Sari la conținut

"Salvarea" unui IJ 56


Lupu.D
 Share

Postări Recomandate

Am un prieten care are de Minsk si merge de vreo 2 ani fara probleme, altul are de Jupiter 4, eu am avut de Mz Etz la primul Ij, toate functioneaza, dar conteaza flansa f mult, personal recomand de Minsk, cred ca are Gaspar si flansa si am citit ca mai nou exista si Gotronic pe 6v

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 99
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

La IJ ai loc sa pui orice magnetou de scuter . trebuie doar sa iti alegi ceva de 2t... numai ca trebuie sa iti gandesti singur flansa de adaptare, si sa frezezi carterul respectiv capacul unde este necesar pentru ca majorittea au rotor pe exterior. ca la mobra. Ideal ar fi ceva cu rotor pe interior. Cu aprinderea de minsk ai flansa gata facuta , si modificarile sunt minime , chiar deloc daca prelucrezi putin flansa de la Gaspar. La nivelul la care este folosit IJ-ul... nu cred ca te deranjeaza fiabilitatea aprinderii de minsk... mergi ani de zile fara sa umbli la nimic. Nu sunt prea multe variabile si nici piesele nu sunt scumpe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Din cauza ca nu am fost multumit de randamentul dinamului,m-am hotarat sa montez un alternator de 12 V de IJ planeta cu punte si releu electronic de Dacia.Daca este cineva care a facut o asemenea lucrare si ma poate ajuta cu o astfel de schema sau macar cu schema electrica pt acest alternator ,ii multumesc anticipat.

Adaug si cateva poze pt edificare.

post-84051-0-44360000-1461690587_thumb.jpg

post-84051-0-88158300-1461690590_thumb.jpg

post-84051-0-37839000-1461690594_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca și principiu de funcționare, acest alternator nu diferă cu nimic de alternatoarele obișnuite. Cele 3 fire de culoare roz se leagă la cele 3 șuruburi mici de pe puntea redresoare (indiferent de ordine), un fir de la peria alternatorului se leagă la masă "-", celălalt fir de la perie se leagă la DF de pe releul electronic (conectorul cu șurub și piuliță în cazul releului tău). Dai un "+" de la contact pentru alimentarea releului de încărcare iar releul să fie fixat bine la masă. Nu-mi dau seama din poza ta dacă acest tip de releu are nevoie și de "+" direct de le baterie pentru tensiunea comparată. Puntea redresoare are pe șurubul de 5 mm ieșirea de "-" care se leagă la masă, iar pe șurubul de 6 mm are ieșirea de "+" care se leagă direct la baterie. Dacă vrei să funcționeze și becul martor pentru încărcare din bord, ai nevoie de încă 3 diode mici și un releu de comandă cu contact normal închis care trebuie procurate adițional.


» Post actualizat in 28 Apr 2016 04:46

Și încă ceva. Dacă tot te-ai chinuit să faci modificări pentru alternator, mai bine căutai altceva. Eu consider cam slab acest alternator la turații mici. Nu zic că nu e bun deloc ci doar că dacă tot te-ai chinuit cu modificăriule, mai bine căutai ceva mai bun.

post-3360-0-18792400-1461741386_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Multumesc pentru sugestii,insa daca am optat pt aceasta solutie o voi continua.

Daca inlocuiesc vechiul dinam cu alternatorul de planeta trebuie sa montez si un alt contact planeta sau il pot pastra pe cel de Ij56?

 

 

P.s. Cumpar lampa spate Ij 56

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îl poţi păstra.


» Post actualizat in 08 May 2016 16:59

Am uitat să spun, trebuie doar să-l şti lega în instalaţie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba e ca nu prea stiu sa il leg.Daca ai avea o schema ceva ar fi perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da mi-a fost de folos,multumesc!Daca ma poti ajuta in continuare ar fi perfect.


» Post actualizat in 17 May 2016 19:20

Se pare ca am ceva joc in bilele de la ghidon.Pentru a le inlocui trebuie sa cumpar rulmenti sau se gasesc bile separat?


» Post actualizat in 27 May 2016 18:40

Cu ceva timp in urma m-am apucat sa montez un alternator de planeta in locul dinamului.

Zilele astea am reusit sa finalizez instalatia electrica,cu ajutorul unuia dintre membrii de pe acest forum,pe numele lui ThVlad despre care tin sa spun ca e un om de exceptie,de cuvant si deosebit de saritor.

Am observat ca dupa ce am montat flansa de adaptare si alternatorul, tot acest angrenaj depaseste in lungime fostul dinam,fapt pt care am aplicat capacului de la aprindere (cel cromat) o garnitura departatoare pt a nu lovi in platina,condesator etc.

Adaug si cateva poze pt a vedea concret cum arata lucrarea.

 

P.s. Intre timp mi-a facut cineva si o husa pt atas.

post-84051-0-99592800-1464374375_thumb.jpg

post-84051-0-90570600-1464374379_thumb.jpg

post-84051-0-78285700-1464374391_thumb.jpg

post-84051-0-88665600-1464374402_thumb.jpg

post-84051-0-47238900-1464374413_thumb.jpg

post-84051-0-97106000-1464374422_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Daca scapi si de platina, un Gotronic cu senzor pe 12V(e posibil ca cel de 12V, in Bucuresti sa fie la vreun magazin- candva vazusem o lista cu magazine ce distribuie aprindere Gotronic-, sa nu fie nevoie sa comanzi, cu cele de 6V e mai complicat), ai sa vezi ca in ccea ce priveste partea electrica "viata e frumoasa".Din experienta mea cu aprinderea Gotronic(am montat deja 6 pana acum) e sensibil mai buna pornirea dar si functionarea in general, probabil pentru ca in varianta clasica mai sunt si "ratari", in plus nu mai e nevoie sa reglezi, sa cureti, etc.Varianta de 12V e si mai ieftina, deci nu e o investitie foarte mare, da sens sa o achizitionezi.Monarea ei e super-simpla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt sfat! Cat de curand o sa montez o aprindere Gotronic pt a vedea cum se prezinta. In orice caz, de cand am pus instalatie pe 12V e cu totul si cu totul alta treaba, mai ales in ceea ce priveste scanteia de la bujie.

In ceea ce priveste instalarea unui alternator de Planeta si a flansei de adaptare, pt cine are de gand sa faca aceasta lucrare, ii spun ca nu e foarte greu dar ambele piese trebuie prelucrate putin la strung. Despre aripioarele suport pe care se aseaza dinamul:ele nu trebuie desfiintate (asa cum am citit ca ar fi facut alti useri) cu totul,doar se prelucreaza flansa de adaptare in dreptul lor. Peretele "despartitor" dintre dinam si pinionul de atac, el poate ramane acolo fara probleme, dar asa cum am zis mai inainte cele doua piese mai sus amintite sa fie prelucrate ( multumesc userului Vene pt aceast sfat).

Deci daca as vrea sa revin la instalatia de 6V si dinam o pot face deoarece nu am modificat-"distrus" nimic .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Cu cea mai mare placere,doar ca in perioada asta nu are timp pentru alte lucrari. Si la mine au fost probleme ,deoarece nu a avut timp sa imi faca cand am vrut eu si am asteptat destul de mult pana a fost gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...

Astazi am desfacut cilindrul pentru ca nu prea aveam compresie. Ce am gasit acolo ma obliga la o reparatie, asa ca vreau sa intreb daca ma poate ajuta cineva cu dimensiunile cotelor de reparatie (1,2,3).

Atasez poze cu ce am gasit acolo.

Am si doi cilindrii (unul se pare ca nu este de Ij56) care par destul de buni, urmeaza sa vad pe care dintre ei o sa il folosesc.


» Post actualizat in 30 Jan 2017 14:51

Nimeni, nimic?


» Post actualizat in 30 Jan 2017 15:02

Am scos pistonul de pe biela si i-am facut cateva poze. Ca marime are 72,2 iar cilindrul arata destul de bine. Il voi duce la rectificat pt ca am un piston de 73 si vreau sa il folosesc pe acesta.

Am masurat boltul si are 15,1 dar este cam uzat asa ca mi-ar trebui unul nou dar nu de "tip Gaspar" . Daca are cineva si ma poate ajuta, sunt interesat.

 

 

P.S. Exista bolturi pt reparatia 1,2 etc.? Ce dimensiuni au?

 

post-84051-0-20754900-1485611331_thumb.jpg

post-84051-0-17101900-1485611335_thumb.jpg

post-84051-0-70850200-1485611337_thumb.jpg

post-84051-0-51632200-1485611340_thumb.jpg

post-84051-0-15827300-1485611346_thumb.jpg

post-84051-0-17966500-1485611351_thumb.jpg

post-84051-0-46149500-1485611355_thumb.jpg

post-84051-0-15418600-1485611363_thumb.jpg

post-84051-0-98792100-1485611367_thumb.jpg

post-84051-0-31492200-1485611373_thumb.jpg

post-84051-0-63536200-1485788509_thumb.jpg

post-84051-0-07170400-1485788517_thumb.jpg

post-84051-0-61919600-1485788519_thumb.jpg

post-84051-0-66316700-1485788522_thumb.jpg

post-84051-0-31875300-1485788525_thumb.jpg

post-84051-0-49797900-1485788530_thumb.jpg

post-84051-0-61123800-1485788536_thumb.jpg

post-84051-0-59986800-1485788541_thumb.jpg

post-84051-0-49996300-1485788546_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decat sa rectificati cilindrul dupa cota pistonului mai bine cautati un piston la cota cilindrului, parerea mea.Puteti pastra pistonul pt alta daca cand veti fi poate nevoit sa rectificati cilindrul.

Editat de Cristi PH
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca ma gandesc cum sa abordez problema. Daca as gasi un piston sa se potriveasca cu cilindrul pe care il am deja as merge pe varianta asta,daca nu, voi rezolva problema cu piesele pe care le am.

Pana atunci, userul Vene mi-a trimis cateva pagini din manulalul de reparatie a Ij-ului planeta dupa care ma voi orienta. Le pun si eu aici, poate ii folosesc cuiva vreodata.

manual_ijh.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca abordati problema babeste, ''iau de acolo pun dincolo iar segmentii ii cumpar din targ si o sa i polizez ca sa intre'' o sa mearga si mobra tot asa. Si pe urma ne vaitam ca sunt proaste si se strica mereu.

 

In primul rand se prezinta cilindrul uni mesrias care, dupa masuratorile adecvate o sa recomande propitarului la ce cota iese cilindrul fara pata, probleme sau altceva. Dupa care se monteaza pistonul corespunzator. Daca avem un piston bun, ( nu ovalizat sau deformat ) cautam un cilindru care sa iasa dupa pistonul nostru. Sau bucsam.

 

Si, Nu, nu exista bolturi de reparatie. Indiferent de cota boltul are aceleas dimensiuni.

 

Asta daca vrem sa facem treaba. Nu sa ne aflam in treaba.

Editat de Vrsv Gunoier
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda...Nu stiu de unde a reiesit cum ca as vrea sa fac o "treaba de 2-3 lei" . Inca de cand am cumparat motocicleta am scris aici despre problemele pe care le-am intampinat sau despre lucrarile pe care le-am facut si din asta reiese ca nu sunt un meserias, deci astept pareri si informatii de la cei care chiar se pricep. Cu totii stim ca daca te duci la meserias sa iti faca unele lucrari trebuie sa te duci cu lectia invatata de acasa pt ca altfel vor spune "merge si asa" sau "i-am facut si altcuiva si a fost bine asa" etc.

Deocamdata caut piese din vechile stocuri, stiu ca ar fi ideal ca ele sa fie noi, dar ma multumesc si cu unele care se incadreaza intr-o limita de uzura pt ca asa cum stim cu totii piesele de fabricatie mai recenta sunt o pierdere de timp si bani.

Acestea fiind zise, daca aveti unele ponturi de unde pot achizitiona ceea ce imi trebuie in acest moment sau daca aveti unde sa ma indrumati pt a face lucrarile despre care am deschis in aceast topic, sunt deschis la discutii constructive.

Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...