Sari la conținut

Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

N-am nici timp, nici dispoziție, nici răbdare, nici chef să o iau de la capăt. Oricum are multi km și lumea strâmbă din nas. Dacă o fi să crape ceva la ea, crapă motorul, ăla se ia cu cca 1000 euro. N-am chef să mai pun 3000 euro acum pentru altceva (tot 650 mi-aș lua, dar cu ABS). Repet, nu o dau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt cam in aceeasi situatie. Astea intretinute bine dar cu multi km se dau mai mult intre prieteni si cunoscuti. Pe OLX rad toti retarzii de tine, iti faci nervi de pomana. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Krimh a spus:

 

Da' ce gand rau vă veni nene?

 

😁 Ai dreptate, e o prostie. Ma batea gandul la una cu mai multe dezavantaje, mai mare, mai grea, mai de drum lung. 

 

Acum 9 minute, Lucian_M a spus:

De plictiseală, scenarii aiurea.

 

Corect!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare, apelez si eu catre voi, comunitatea motociclistilor cu experienta. 

 

Ma numesc Dragos, si sunt in cautarea unui motor care sa ma ajute sa fac naveta la munca (80% din timpul petrecut pe el) si ma poate plimba pe mine cu prietena in excursii scurte la drum lung. 

Problema mea este ca sunt inalt, am 1m 90 si in jur de 90kg. De aceea, optiunile pe care le am intr-un buget de aprox 5000eur sunt foarte putine.

 

Pentru inaltimea mea, toata lumea mi-a recomandat un Adventure bike, si in bugetul meu m-as putea uita la un Versys 650 din 2015. 

 

In schimb, am gasit alternativa unui motor (chiar si ingrijit) vechi de 7 ani cu +-50.000km la bord cu programul RABLA, si anume CFMOTO 700CL-X. Pot sa zic ca am ajuns in stadiul de disperare in care vreau sa gasesc o metoda prin care sa modific ceva la suspensie, pegs, orice, numai sa am motorul acesta. Mi se pare ca diferenta de inaltime a seii de aprox 4 cm dintre un ADV si modelul acesta poate fi cumva obtinuta si cu ajutorul unei solutii ingenioase.

 

Las o poza aici in care se vede care e pozitia mea pe motorul stock. 

 

Pot face ceva care sa imi permita folosirea in conditii de siguranta a unui 700CL-x? Va rog, ajutati-ma 🥲

 

 

WhatsApp Image 2022-06-09 at 15.08.44.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea me e ca... nu!

E buna de naveta, dar cu pasager va chinuiti amandoi! Mai castigi 1-2 cm din retapitarea seii, altundeva nu vad unde mai poti umbla la un CF Moto. Nu cred sa existe kituri de inaltare din oasele suspensiei, daca ar exista ai mai castiga ceva. Dar pasagera tot nu va sta mai comod.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Ieri și azi (seara, că ziua nu se poate de caniculă) m-am ”luptat” cu partea de reglaj de excitației dinamului - aveam tensiune fluctuantă (cu ”spike”-uri aleatorii) care mi-au ars și becul de frână iar lampa roșie de control se aprindea și stingea aiurea, de capul ei.

Bobina de inducție și bateria (NI-Cd Saft) au ”supraviețuit” la șocuri.

După n măsurători și scenarii (o fi electronica de comandă aleatorie, intră în oscilație parazită, s-a dezlipit ceva în cablajul imprimat, s-a uscat vreun condensator, o fi un scurt-circuit pe înfășurări, aletoriu, ce o fi ...?) am găsit un fir cu plastic rigidizat de căldură la micro-releul de pornire a excitatiei dinamului, conductor care era întrerupt de la vibrații în înterior, sub izolație, în plastic. Noroc că am tras ușor și de el și am sesizat mișcarea anormală.

L-am înlocuit și EVRIKA totul funcționează din nou normal și stabil, însă am avut emoții că pot rămâne fără jucăria preferată (pentru care rar mai există piese de schimb). Sau nu sunt serioase (replika).

P.S. Dinamul are un circut tranzistorizat de auto-excitație a statorului direct din rotor (nu din baterie) ca să poată fi pornit ușor la nevoie, chiar și împins (cu bateria descărcată). Self-made totul.

Releul acela asigură contact direct (miliOhm) la pornire (amorsare) între peria + a rotorului și borna + a statorului (contact normal închis) și contactul se deschide după pornire pe la 4-5V lăsând electronica să facă restul reglajului excitației, în comutație, la 7,2V pe ieșire.

În lipsa lui, electronica ar avea nevoie de 2-3V minimum de tensiune pentru a intra în conducție pe magnetizare remanentă cu amorsarea generatorului (dinam), adică cam 1500-2000 r/m la dinam, cam 20Km/h.

E ... mai ”grele” cu mobila de epocă :)

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. Pentru cei interesați:

lrcircuit2.thumb.png.d80a0bbfc3d0c506d6fe31c2cf98039a.png

Plus o dublă diodă MBR 2030CT (cu radiator) între D+ și B+ (baterie) cu rol /efect de ”releu conjunctor-disjunctor”, în auto-excitație (nu din baterie).

Schema postată este pentru 14,4V.

Pentru 7,2V, dioda D1 va fi ZPD 5,6 (sau echivalent) iar R1 = 1K.

Cu dioda D2 (sau mai multe serie în loc de jumperul ”J”) se reglează în pași - treaptă tensiunea dorită, dacă pasul - treaptă de 0,6-0,65V /diodă cu siliciu este prea mare se poate intercala câte o diodă Schottky (pas 0,35-0,4V) sau cu germaniu (0,2V).

Combinația șir diodă Zenner + diodă reglaj (1-2 buc) + joncțiunea be a tranzistorului T1  asigură și compensarea derivei termice (doar la versiunea de 7,2V) a tensiunii de ieșire (și cu tensiune ceva mai mare la iarna).

Nu are (schema) protecție la supracurent însă se poate introduce un releu Reed sub câteva spire groase pentru curentul principal D+ cu Reed-ul conectat cu terminalele între baza și emiterul T2 pe care îl blochează la supracurent. Și microreleul de pornire amintit, cu contact normal închis D+ / DF și bobina conectată paralel la periile rotorului.

Condensatorul C1 evită auto-oscilațiile triggerului T1, T2, T2 iar rezistorul R4 asigură histereza cu comutație fermă. 

Dioda D3 (antiparalel) protejează transzistorii prin suprimarea tensiunii autoinduse de inductanța statorului, la deconectare periodică a excitației.

Se poate (recomandabil) introduce și un condensator electrolitic de 10 uF paralel pe această diodă (cu minusul la anodul ei) pentru a evita o comutație parazită pe frecvența schimbării ploturilor colectorului sub perii.

Funcționează perfect.

 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

49 minutes ago, Cavaleru said:

Majesty 400, schimbat lichidul de frana si antigelul. ca orice operatiune la un scuter, nu poti sa schimbi antigelul fara desfaci niste carene :) 

Fericitule!

Alții desfac carene, rezervoare, furtune, pompe, filtre de aer doar ca să schimbe o bujie. Și nici nu le mai pun corect la loc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Nguyen said:

 

E si testat pe o perioada de functionare mai mare?

 

Funcționează testat (și neatins) de vreo 30 de ani.

Asta până alaltăieri când a apărut acea instabilitate de la firul întărit și rupt de vibrații la microreleul de amorsare.

Pe una dintre motociclete este un tranzistor BD438 (pnp 4A) ca și comutator final, în loc de combinația 2n3055, repetor pe emitor, + BC557, pnp.

Merge liniștit și cu ASZ18 (pnp Ge) însă sunt mai rare și trebuie redimesionați rezistorii din bază (au factor de amplificare mai mic) și este posibil să nu intre tranzistorul final în saturație cu 1k în bază, trebuie valori mai mici, respectiv curenți de bază mai mari pentru același curent de colector.

Oricum, schema (soluția) este simplă și fiabilă și mai ales reglabilă (în trepte).

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, Farfuridi a spus:

Parcă văzusem scuter naked fără carene, cu cadrul la vedere(yamaha din nou?). La ăla nu ai problema carenelor. 

carenele au avantaje si dezavantaje. in cazul meu, sunt un cosmar ca imi face singur de lucru la el. dar pe de alta parte protectia la ploie, vant si spatiul de stocare sunt ceva de care nu m-as mai lipsi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...