Sari la conținut

Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, GoodKat said:

Eu aplic un strat ffff subtire de vaselina grafitata pe garnitura ca sa etanseze mai bine.

Foarte bună!

Dacă chiar dispare vaselina rămâne praful de grafit cu proprietăţi anti-fricţiune şi anti-aderenţă.

Altfel, la eventuala demontare ulterioară iar te poţi trezi cu garnitura lipită, mai ales dacă e din clinghelit.

Nah' ... oricum se lipeşte după o vreme şi se exfoliază /rupe la demontare, dar aşa poţi curăţa mai uşor resturile.

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, GoodKat said:

Hai sa ma laud si eu cu spatiul meu de joaca

Nu e rău deloc!

Lipseşte doar rampa şi palierul pe care urci "mobra" ca să nu stai în genunchi (lângă ea) când o binecuvântezi cu revizii şi lucrări de întreţinere iar ea te "destresează".

 

Nah' ... la traducere iar au ciordit lingviştii şi fil-ologii (made-ghe-noi) ceva din original (un "s" de la stress).

Că tot nu se pot abţine :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datorită unei extorsiuni din meandrele transporturilor garnitura mea de capac a ajuns abia azi, împreună cu cea de la capacul ambreiajului. Am avut destul de puțin timp pt ZZR, dar am reușit să-l pornesc, să sincronizez (doar grosier, din lipsă de benzină 🤭) carburatoarele, am făcut un "flush" instalației de răcire și, după ce am dat drumul uleiului din motor, am purces la verificarea ambreiajului - stas, doar că ultimul disc nu era montat conform specificațiilor, ci aliniat cu celelalte (mărturisesc că nu mi-e clar de ce acesta se pune în altă degajare decât celelalte, că de funcționat funcționează oricum).

 

IMG_20211208_162940.thumb.jpg.7d514fba3cb94b348ac357d792e025d5.jpg

Căutând diverse informații pe net am dat peste o modificare la întinzatorul lanțului de la demaror + generator pe care am vrut să o fac. Deși și la mine se vede că a atins în placa de presiune, urmele nu sunt așa grave cum am văzut prin filmulețe. 

A, și am schimbat și simeringul de la arborele de echilibrare, pierdea destul de mult ulei pe acolo. 

 

IMG_20211208_235106.thumb.jpg.af2758f0bf4819ac2650ff3f90a37bb5.jpg

 

La intinzător o să pun o țeavă ceva mai lungă, dimensiunea dată în filmuleț (1' 3/16, cca 30 mm adică) permite o cursă prea mare. Despre asta e vorba:

 

 

A, am constatat că reglajul recomandat în manual pt șuruburile pilot (-2 ture) duce la un amestec f sărac! 

Am mai găsit undeva că ar merge bine cu -3 sau chiar desfăcute mai mult. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.12.2021 la 20:32, GoodKat a spus:

 

Cine stie, cunoaste! 😁 Dai jos capacele imediat, si nu mai stai cu racleta sa dai resturile de clingherit jos.

Hai sa ma laud si eu cu spatiul meu de joaca: 2x7 m, facut integral de mine in spatele casei. De la turnat sapa pana la acoperis si instalatie electrica. Nu este mare lucru dar este relativ suficient cat sa ma destresez. Ideal era dublu ca dimensiuni, dar ne intindem cat ne este plapuma...sau in cazul de fata, terenul.

 

IMG_20211204_221145.jpg

 

spatiu meu inchiriat e ~20mp. 3x6 si ceva

 

din cauza incapatanarii nevestii puteam cumpara de la un vechi un garaj de la granitu in curte, dar nu ca ne certam cu vecinii.. bla bla bla. 

 

acum dau la chirie lunar in loc sa fii avut spatiu meu in curte.

 

acum am un vecin care se gandeste sa vanda apartamentul de la bunica si poate reusesc sa pun eu gheara pe garajul lui sa am spatiu meu pt damblale mai aproape de casa :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, Cavaleru said:

 

acum am un vecin care se gandeste sa vanda apartamentul de la bunica si poate reusesc sa pun eu gheara pe garajul lui sa am spatiu meu pt damblale mai aproape de casa :D

Dupa ce ti-ai facut si sistem de suspendat mobra , amu vrei sa te muti ...tie-ti place sa te chinui :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K pinned this topic
  • 2 weeks later...

Scos scut, eșapament, basculă, rulmenți basculă, amortizor (cu ajutorul lui Tibi Troia, pleacă în Olanda la fabrică, pentru recondiționare. Nu foarte scump). Băiat deștept care a inventat extractorul de rulmenți, merită o bere. Mâine sper să montez rulmenții (acum sunt în congelator), să curăț și să gresez articulațiile, apoi aștept să vină piesa centrală. Vaselina pusă acum vreo patru ani arăta impecabil, parcă era pusă ieri, pic de mizerie sau rugină nu am găsit (crc super adhesive grease).

IMG_20220207_160041.jpg

IMG_20220207_170011.jpg

IMG_20220207_170016.jpg

IMG_20220207_171351.jpg

IMG_20220207_174004.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am făcut poze, dar astăzi după o zi plina, fără sa stau sa ma schimb de cămașă, de pantofi, întru în garaj sa verific ceva și Scorpa parca îmi făcea cu ochiul. Uite asa am stat îmbrăcat de oraș sa schimb lichidul de frână (arata de parca era Coca Cola) și dacă eram la capitolul frâne a dat cu șmirghel pe plăcuțele de frână, nu imi plăcea mie muscatura intiala, mai ales pe fata la stoppie. Job done, acum, îngheata. 

 

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

34 minutes ago, GoodKat said:


Baga si matale o poza cu troaca sa o vedem si noi.

O poză cu juma` de Zeitmaschine (restul e ... secret militar :))

MZZ.thumb.JPG.8f3573dd8af8a636df1f71be1ed1c179.JPG

https://zeitmaschinen-shop.de/main-eng.html

Nah ... e una dintre ele (1959) cu ”patina” (vremii) originală :D

Guma pe spate, de Victoria-Florești (325/19) e încă d-a noastră și e puțin poroasă camera (trebuie umflată la 1-2 săptămâni).

Guma pe fața e Bridgestone. 

(mai tânără)

Cea din spate are vreo ... 40 de ani :D și încă e bună.

Secret militar cu baterie din elemente Ni-Cd Saft etanșe (pentru aviație) și alte mici mărunțișuri ...  

În original a avut o baterie Ni-Fe (nu se mai produc) care a rezistat vreo 20 de ani și se putea descărca la ”0” (ca și actuala), fără nicio problemă.

Alte vremuri, alte materiale ...

Cadrul e din oțel aliat cu 4% Crom, nu ruginește niciodată. Sudurile sunt prin inducție (mufe).

Lanțul (secundar) e închis în carcase de protecție metalice (Al) cu burdufe de ghidaj din cauciuc pentru protecție la praf și la vibrații, între motor și angrenajul spate. Nu trebuie curățat, nu trebuie uns decat poate la montaj-înlocuire (odată la 30 de ani) :D 

Nah ... nu are suspensie hidraulică dar nici nu scapă ulei. Rar ceva vaselină cu tecalemitul la punctele de gresare.

În rest ... mână și sună, vară și iarnă  :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revenind mai aproape de zilele noastre am revizuit furca. Spre sfârșitul sezonului trecut am văzut puțin "aburită" o jambă, extrem de puțin, acum nici n-am scos-o bine și deja uleiul începuse să iasă... Demontat, spălat, simeringuri noi, ulei proaspăt. 

 

 

IMG_20220210_171828.jpg

IMG_20220210_180008.jpg

IMG_20220210_180030.jpg

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, GoodKat said:


Frumos modelul! Imi place! De cand o ai si cati km estimezi ca ai umblat cu ea?

Pff ... sunt peste 30 de ani de când o am (și pe asta).

A fost ”abandonată” de un vechi prieten (a fost motocicleta tatălui lui) într-o boxă de subsol de bloc pentru că s-a uzat excesiv dantura de la sectorul de pornire (semiluna și pinionul pereche de la carcasa de ambreiaj) și lanțul primar intern care deja freca cu zgomot în carcasă, iar arcul spiral s-a rupt și nu se găseau aici niciun fel de piese de schimb în vremurile acelea.

Eu mai aveam (de la al meu MZ) pe undeva un lanț și un sector de pornire (uzate și ele dar nu chiar în halul ăsta) ba chiar și ceva plăci de ambreiaj plus un motor recuperat de la fier vechi (fără dinam, fără cilindru, chiulasă, piston). Așa că l-am cumpărat la preț simbolic și reparat grosso-modo pentru o tipă, ca material didactic. Motocicleta a rămas cu mine, tipa ... nu :)

Ulterior l-am pus la punct, progresiv, cu de toate. A rulat (cu mine) cam 150.000 de km (dar numai cu adaos de ”vitamine” /PTFE /Slick 50) și a mers pâna s-a topit (și blocat) rulmentul din ochiul mare al bielei. Avea joc radial de cam 1 mm și tot mergea :D  Cu ceva bătăi /zgomot perceptibil dar tot mergea. Nah ... s-a ”țăcănit” :crack:

Din toamna lui 2020 are set nou (”scobit” pe evacuare și transfere, piston cu fusta scurtată pe admisie și supracomprimat) și ambielaj nou (aștepta în vaselină, pe raft, în garaj, de zeci de ani).

Plus ceva electronică reglabilă (doi tranzistori în esență și o diodă dublă Schottky de putere) în loc de releu conjunctor - regulator electromagnetic. Și meerge ...

 

Pistonul e Almot - polonez, foarte bun doar că au uitat de ovalitate și suficientă conicitate așa că a trebuit să îl ”frec” cu șmirghel, manual, până la dimensiunile și jocurile corecte pentru că în rodaj avea tendința de gripare (și urme vizibile). Nah ... aliajul Si20 Almot are coeficient de dilatare mai mare decât aliajul original nemțesc. Am aflat asta după ... dar e ok acum.

Suta șa oră la sfert de gaz, monopost, bagaje transportabile 80 kg, 2,15-3l /100km.

(la oră, nu șa oră)

85 kg ”uscat”

 

Cât despre piesele de schimb de site-uri, majoritatea sunt ”replica” adică imitate în China, Taiwan sau India.

Spre exemplu, sectorul de pornire (se găsește) are forma corectă (mai puțin primul dinte de angrenare) însă nu este cementat /carburat în cuptor și sună a tablă (nu cling de clopoțel).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 11.02.2022 la 8:54, GoodKat a spus:


Tot nu imi dau seama ce efect ar avea la motoare in 2T avand in vedere ca in permanenta vine un flux de benzina cu ulei care spala ambielajul. Chiar asa aderenta era solutia aia?

Am cautat pe Google, te duci bou si vii vaca, cum s-ar zice. Doua variante diferite.

image.thumb.png.c052f84ca41940ac87ebc95cd9338d29.png

Acuma 24 de ani am pus si eu Slick intr-un motor de Dacia 1410 break.

Masina am vandut-o la 150.000 Km si nu avea nevoie de "complectare" ulei intre schimburi.

Nu stiu daca am avut eu o masina bengoasa sau a ajutat  Slick. Cam ca la vaccinu' guvid 😂.

Era o poveste despre oamnii de stiinta americani care au constatat ca nu stiu cum se lipeste teflonu' de fer la temperatura mai mare (sai mai mica 😂) si face o pelicula cu miu mic si scade frecarea si protejeaza ferul si etc.

Cert este ca motorul s-a comportata excelent. Si din cei 150.000 km vreo 50.000 km au fost facuti prin Germnia, Austria si Elvetia. Iar in Germania mergeam cam la 4.500 rot/min cu motorul (vred ca avea vreo 150 km/h), sute de km fara intrerupere.

Cum nu putem suspecta Dacia ca baga materiale de calitate in fiarele din anii '90 (pana sa vina Louis Schweizer)m, putem suspecta ca Slick a ajutat.

Nu imi dau seama cum s-ar comporta Slickul la motoarele 2T.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoarele mai vechi au intervale de service mai dese (la mașini 10-15.000 km, la moto 5-6.000 km), uleiul se schimbă des. La cele noi, rar sub 15.000 km, foarte des 30.000 km. Ok, o să ziceți că a evoluat tehnologia și sunt materiale mai bune, iar uleiurile suportă o uzură accentuată. Strict dpmdv, la mașină nu aș lăsa uleiul peste 10.000 (a mea are interval dublu), și asta având în vedere că mă costă doar uleiul cam 250 lei bidonul de 4 litri (deși mulți spun că merge și cu ulei de 25 lei litrul). 

De apreciat domnul care făcea schimburi dese, indiferent că îl costa sau nu acest lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suntem în asentiment. 

Și mai sunt și alte chestii care merită schimbate înainte de termen sau măcar verificate des sau cu atenție. Fiecare cum are noroc de mașină, mie îmi place să mă ocup de ea, ca să nu mă lase în drum. Jetta diesel a tatei are interval de service 15.000 km, costă cam 300 lei uleiul și i-l schimb eu la 10.000 (îi fac reviziile de când a ieșit din garanție, adică de vreo 10 ani, cred).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 2/11/2022 at 1:01 AM, GoodKat said:

Am inteles totusi ca solutia respectiva era foarte toxica, mai ales ca la motoarele in 2T nu ai ambielajul in baie separata de ulei. Banuiesc ca adaugai o cantitate anume in amestecul benzina-ulei, nu?

Cam 0,5-1 cmc, în uleiul de amestec, la fiecare alimentare, ca ”doză de întreținere”.

 

On 2/11/2022 at 5:43 AM, ENEOS said:

Nu știu dacă nu cumva Slick 50 se turna direct în carburator cu motorul pornit... 🤔

Da, tratamentul inițial (după rodaj) este prin picurare (la ”rece”) în fluxul de aer admis în carburator (cu racordul la filtrul de aer detașat) a unei cantități adaptate cilindreei.

Apare un fum alb, foarte ”toxic”, în sensul că nu trebuie inhalat în plămâni pentru că nu se mai ”spală” cu nimic (deși substanța este inertă chimic).

 

Altfel ... tigăile uzuale acoperite cu PTFE (teflon) pe interior nu sunt cu nimic mai toxice pentru omleta praparată în ele.

Doar că necesită foarte puțin ulei (la gătit) sau deloc :D

image.thumb.png.9007c8e87bd7a3359215abcd78ef4bd9.png

Și nicio problemă.

On 2/11/2022 at 8:54 AM, GoodKat said:

Chiar asa aderenta era solutia aia?

Da. Reacționează la rece și aderă la metale. Motorul 2T are carter separat de cutia de viteze care (cutie) conține de obicei și un ambreiaj ”umed” care nu va fi prea încântat de teflon în ulei (va patina mai ușor).

Aderă în special pe aluminiu.

Polimerizare ...

https://www.makeitfrom.com/compare/6061-AlMg1SiCu-3.3214-H20-A96061-Aluminum/Polytetrafluoroethylene-PTFE

Teoretic, aluminiul ar trebui anodizat prealabil depunerii de teflon.

Nu știu însă dacă anodizarea prealabilă (sau eloxarea) pistonului ar fi o treabă inspirată cu privire la stabilitatea dimensională. Aliajul Si20 oricum ”crește” în timp (cristalele sunt ”vii”).

 

Nu aș fi crezut asta până când nu am luat din ”stocuri” un piston rusesc (K125, diametru 52,43 mm, R1) după care a fost rectificat cilindrul de rezervă (în urmă cu cca.25 de ani).

Pistonul (care atunci intra perfect și aluneca ușor și încet sub propria sa greutate în cilindrul rectificat) nu mai încape (acum) în cilindru (același) decât cu calota și asta până la nivelul de canal al primului segment.

Fusta? Nici poveste.

Poate că așa se explică și ”lipirea” șuruburilor și prezoanelor în carterele de aluminiu, unde după o vreme se înțepenesc.

Și prin posibilă aliere la rece (prin presiune) între oțel și aliminiu/siliciu, ”fenomen” pe care încerc să îl evit prin ungerea filetelor (la montaj) cu un strat subține de vaselină grafitată.

Pe vremuri, inginerii recomandau și rodaj cu suspensie de grafit coloidal în uleiul de amestec (la 2T).

 

Oricum ... e ”Zeitmaschine” :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Azi i-am înjurat de două ori pe cei de la Honda.

S-a rupt parțial ghidajul de lanț (chain slider) care protejează bascula spate, plasticul a devenit casant și se fărâmițează.

Originalul (nu are inserție cu fibre de cord)

  image.thumb.png.02738354eb42b58253099ff19b8a2490.png

și costă vreo 50$ plus vreo 40$ transportul, plus timpul ... :angryfire:

https://www.ebay.com/itm/231951398269

 

Chinezii oferă și ei ceva de toate culorile

image.thumb.png.c4124f5e309ee71a17f4018f210cfdad.png

dar cică ar fi ... ”hand guard” și OEM :moron: (ALIExpress)

Ăștia chiar mă cred tâmpit?

https://www.aliexpress.com/item/32997094277.html

însă nu e sigur că se și potrivesc dimensional și nici că rezistă plasticul lor la uleiul care mai picură de pe lanț.

Plasticul pare ordinar cel puțin ca matriță de injecție, probabil și compoziția /rezistență mecanică.

Așa că ... am găsit o curea dințată uzată însă cu inserție cu fibră de cord și am confecționat un ”chain slider” mai bun decât originalul.

Iaca 5 ore, alergătură după cautat materialul, demontare, curățare, măsurători, prelucrarea găurilor ovale cu setul de potricale, decuparea capetelor cu dalta și montaj.

E ok! Mai bun decât originalul (cel fără inserție).

Asta a fost prima înjurătură la adresa fabricantului.

A doua înjurătură a fost pentru că am rămas în aparentă ”pană a prostului” cu benzină în rezervor (1,5l rezerva).

Spre deosebire de MZ RT 1-3 (mașinărie serioasă și fiabilă) rezervorul de Honda (cel puțin acest model) nu are prevăzută o conductă de comunicare între cele două jumătăți de rezervor și sub anumit nivel ai benzină în jumătatea dreaptă a rezervorului (auzi clipocitul la balansare) însă nu ai și în jumătatea stângă unde e robinetul :finger: 

Rezervorul e opac (nu vezi în el) conducta de la robinet nu e transparentă (e neagră) ... FTLMC! (adică fu....)

Soluția este (dacă și după ce îți dai seama ce se întâmplă pe acolo) să ridici binișor la cam 30 de grade fața motocicletei (dacă ai unde) și să o înclini (aproape culcată) pe stânga ca să treacă benzina din jumătate dreaptă în cea stângă. Altfel rămâi acolo și obosești ”pedalând” degeaba pe kickstarter.

FTLMC!

 

P.S. I-am înlocuit conducta opacă cu una transparentă și am montat pe ea și un filtru de benzină microporos și transparent.

image.thumb.png.b304d01a3183f3f8410fc6e63bae0017.png

Că nici asta nu avea.

 

 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, patrick1 a spus:

....... rezervorul de Honda (cel puțin acest model) nu are prevăzută o conductă de comunicare între cele două jumătăți de rezervor și sub anumit nivel ai benzină în jumătatea dreaptă a rezervorului (auzi clipocitul la balansare) însă nu ai și în jumătatea stângă unde e robinetul :finger: .......

pffff...., nasol, hahahaha 

asta da injinerie!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, patrick1 a spus:

Azi i-am înjurat de două ori pe cei de la Honda.

S-a rupt parțial ghidajul de lanț (chain slider) care protejează bascula spate, plasticul a devenit casant și se fărâmițează.

Originalul (nu are inserție cu fibre de cord)

  image.thumb.png.02738354eb42b58253099ff19b8a2490.png

și costă vreo 50$ plus vreo 40$ transportul, plus timpul ... :angryfire:

https://www.ebay.com/itm/231951398269

 

Chinezii oferă și ei ceva de toate culorile

image.thumb.png.c4124f5e309ee71a17f4018f210cfdad.png

dar cică ar fi ... ”hand guard” și OEM :moron: (ALIExpress)

Ăștia chiar mă cred tâmpit?

https://www.aliexpress.com/item/32997094277.html

însă nu e sigur că se și potrivesc dimensional și nici că rezistă plasticul lor la uleiul care mai picură de pe lanț.

Plasticul pare ordinar cel puțin ca matriță de injecție, probabil și compoziția /rezistență mecanică.

Așa că ... am găsit o curea dințată uzată însă cu inserție cu fibră de cord și am confecționat un ”chain slider” mai bun decât originalul.

Iaca 5 ore, alergătură după cautat materialul, demontare, curățare, măsurători, prelucrarea găurilor ovale cu setul de potricale, decuparea capetelor cu dalta și montaj.

E ok! Mai bun decât originalul (cel fără inserție).

Asta a fost prima înjurătură la adresa fabricantului.

A doua înjurătură a fost pentru că am rămas în aparentă ”pană a prostului” cu benzină în rezervor (1,5l rezerva).

Spre deosebire de MZ RT 1-3 (mașinărie serioasă și fiabilă) rezervorul de Honda (cel puțin acest model) nu are prevăzută o conductă de comunicare între cele două jumătăți de rezervor și sub anumit nivel ai benzină în jumătatea dreaptă a rezervorului (auzi clipocitul la balansare) însă nu ai și în jumătatea stângă unde e robinetul :finger: 

Rezervorul e opac (nu vezi în el) conducta de la robinet nu e transparentă (e neagră) ... FTLMC! (adică fu....)

Soluția este (dacă și după ce îți dai seama ce se întâmplă pe acolo) să ridici binișor la cam 30 de grade fața motocicletei (dacă ai unde) și să o înclini (aproape culcată) pe stânga ca să treacă benzina din jumătate dreaptă în cea stângă. Altfel rămâi acolo și obosești ”pedalând” degeaba pe kickstarter.

FTLMC!

 

P.S. I-am înlocuit conducta opacă cu una transparentă și am montat pe ea și un filtru de benzină microporos și transparent.

image.thumb.png.b304d01a3183f3f8410fc6e63bae0017.png

Că nici asta nu avea.

 

 

Ce model este Honda asta proiectata de Dorel San? 🤦‍♂️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...