Sari la conținut

Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?


Postări Recomandate

Am desfacut electromotorul la viroaga... de cateva zile nu mai pornea la buton. Initial am banuit bateria, care era cam descarcata... dar nu. Am gasit o bucatica de cositor prin interior, in restul totul e ok. Am curatat putin rotorul, dupa ce se usuca ma duc sa-l montez la loc pe mobra sa vad daca invarte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am desfacut electromotorul la viroaga... de cateva zile nu mai pornea la buton. Initial am banuit bateria, care era cam descarcata... dar nu. Am gasit o bucatica de cositor prin interior, in restul totul e ok. Am curatat putin rotorul, dupa ce se usuca ma duc sa-l montez la loc pe mobra sa vad daca invarte.

Fix p..la. E ceva la electromotor... ajunge curent la el, releul de pornire cupleaza, dar electromotorul nu invarte. Carbunii sunt buni, nu pare nimic in neregula in el, totusi nu invarte. Sper ca nu m-am "premiat" de unul nou, ca e o caruta de bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea am de unde sa iau altul... e usor de ajuns la el si de dat jos, dar nu am altul de proba. Nu cred ca ma lasa cineva sa-i demontez electromotorul de pe viroaga, doar ca sa fac probe la mine.

Il desfac maine din nou si ma uit cu mai multa atentie la lipituri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici cu 12V direct pe el no merge electromotorul?

Ai un multimetru? Poti verifica una-alta.

 

Eu am adaugat azi un condensator de 47.000uF exact la iesirea din releu incarcare Ducati pe Guzzi.

Incepe sa incarce mai bine.

Din turumetru ars am scos vechiul integrat, dar cel nou nu era potrivit, ce scrie pe cel vechi este inselator. Am gasit alt inlocuitor pe ebay.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masoara cu ohm-metrul pe bornele diametral opuse ale rotorului, trebuie sa ai rezistenta mica, iar pe bornele alaturate trebuie sa ai rezistenta mare (infinit). Verifica si bornele cu axul sa nu cumva sa dea la masa vreo spira. Intre borne si ax trebuie tot rezistenta mare.

Editat de Florin_escu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit sa-i dau de cap la electromotor. Lipitura de la carbune parea buna... doar parea. Cand il desfaceam si il masuram in casa, avea continuitate. Cand il montam la loc se misca si nu mai facea contact. Dupa 3-4 demontari ieri si azi, se misca vizibil. Am refacut lipitura, sper sa tina. Ultima data cand am refacut-o nu am avut un ciocan de lipit prea bun si nu reuseam sa incing metalul bine...

post-69984-0-07291000-1441538265_thumb.jpg

post-69984-0-53111900-1441538269_thumb.jpg

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

azi am dat curent si am pornit zx9r si husqvarna i m-am plimbat un pic cu ele,la husqvarna trebuie schimbata bateriaiar la zx9r cred ca trebuie resucitata,sau schimbata.La ktm am unmblat la setarile de la suspensii,in sensul ca erau date pe soft(mobra am cumparato enduro,si cine o folosea se dadea pe campuri deci trebuia moale)pe spate nu este o diferenta uriasa,dar pe fata e de la cer la pamant,se cunoaste in special la franare.La iarna o sa desfac mobra,o sa curat ,schimb uleiul la amortizoarele de pe fata iar cel de pe spate o sa il duc probabil la rams plus daca am bani un upgrade de arc(asta este daca sunt mai "bine facut")

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Geo, lipitura aia nu prea trebuie sa fie lipitura! Pe acolo trece un curent de ~120A la pornire, adica muuuult, daca ai o cat de mica rezistenta se va topi instant. Incearca sa ambutisezi cumva, adica sa presezi cumva firul in lamela indoita si abia dupa aia sa cositoresti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Geo, lipitura aia nu prea trebuie sa fie lipitura! Pe acolo trece un curent de ~120A la pornire, adica muuuult, daca ai o cat de mica rezistenta se va topi instant. Incearca sa ambutisezi cumva, adica sa presezi cumva firul in lamela indoita si abia dupa aia sa cositoresti.

 

Aia e lipitura veche, ce se vede in poza. Firul de la carbune e lipit din fabricatie, nu am treaba acolo... firul e lipit pe o lamela crestata, care se prinde pe o tija/lamela din capacul electromotorului. Problema mea a fost la lipirea lamelei pe tija de pe electromotor, pe care vine +. Adica unde se vede "mormanul" ala de cositor lipit prost :)) E nevoie de minim 30-40w ca sa iasa o lipitura ok si eu asta iarna, cand am facut-o ultima data, aveam o porcarie de 15-20w. Acum am ciocan de 35w si pare sa faca treaba bine. A vazut vreo 6-7 porniri aseara, inca 2 azi si nu face figuri :)

Daca totusi iar face probleme, ma duc la un electrician auto sa-i traga o lipitura cu un ciocan mai puternic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Azi am luat bateria de pe ea, am spalat-o luna si am pus-o in parcare . Cam devreme dar trebuie. Trebuie sa-i fac plinul zilele astea cand ajung prin oras cu bidonul si pe urma sa fac lista cu cele necesare pt la anul, dar mai e timp de studiat ce luam la babă..ca sigur nu se vinde :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, Geo, am inteles atunci acea lipitura dintre 2 lamele trebuie sudata in puncte.... nu bat campii, stii lipiturile de la acumulatorii formati din mai multe celule, sunt niste lamele care se sudeaza in puncte de corpul celulei. Uite aici o "instalatie" home made ca sa-ti faci o idee (vezi mai pe la sfarsit).

 

 

Asa ceva gasesti la cei care reconditionaeza acumulatori de laptop gen: GP bateries.

Editat de Florin_escu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ce spui si merci de sfaturi :) Dar nu e nevoie de lipitura asta, functioneaza si cu cositorire clasica cu fludor. Doar electricienii auto fac asta de zeci de ani. Ideea e sa incingi suficient de mult metalul ca sa adere bine (si mult) fludorul. Evident, cu decapare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Asa e. Dar m am lovit la mana si n am incotro. Mai plec, mai una alta si nu vreau sa vina vreun frig peste ea murdara sau ceva de genu.

"cam" devreme? foarte devreme as spune :D ce naiba... abia a inceput septembrie, mai sunt 2-3 luni de mers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveam pedala la frana cam moale la Guzzi, mi s-a parut ca a aparut problema dupa ce am incercat un reglaj ca sa o pot sa calc mai usor. Azi in parcare la servici am zis sa incerc o aerisire. Si bineinteles am ramas total fara frana. Banuiala apoi a fost ca nu mai avea lichid in pahar, care e undeva bine ascuns sub sa / rezervor. Am mers acasa asa, cam nasol, pentru ca la Guzzi frana la pedala e de baza (actioneaza discul spate si un disc pe roata fata). Acolo am desfacut ce era de desfacut ca sa gasesc intradevar recipientul gol. Umplut, aerisit, ia umplu, iar aerisit, si acuma tine frana ca inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect, inca e devreme. Insa tre sa imi cumpar manere incalzite ..

http://oxford-products.com/us/products/Heaterz-Premium-Adventure-%252d-Heated-Grips.html

gasesti pe la 230-270 lei ... superfaine!

Sunt bune si vara pe ploaie

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...