Jump to content
Sign in to follow this  
nicon

KTM 350 Freeride

Recommended Posts

Fiind un adept al motocicletelor japoneze intotdeauna am minimalizat calitatile celorlati mari fabricanti . Poate si pentru faptul ca avand un BMW K 1200 GT am constatat multe aspecte negative in raport cu japonezele ( ca sa desfaci o roata sau o carena trebuie sa folosesti 3-4-5 chei , fiabiliate slaba cu rulmenti sau pinioane care cedeaza in exploatare etc.) . Pe timpuri (incepand cu 1975 si pana in 2010) am avut motocicleta nemteasca MZ 250 care a fost de o fiabilitate exceptionala . Una se fabrica pe atunci si atceva probabil acum .

Trecand la KTM am constatat altceva decat se spune despre ele in sensul ca sunt motociclete excelente , care ingrijite si exploatate mai cu mila au si o fiabilitate mare pe langa performantele deosebite .

 

Am sa pun niste filmulete cu putinele mele plimbarile pe KTM si tare m-as bucura daca si alti posesori de KTM ar interveni pe acest topic .

 


» Post actualizat in 22 Nov 2014 11:00


» Post actualizat in 22 Nov 2014 11:01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca sunt offtopic, insa poti pune te rog niste poze cu Mz-ul? Stima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pot sa spun ca după 4 ktm uri pe care nu le am cumpărat noi(2000,2007,2009,2011) 450 exc intretinute corespunzător au funcționat f f bine si problemele le am avut doar din cauza mea(trânte)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prietenul meu Ninel de la Resita are KTM 450 exc de vreo patru ani . Am mers si eu o zi cu el pe Semenic cu o echipa experimentata si asta m-a facut sa-mi schimb impresia despre aceasta marca . Puteam face orice cu el , mai greoi era sa ma strecor pe cărările foarte întortocheate pe care ne baga Sven . In schimb pot spune ca Freerider-ul este mai manevrabil decât 450-ul .

 

La KTM imi place foarte mult modul cum merge motorul . Parca este Java 250 sau CZ -ul de 175 din doi timpi . Aparent linistite la relatiu si nervoase in accelerare .

 

Hai sa mai punem niște filmulețe ,

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie cel mai mult mi a plăcut 2011 dintre astea pe care le am avut.

Cu siguranta freeride ul e mai manevrabil decât 450 4t.Urmatorul o sa fie ktm 300 2t sa vad si eu domnule daca mă pot obisnui cu asa ceva cu toate ca nu mi place sunetul deloc dar poate manevrabilitatea si kg in minus mă vor convinge sa mă împac si cu sunetul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea in doi timpi cresc adrenalina in sange si mai tot timpul dau o usoara stare de agresivitate . Pe mine nu ma avantajeaza mai ales ca in multe din plimbarile mele ( ies din curte si intru in padure ) imi iau si cainele cu mine . Trebuie sa merg precum tractorasul cu remorca .

Hai sa mai pun un filmulet ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 7 ani si aprox 50.000 + km alaturi de KTM 640 Lc4. Folosit zi de zi in toate conditiile de vreme si temperatura, ture, calatorii, baietii, enduro, forja, fara sa-l menajez. Schimb de ulei si filtre extrem de regulat si folosit produse de calitate, merge in continuare impecabil si nu l-as da pt nimic. Mi-as mai lua un EXC 450 sau 525 si un 990 sa fie garajul complet si as fi multumit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 7 ani si aprox 50.000 + km alaturi de KTM 640 Lc4. Folosit zi de zi in toate conditiile de vreme si temperatura, ture, calatorii, baietii, enduro, forja, fara sa-l menajez. Schimb de ulei si filtre extrem de regulat si folosit produse de calitate, merge in continuare impecabil si nu l-as da pt nimic. Mi-as mai lua un EXC 450 sau 525 si un 990 sa fie garajul complet si as fi multumit :)

 

Cele spuse ma face sa privesc altfel marca KTM .

Faptul ca aceste motociclete sunt foarte nervoase si trag de jos face pe marea majoritate a posesorilor sa trag pe ele atat in regim subturat cat si la turatii inalte . Degeaba le schimba la timp uleiul crezând ca recuperează uzura produsa.

In vara asta am fost in Delta intr-un grup de 12 temerari si printre noi a fost si un KTM de cilindree medie . Sunt convins ca daca trăgea mai tare de el ne lasa pe toti in urma .intre Sulina si Sfantu Gheorghe am mers numai pe plaja .

post-48189-0-12181500-1416843959_thumb.jpg

Edited by nicon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut un LC4 640 Enduro folosit cu mila si cu reviziile la zi. La doar 9000km reali am schimbat un culbutor. Dupa reparatie l-am vandut instant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate ktm-urile se strica cel mai adesea din cauza intretinerii necorespunzatoare, ignorantei si necunostintei utilizatorului. Romanul inca este de parere ca un ulei ieftin si un filtru acolo, tin 1000 de ani. Ghinion. Deasemenea exista un grad de incultura in ceea ce priveste uleiul corect de folosit in ktm. Nu este ca la japoneze si nici ca la carte intotdeauna. Trebuie umpic adaptat tipului si modului de folosire. Ma rog, deasemenea exista si ghinionisti si mai exista si modelele de dupa anul 2003 care nu au mai fost fabricate cu acelasi simt de raspundere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut un LC4 640 Enduro folosit cu mila si cu reviziile la zi. La doar 9000km reali am schimbat un culbutor. Dupa reparatie l-am vandut instant.

 

Ce a avut culbutorul , s-a rupt sau a fost tratat necorespunzător ? .

Vad ca la profil scrie ceva cu Husaberg . Ti-ai luat dela ? .

 

Din pacate ktm-urile se strica cel mai adesea din cauza intretinerii necorespunzatoare, ignorantei si necunostintei utilizatorului. Romanul inca este de parere ca un ulei ieftin si un filtru acolo, tin 1000 de ani. Ghinion. Deasemenea exista un grad de incultura in ceea ce priveste uleiul corect de folosit in ktm. Nu este ca la japoneze si nici ca la carte intotdeauna. Trebuie umpic adaptat tipului si modului de folosire. Ma rog, deasemenea exista si ghinionisti si mai exista si modelele de dupa anul 2003 care nu au mai fost fabricate cu acelasi simt de raspundere.

 

Printre altele eu adaptez pe masini module electronice de crestere a puterii . Din fabrica toate motoarele sunt setate la 70 % din puterea maxima dezvoltata tocmai pentru ca "berbecii " sau nu le termine inca din rodaj . KTM -urile fiind motociclete de competitie ies direct de pe linia de montaj cu putere suta la suta . Din indelungata mea experienta in exploatarea motoarelor cu ardere interna mai fortate am concluzionat faptul ca stilul de condus are o mare importanta . Aici ma refer la dozajul acceleratiei pe diversele plaje de turatii si sarcini de cuplu . Desigur benzina si uleiul au rolul lor si trebuie sa consideram de la inceput ca sunt de calitate (mai ales benzina , trebuie in mod obligatoriu sa corespunda raportului de compresie al motorului ;raport mare - benzina cu cifra octanica mare ).

 

Si astazi ma dădui puțin prin pădure cu KTM -ul si inca odata , in plus m-am convins ca este de mare importanta dozajul acceleratiei in functie de turatie -sarcina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce a avut culbutorul , s-a rupt sau a fost tratat necorespunzător ? .

Vad ca la profil scrie ceva cu Husaberg . Ti-ai luat dela ? .

 

Nu s-a rupt dar avea un joc nepermis de mare. Facea un zgomot foarte urat chiar si pentru un KTM.

De cand ma stiu bag doar uleiuri bune, fac toate schimburile inainte de recomandarea producatorilor si nu fortez motoarele. Asta cu absolut toate motocicletele pe care le-am avut.

Ktm-ul ala era foarte distractiv dar a avut aceasta problema mult prea devreme si nejustificat, chestie care m-a facut sa renunt la el.

Iar legat de Husa, da, mi-am luat una de 450 toamna asta. Astept primavara s-o vad la treaba. Pana atunci mai mesteresc una alta pe la ea. Ma gandesc sa bag si Metabond dar inca nu m-am hotarat daca sa fie 4T sau Gold. Tu ce recomanzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia cu culbutorul este cea mai mare măgărie pe care nu poate sa o faca decat nemții . Pe langa ei , italienii sunt cu mult mai serioși .

 

Am mers cu un Husaberg de 450 si mi-a placut . Sa-l stapanesti sanatos ..

 

Pentru tratament iti recomand 4T care este un produs nou special conceput sa actioneze si in cutia de viteza fara a afecta in niciun fel ambreiajul . Goldul este numai pentru motoare .

 

Uite ce se spune si despre:

Metabond Megalene Plus

 

Este un tratament de combustibil generație nouă pentru motoare pe benzină, care a fost dezvoltat pentru buna funcționare a sistemului de alimentare cu combustibil. Înbunătățește arderea, curăță supapele, mărește performanța și înnobilează suprafețele metalice în contact cu benzina. Asigură o etanșare foarte bună a părților metalice ale sistemului de injecție, mărește durata de viață a sistemului de alimentare cu combustibil.

 

 

Prin scăderea frecării și minimalizării uzurii, crește randamentul motoarelor iar consumul de combustibil va scădea.

Datorită conținutului sale Megalene Plus curăță întregul sistem de alimentare cu combustibil și împiedică depunerea colmatărilor. Arderea mai bună reduce emisiile de noxe, pentru obținerea energiei necesare folosește mai puțină combustibil. Rezolvă problemele pornirii la rece, iarna împiedică înghețarea conductelor de benzină.

Megalene Plus reduce costurile de întreținere a motoarelor pe benzină.

 

Domenii de utilizare:

 

Se poate folosi în toate motoarele pe benzină, în doi timpi sau patru timpi, cu sau fără catalizator, aspirat sau supraalimentat.

 

Avantajele folosirii:

 

• înbunătățește arderea, mărește puterea

• produce eoconomie de combustibil de 5-15%

• scade cheltuielile de întreținere, reduce uzura

• înbunătățește gazeificarea combustibilului, scade emisia gazelor nocive

• ușurează pornirea la rece

• unge chiuloasa, carburatorul și sistemele de injecție

• curăță toate conductele de benzină

• împiedică depunerea de calamină

• dizolvă depunerile de pe supape

• este anticoroziv, împiedică formarea ruginii, mărește durata de viață a sistemului de alimentare cu combustibil

• neutralizează acizii

• elimină formarea dopurilor de gheață în instalațiile de alimentare

• Împiedică formarea depunerilor de calamină

 

Mod de utilizare:

La alimentare la fiecare 10 litri de benzină se adaugă 5 ml de Megalene în rezervor înainte de alimentare. La motoare în doi timpi se adaugă numai în benzină sau în amestecul pregătit! Efectul complet de curățare apare după folosirea a 250 litri de combustibil tratat.

Nu se poate folosi la combustibil bioetanol! La combustibili minerali sau amestecuri cu etanol se folosește doar dacă procentajul acestuia nu depășește 10%!

Termen de garanție: Fără deschiderea ambalajului nelimitat. După deschidere termenul de garanție este 2 ani.

Atenție:

Metabond Megalene Plus este inflamabil, de aceea trebuie evitat contactul direct al produsului cu focul deschis!

A se evita contactul cu suprafețele lăcuite sau vopsite

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia cu culbutorul este cea mai mare măgărie pe care nu poate sa o faca decat nemții . Pe langa ei , italienii sunt cu mult mai serioși .

 

Ktm e austriac. Nemtii fac benveuri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai ce sa zic, treaba e destul de simpla!

ktm-ul e vorbit de rau mai ales de necunoscatori care nu au utilizat o astfel de motocicleta niciodata dar au auzit ei si au citit ei pe undeva.

 

in ultimii ani ktm-ul si-a largit plaja de productie si pe strada unde se descurca de minune, a cumparat brandurile husaberg si mai nou husqvarna deci este un producator in expansiune.

motocicletele anilor 90-20-'10 au fost dedicate in mare parte competitiilor si unu exploatarii amatoricesti, de aici si deviza lor READY TO RACE. spre deosebire de producatorii japonezi ce considerau ca doar o setare a suspensiei si putin cuplu e de ajuns, austriecii au studiat bine problema motocicletele lor castigand prestigiosul DAKAR de nenumarate ori.

mai toate motorizarile lor sunt dezvoltate din motoare de curse ce au facut lgea in enduro ani buni.

ceea ce trebuie sa intelegem este faptul ca un motor de curse trebuie servisat mai des si ii trebuie acordata o atentie sporita. daca veti compara fisele de servisare intre ktm-kawasaki-yamaha-suzuki(exc/sx-kx/kxf-wr/yz-rm/rmz) veti vedea ca rtegimul de servisare dat de fabricant est mai permisiv la ktm decat la celelalte marci :)

 

nu poti compara un lc4, cu un dominator.... nu au nici o legatura.

 

HIGH PERFORMANCE MEANS HIGH MAINTENANCE!!!

 

PS: LC4 640 MERGE SI CU MOTORINA ;) merge prost, dar merge :))))

Edited by stulewa

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai ce sa zic, treaba e destul de simpla!

ktm-ul e vorbit de rau mai ales de necunoscatori care nu au utilizat o astfel de motocicleta niciodata dar au auzit ei si au citit ei pe undeva.

 

in ultimii ani ktm-ul si-a largit plaja de productie si pe strada unde se descurca de minune, a cumparat brandurile husaberg si mai nou husqvarna deci este un producator in expansiune.

motocicletele anilor 90-20-'10 au fost dedicate in mare parte competitiilor si unu exploatarii amatoricesti, de aici si deviza lor READY TO RACE. spre deosebire de producatorii japonezi ce considerau ca doar o setare a suspensiei si putin cuplu e de ajuns, austriecii au studiat bine problema motocicletele lor castigand prestigiosul DAKAR de nenumarate ori.

mai toate motorizarile lor sunt dezvoltate din motoare de curse ce au facut lgea in enduro ani buni.

ceea ce trebuie sa intelegem este faptul ca un motor de curse trebuie servisat mai des si ii trebuie acordata o atentie sporita. daca veti compara fisele de servisare intre ktm-kawasaki-yamaha-suzuki(exc/sx-kx/kxf-wr/yz-rm/rmz) veti vedea ca rtegimul de servisare dat de fabricant est mai permisiv la ktm decat la celelalte marci :)

 

nu poti compara un lc4, cu un dominator.... nu au nici o legatura.

 

HIGH PERFORMANCE MEANS HIGH MAINTENANCE!!!

 

PS: LC4 640 MERGE SI CU MOTORINA ;) merge prost, dar merge :))))

Multumesc de interventie.

 

Am intrat putin si pe

Visit My Website , mi-au placut prezentarile de acolo . In mod special mi-a placut rubrica "despre mine'.

 

Asa este cu KTM -urile .

Necunoscand marca si eu le-am ignorat băgându-le in grupa motocicletelor nemțești .

BMW -urile sunt pentru mine o dezamăgire atat ca motociclete cat si ca autoturisme .

De cand am luat Freerider-ul am ramas complet surprins de inovatiile aduse .

Astfel :

  • Fierul a fost scos de peste tot . Daca vrei sa agati o lanterna magnetica de KTM nu ai unde decat de cadrul ce trece pe sub motor . Aluminiul cu aliajele sale si plasticul au luat locul venerabilului fier reducand greutatea , atenuand vibratiile.
  • Rezervorul de carburant este un bidon de plastic introdus sub sa
  • Genti din aluminu , elastice si foarte rezistente la impact .
  • Ciclistica excelenta . Are o raza de bracaj atat de mica incat o intorci in doi metri .
  • Motorul cred ca este mai studiat decat la marea majoritate a concurentelor . Se preteaza excelent la tractiune .Iimi aminteste de IJ-urile in doi timpi de 350 (am avut si eu unul ) care aveau un cuplu extraordinar (dar numai pana la o anumita turatie) .

Probabil sunt mult mai multe de spus .Astept si alte interventii .

Share this post


Link to post
Share on other sites

O mica zbenguiala in jurul casei.

 

 


» Post actualizat in 01 Apr 2015 10:24

.....

post-48189-0-82957100-1427883533_thumb.jpg

post-48189-0-51967400-1427883840_thumb.jpg

Edited by nicon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iata cum un Dominator de 650 destul de greu se descurca bine alaturi de micutul Freeride de 350

 


» Post actualizat in 16 May 2015 16:15

Prin paduri .


» Post actualizat in 16 May 2015 16:20

Sus la munte pe Freeride


» Post actualizat in 17 May 2015 15:55

Astazi am vizitat un observator al animalelor salbatice . Undeva mai in fundul pajistei este montat un aparat foto cu senzor de miscare care se declanseaza automat .

post-48189-0-09145600-1431877974_thumb.jpgpost-48189-0-52781200-1431878105_thumb.jpg

post-48189-0-91040500-1431792784_thumb.jpg

post-48189-0-33849800-1431792799_thumb.jpg

post-48189-0-43802100-1431792810_thumb.jpg

post-48189-0-38626100-1431792821_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noile expeditii cu KTM-ul .

In linistea padurilor .

 

 

 

 

 

 


» Post actualizat in 10 Sep 2015 06:27

Daca aveti rabdare sa urmariti filmuletele , ve-ti constata calitatile exceptionale ale Freerider-ului . Micut , puternic si sigur pe orice traseu sau situatie creata . Trage pe ralanti si nu simte efortul la momentele de sarcina.

Sunt atat de incantat de aceasta găselniță de ultima ora a fabricantului .

In nici-un caz nu am de gand sa-l bag in vreo competiție sportiva de unde ramne numai uzura exagerata , anvelopele tocate si poate vreo mana sau picior rupt .

In perspectiva ma gandesc sa cumpar si o rasnita de KTM 300 (2T) cu care sa ma "destrăbălez "putin

Merg pe enduro de numai doi ani (si de patruzeci si...de ani de motociclism ) . \

Faptul ca ies aproape in fiecare zi la padure " tabacit" putin si in ale off road-ului , iar Freerider-ul m-a invatat la randul lui cum sa fac sa nu mai cad asa cum pateam, cu KLX-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

cea mai buna optine freeride-ul pentru nivelul si pretentiile cerute. usor, manevrabil, injectie=consum scazut de carburant... perfecta alegere!

 

 

ps: nu e bine sa mergi singur prin padure, se pot intampla multe chiar si pe cele mai simple trasee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine spuse Jumba .

Esti un bun cunoscator in ale motocicletelor . Vechiul meu KTM Freeride luat de la Claudiu a fost servisat de tine si personal nu am avut ce sa reprosezez acelei motociclete care facuse deja vreo patru - cinci harduri dificile (doua Piscu Negru - Vali Chefani)

 

Ieri si astazi nu aveam cum sa ratez doua zile de vara prelungita si sa nu dau niste ture de cate un rezervor (70 km).

 

 

 


» Post actualizat in 20 Sep 2015 16:30

post-48189-0-27671100-1442762091_thumb.jpg

post-48189-0-93046800-1442762099_thumb.jpg

post-48189-0-40111200-1442762108_thumb.jpg

post-48189-0-23879100-1442762238_thumb.jpg

post-48189-0-91359500-1442762279_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai, nu spune ca nu te-ai ratacit pana acum! Te ia grija numai cat te uiti, stand in fotoliu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai, nu spune ca nu te-ai ratacit pana acum! Te ia grija numai cat te uiti, stand in fotoliu!

 

Am patit-o de multe ori.Grija cea mai mare este sa nu cumva sa rămân pe coclauri fara benzina . Intotdeauna plec cu rezervorul plin si dau kilometrajul la zero , astfel am o autonomie controlata de aproximativ 70 km.

 

Hai sa va pun ceva de azi cand am plecat dupa ghebe si am luat o trantitura copilărească . Roata din spate a derapat tragand motocicleta in jos iar eu am ramas pe maidan . Nu-mi pare rau ca m-am lovit putin la o mana . Imi pare rau ca s-a zgaraiat apărătoarea de plastic laterala .

 

» Post actualizat in 21 Oct 2015 18:22

» Post actualizat in 22 Oct 2015 05:13

Ce poate fi mai deconcentrant decat o cursa prin padure acum in mijlocul toamnei cand frunxa incepe ingalbeneste ,

 

 

 

 

 

 

 

» Post actualizat in 22 Oct 2015 05:15

Share this post


Link to post
Share on other sites

La zapada .

 

post-48189-0-93356700-1485111796_thumb.jpg

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit aici ca exista mai multe recalls la acest model, inclusiv pentru cel din 2016. La noi KTM a anuntat ceva? Ati fost la verificari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...