogp/news/1018663/1/sito-pons-admits-failed-attempt-replacing-suzuki-motogp

"We have had many discussions about MotoGP with Dorna CEO Carmelo Ezpeleta," Pons told Speedweek.com. "We officially asked him if we could come back to the MotoGP class with Team Pons. 

"But Carmelo has made it clear to me that he wants a manufacturer and is not signing any additional satellite teams at the moment. 

"That was his clear answer. We have been asking him for many years if we can get MotoGP slots. There was an opportunity once, but we missed it because no factory would give us bikes."

"When Suzuki announced its withdrawal in May, we did it again. We talked to Carmelo. 

"We have the resources, we have the experience. But unfortunately there is not one. Private team - no place."

Eu sunt de parere putin diferita,pe de o parte cred ca are dreptate si Ezpeleta.

E un detaliu pe care vad ca nimeni nu l-a discutat - echipe private CU CE MOTORETE ???

Nu cred ca vrea sa vada nimeni inca 2-3 echipe gen "S.C. Team Pons, S.C.Sete Gibernau Scuderia" etc cu inca alte 4-6 motorete Ducati vechi de 2-3 ani si cu niste baieti scosi de pe la moto2 sau 3.Doamne fereste asa ajung sa il vad pe Fenati si in motogp 🤦‍♂️

Chiar si pilotii au atras atentia asupra "mareeei rosii"...

 

Daca ar veni Yamaha cu 2 moto satelit - da.

Dar Yamaha inca din timpurile lui tech3 si scandalul cu Poncharal si Zarco au renuntat la echipe satelit,apoi au intors-o ca la Ploiesti pt ca era Rossi in ecuatie....acum,cu recesiunea care bate la usa,m-as mira ca japonezii care sunt foarte atenti cu banii sa aduca inca 2 motorete in motomondial....desi nici pana acum nu am inteles daca constructorul face sau nu bani din treaba cu furnizarea de motorete unei echipe satelit - furnizezi tehnica deja veche la bani buni - pe partea cealalta insa e vorba doar de prototipuri (hand-made),deci asta implica bani f multi...nsa recuperezi la r&d.

Nu cred ca avem la dispozitie toate datele sa ne facem o parere corecta,dar daca si Suzuki si Yamaha au fugit de chestia asta inseamna ca si-au facut ei calculele clar inainte de a lua o asemenea decizie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 8 minute, Method a spus:

"S.C. Team Pons,.....

Sito Pons Team a fost un numa in MotoGP, cu curse castigate, podiumuri, nu ere "tyielea pwulii"

Pons, Kanemoto, Roberts, Harris, au fost echipe care si-au lasat amprenta in MotoGP, au facut "ceva", de ce sa nu-i lase Ezpeleta??

de ce sa nu fie 30 de piloti, si sa se califice pt cursa primii 20 de exemplu? ...cum dealtfel a mai fost si in F1...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

25 minutes ago, apriliacluj said:

de ce sa nu fie 30 de piloti, si sa se califice pt cursa primii 20 de exemplu?

 

Pentru că echipele care nu se califică în mod constant în curse ar rămâne fără sponsori și ar da faliment după câteva etape. Nu ar aduce nimic în plus campionatului, la fel cum a fost cazul și cu echipele CRT. Iar atunci a fost o situație disperată.

 

28 minutes ago, apriliacluj said:

cum dealtfel a mai fost si in F1...

 

Probabil te referi la regula de 107%. Deși încă se aplică, în marea majoritate a cazurilor piloților li se permite să participe la cursă. Ultima interdicție de a concura ca urmare a acestei reguli a fost acum 10 ani.

 

Este ușor de aruncat cu pietre în Ezpeleta și echipa lui din fața unui ecran. În realitate sunt însă multe elemente pe care nu le cunoaștem. Iar el la rândul lui este un om într-o funcție. Răspunde în fața unor șefi și investitori. Dacă nu face treabă bună pe postul lui, zboară.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca nea Ezpeleta spera inca sa atraga un alt constructor in MotoGP, (poate Triumph?!) si de aceea tine inchisa usa echipelor satelit. 

Parca tin minte ca dupa anuntul facut de Suzuki a lasat sa se inteleaga ca rup usa alti constructori sa intre in GP, si acum vrea sa scoata unul din pamant din iarba verde.

 

 

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, PzKpfW a spus:

Dacă lucrurile continuă în aceeași direcție ca și acum, nu este exclus un constructor chinez în următorii 3-5 ani.

Da! Cu motociclete KTM deghizate in chinezarii. Ceva cu CF, parca... 

 

Daca lucrurile continua asa, sa nu ne miram daca in urmatorii ani se mai retrage cel putin un producator japonez. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, apriliacluj a spus:

Sito Pons Team a fost un numa in MotoGP, cu curse castigate, podiumuri, nu ere "tyielea pwulii"

Pons, Kanemoto, Roberts, Harris, au fost echipe care si-au lasat amprenta in MotoGP, au facut "ceva", de ce sa nu-i lase Ezpeleta??

de ce sa nu fie 30 de piloti, si sa se califice pt cursa primii 20 de exemplu? ...cum dealtfel a mai fost si in F1...

Nu am zis ca Sito Pons e neica nimeni,nu am insinuat asa ceva.

Am incercat sa expljc refuzul lui Ezpeleta - pt ca ar concura 18spe mii de motorete Ducati (sau ktm?) cu diferite paint jobs,lucru care ar fi deja redundant.

Colegul a exprimat cam tot :

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Pentru că echipele care nu se califică în mod constant în curse ar rămâne fără sponsori și ar da faliment după câteva etape. Nu ar aduce nimic în plus campionatului, la fel cum a fost cazul și cu echipele CRT. Iar atunci a fost o situație disperată.

 

Este ușor de aruncat cu pietre în Ezpeleta și echipa lui din fața unui ecran. În realitate sunt însă multe elemente pe care nu le cunoaștem. Iar el la rândul lui este un om într-o funcție. Răspunde în fața unor șefi și investitori. Dacă nu face treabă bună pe postul lui, zboară.

:agree:

Dorna e un SA din cate stiu eu,e listata la bursa,are un consiliu de administratie samd.Actionarii vor rezultate,asta inseamna ca vor bani la sfarsit de ani,dividende.Ezpeleta face ce tine de el ca acest lucru sa se materialiezeze,iar participarea inca unei echipe private cu niste Ducati sau Ktm vechi de 1-2 ani vopsite in alte culori cred ca ar dilua (si mai mult) substanta motogp'ului,care are nevoie de substanta,de niste eroi bine definiti care sa se bata pt campionat pe viata si pe moarte,nu de niste Dovi semi retras sau cativa baieti de la moto2 mergand in spate pe niste ktm vechi de 2 ani ca sa ii faca niste banuti lui Sito Pons.

Aici chiar zic ca a gandit-o bine.

1 oră în urmă, TETEA. a spus:

Cred ca nea Ezpeleta spera inca sa atraga un alt constructor in MotoGP, (poate Triumph?!) si de aceea tine inchisa usa echipelor satelit. 

Parca tin minte ca dupa anuntul facut de Suzuki a lasat sa se inteleaga ca rup usa alti constructori sa intre in GP, si acum vrea sa scoata unul din pamant din iarba verde.

Sunt convins.

Ar fi mana cereasca pt motogp angrenarea unui constructor.

Acum 48 minute, xt600 a spus:

Da! Cu motociclete KTM deghizate in chinezarii. Ceva cu CF, parca... 

 

Daca lucrurile continua asa, sa nu ne miram daca in urmatorii ani se mai retrage cel putin un producator japonez. 

Constructorii japonezi se retrag pentru ca ei vor sa investeasca 1 leu si sa castige 100 + publicitate gratuita si 2 titluri pe an.

Iar Ducati (si mai nou aprilia) au ridicat stacheta masiv in ultimii ani cu progrese tehnice remarcabile.

Chiar citisem un articol pe tema asta - constructorii japonezi nu mai pot castiga in gp doar polishand suruburile unei motorete si carand acelasi material de concurs de la an la an cu mici diferente.Am atras demult atentia asupra "tacticilor" japoneze - si toate bune si frumoase pana nu vine altul si chiar face niste r&d serios.

Atunci cand tu care ai frecat la un swingarm tot anul ca nu stii cum sa il faci ba din cf ba din Al si te duci pana la urma la Kalex sa te ajute,sau vii cu acelasi si acelasi motor de 3 ani incoace si schimbi doar carenele samd...e totul ok atata timp cat ai piloti buni si track team capabil,dar cand deja ceilalti 2 constructori te distrug pe acceleratie si top speed...si nu vrei sa mai investesti 1 leu in plus (sau in cazul Honda nu stii ce naiba sa faci)....e o problema.

 

Constructorii chinezi deja sunt o forta ce trebuie recunoscuta.Haide sa nu punem un egal intre china si prost,e o prejudecata foarte daunatoare.

In materie de tehnologie deja China a inceput sa ia fata SUA,de Europa nici nu mai vb...so...mie chiar mi-ar placea sa vad un constructor chinez precum CF Moto sau etc angrenat serios in motogp.F curios sunt ce ar putea face.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, Method a spus:

 

Constructorii chinezi deja sunt o forta ce trebuie recunoscuta.

 

In materie de tehnologie deja China a inceput sa ia fata SUA,de Europa nici nu mai vb...

 

so...mie chiar mi-ar placea sa vad un constructor chinez precum CF Moto sau etc angrenat serios in motogp.F curios sunt ce ar putea face.

Cum argumentezi asta? Arata-mi macar o singura motocicleta chinezeasca care este la nivelul de calitate a uneia japoneze, eventual europene. 

 

De mai bine de 30 de ani tot fura tehnologie de la americani, japonezi si europeni. 

 

Cand vorbesti de un constructori chinez, precum CF Moto, angrenat in competitie, la ce te referi? La o participare doar cu brandul pictat pe carene, ca la Moto3 - motorete KTM si autocolante chinezesti cu inscriptia CF Moto- sau o participare reala, cu o un prototip conceput si construit de chinezi? Din punctul meu de vedere, nici una din aceste solutii nu aduce valoare campionatului. Pentru a doua situatie, vezi cazul KTM, care in atatia ani, de participare la clasa mare,  inca nu sunt capabili sa faca un sasiu decent. Singurele lor realizari sunt legate de ingroparea carierelor unor piloti.  Constructorii care habar nu au cu ce se mananca competitia asta nu aduc plusvaloare intrecerii, dimpotriva, o coboara in derizoriu. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Perfect de acord,no argue there - insa asta nu inseamna ca nu au tehnologia necesara.

 

Cred ca plecand intradevar de la clasa moto3 si investind si in r&d si in productie ar putea ajunge la niste rezultate.

 

Sa nu uitam ca vorbim despre o natiune care are realizari tehnologice fantastice mai ales in domeniul aeronauticii satelitilor electronicii samd.

 

Tot ce zic e ca nu trebuie sa punem etichete din astea "astia nu pot,nu stiu",doar pt ca sunt chinezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, xt600 a spus:

Pentru a doua situatie, vezi cazul KTM, care in atatia ani, de participare la clasa mare,  inca nu sunt capabili sa faca un sasiu decent. Singurele lor realizari sunt legate de ingroparea carierelor unor piloti.  Constructorii care habar nu au cu ce se mananca competitia asta nu aduc plusvaloare intrecerii, dimpotriva, o coboara in derizoriu. 

 

 

Ce dor mi-a fost de idei fixe. Sa tinem steagul sus si in noul an.

Vezi cate victorii au in ultimele 3 sezoane aia fara cadru si compara cu Suzuki sau Honda.

La fel pentru „ingropatul“ de Oliveira. Compara cu Mir, Rins, Pol la Honda, al doilea pilot Yamaha (daca isi mai aminteste cineva cum il cheama …).

 

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Probabil te referi la regula de 107%. Deși încă se aplică, în marea majoritate a cazurilor piloților li se permite să participe la cursă. Ultima interdicție de a concura ca urmare a acestei reguli a fost acum 10 ani.

Cel putin la clasa mare (la celelalte nu am urmarit) e greu sa se intample. Regula 107% se traduce in aprox 6 secunde diferenta pe un tur de 1.30.xxx 

Pe final de sezon 2022 am fost aproape, cand Suzuki a venit cu un japonez pentru ca trebuia sa fie ocupat locul pe grila. Dupa primele 2 sesiuni era undeva la 4.5 secunde si in final a reusit sa ramana sub 107%

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

 

 

Probabil te referi la regula de 107%.

am cautat un pic pe net, si in zilele noastre pot fi mai mult de 10 echipe de F1

dar pe grila de start sunt doar 26 de locuri, doar primii 26 se pot califica

si bineinteles regula de 107%

...aaaa si o mica chestie, tre sa ai 200 mil USD depusi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, ilarionciobanu a spus:

Ce dor mi-a fost de idei fixe. Sa tinem steagul sus si in noul an.

Vezi cate victorii au in ultimele 3 sezoane aia fara cadru si compara cu Suzuki sau Honda.

La fel pentru „ingropatul“ de Oliveira. Compara cu Mir, Rins, Pol la Honda, al doilea pilot Yamaha (daca isi mai aminteste cineva cum il cheama …).

Nici nu am spus ceva despre marele brand si a si aparut fanboy-ul (la singular nu e fanboul, cumva?) sa ii ia apararea. Mai domnule cu idei mobile, crezi ca am nevoie sa imi amintesti tu cine si cum a castigat curse, in ultimele trei sezoane? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideile astea fixe nu mai corespund cu realitatea. Ducati, KTM și Aprilia (în ordinea asta) investesc în MotoGP iar rezultatele se văd. Aprilia au obținut prima victorie și au pentru prima dată echipă de client, KTM sunt singurii implicați oficial în toate cele trei clase și sunt vice-campioni la echipe iar Ducati au câștigat tot anul trecut, cu 8 prototipuri pe grilă. Singurii japonezi care par să mai investească în competiție sunt cei de la Honda.

 

Abordarea nu este bună sau rea, ci corespunde cu o nouă dinamică pe care au ales să meragă japonezii - dezvoltare de tehnologii noi, modele de masă, etc. Motorsportul de top nu mai reprezintă o prioritate. În momentul de față europenii sunt la vârf pentru că bagă bani și pentru că se potrivește cu modelul lor de business. Iar în locul liber lăsat de japonezi, îi văd venind ușor pe chinezi. Nu cu motociclete rebrand-uite cum au acum, ci cu echipe și prototipuri proprii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, PzKpfW a spus:

Ideile astea fixe nu mai corespund cu realitatea.

 

KTM sunt singurii implicați oficial în toate cele trei clase și sunt vice-campioni la echipe iar Ducati au câștigat tot anul trecut, cu 8 prototipuri pe grilă. 

Privitor la KTM, chiar ei sunt cei care recunosc ca au de lucrat la toate aspectele esentiale ale motocicletei, pentru ca ceea ce au acum nu se ridica la nivelul de performanta cerut. O spun cu subiect si predicat. Locul doi la echipe, este o chestiune de conjunctura, nu este rezultatul unor performante nemaivazute, iar in ceea ce priveste implicarea la cele trei clase, trebuie sa iti reamintesc ca la Moto2, au venit doar cu autocolantul inscriptionat KTM. Motorizarea este unica, dar nici macar sasiul nu este al lor. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Autocolantul respectiv reprezintă o investiție directă a constructorului în clasa Moto2. Ceea ce nu mai face nimeni. Asta le permite să aibă o adevărată școală pentru piloți etalată pe 4 clase, de la Red Bull Rookies până la MotoGP. Nici asta nu mai are nimeni. În mod obiectiv, asta este un lucru bun pentru juniori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, PzKpfW a spus:

Autocolantul respectiv reprezintă o investiție directă a constructorului în clasa Moto2. 

Sau, dintr-o alta perspectiva, autocolantul respectiv le asigura, cu o investitie minima, o echipa la Moto2, ceea ce le permite sa aibe continuitate contractuala cu pilotii de la Moto3. Fara o asemenea echipa, aceste legaturi contractuale s-ar fi rupt si ar fi pierdut toti pilotii promitatori, pentru clasa MotoGP. Asadar, este vorba de o modalitate de asigurare a resursei umane si nu o implicare in competitie, in calitate de constructor, calitate care a incetat odata cu retragerea lor de la clasa intermediara (dupa sezonul 2019?) .. Eu la asta ma refer. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, PzKpfW a spus:

 Iar în locul liber lăsat de japonezi, îi văd venind ușor pe chinezi. Nu cu motociclete rebrand-uite cum au acum, ci cu echipe și prototipuri proprii.

:agree:

Acum 22 ore, PzKpfW a spus:

Abordarea nu este bună sau rea, ci corespunde cu o nouă dinamică pe care au ales să meragă japonezii - dezvoltare de tehnologii noi, modele de masă, etc. Motorsportul de top nu mai reprezintă o prioritate. În momentul de față europenii sunt la vârf pentru că bagă bani și pentru că se potrivește cu modelul lor de business.

Aici te contrazic,si am mai avut discutia asta -o abordare este castigatoare cealalta ....mai putin castigatoare.

Vom vedea pe viitor care.Nu exista 2 (sau mai multe) solutii bune - exista solutia cea mai benefica si restul (din ce in ce) mai putin eficace.

 

Din punctul de vedere al marketing'ului si vanzarilor,cred ca japonezii au dreptate - motogp'ul este un sport de nisa,iar ei fac vanzari pt mase.In concluzie target'ul motoretelor lor nu mai coincide din pacate cu target'ul motogp'ului,cu spectatorii si fanii motogp.Si prin urmare,implicarea intr-o competitie ai carei fani nu fac parte din grosul clientilor produselor fabricate de japonezi nu mai are sens.

Lucrurile stateau foarte diferit acum 10 ani - toata suflarea pasionata de 2 roti stia de motogp Rossi blablabla,iar investitiile in echipe erau mult mai mici decat acum,deci implicarea echipelor de uzina japoneze avea f mult sens.Acum insa,lucrurile s-au schimbat destul de mult.

Europenii....Ducati e sustinut de VAG Group care vrea mai mult sa se umfle cu un "halo bike" la fel cum e si cu Lambo ca si "halo car" al concernului.Costurile deocamdata nu sunt importante - ei nu se uita la cifra de afaceri a Ducati ci investesc in brand.

Ktm la fel investeste in brand,nu calculeaza.Incearca sa faca acest shift intre dirt bike/touring/adventure si firma moto established  prezenta pe toate segmentele.

Aprilia ca parte a Piaggio Group are o contabilitate bine stabilita si pana acum 2-3 ani nu investea nimic.Acum a sarit nitel calul,insa investitiile aprilia sunt probabil cele mai eficiente - cu cei mai putini bani au realizat cele mai bune rezultate posibile.Daca insa Ducati ridica stacheta si mai mult ca si costuri,aprilia nu ii va urma.Piaggio Group nu arunca cu banii aiurea.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, Method a spus:

:agree:

Aici te contrazic,si am mai avut discutia asta -o abordare este castigatoare cealalta ....mai putin castigatoare.

Vom vedea pe viitor care.Nu exista 2 (sau mai multe) solutii bune - exista solutia cea mai benefica si restul (din ce in ce) mai putin eficace.

 

Din punctul de vedere al marketing'ului si vanzarilor,cred ca japonezii au dreptate - motogp'ul este un sport de nisa,iar ei fac vanzari pt mase.In concluzie target'ul motoretelor lor nu mai coincide din pacate cu target'ul motogp'ului,cu spectatorii si fanii motogp.Si prin urmare,implicarea intr-o competitie ai carei fani nu fac parte din grosul clientilor produselor fabricate de japonezi nu mai are sens.

Lucrurile stateau foarte diferit acum 10 ani - toata suflarea pasionata de 2 roti stia de motogp Rossi blablabla,iar investitiile in echipe erau mult mai mici decat acum,deci implicarea echipelor de uzina japoneze avea f mult sens.Acum insa,lucrurile s-au schimbat destul de mult.

Europenii....Ducati e sustinut de VAG Group care vrea mai mult sa se umfle cu un "halo bike" la fel cum e si cu Lambo ca si "halo car" al concernului.Costurile deocamdata nu sunt importante - ei nu se uita la cifra de afaceri a Ducati ci investesc in brand.

Ktm la fel investeste in brand,nu calculeaza.Incearca sa faca acest shift intre dirt bike/touring/adventure si firma moto established  prezenta pe toate segmentele.

Aprilia ca parte a Piaggio Group are o contabilitate bine stabilita si pana acum 2-3 ani nu investea nimic.Acum a sarit nitel calul,insa investitiile aprilia sunt probabil cele mai eficiente - cu cei mai putini bani au realizat cele mai bune rezultate posibile.Daca insa Ducati ridica stacheta si mai mult ca si costuri,aprilia nu ii va urma.Piaggio Group nu arunca cu banii aiurea.

Cred că există o limită a bugetului(ca în F1), nu poți să ridici "ștacheta" la nesfârșit.Pe de altă parte, sponsorizările și drepturile de televiziune cu siguranță asigură majoritatea bugetelor de participare, nu trebuie să bage mâna prea adânc în buzunare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hah.

1.Din cate stiu eu nu exista budget cap...in F1 oricum a fost impus de foarte putin timp.Si nu se respecta in F1 oricum :)

2."Sponsorizarile si drepturile de televiziune" le incaseaza Dorna nu echipele....care Dorna plateste o cota de participare echipelor...insa sa nu cumva sa credem ca e vorba de cifrele care se vehiculeaza in F1...e vorba de (parca ) vreo 4-5 mil de echipa.A pus mai demult un coleg aici toate cifrele - erau date intr-un articol de presa.

4-5 mil/an sunt ok pt ca o echipa mica (Avintia Tech3 etc) sa concureze intr-un an cu niste motoare de client si nise piloti care cer cateva sute de mii pe an.

Cand deja vorbim de echipe factory si piloti de rangul lui Marc Marquez Quartararo samd,pai nu ajunge remuneratia data de Dorna nici sa platesti salariul pilotului titular,sau bugetul de track operations,decum alte investitii in r&d samd.

Iarasi,pusese un coleg un articol cu predictiile bugetelor calculate pe echipe - fiecare echipa factory baga cateva zeci de milioane anual,Ktm parca cel mai mult,iar pe 2 Ducati.Oricum mult peste bugetul atribuit de Dorna.

 

Iar,in cazul japonezilor,cand consiliul de administratie vede la cheltuieli gen 40-50 mil USD/an HRC Motogp...sunt convins ca stramba din nas.Si cifra creste de la an la an in timp ce ei vor sa scada sau chiar sa nu mai existe deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Method a spus:

Hah.

1.Din cate stiu eu nu exista budget cap...in F1 oricum a fost impus de foarte putin timp.Si nu se respecta in F1 oricum :)

2."Sponsorizarile si drepturile de televiziune" le incaseaza Dorna nu echipele....care Dorna plateste o cota de participare echipelor...insa sa nu cumva sa credem ca e vorba de cifrele care se vehiculeaza in F1...e vorba de (parca ) vreo 4-5 mil de echipa.A pus mai demult un coleg aici toate cifrele - erau date intr-un articol de presa.

4-5 mil/an sunt ok pt ca o echipa mica (Avintia Tech3 etc) sa concureze intr-un an cu niste motoare de client si nise piloti care cer cateva sute de mii pe an.

Cand deja vorbim de echipe factory si piloti de rangul lui Marc Marquez Quartararo samd,pai nu ajunge remuneratia data de Dorna nici sa platesti salariul pilotului titular,sau bugetul de track operations,decum alte investitii in r&d samd.

Iarasi,pusese un coleg un articol cu predictiile bugetelor calculate pe echipe - fiecare echipa factory baga cateva zeci de milioane anual,Ktm parca cel mai mult,iar pe 2 Ducati.Oricum mult peste bugetul atribuit de Dorna.

 

Iar,in cazul japonezilor,cand consiliul de administratie vede la cheltuieli gen 40-50 mil USD/an HRC Motogp...sunt convins ca stramba din nas.Si cifra creste de la an la an in timp ce ei vor sa scada sau chiar sa nu mai existe deloc.

De acord cu drepturile de televiziune, vânzări de bilete și altele conexe. Dar sponsorizările intră direct la echipe, ba sunt și piloți cu sponsori proprii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repet....ce strang ei e undeva la 5 mil/an ,a fost postat pe undeva pe aici bugetul unei echipe din motogp.

Ce cheltuie...ajung si pana la 70mil/an.

 

70 - 5 = 65

 

Japonezii stramba din nas la asemenea cifre.De aici e problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...