patrick1 Postat Mai 18, 2022 Share Postat Mai 18, 2022 (editat) 4 hours ago, Silver Arrow said: Ce model este Honda asta proiectata de Dorel San? Mno ... are radiator de ulei cu răcire și în cadru Editat Mai 18, 2022 de patrick1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Mai 18, 2022 Share Postat Mai 18, 2022 (editat) Ăsta e model de rezervor extins la 4 galoane, IMS (USA). Tot cu 2 jumătăți care nu comunică între ele sub anumit nivel https://www.ebay.com/itm/124373964952?_trkparms=amclksrc%3DITM%26aid%3D1110006%26algo%3DHOMESPLICE.SIM%26ao%3D1%26asc%3D20210609151224%26meid%3D00dd0a514cb4482392ff70355ef5355e%26pid%3D101112%26rk%3D3%26rkt%3D24%26sd%3D334420357662%26itm%3D124373964952%26pmt%3D1%26noa%3D0%26pg%3D2563228%26algv%3DSimplAMLv9PairwiseWebMskuAspectsV1%26brand%3DIMS&_trksid=p2563228.c101112.m1982&amdata=cksum%3A12437396495200dd0a514cb4482392ff70355ef5355e|enc%3AAQAHAAABEB1%2BEDlO8Ujs16zToAiXABkdavKwlm0OjPGKJ8%2F6xnWO%2F%2FVq6222jrfU%2BreD1WHxyMbwHBEZpE2nGsZSbwJrXP8tuLTsmPj5ZdSnNGpRF%2BumstXJblKC3Xm5wLXYW8rOS86%2B6eGxr1Cg8%2BZuDXQMu1CyKJ2ZfpAuHm4lVMdTQOp9bOi88chiZrToKBZJVdC6MaXxOJQJ3vXs7tYjUrJHQFXjlGGIkj%2BrYixGcv2Gc%2B3SH3fbcQ%2FbOMR1708rIyD9vQp1nHjDhilGDqZSS6lo6a7EtzFvGvuoA2X6PDyXTrd17kxKUcb2Th0NONDPAaqzXzh6u%2Fno%2BAWNlv3%2Bl1xD6oM8783aaE%2Bm6%2FjPtqT4Znzl|ampid%3APL_CLK|clp%3A2563228&epid=171207869 Editat Mai 18, 2022 de patrick1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Mai 18, 2022 Share Postat Mai 18, 2022 Nu-i de azi, e de luni, am frecat 3 ore la utilaj, că arăta indezirabil. Am făcut câteva poze și am împins pe Facebook pastila că e pregătită de vânzare, a pus lumea botul. N-o vând. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Mai 18, 2022 Share Postat Mai 18, 2022 Fraier! Dă-o cât ai pețitori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Mai 18, 2022 Share Postat Mai 18, 2022 Dpmdv, deocamdată nu are rost, încă se ține bine, face acuși 110.000. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Mai 18, 2022 Share Postat Mai 18, 2022 Din experiența proprie sunt ocazii cu care nu te mai întâlnești. Găsești repede altă pe care ți-o pui la punct. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Mai 18, 2022 Share Postat Mai 18, 2022 N-am nici timp, nici dispoziție, nici răbdare, nici chef să o iau de la capăt. Oricum are multi km și lumea strâmbă din nas. Dacă o fi să crape ceva la ea, crapă motorul, ăla se ia cu cca 1000 euro. N-am chef să mai pun 3000 euro acum pentru altceva (tot 650 mi-aș lua, dar cu ABS). Repet, nu o dau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Mai 19, 2022 Share Postat Mai 19, 2022 Sunt cam in aceeasi situatie. Astea intretinute bine dar cu multi km se dau mai mult intre prieteni si cunoscuti. Pe OLX rad toti retarzii de tine, iti faci nervi de pomana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Krimh Postat Mai 19, 2022 Share Postat Mai 19, 2022 (editat) 14 minutes ago, TETEA. said: Sunt cam in aceeasi situatie Da' ce gand rau vă veni nene? Editat Mai 19, 2022 de Krimh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Mai 19, 2022 Share Postat Mai 19, 2022 De plictiseală, scenarii aiurea. Merge jucăria, asta contează cel mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Krimh Postat Mai 19, 2022 Share Postat Mai 19, 2022 4 minutes ago, Lucian_M said: Merge jucăria, asta contează Aia e! Gaz sa fie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Mai 19, 2022 Share Postat Mai 19, 2022 Acum 20 minute, Krimh a spus: Da' ce gand rau vă veni nene? Ai dreptate, e o prostie. Ma batea gandul la una cu mai multe dezavantaje, mai mare, mai grea, mai de drum lung. Acum 9 minute, Lucian_M a spus: De plictiseală, scenarii aiurea. Corect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RSTGL Postat Iunie 9, 2022 Share Postat Iunie 9, 2022 Salutare, apelez si eu catre voi, comunitatea motociclistilor cu experienta. Ma numesc Dragos, si sunt in cautarea unui motor care sa ma ajute sa fac naveta la munca (80% din timpul petrecut pe el) si ma poate plimba pe mine cu prietena in excursii scurte la drum lung. Problema mea este ca sunt inalt, am 1m 90 si in jur de 90kg. De aceea, optiunile pe care le am intr-un buget de aprox 5000eur sunt foarte putine. Pentru inaltimea mea, toata lumea mi-a recomandat un Adventure bike, si in bugetul meu m-as putea uita la un Versys 650 din 2015. In schimb, am gasit alternativa unui motor (chiar si ingrijit) vechi de 7 ani cu +-50.000km la bord cu programul RABLA, si anume CFMOTO 700CL-X. Pot sa zic ca am ajuns in stadiul de disperare in care vreau sa gasesc o metoda prin care sa modific ceva la suspensie, pegs, orice, numai sa am motorul acesta. Mi se pare ca diferenta de inaltime a seii de aprox 4 cm dintre un ADV si modelul acesta poate fi cumva obtinuta si cu ajutorul unei solutii ingenioase. Las o poza aici in care se vede care e pozitia mea pe motorul stock. Pot face ceva care sa imi permita folosirea in conditii de siguranta a unui 700CL-x? Va rog, ajutati-ma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Iunie 10, 2022 Share Postat Iunie 10, 2022 Parerea me e ca... nu! E buna de naveta, dar cu pasager va chinuiti amandoi! Mai castigi 1-2 cm din retapitarea seii, altundeva nu vad unde mai poti umbla la un CF Moto. Nu cred sa existe kituri de inaltare din oasele suspensiei, daca ar exista ai mai castiga ceva. Dar pasagera tot nu va sta mai comod. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Iulie 4, 2022 Share Postat Iulie 4, 2022 Ieri și azi (seara, că ziua nu se poate de caniculă) m-am ”luptat” cu partea de reglaj de excitației dinamului - aveam tensiune fluctuantă (cu ”spike”-uri aleatorii) care mi-au ars și becul de frână iar lampa roșie de control se aprindea și stingea aiurea, de capul ei. Bobina de inducție și bateria (NI-Cd Saft) au ”supraviețuit” la șocuri. După n măsurători și scenarii (o fi electronica de comandă aleatorie, intră în oscilație parazită, s-a dezlipit ceva în cablajul imprimat, s-a uscat vreun condensator, o fi un scurt-circuit pe înfășurări, aletoriu, ce o fi ...?) am găsit un fir cu plastic rigidizat de căldură la micro-releul de pornire a excitatiei dinamului, conductor care era întrerupt de la vibrații în înterior, sub izolație, în plastic. Noroc că am tras ușor și de el și am sesizat mișcarea anormală. L-am înlocuit și EVRIKA totul funcționează din nou normal și stabil, însă am avut emoții că pot rămâne fără jucăria preferată (pentru care rar mai există piese de schimb). Sau nu sunt serioase (replika). P.S. Dinamul are un circut tranzistorizat de auto-excitație a statorului direct din rotor (nu din baterie) ca să poată fi pornit ușor la nevoie, chiar și împins (cu bateria descărcată). Self-made totul. Releul acela asigură contact direct (miliOhm) la pornire (amorsare) între peria + a rotorului și borna + a statorului (contact normal închis) și contactul se deschide după pornire pe la 4-5V lăsând electronica să facă restul reglajului excitației, în comutație, la 7,2V pe ieșire. În lipsa lui, electronica ar avea nevoie de 2-3V minimum de tensiune pentru a intra în conducție pe magnetizare remanentă cu amorsarea generatorului (dinam), adică cam 1500-2000 r/m la dinam, cam 20Km/h. E ... mai ”grele” cu mobila de epocă Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Iulie 5, 2022 Share Postat Iulie 5, 2022 (editat) P.S. Pentru cei interesați: Plus o dublă diodă MBR 2030CT (cu radiator) între D+ și B+ (baterie) cu rol /efect de ”releu conjunctor-disjunctor”, în auto-excitație (nu din baterie). Schema postată este pentru 14,4V. Pentru 7,2V, dioda D1 va fi ZPD 5,6 (sau echivalent) iar R1 = 1K. Cu dioda D2 (sau mai multe serie în loc de jumperul ”J”) se reglează în pași - treaptă tensiunea dorită, dacă pasul - treaptă de 0,6-0,65V /diodă cu siliciu este prea mare se poate intercala câte o diodă Schottky (pas 0,35-0,4V) sau cu germaniu (0,2V). Combinația șir diodă Zenner + diodă reglaj (1-2 buc) + joncțiunea be a tranzistorului T1 asigură și compensarea derivei termice (doar la versiunea de 7,2V) a tensiunii de ieșire (și cu tensiune ceva mai mare la iarna). Nu are (schema) protecție la supracurent însă se poate introduce un releu Reed sub câteva spire groase pentru curentul principal D+ cu Reed-ul conectat cu terminalele între baza și emiterul T2 pe care îl blochează la supracurent. Și microreleul de pornire amintit, cu contact normal închis D+ / DF și bobina conectată paralel la periile rotorului. Condensatorul C1 evită auto-oscilațiile triggerului T1, T2, T2 iar rezistorul R4 asigură histereza cu comutație fermă. Dioda D3 (antiparalel) protejează transzistorii prin suprimarea tensiunii autoinduse de inductanța statorului, la deconectare periodică a excitației. Se poate (recomandabil) introduce și un condensator electrolitic de 10 uF paralel pe această diodă (cu minusul la anodul ei) pentru a evita o comutație parazită pe frecvența schimbării ploturilor colectorului sub perii. Funcționează perfect. Editat Iulie 5, 2022 de patrick1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Iulie 5, 2022 Share Postat Iulie 5, 2022 ... T1, T2, T3 ... (nu ... T1, T2, T2 ... scuze, tasta alăturată) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iulie 5, 2022 Share Postat Iulie 5, 2022 Majesty 400, schimbat lichidul de frana si antigelul. ca orice operatiune la un scuter, nu poti sa schimbi antigelul fara desfaci niste carene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Iulie 5, 2022 Share Postat Iulie 5, 2022 49 minutes ago, Cavaleru said: Majesty 400, schimbat lichidul de frana si antigelul. ca orice operatiune la un scuter, nu poti sa schimbi antigelul fara desfaci niste carene Fericitule! Alții desfac carene, rezervoare, furtune, pompe, filtre de aer doar ca să schimbe o bujie. Și nici nu le mai pun corect la loc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Iulie 5, 2022 Share Postat Iulie 5, 2022 Acum 3 ore, patrick1 a spus: Funcționează perfect. E si testat pe o perioada de functionare mai mare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Iulie 5, 2022 Share Postat Iulie 5, 2022 Acum 1 oră, Cavaleru a spus: ca orice operatiune la un scuter, nu poti sa schimbi nimic fara desfaci toate carenele Fixed! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Iulie 5, 2022 Share Postat Iulie 5, 2022 (editat) 1 hour ago, Nguyen said: E si testat pe o perioada de functionare mai mare? Funcționează testat (și neatins) de vreo 30 de ani. Asta până alaltăieri când a apărut acea instabilitate de la firul întărit și rupt de vibrații la microreleul de amorsare. Pe una dintre motociclete este un tranzistor BD438 (pnp 4A) ca și comutator final, în loc de combinația 2n3055, repetor pe emitor, + BC557, pnp. Merge liniștit și cu ASZ18 (pnp Ge) însă sunt mai rare și trebuie redimesionați rezistorii din bază (au factor de amplificare mai mic) și este posibil să nu intre tranzistorul final în saturație cu 1k în bază, trebuie valori mai mici, respectiv curenți de bază mai mari pentru același curent de colector. Oricum, schema (soluția) este simplă și fiabilă și mai ales reglabilă (în trepte). Editat Iulie 5, 2022 de patrick1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Iulie 5, 2022 Share Postat Iulie 5, 2022 P.S. Nu conține nici condensatori electrolitici (care se pot usca) nici potențiometrii (care se pot deregla /oxida). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Farfuridi Postat Iulie 5, 2022 Share Postat Iulie 5, 2022 Parcă văzusem scuter naked fără carene, cu cadrul la vedere(yamaha din nou?). La ăla nu ai problema carenelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iulie 5, 2022 Share Postat Iulie 5, 2022 Acum 47 minute, Farfuridi a spus: Parcă văzusem scuter naked fără carene, cu cadrul la vedere(yamaha din nou?). La ăla nu ai problema carenelor. carenele au avantaje si dezavantaje. in cazul meu, sunt un cosmar ca imi face singur de lucru la el. dar pe de alta parte protectia la ploie, vant si spatiul de stocare sunt ceva de care nu m-as mai lipsi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.