Sari la conținut

Trackdays - Discutii generale


adidas
 Share

Postări Recomandate

  • 3 weeks later...
  • Răspunsuri 305
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut,

 

Stiti pe cineva care are de inchiriat remorca cu 3 posturi?

Trebuie sa car 3 sportive pentru circuit.

 

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...
Acum 2 ore, goe 75 a spus:

 

Eu îți mulțumesc pentru postare, cred că e singurul om la care am reușit să am rabdarea în al asculta și să se facă atât de ușor de înțeles, in condițiile în care nu arată exemple, ci doar vorbește în fața camerei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Si eu ma bucur ca am avut rabdare sa trec peste debutul  destul de slabutz . Cand a inceput sa vorbeasca atat de clar si simplu despre faptul ca la nivel de amatori/distractie exista o perioada de timp intre franare si accelerare si este OK, mi-a trezit interesul . Faptul ca la final da si nume de oameni care fac tutoriale si ii plac , fara sa mentioneze o scoala anume foarte populara , mi-a oferit si un zambet.

 

Urmatorul este un filmulet doar pentru cei cu nevoi destul de speciale sa creada ca in tari  cu apa calda nu se intra pe circuit decat calare

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...

Salutare!
Va cer sfatul in legatura cu urmatoarea situatie:

Ma gandesc sa imi fac motocicleta strict pentru circuit, sau poate inmatriculabila pentru a merge pe ea la service / pana pe circuit.
Detin o Kawasaki Ninja 650 2017 (varianta sport-touring), care are suspensii neajustabile (basic), motor 2 cilindrii ~65cai (cuplu bun la mijlocul cursei, foarte echilibrat, dar nu ii plac turatiile mari), pozitie cam dreapta, frane acceptabile, stare tehnica buna.
Merita sa investesc bani seriosi in ea sa o fac de circuit sau mai bine o vand si cumpar alta motocicleta mai potrivita? Ma gandesc sa ma orientez catre o sportiva de 600cmc, presupun ca este varianta optima pentru a invata cum trebuie particularitatile mersului sportiv.

Ce ma sfatuiti?🏍️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine o vinzi si iei un 600 corect. Alta ciclistica, alt centru de greutate, alte frane..

Inainte sa o vinzi, asteapta primavara si mergi la cursurile organizate de Denis si vezi daca-ti place pista. E un sport destul de costisitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@adidasDe acord cu tine, asa ma gandeam si eu ca e mai bine.
Acum apare o 'problema' financiara, am niste anvelope din 2017, Diablo Rosso 3, nu stiu daca m-as avanta cu ele pe circuit cu aceeasi incredere pe care o aveam acum 2 ani. Parca nu ma lasa inima sa dau 300 Euro si sa merg doar 1 saptamana cu ele, banii nu ii mai recuperez daca vand motocicleta. 😄

Da, nu cunosc exact ce costuri asociate sunt pentru mersul frecvent pe circuit, cu siguranta componentele se degradeaza mult mai repede.
Poate ma ajuta ca as dori sa raman la categoria de amator, nu ma intereseaza competitiile.

Ce 600 ai recomanda? Multi zic ca ar fi bine de luat ceva ieftin in caz ca ma imprietenesc prea bine cu asfaltul, dar in acelasi timp as evita sa repar toata ziua la ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e servisata corect nu se degradeaza nimic mai repede. Orice 600 e potrivit daca esti incepator in ale circuitului, ca exemple Honda CBR 600 RR, Kawasaki ZX6, Yamaha R6..

Trebuie sa ai in vedere un combinezon bun, pregatit de tavaleala, un set de carene de circuit ca sa nu te doara sufletul cand dai cu ea de pamant, scarite racing obligatoriu si niste gume de calitate (pot fi si SH, de la baietii care mai vin la circuit). Cu timpul ai sa simti ce iti mai trebuie.

Poti lua legatura cu Denis aici: https://www.facebook.com/nextlevelracingteamro/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Daca esti hotarat sa faci macar o incercare sa vezi cum iti place , ia legatura cu Denis ( vezi linkul de mai sus pus de colegu). Este cel mai bun sfat posibil ...poate si mai important decat o pereche de cauciucuri sau motoreta.  

Pe termen lung nu se merita investit in nimic decat un 600...dar ...doar pentru o incercare sau in curs de initiere poate e suficienta a ta( ii spui omului si vezi ce zice)...

Daca incepi sub indrumarea lui Denis  ai sanse sa ne invarti casca-n cap in timp ce unii dintre noi inca suntem in stadiu de a incerca sa scapam de obiceiuri rele dobandite in ani de mers dupa ureche.

 

Asa cum ceata de "salvatori " indruma pe cei mai noi sa cumpere cu abs , eu recomand noilor veniti la circuit sa cumpere cu slipper clutch. Ajuta.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@goe 75Mersi de sfat. O sa-l contactez pe Denis si vad ce zice. Am ajuns o data la Adancata, dar m-am dat dupa ureche si mai mult am incercat sa invat circuitul.

Vad ca e mai subtire decat ma asteptam piata de 600 SH in perioada asta.
Ca a doua varianta, crezi ca merita sa iau ceva mai mare daca nu gasesc un 600 care sa mi se potriveasca? Ce diferenta de costuri de mentenanta (pt circuit) ar fi intre cele 2 categorii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un 600 e mai "permisiv" sa zic asa, e mai usor, e mai manevrabil plus ca mesteci prin mai multe trepte de viteza fata de un 1000 pe circuitele noastre. Eu m-am dat si pe 600 si pe 1000, cu 600 m-am inteles de minune dar cel mai fun a fost cu o Yamaha de 125cc pe circuitul de la Tg. Secuiesc. Sunt multi raceri care prefera 600cc, printre care si Pascota.

Cati bani bagi intr-una bagi si in aialalta, plus minus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Si eu sunt de parere ca un 1000 e prea mult pentru unul destul de incepator . 

Am mers si cu 600 si cu 1000 si problema cea mai mare pe care o am la miar este ca ma oboseste mult prea repede .  La circuit , incet incet capeti incredere sa dechizi gazul cu adevarat si atunci decoperi ca la miar trebuie sa depui un efort fizic suplimentar sa te tii de el si dupa aia un efort mental suplimentar sa-ti urmaresti markerii de franare si tot ce mai ai de facut , pentru ca totul se delureaza mult mai repede.

Cu 600 de distrezi la fel de mult dar iti mai ramane destula energie sa te si bucuri de toata experienta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci raman pe prima varianta, cu 600-le.
 

Vreau sa ma mut de pe strada pe circuit pentru a mai reduce din risc, fara sa renunt complet la acest sport.
Continuand ultima idee, credeti ca merita, in principal pentru siguranta personala (nu ma intereseaza ca pierd/castig 500 ms), sa ma uit la modele cu Traction Control, ABS, Slipper Clutch (sa nu blochez roata in caz ca nu apuc sa fac rev matching)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Slipper clutch da . Restul nu ...decat daca ai bani de bmw S1000RR...dar care e miar...

 

Toate japonezele cu abs sunt catastrofale, in conditii de circuit , sau daca inca nu sunt , o sa fie .  

 

Am vazut un review la noul R1 in care Nives zice ca este o motoreta fantastica dar trebuie sa-i arunci la gunoi tot sistemul de franare si sa-i pui cel pre-abs.

 

Urmareste toate review-urile de la toate motoretele noi si o sa vezi . Aia traiesc din laudat noul model ...si tot nu pot sa nu mentioneze franele varza la toate noile japo.

 

Defapt , cand vine vorba de d-astea si alte briz brizuri , tine doar de bugetul fiecaruia si preferinte personale.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca noul S1000RR e la alt nivel, imi placea chiar si cel pre 2019, dar si acela e prea scump.

Cred ca o sa ma orientez la ceva mai ieftin de 600 si daca imi place pe circuit, strang bani si mai vad. Imi place cum arata Yamaha R6 2017+, dar e usturator de scump, chiar si SH.
Sper doar sa nu dau peste cazane, incepe batalia. 😄

Va tin la curent. Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17.03.2021 la 20:33, adidas a spus:

Prin IT le gasesti gata preparate de pista.

Nu cred ca m-as complica.
Initial am vrut sa imi iau Ninja 650(ER6f) SH din Italia si dupa 3 luni de discutii cu italienii, am zis ca nu merita.

Sigur e alta piata acolo, dar sunt sanse mai mari sa cumpar ceva cu probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Vizitator goe 75
On 3/15/2021 at 5:00 PM, StormStalker said:

Ce diferenta de costuri de mentenanta (pt circuit) ar fi intre cele 2 categorii?

 

La intrebarea asta nu ti-am raspuns atunci pt eram putin deconectat de fenomen . Pandemia mi-a incurcat ceva planuri cu mersul la circuit si am tras chiulul o vreme.

 

Diferenta este la cauciucuri . Un 600 nu distruge spatele chiar asa repede....si cauciucurile bune sunt destul de scumpe.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Salut! Ma intereseaza sa cumpar o motocicleta de 600cmc pentru a o folosi in medie la 5-6 weekenduri de Adancata(cel putin in primul an). Din ce am inteles CBR-ul ar fi cea mai buna tinta pentru asa ceva si m-as uita dupa unul insa nu stiu ce anume sa urmaresc pentru o astfel de achizitie si ce anume ar trebui schimbat la ea. Unul 2005-2007 ar fi suficient sau schimbarile aduse la modelul din 2008 merita investit? Ca si buget 3-4k sa zic.

Daca aveti sugestii si de alte exemplare de 600 care s-ar potrivi (si mai precisii anii de productie) sau orice alte recomandari(am incercat circuitul, mi-a placut, varianta de intoarcere nu exista:)) feel free.

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Mi-am luat 600 rr 2007 , special ca sa-l fac de circuit. Cand am ajuns pe acolo cu el , am auzit ( de la beieti mult mai experimentati )  ca nu ar fi fost cea mai inteligenta decizie ...ca era  mai bine daca luam un zx6r din 2009. Prin urmare mi-am luat si kawa , exact modelul ala si acum le am pe ambele. Bazat pe experienta mea cu ele de pana acum :

 

- fara nici cea mai mica urma de indoiala , pe varianta 600 rr trebuie luat modelul 2007 sau mai nou.

- cand te gandesti cbr , trebuie sa consideri ca vine fara slipper clutch si o sa ai nevoie ...si unul made in Cehia , numit Tss ( exact ce mi-am pus eu )este  645€ ...dar unul adevarat gen Sigma este cca 1000€

- ciclistica cbr 600 rr este absolut imposibil de egalat ... este ceva cu totul special . La capitolul putere e la nivelul "merge". Franele foarte bune . Pentru nivel meu suspensia pare decenta ...motivul principal  pentru care mi s-a recomandat zx6r a fost o suspensie superioara. Motoreta se simte super usoara.

- tot pentru cbr mai ai nevoie de protectii laterale ( cca 200 € ), qs (de la 300 € in sus , scarite de curse , carene de curse ( 450€ pe varianta aximoto) si absolut necesar o acceleratie rapida ( cca 150 € Domino sau Acossato).

-e xista si varianta sa cumperi una deja pregatita .Am incercat sa merg si pe varianta asta dar singura de pe piata pe care aveam curaj sa o cumpar s-a dat in ziua in care l-am sunat pe proprietar ... nu prea as avea curaj sa merg pe varianta "deja pregatita" decat pe o Honda datorita faptului ca sunt mult mai mult propulsoare disponibile , daca am ghinionul sa nimeresc unul bulit.

- zx6r 2009 este primul an in care s-a facut cu Big piston Showa fork pe fata . Are si amortizor de ghidon Ohlins din fabrica. Tot din fabrica are in bord optiunea de lap timer , deci poti merge si la circuit de genul Tg Secuiesc sau Amkart  fara sa stai sa umplii telefonul aplicatii nu prea bune ..

Vine din fabrica si cu slipper clutch ... dar nu se ridica la calitatea Suzuki...ar mai trebui umblat un pic in el ca sa permita patinare putin mai devreme.

- zx-ul e o motoreta faina rau . Imi place la nebinie . In realitate este putin mai grea decat cbr dar miraculos , se simte mai usoara cumva... are clar mai multa putere ... dar ciclistica este mai neutra , nici pe departe la fel de buna ca la honda.

- nu mai am idei ... daca ai intrebari iti raspund cand oi mai avea net.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai datorita ciclisticii mi-a mai fost recomandat CBR. Dupa ce-am citit ce-ai scris chiar ma gandesc cat de mare e aceasta diferenta. Tu mergand atat pe CBR cat si pe Zx6r, facand un tur in care fortezi, care este diferenta ca timp si ca oboseala, dar si daca exista predominant la una dintre ele senzatia de "acum o sa pierd fata/acum o sa ies larg/etc". Ma gandesc ca daca e vorba de 1-2 secunde la un nivel de amator nu e asa big deal, dar astept raspunsul tau.

Nu prea am vazut deja preparate pentru pista....sau nu stiu eu unde sa ma uit si nu ma refer la piata din italia. Ce-i drept din ce spui ar trebui sa cresc bugetul spre 5-6k. Nu vinzi una dintre ele la inceput de sezon? :))

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

De vanzare nu am :)

 

Ca timp este total irelevant . La nivelul nostru cam mergi la fel indiferent ce ai sub tine ,pentru ca limitele vin de la tine nu de la motoreta . Eu am scos cam aceeasi timpi si cu 600 rr si cu gsxr 1000 k6 . Diferenta este ca mi-a facut mult mai multa placere pe Honda . M-am simtit si mult mai in siguranta , chiar daca nu am cazut  niciodata cu suzi dar am tras una cu cbr-ul. La kawa parca nu am apucat sa fac ture cronometrate la Adancata . Am ales sa merg cu Honda si kawa a fost folosit de un nepot al meu. El a scos exact timpul pe care il scotea inainte cu un 600 rr din 2003, dar si el este de parere ca la ciclistica zx-ul este slab ca un suzi si honda e fantastic , doar yamaha fiind pe aproape . Din pacate yamaha are probleme cu propulsoarele problematice...

Am mers in schimb cu zx-ul pe strada suficient sa stiu  cum ma face sa ma simt.

 

Senzatia ca o pierzi nu exista . Dar exista senzatia ,atunci cand esti aplecat hotarat pe curba , ca honda e mai stabila , mai solida si parca odata aplecata stie exact unde trebuie sa se duca , pe cand la kawa parca ai o senzatie ca  trebuie sa o ghidezi putin mai mult prin curba si e mai usor de destabilizat . Cel putin asa mi se pare mie ...altul poate simte altfel...

 

Nu prea ai cum sa ai senzatia ca o pierzi decat daca mergi pe cauciucuri rele rau. Recomand Dunlop GP Pro Ms 2. ( am primit recomandarea asta de la Lemne si o dau mai departe pt ca m-am simtit fantastc cu ele)  . Dar la inceput merg si Gp Racer cu soft pe fata . Pana  scazi su 2.00 cam arunci cu banii degeaba mergand pe alea scumpe

O pereche de gp pro pe dimensiunea de 600 ( spate de 180/60) este 2000 ron ( sau extrem de aproape),  sau optiunea sh ...la care eu nu prea ma bag .

 

Cu bugetul ai intuit bine , un 5-6 k este mai realistic , pentru ceva bun.

Dar nu trebuie investit totul din secunda 1. Pentru inceput se poate merge cu ea stoc ...si investesti in mod-uri pe rand ,dupa buget si in ordinea in care pare sa te afecteze mai mult. Poate ai nevoie de mai multe weekenduri pana dai cu scaritele pe jos si simti nevoia de scarite racing...idem si cu acceleratia rapida si restul.

 

Preparate de pista eu urmaresc piata uk si pe a noastra . Dar mie mi se pare mai riscanta varianta asta ... ma bucur ca acum nu mai am nevoie si ma uit doar ca sa fiu informat si in caz ca apare o oportunitate de genul "de neratat".

 

La inceput absolut orice model te oboseste fantastic ...pentru ca dureaza putin pana te obisnuiesti sa te pozitionezi in asa fel sa nu fie stresant indiferent cat de eratic merg cei imediat in fata ta ...

Dureaza putin pana inveti circuitul , pana prinzi increderea sa depasesti , sa te relaxezi destul ca sa nu te mai trezesti ca strangi prea tare de ghidon si asta face motoreta sa para greu de aplecat...

Dureaza putin si pana esti destul de relaxat sa poti pune in aplicare cele mai de baza intructiuni de la cursuri , legate de ordinea pozitie, franare , intrare in curba si mentinerea pozitiei daca si urmatoarea curba e pe aceeasi parte.

 

Abia dupa de ai ocazia sa mergi cu un miar si imediat sari pe un 600 , vezi ce incredibil de distractiv e 600-le

 

*Pozitie in sensul ca trebuie mutat fundul care interiorul curbei care urmeaza inainte sa incepi sa franezi si nu are sens sa te indrepti de tot daca urmatoarea curba e tot pe partea aia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, sunt de acord, limita chiar si a unor cauciucuri de strada sau hypersport este greu de atins.

La primul trackday am fost un FZ1N si la una dintre scarite am polizat acel surub de protectie si la cealalta scarita l-am rupt si s-a polizat putin din scarita. Stiu ca este un alt unghi de inclinare+pozitia lor insa urata senzatia in momentul in care ating asfaltul.

Zx6r daca vorbim de minim 2009 sare cam mult de buget deci probabil spre CBR 07-08 o sa ma uit, in special pe olx si alte platforme de genul de la noi. Sunt ceva probleme specifice modelului? Nr de km banuiesc ca nu prea e relevant atat timp cat nu a avut unic propritar, fiind foarte usor de dat inapoi.

Eu am un gsxr 600 k9, insa nu l-as da pe circuit si nu din cauza ciclisticii mai putin performante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...