Jump to content
Sign in to follow this  
Constantin

Premiu o motocicleta pentru o solutie Moto PRU

Recommended Posts

Premiu o motocicleta pentru o solutie Moto PRU

 

Motorul de 250 Rietju, de pe topicul Motoveteranii/ « O moto supermoto pt uzul seniorilor » se acorda drept premiu pentru o solutie viabila, aplicabila, de folosire a motocicletei pe timp de ploaie P, in anotimpul rece R si pe suprafete ude U. Deci moto PRU.

 

Eu, cel putin, folosesc zilnic motorul pt deplasare la serviciu, in Buc. Cele 4-5 luni pe an de extrasezon moto ma obliga la folosirea autoturismului. Total irational:

  1. in aglomeratia din Bucuresti durata transportului este cel putin dubla cu autoturismul. In ani de zile se aduna o perioada importanta de timp pierdut din viata.
  2. Cu vehiculul de 1.5 tone si 150 CP, de 5 persoane, se deplaseaza in 95% din timp o singura persoana. Paradox al civilizatiei. Si se mai face atata caz cu epuizarea resurselor.
  3. Placerea resimtita de motociclist este desigur compensata de confortul si siguranta suplimentara data de autoturism. Deci punctul 3 este neutru !

 

Premiul se acorda pentru solutie, nu pt. realizarea efectiva care poate implica costuri.

Se acorda daca solutia o voi folosi. In acest sens autorul poate fi sigur de buna mea credinta.

Daca autorul considera ca solutia este susceptibila pt obtinerea unui brevet de inventie recomand ca neaparat inainte de a o comunica sa o depuna la Oficiul de Inventii si apoi sa o comunice. In acest caz motocicleta premiu va fi acordata pt folosirea licentei de catre cel care va folosi solutia.

Alte persoane, vor trebui sa obtina acceptul autorului, contra cost sau gratuit, acesta avand drepturi exclusive asupra solutiei.

Cei care opteaza pentru brevetare, pot apela pt. formalitati la colegul motociclist Svgobi tel 0722560216 care se pricepe la brevetarea inventiilor.

Solutiile facute publice si neprotejate pot fi folosite de catre oricine doreste in scop personal.

Am postat aici tema respectiva deoarece excursiile moto sunt limitate in anotimpul rece din cauzele enumerate mai sus.

 

Situatia actuala : folosesc asa numitul « scut », la scuter (Burgman 200), pentru partea inferioara a corpului si mansoane la ghidon. Caroseriile speciale elaborate de Benelli Agiva si de BWM nu protejeaza de ploaia laterala, de curentul de aer rece. De asemenea, avand stalpi pentru acoperis dispare senzatia cea mai placuta, cea de « liber ». Carosarile f. scumpe de zeci de mii euro, nu sunt interesante, pt motociclistul mediu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Premiu o motocicleta pentru o solutie Moto PRU

 

Motorul de 250 Rietju, de pe topicul Motoveteranii/ « O moto supermoto pt uzul seniorilor » se acorda drept premiu pentru o solutie viabila, aplicabila, de folosire a motocicletei pe timp de ploaie P, in anotimpul rece R si pe suprafete ude U. Deci moto PRU.

 

Eu, cel putin, folosesc zilnic motorul pt deplasare la serviciu, in Buc. Cele 4-5 luni pe an de extrasezon moto ma obliga la folosirea autoturismului. Total irational:

  1. in aglomeratia din Bucuresti durata transportului este cel putin dubla cu autoturismul. In ani de zile se aduna o perioada importanta de timp pierdut din viata.
  2. Cu vehiculul de 1.5 tone si 150 CP, de 5 persoane, se deplaseaza in 95% din timp o singura persoana. Paradox al civilizatiei. Si se mai face atata caz cu epuizarea resurselor.
  3. Placerea resimtita de motociclist este desigur compensata de confortul si siguranta suplimentara data de autoturism. Deci punctul 3 este neutru !

 

Premiul se acorda pentru solutie, nu pt. realizarea efectiva care poate implica costuri.

Se acorda daca solutia o voi folosi. In acest sens autorul poate fi sigur de buna mea credinta.

Daca autorul considera ca solutia este susceptibila pt obtinerea unui brevet de inventie recomand ca neaparat inainte de a o comunica sa o depuna la Oficiul de Inventii si apoi sa o comunice. In acest caz motocicleta premiu va fi acordata pt folosirea licentei de catre cel care va folosi solutia.

Alte persoane, vor trebui sa obtina acceptul autorului, contra cost sau gratuit, acesta avand drepturi exclusive asupra solutiei.

Cei care opteaza pentru brevetare, pot apela pt. formalitati la colegul motociclist Svgobi tel 0722560216 care se pricepe la brevetarea inventiilor.

Solutiile facute publice si neprotejate pot fi folosite de catre oricine doreste in scop personal.

Am postat aici tema respectiva deoarece excursiile moto sunt limitate in anotimpul rece din cauzele enumerate mai sus.

 

Situatia actuala : folosesc asa numitul « scut », la scuter (Burgman 200), pentru partea inferioara a corpului si mansoane la ghidon. Caroseriile speciale elaborate de Benelli Agiva si de BWM nu protejeaza de ploaia laterala, de curentul de aer rece. De asemenea, avand stalpi pentru acoperis dispare senzatia cea mai placuta, cea de « liber ». Carosarile f. scumpe de zeci de mii euro, nu sunt interesante, pt motociclistul mediu.

 

Am citit cu atentie ce ai scris, iar tema problemei nu este prezentata concret. Poate fi doar dedusa/ intuita din ipoteze, dar vag.

Deci, care este tema? Ce anume te deranjeaza pe tine, tratat inginereste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu ploaia nu se rezolva doar cu un acoperis deasupra.

Cine a mers macar o data pe ploaie stie despre ce vobesc. Pe cap oricum ai casca asa ca nu te uda, dar sar stropi de apa de pe carosabil (de la celelalte masini)... ajungi acasa ca porcu si cu multa apa in cizme

Deci singura varianta 100% practica impotriva ploii ar fi o cabina inchisa.

Cu ocazia asta se rezolva si problema cu frigul. Daca e cabina inchisa atunci poate fi si incalzita (orice chestie care are motor produce si caldura).

 

Deci, in opinia mea, cea mai ieftina solutie pentru problema este urmatoarea:

 

1 se cumpara o Yamaha Tricity.

De ce tocmai Yamaha Tricity?

- Pentru ca are 3 roti si un mecanism destept prin care cele 2 roti din fata se comporta ca fiind una, adica are un comportament asemanator cu o motocicleta. Asta cu 3 roti ajuta cand e ud / alunecos pe jos. Riscul sa faci buf se diminueaza enorm, mai ales cand e vorba de viteze mici (adica mers urban)

- Pentru ca e un maxiscooter - e destul de economic in exploatare si suficient de mititel incat sa te poti strecura cu el prin traficul aglomerat.

 

2 se construieste o semicaroserie

- ideea e sa fie detasabila - pe timp de vara sa poata fi data jos si lasata acasa

- ar trebui un cadru de aluminiu - un fel de rollcage - are dublu rol - rigidizeaza structura semicaroseriei si protejeaza pilotul in caz de accident. Nu cred ca e ceva sofisticat. Se poate pleca chiar de la solutia BMW C1 si adaptat la dimensiunile scooterului Yamaha.

- peretii ar putea fi din fibra de sticla in partea de jos si plastiglass in partea de sus

- se gandesc punctele de prindere pe scooter. Misto ar fi ca semicaroseria sa fie cumva prinsa in locul unde sunt siglele Yamaha si sa poata bascula (prin rotire) in fata - vezi poza de mai jos cu Tricity.

 

3 daca iese o semicaroserie (nu carpaceala) efortul va fi rasplatiti inmiit. Nu va fi doar o solutie pentru nevoia individuala a unei persoane ci inceputul unei afaceri foarte probabil infloritoare - se poate vinde in toata lumea ca accesoriu pentru Tricity. Cred ca si Yamaha ar fi interesata sa promoveze ideea pentru ca le-ar creste si lor afacerea - ar vinde mai multe scootere.

 

YamahaTricity-001.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai in categoria asta mai intra si Gilera Fuoco, care, la fel, vine cu doua roti pe fata pentru o mai buna stabilitate. Daca ar fi avut ABS si un control al tractiunii, cred ca ar fi fost ideal de mers cu asa ceva prin oras pe timp de frig. Daca nu ma insel, pentru acele tipuri de roti exista si cauciucuri de iarna, deci se rezolva oarecum aderentei. Plus ca are spatiu suficient sub sa unde incape fara nici o problema un costum de ploaie complet. Mansoane incalzite se pot pune foarte usor, un echipament full incalzit, la fel, nu este tocmai cel mai scump lucru din lume. De asemenea, o sa incalzita se poate face la comanda. Deci, de ce trebuie reinventata roata?

Pentru 4 roti exista varianta de Smart Fortwo - mica, taxe mici, consum mic, foarte fasneata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

. Pe cap oricum ai casca asa ca nu te uda, dar sar stropi de apa de pe carosabil (de la celelalte masini)... ajungi acasa ca porcu si cu multa apa in cizme

 

De curiozitate, tu cum porti pantalonii?

 

Asa

 

rev-it-jade-boots.jpg

 

sau asa?

 

Studded+black+motorcycle+boots%252BMotor

Share this post


Link to post
Share on other sites

iti iei o pelerina din aia galbena si un scuter. eu asa am facut, moto nu l-am bagat inca la iernat, dar cred ca urmeaza. deci, cand imi iau premiul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate, tu cum porti pantalonii?

 

Asta e toata contributia ta la acest subiect?

 

Daca mergi mai mult prin ploaie ghetele oricum or sa ia apa la bord indiferent cum. Cel putin la mine asa s-a intamplat. Am 3 randuri de ghete moto, toate din piele si nah, le cremuiesc eu si le dau cu silicon, dar are si pielea o anumita rezistenta - de la un moment dat incep sa ia apa,

 

Oricum asta e cel mai putin relevant.

Imi inchipui ca toata lumea si-ar dori sa aiba hainele uscate si curate cand se da jos de pe motocicleta. Conteaza mai putin daca ti se uda sau nu ciorapii daca esti plin de noroi din cap pana in picioare.

 

 

 

O vairanta mai simpla si mai ieftina la ce am scris mai sus.

 

O pelerina care sa aiba un elastic la gat si in partea de jos 2 intarituri din plastic care sa urmeze forma carenelor scooterului. Pe aceste intarituri se pot incastra magneti, la fel se vor pune si pe scuter 2 benzi cu magneti.

De ce magneti? Pentru ca se prind mai usor decat o banda cu arici (velcro). Ideea e sa etanseze partea de jos.

Ca mijloc de locomotie tot un Tricity ar trebui (sau ceva similar - eu doar pe asta il stiu cu 3 roti) pentru ca altfel ar trebui sa pui picioarele pe jos la fiecare semafor, asta insemnand ca nu s-ar mai putea prinde pelerina in partea de jos si n-ar mai proteja de apa care sare din asfalt sau din lateral (de la masini).

Edited by DStar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi aici. /index.php?/topic/720692-premiu-o-motocicleta-pentru-o-solutie-moto-pru/?p=3879601

 

N-am contribuit la subiect pentru ca nu s-a indicat cerinta. Omul nici n-a precizat tema, doar a enuntat cateva ipoteze, din care voi ati presupus ca l-ar uda ploaia.

Iar cand el sustine cu tarie ca ofera cadou o motocicleta, atunci se impune exprimarea cerintelor cu mai multa precizie. :)

 

Nici eu n-am parcat moto, iar saptamana trecuta a plouat, oho, slava Domnului, polei si zapada sa nu fie! Dar port Gore-tex. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu ma gindesc de mult sa-mi fac ceva pentru atunci cind ma prinde ploaia pe motor.

Iata ideia.

Ce ar fi sa vedeti o motocicleta cu atas mergind singura pe strada?

Mut toate comenzile motocicletei in atas, atasul fiind foarte usor de carosat.

Ma gindesc ca pe ploaie nu sta nici un politist sa ma vada de unde conduc eu.

Ce spui?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe motocicleta pui un manechin, ca sa nu arate suspect in trafic.

As vrea sa vad filmare cand il opreste politia sa ii ceara actele :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Un costum complet din materiale subtiri dar izolatoare cu rezistenta incastrata pentru a da caldura, dat cu substanta impermeabila pe exterior (am solutia pentru impermeabil).

- Manete + sa incalzite.

- Anvelope de iarna/enduro.

- ABS simplu (am solutia).

- Folii detasabile pe viziera.

 

 

Solutia indiana e buna, insa e claustrofoba si oarecum incomoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omul spune ca are un burgman 200, nu cred ca-i convine sa dea cateva mii de euro sa cumpere alt scuter, ar putea sa adapteze caroseria de la C1, sa monteze pe laterale portiere din plastic stil lambo, cauciucuri de iarna pt scutere se gasesc,, radiator de apa tras in fata, sa dea caldura, mansoane incalzite si atat, mai mult nu e cazul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit cu atentie ce ai scris, iar tema problemei nu este prezentata concret. Poate fi doar dedusa/ intuita din ipoteze, dar vag.

Deci, care este tema? Ce anume te deranjeaza pe tine, tratat inginereste.

Sa pot merge pe 2 roti si iarna! Daca carosezi, cum dai inapoi? Trebue totusi pus picioarele jos, ocazional.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa pot merge pe 2 roti si iarna! Daca carosezi, cum dai inapoi? Trebue totusi pus picioarele jos, ocazional.

 

In principiu orice se poate. Se poate merge si pe ploaie si pe frig. Atunci de ce ar mai fi nevoie de o idee noua?

 

De dat cu spatele se intampla foarte foarte rar in trafic si mai des in parcare. Cel mai simplu e sa ridici caroseria / pelerina si poti sa pui picioarele jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand carosezi lasi jos la picioare spatiu liber, sau pui ceva cauciuc nefixat, impingi cu piciorul in el si nu opune rezistenta. Cum este si la prelata de o pui pe tine in mers, in caz de problema imediat pui piciorul printre ea si scuter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu inteleg orgoliul asta de a merge iarna pe motocicleta cu orice pret.

 

daca totusi vrei, o varianta eleganta ar fi un piaggio mp3/yamaha, cu 3 roti. pui anvelope de iarna daca se gasesc si ai rezolvat problema cu cazutul.

cu frigul o rezolvi imbracandu-te bine (echipament - nu geaca de puf), manete incalzite, şa incalzita, un parbriz inalt, cagula buna, viziera buna+antiaburire (nu vrei sa ridici viziera la 0 grade). pentru o deplasare de 15-30 minute ar trebui sa iti fie de ajuns cat sa nu ingheti si sa nu resimti pe termen lung.

 

restul sunt fantezii!

 

daca totusi e cineva interesat sa faca o treaba d-asta, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bagster-lance-un-nouveau-tablier-boomera


» Post actualizat in 25 Nov 2014 10:32

Se ia fusta Bagster care vine peste picioare si nu se mai uda nimeni, se monteaza pe Adiva AD3 si gata. Yamaha Tricity e slab 125 cm3, a venit tarziu pe piata. Nu poti sa montezi nimic pe el, de abia se misca. Piaggio Mp3 e referinta in materie


» Post actualizat in 25 Nov 2014 10:32

scooter-adiva-ad.jpg


» Post actualizat in 25 Nov 2014 10:45

Sau mai asteptati putin si luati Toyota I Road

 

toyota-i-road.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnule Profesor,

 

In opinia mea... se pleaca din start de la o premisa gresita: DOTAREA MOTOCICLETEI.

Ideea exista pe Mapamond... si nu prea s-a reusit!

Mai bine oferiti premiul celui care proiecteaza UN COSTUM ANTIINTEMPERII ADECVAT

Incalzire cu termostat, impermeabil, anti-vant, etc.

Usor de purtat si bun de folosit in peripluri diverse.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...