Sari la conținut

Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?


Postări Recomandate

4 hours ago, iulianserban said:

Ce as putea face în plus la cel central, doar să îi pun tălpi, dar nu vad de ce as face asta...nici nu am văzut pana acum. 

Ideea este că dacă cricul lateral (cel secundar, pentru opriri scurte) se poate înfige în teren moale, având ”copită” subdimensionată atunci și cricul central (presupus stabil) suferă de aceeași ”boală” (lipsa ”potcoavelor” adecvate) :)

Deși o scândurică rezistentă din lemn stratificat ar face cam aceeași treabă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pe teren moale nu mi se pare o soluție să pui 🏍️ pe cricul central, e mai sigur pe cel lateral sub care poți pune ceva și nu e musai să îi faci "labă de 🦆". Eu de exemplu țin în topcase o farfurioară de plastic dedicată pt asta achiziționată pe mărunțiș de la Louis.

 

 

Screenshot_20220714_062348.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, ENEOS a spus:

Pe teren moale nu mi se pare o soluție să pui 🏍️ pe cricul central, e mai sigur pe cel lateral sub care poți pune ceva și nu e musai să îi faci "labă de 🦆". Eu de exemplu țin în topcase o farfurioară de plastic dedicată pt asta achiziționată pe mărunțiș de la Louis.

 

 

Screenshot_20220714_062348.jpg

Merge si asta, dar e inconvenabil.

Te opresti pe teren moale, trebuie sa tii motocicleta pana cauti in topcase, ca sa nu mai zic ca daca ai si alte chestii imprastiate prin topcase. In plus dupa ce il culegi de pe jos, noroit, ud, parca nu vrei sa il pui inapoi in topcase.

Am avut aceeasi problema. Drumul din fata garajului e cu pietris sau noroi, depinde de vreme si tot timpul intra piciorul in pamant. E mult mai convenabila o talpa mai lata. Eu am ales varianta aliexpress(45RON) si sunt ft multumit. image.thumb.png.b5a515e6492a9e20edbd77c7bd6a4c74.png

Editat de zo10000
completare info
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tălpici la cricul central, cea mai lipsită de sens idee...

Ăla-l folosești în cazuri excepționale. Eu la ultimile mobre n-am mai avut deloc și nu-i duc foarte tare lipsa. Și chiar am coclau grupa mare la activ, chiar și cu mobre mari. Cric central cu tălpici îmi lipseau :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cricul central se folosește pe suport solid (asfalt, ciment, pavele, lemn), deci nu trebuie tălpici. Cricul lateral e sfânt, distribuie greutatea altfel. La nevoie merge un OSB, dacă nu există extensie de talpă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

25 minutes ago, Lucian_M said:

Cricul central se folosește pe suport solid (asfalt, ciment, pavele, lemn), deci nu trebuie tălpici. Cricul lateral e sfânt, distribuie greutatea altfel. La nevoie merge un OSB, dacă nu există extensie de talpă.

Da, cu condiția să nu se găsească un copil curios care să incerce să se cațere pe ”mobră” exact când tu nu ești pe lângă ea (să explici că nu e copac) și nici ”mobra” nu e pusă stabil pe cricul ei central :P

 

Dacă și ție ți-au plăcut, când erai mic, ”mobrele” ... :D

... sper că înțelegi ”fenomenul” posibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, patrick1 a spus:

Da, cu condiția să nu se găsească un copil curios care să incerce să se cațere pe ”mobră” exact când tu nu ești pe lângă ea (să explici că nu e copac) și nici ”mobra” nu e pusă stabil pe cricul ei central :P

 

Dacă și ție ți-au plăcut, când erai mic, ”mobrele” ... :D

... sper că înțelegi ”fenomenul” posibil.

Spre deosebire de alții, eu nu mă ating de ce nu-i al meu, cer permisiunea omului înainte să mă sui pe mobra lui.

Și la transport se folosește cricul lateral, nu central.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Mno ... de ieri seară până azi dimineață (noaptea e răcoare, liniște, dar și cu oarece țânțari - noroc în Autan spray) m-am apucat să demontez pentru revizie și ”releul regulator” de tensiune și curent, care totuși mai făcea ”fițe” de tensiune din când în când, fapt observabil noaptea la intensitatea luminii becului de far halogen (când albă, când mai gălbuie, când cam prea albă brusc - asta la turație relativ constantă).

Inițial am bănuit comutatorul de lumini lungă /scurtă cu contact imperfect.

Nu era el.

După ore și ore de măsurători pe un simulator (sursă de tensiune variabilă și bec de control pe ieșirea DF - direct field) și cu ”ciocănituri” pe placa de cablaj imprimat de la ”releul regulator” (care nu mai e electromecanic ci electronic și ”fabricat” prin 2001 - am marcat asta atunci pe un condensator) am descoperit după ore în șir ”buba”: o lipitură ”rece” între terminalul unei diode, serie cu ”zenner-ul” de referință.

Se întrerupea uneori și creștea brusc tensiunea.

Se pare că bateria a ”înghițit” surplusul de curent /tensiune din ”spike”-uri pentru că altfel s-ar fi ars becul de far sau celelalte, bobina de inducție, generatorul, brr!

Mno ... lipitura asta a rezistat ”eroic” aprope 20 de ani în condiții de vibrații, șocuri și variații de temperatură în ”cutia electrică” originală (bachelită). Pe dinafară lipitura arăta bine însă voltmetrul arăta variații de tensiune în sus la celălalt capăt al diodei, ceea ce a ”trădat-o”.

Cu ocazia asta am refăcut și capetele de cabluri din clemele cu șurub (prin scurtare, deblancare, răzuire, decapare și cositorire).

Unele fire din cupru erau negre și oxidate, parțial, chiar și sub izolație.

Acum e ok, în sfârșit.

 

Și când mă gândesc că alții au doar ”papuci” sertizați pe cabluri la motoarele lor, supuse la aceleași intemperii ...

 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Am verificat dispozitivul DTC (drive chain tensioner - ”automatic”) după cam 2.000 de km rulați. Totul o.k. :)

20220909_214133.thumb.jpg.c64221968dd65f088312a2fd96365163.jpg

(poză de sub basculă)

 

În stânga lui se vede și ”chain slider”-ul (din curea de distribuție auto, armată cu fibră de kevlar - nu din simplu plastic cum era originala, devenit casant). E o.k.

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Palnie pentru ulei facuta la imprimanta 3D, este pentru Suzuki Bandit 600 si se insurubeaza in locul busonului de ulei. Fratele meu si-a luat o imprimanta 3D si a gasit proiectul asta gratuit pe un site, a printat-o si am probat-o astazi:

 

20230131_193033.thumb.jpg.bf34b6e88b6168baa0fe53e05fd69159.jpg 20230131_193037.thumb.jpg.5b0f290a26afd7fb392450d5ecec9bc2.jpg 20230131_193041.thumb.jpg.25056d08bba34301c03e2b429d8dc70a.jpg 20230131_193422.thumb.jpg.cdacc3bbc2495c16ca47247e62b7778b.jpg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o idee dar deocamdata posibilitatile sunt limitate, trebuie un pic lucrat cu Autocad si inca nu a aprofundat acesta aspect. Asta a fost un proiect deja facut de altcineva si disponibil gratuit pe internet: https://www.yeggi.com/q/motorcycle+accessories+suzuki+bandit/2/ .      Vedem pe viitor daca se implica si pe partea de proiectare, nu e strain de programare dar timpul poate fi o problema. 

Editat de mobiletron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, mobiletron a spus:

Palnie pentru ulei facuta la imprimanta 3D, este pentru Suzuki Bandit 600 si se insurubeaza in locul busonului de ulei. Fratele meu si-a luat o imprimanta 3D si a gasit proiectul asta gratuit pe un site, a printat-o si am probat-o astazi:

 

20230131_193033.thumb.jpg.bf34b6e88b6168baa0fe53e05fd69159.jpg 20230131_193037.thumb.jpg.5b0f290a26afd7fb392450d5ecec9bc2.jpg 20230131_193041.thumb.jpg.25056d08bba34301c03e2b429d8dc70a.jpg 20230131_193422.thumb.jpg.cdacc3bbc2495c16ca47247e62b7778b.jpg

 

 

fix asta am primit-o cadou de la un baiat care are un SV si el are imprimanta 3D numai ca e galbena

 

Acum 14 ore, GoodKat a spus:


Ha! Super tare! Ar fi misto sa ii faci un capac care se insurubeaza si un capac care intra in partea 'stelata', astfel incat, la urmatorul schimb sa nu stai sa cureti palnia de praf, nisip, scame, etc.

sau o bagi intr-o punguta sau cutie de plastic cu capac :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Terminat cu revizia de primavara, se poate circula!:ok:

Am schimbat bateria, am verificat nivel ulei (o sa-l schimb in mai, inclusiv filtrul...ca nu are kilometri si timpul pentru schimb, inca), verificat mufe, incarcare, nivel lichide, presiune roti, strans ceva surubele slabite, inlocuit toba esapament (am pus originala, fiindca cea sport ma creiereste si ma indeamna mereu la prostii), am completat trusa de scule cu lipsurile avute la achizitie, spalat si verificat placute, discuri, senzori...acum astept vremea buna (sau macar acceptabila) ca sa ies la haiduceala!

Pana atunci, ma destrabalez pe camp cu CZ-ul Sport de 175.:bike-037:

IMG_3179.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut niste probleme cu bujiile la Bandit-ul meu pe care l-am cumparat in ianuarie dar nu am avut timp sa ma ocup de el, m-am trezit ca nu mai porneste si ca am scanteie slaba. Am schimbat bujiile cu unele folosite (doar de proba) si a pornit imediat, oricum voiam sa iau bujii noi dar inca nu era momentul avand in vedere ca inca era frig. Acum porneste si merge impecabil, urmeaza sa schimb bujiile, filtre si ulei. Pentru moment am apucat sa schimb oglinzile si maneta de ambreiaj care avea capatul spart.

 

   20230221_202357.thumb.jpg.3cb90ac9c16efa2a488e11f170e1d04c.jpg 20230221_202630.thumb.jpg.fc54364f945ae973d33ed76a181afe56.jpg 20230221_202309.thumb.jpg.2faff06c3ceb49b36001e378779de8f0.jpg  20230214_204903.thumb.jpg.820cffa941c7c4fa057562a6f1d0c0a6.jpg

 

O idee pentru un parbriz? As pune modelul acesta, l-am avut cu ani in urma si pe un VX800 si s-a comportat onorabil: https://www.romimoto-piese.ro/ro2/vehicle/suzuki-gsf-600:52713/category/10204000000/article/905002/ . Problema e ca la prima vedere parca nu e suficient de inalt pentru Bandit care imi lasa impresia ca are farul mai jos fata de VX800.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a mai zis cineva același lucru și inclin să cred că aveți amândoi dreptate. Ce sfeclă am avut în c#r când le-am desfăcut... 🤦

Pe astea noi le-am dat cu pastă de cupru și le-am strâns la 11 Nm (așa scrie la GSR600 2006). Pe principiul: dacă m-am fript cu ciorbă, suflu și în iaurt. Oricum, nasoală experiență (motor cald, wd40, cheie de bujii de calitate, nu panaramă din alimentară)- chiar îmi venea să le las in pace. Am avut mare bulan! 🤌

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
On 2/23/2023 at 10:44 PM, Lucian_M said:

Că tot ai zis de bujii, cam ce vârstă/km au bujiile astea? O oră m-am chinuit cu ele, m-am stresat maxim, abia s-au desfăcut, scârțâiau la deșurubare.

 

Cred ca au 70-80000km si 7-8 ani vechime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...