Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

https://www.roadracingworld.com/news/motogp-yamaha-quickest-on-day-one-of-shakedown-test-at-sepang/?fbclid=IwAR2zAS1adu3KzSnHcZRuC1AHrIO3zvYnxt-VkaIYXtmA8z_zQywxteJrhvo

folosesc dry air. Min 5:30.

s-a folosit azot, dar se pare ca aerul asta dry este apropiat de azot ca proprietati si mai poti sa-l si compresezi. Cu azotul nu poti. Si pb ca logistic e mai complicat sa-l transporti

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 22 ore, xt600 a spus:

Din cate stiu, este specificat ca trebuie sa bage aer, insa nu am timpul si chefiul sa caut acum. Dar tinand cont de scandalul iscat de presiunea in pneuri, logic este ca baga aer.

Asa mi s-ar parea si mie logic insa nici eu nu stiu regulamentul in privinta asta.Dar clar azotul nu ar fluctua atat.

Acum 22 ore, xt600 a spus:

Nu se prea sustine afirmatia asta. Doar UNII piloti de GP sunt superiori celor din WSBK, dupa cum, UNII piloti de SBK pot fi superiori multor piloti de GP. Ma indoiesc, de pilda, ca Maravilla, A. M, Marini si inca vreo cativa le sunt superiori lui Rea sau lui Razga. Ar trebui sa urmaresti WSBK, ca sa intelegi despre ce vorbesc. Bine, discutia este doar de dragul discutiei, in realitate sunt doua discipline foarte diferite, care impune o specializare diferita a pilotilor.

Nu vreau sa intru intr-o polemica despre valoarea pilotilor din SBK,disciplina in sine nu ma intereseaza decat poate dpdv tehnic,insa din moment ce

1.cam toti pilotii care au venit intr-un fel sau altul in gp din sbk au avut niste prestatii hai sa nu zic jalnice dar neconvigatoare

2.cam toti pilotii care au plecat din gp pe final de cariera si au mers in SBK sa mai faca un ban au devenit campioni sau oricum au avut niste prestatii impresionante - uita-te nu mai departe de exemplul micutului Bautista....Toate aceste lucruri pe mine personal ma fac sa trag concluzia ca pilotii din gp sunt net superiori.

Cand vor veni de-alde Rea sau turcul ala de merge cu H2R in spritari cu glenza goala si se vor califica macar in Q2 (nu zic sa termine cursa in primii 10,ca e prea mult) ,atunci mai vorbim.Pana atunci permite-mi sa cred ca pilotii de gp sunt peste.

Btw,Vinales e unul din cei mai rapizi piloti care au existat in gp.Il hateresc continuu si voi continua sa il hateresc pana va iesi din gp,insa omul e racheta.Trebuie sa ii faca altcineva setarile si tot,dar e meserie.Pe un tur.

 

Si oricum vis-a-vis de subiectul discutiei,era o comparatie intre Quartararo si Bautista.Hai sa nu o dam cotita,nu prea exista comparatie intre cei 2.Nu?

 

Acum 22 ore, xt600 a spus:

Nu! Toti pilotii care au mers pe ambele au afirmat fara echivoc ca motocicleta de GP este extrem de rigida, o scandura pe roti, care solicita pilotul mai mult, pe partea de handling.

Da este rigida insa cred ca este asa special pt a putea "exploata",extrage "performanta" spune-i cum vrei,din acele gume mirifice.Adica e facuta asa nu pt ca de-alde Honda si Yamaha nu stiu sa faca ce fac in sbk,ci pt ca asa ajung la cele mai bune rezultate cu gumele care li se dau.

Iar ca si suspensie...cred ca suspensiile Ohlins carbon din gp sunt varful de gama seems logic nu?

Despre frane....ceva de zis?1.8G pe franare?SBK cat scoate?0.8-1 maxim ?Deci se vede pt cine vrea sa vada.Nu mai aduc iar discutia despre cai kg etc...

Acum 22 ore, xt600 a spus:

Argumentele tale sunt in buna parte corecte, pe hartie, insa realitatea de pe circuit arata ca diferentele de performanta, intre cele doua specificatii, sunt minore.  Care sunt cauzele reale, nu este foarte relevant, cert este ca o motoreta care costa in jur de 200000 $ este doar cu cateva zecimi mai lenta, pe acelasi circuit, decat una de doua milioane $. Asta ar trebui sa dea de gandit hodorogului care pastoreste Dorna, mai ales ca diferenta de spectacol intre cele doua conpetitii, este clar in defavoarea MotoGP-ului. 

Asta e un argument....tipic feminin daca pot spune asa :) - explic niste chestii aduc argumente si mi se replica "da,da tu ai dreptate insa eu tot pe a mea o cred" :crack:  Nu mai repet tot ce am zis mai sus - "realitatea de pe circuit" este inexistenta atata timp cat nu conditiile de pista au fost TOTAL diferite si nu s-au dat pe aceleasi gume,nu ai ce compara.

Repet - cand vor incalta ambii aceleasi gume,aceleasi conditii de pista,acelasi pilot care sa aiba ceva experienta pe ambele discipline (uite de ex Bautista),si moto de gp va iesi tot marginal in fata,atunci iti dau dreptate.Pana atunci insa chestia asta e doar un subiect de dezbatut la seminte pe marginea circuitului,un fel de "Brusli il bate pe Vandam",o comparatie reala nu poate fi facuta.

Acum 2 ore, damager a spus:

folosesc dry air. Min 5:30.

s-a folosit azot, dar se pare ca aerul asta dry este apropiat de azot ca proprietati si mai poti sa-l si compresezi. Cu azotul nu poti. Si pb ca logistic e mai complicat sa-l transporti

Mister elucidat deci.Aer filtrat fara umiditate....care "e aproape" de azot.Si pt ca bani,inteleg ideea,ok.

Dar cred ca tot timpul vor avea asemenea probleme cu aerul atmosferic.

S-ar putea sa vedem o migratie spre azot in 2023 pt a respecta presiunile impuse.Pt ca nemaiputand sa fii sub,trebuie sa bagi 1.9 obligat-fortat si daca risti sa se ridice presiunea la 2.1-2.2 si sa iei o tranta...cred ca azotul e preferabil nu?Parerea mea.

Acum 3 ore, damager a spus:

Doamne-ajuta ! Poate are anul asta si Q o motoreta buna sub el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, Speedy.K a spus:


Eu nu inteleg de ce atatea reguli privind presiunea. Siguranta sau ce? Ca oricum fiecare ar trebui sa bage cat e cel mai bine pentru mobra.

Sunt impuse de producatorul pneurilor. Desigur, ei invoca siguranta, dar de multe ori, rezultatul este exact pe dos. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Screenshot-20230206-155204-Instagram.jpg

Deci ce face aprilia...wow

Asa un outside the box thinking...sper sa ii ducă departe.Ok,știu ca sunt soluții relativ vechi puse deja în practică dar față de trial and error ul celor de la Ducati sau de debusolarea totala și copy-paste ul fără noima practicat de Honda,aprilia e...wow.

Smart ideas și bani investiți deștept.Just good management...exceptând cele 10 mil plătite lui Vinales :bounce:

Super idee oricum - aerul întra prin admisia frontaala (probabil) și e evacuat prin Sducts : downforce baban fără aripioare fără un mare drag...smart smart smart.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 04.02.2023 la 15:39, PzKpfW a spus:

 

Este clar că taica Valentino își dorește să rămână în istorie drept un pilot Yamaha. De-asta se distrează și acum, când nu mai are niciun fel de obligație contractuală, pe un R1. De-asta Desmosedici-ul cu "46" este probabil singurul care lipsește din muzeul Ducati.

 

 

in 2016 cand am fost la muzeul Ducati, nu era pe nicaieri 46ele lui Rossi. am stat sa caut in pozele de atunci, si GPuri si SBKuri :)

)DSC04356.thumb.JPG.56fdf3944cb3aa7b01e02c571f4470c5.JPGDSC04357.thumb.JPG.839f292dbafe9d9bd51fc7d96c4e0846.JPG

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, xt600 a spus:

Sunt impuse de producatorul pneurilor. Desigur, ei invoca siguranta, dar de multe ori, rezultatul este exact pe dos. 


Ba da' cursele astea nu trebuiau sa fie despre cine are cea mai smechera mobra si cel mai bun chilot?! Ca vad ca nici presiune nu aivoie  sa bagi cat vrei... Practic n-ai voie sa faci nimic cum vrei tu. S-o faca, frate, monomarca, toate mobrele identice, aceleasi setari, aceeasi strategie daca e cursa intrerupta si gata, ramane doar pilotul. Si la ala sa ii puna salariu fix, minim pe economie, ca sa fie sansele cat mai egale la echipe, de fapt...ce echipe, fara echipe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Genială aia cu salariul minim pe economie 😅

E normal totusi sa aibă niște reguli,asa e în orice disciplină.

Și e normal ca Michelin etc sa impună o presiune minima pt ca altfel ei ar merge cu minimul posibil și s.ar enerva ca le crapă roata la 350.Si e la fel de normal ca acea presiune sa fie controlata de Dorna,adică sa fie și impusa nu doar stipulata asa de flori de mar în regulament.

Nu,în ciuda bombanelilor noastre,e normal ce se întâmplă.

Nu e normal ca gumele sa se termine în 5-6 ture de mers tare,și prin urmare 70% din cursa sa se învârtă în jurul tyre management,asta nu e normal!

Dar asta e alta poveste...

 

În alta ordine de idei cică bagabontul de Pedrosa a mers cu transponderul oprit.Manevraa! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Method a spus:

cred ca azotul e

Dacă nu cumva o fi interzis. Mă gândesc că i-ar fi dat cuiva prin cap să folosească, și cred că găseau loc și pt un tub pe undeva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, Method a spus:

Screenshot-20230206-155204-Instagram.jpg

Deci ce face aprilia...wow

Asa un outside the box thinking...sper sa ii ducă departe.Ok,știu ca sunt soluții relativ vechi puse deja în practică dar față de trial and error ul celor de la Ducati sau de debusolarea totala și copy-paste ul fără noima practicat de Honda,aprilia e...wow.

Smart ideas și bani investiți deștept.Just good management...exceptând cele 10 mil plătite lui Vinales :bounce:

Super idee oricum - aerul întra prin admisia frontaala (probabil) și e evacuat prin Sducts : downforce baban fără aripioare fără un mare drag...smart smart smart.

 

Ma indoiesc ca platesc 10 mil lui Vinales :)...doar gura presei. Toata lumea are de castigat din zvonuri de astea.

 

Anul asta eu cred ca o figura frumoasa va face Oliveira la Aprilia. Sper sa se bata sus

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, damager a spus:

 

Anul asta eu cred ca o figura frumoasa va face Oliveira la Aprilia. Sper sa se bata sus

 

 

s-ar putea sa aibe un impediment. daca am inteles eu bine o sa se dea cu modelul 2022. depinde de Aprilia daca ii dau ceva update-uri ca sa-l ajute sa se bata sus cursa de cursa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, Speedy.K a spus:


Ba da' cursele astea nu trebuiau sa fie despre cine are cea mai smechera mobra si cel mai bun chilot?! Ca vad ca nici presiune nu aivoie  sa bagi cat vrei... Practic n-ai voie sa faci nimic cum vrei tu.

A facut Maverik cum a vrut el. Producatorul a zis sa puna v2, el a zis ca e ok si cu v1 si asa a facut. Pe urma s-a dat jos din mers pentru ca el avea treaba pe circuit si moto se retragea spre zid.

Bine, era cu frane, nu gume, da‘ intelegi ideea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, damager a spus:

Ma indoiesc ca platesc 10 mil lui Vinales :)...doar gura presei. Toata lumea are de castigat din zvonuri de astea.

 

Anul asta eu cred ca o figura frumoasa va face Oliveira la Aprilia. Sper sa se bata sus

Bine ar fi...pt ca mi se pare o decizie manageriala...mai mult decat penibila sa iei asa un pilot pe asa niste bani.Adica o decizie total atipica fata de restul deciziilor foarte calculate si "dramuite" luate de aprilia.Sper si eu sa fie doar povesti de presa,desi parca erau in Gazzetta dello Sport...

Acum 53 minute, ioio_viola a spus:

s-ar putea sa aibe un impediment. daca am inteles eu bine o sa se dea cu modelul 2022. depinde de Aprilia daca ii dau ceva update-uri ca sa-l ajute sa se bata sus cursa de cursa.

Si eu sper sa mearga avion.Adica precum mergea Oli cand era la clasele mici.Forza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, apriliacluj a spus:

ceva pariuri pe niste lazi de bere??

...ca anul trecut la fix ai scapat :)

 

anul trecut am intuit bine cu Bagnaia, desi toata lumea zicea la inceput ce slab e, etc....:)

Anul asta as paria pe Qua/MM

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, ioio_viola a spus:

interesant e ca Razlan zice ca o sa aibe o boxa mare fara zid intre ei si echipa de uzina. o sa poata discuta cu inginerii, cu cei de la aerodinamica, totul full transparent. 

Da da am citit si eu...mi se pare cam neverosimil.

Adica oamenii au treaba acolo nu fac sezatoare - aia lucra la un factory vii si tu de la satelit "cumetre ia vezi si pe la a mea ca nush ce are cam batzaie cand ii dau full gaz da un ochi sa vezi poate ii poti face ceva" asa?

Cam SF...

Acum 4 minute, damager a spus:

Anul asta as paria pe Qua/MM

Ce predictie... :) "Anul asta pariez ca Bezos va face o gramada de bani...daca nu el macar Buffett"...am zis ! :bounce:

Anul trecut intradevar nu il mai vedea nimeni pe Bagnaia contender mai ales pe la jumate cand era la 105? in spate si pe buna dreptate.

Insa anul asta normal ca "suspectii de serviciu" sunt Q si MM.

 

Eu pariez pe MM.Daca nu se baga tot in ghips castiga.Ori ori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 minutes ago, Method said:

Anul trecut intradevar nu il mai vedea nimeni pe Bagnaia contender mai ales pe la jumate cand era la 105?

 

A fost ceva mai constant în a 2-a jumătate a campionatului, dar nu asta a făcut diferența ci modul în care a punctat Quartararo. Asta a fost greu de prevăzut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, Method a spus:

Da da am citit si eu...mi se pare cam neverosimil.

Adica oamenii au treaba acolo nu fac sezatoare - aia lucra la un factory vii si tu de la satelit "cumetre ia vezi si pe la a mea ca nush ce are cam batzaie cand ii dau full gaz da un ochi sa vezi poate ii poti face ceva" asa?

Cam SF...

Ce predictie... :) "Anul asta pariez ca Bezos va face o gramada de bani...daca nu el macar Buffett"...am zis ! :bounce:

Anul trecut intradevar nu il mai vedea nimeni pe Bagnaia contender mai ales pe la jumate cand era la 105? in spate si pe buna dreptate.

Insa anul asta normal ca "suspectii de serviciu" sunt Q si MM.

 

Eu pariez pe MM.Daca nu se baga tot in ghips castiga.Ori ori.

 

Nu e chiar asa simplu:

1. Q vine pe o mobra diferita, ramane de vazut cat de repede se adapteaza

2. MM vine pe o mobra care este sub Yamaha si mult sub Ducati, dar MM nu e Bag

3. Bag vine pe o mobra deja campioana si la care nu s-a modificat f mult..deci are sanse sa inceapa cu niste victorii....rmaane de vazut cate si daca mai recupereaza cineva.

4. Bes nu l-as baga in lupta, el inca face greseli si pb ca odata cu mobra noua, la inceput o sa greseasca

 

Daca ma intrebi acuma, favorit anul acuma este Bag....dar eu tot pariez pe Q - MM in ordinea asta :) prin prisma faptului ca Bag este f conservator in stil. in timp ce Q si MM se duc la limita. cu un dram de noroc oricare din ei poate sa treaca peste Bag.

Stiu, e un pariu riscant cu Q, mai ales ca yamaha are doar 2 mobre pe grila...as zice ca la final dau bere la toti daca castiga Q, si cred ca nu as pierde :)

 

Nu am nici un feeling despre Aprilia in momentul asta, as vrea ca Oliveira sa mearga bine...stilul lui de pilotaj cred ca se potriveste pe Aprilia. 

MIr si RIns, mobre noi, nu cred ca vor conta, la fel cum inca nu vad revenirea lui Mor pe yamaha.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...