Sari la conținut

Problema contact GSXR


dandf_18
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor.

 

In urma cu putin timp am reusit sa imi cumpar mult visatul motor. Un Suzuki GSXR k3 de 600. Ce-i drept destul de ieftin, dar mai e de lucru la el. Am inceput cu partea electrica. Cu partea mecanica sta bine. Cel putin din verificari preliminare.

Sa trecem la problema mea. Motorul a venit echipat cu o baterie cam veche, care nu mai tine curent. Am reusit sa o duc la un amic la curte, cu bateria asta. Dupa ce am parcat-o vreo 2 saptamani, am pornit-o doar sa o aud cum merge. Toate bune si frumoase, pornit bine cu cabluri auto de la masina. Acum apare problema. Dupa ce am decuplat cablurile auto de la masina, motorul moare. Am lasat-o sa se incalzeasca (am crezut ca poate fi din cauza asta), si am decuplat iar cablurile, iar a murit. Acum nu stiu daca e normal sa se opreasca cand nu mai are curent. Alternatorul masurat, merge bine. Regulatorul de tensiune verificat, merge bine.

Mai departe am verificat contactul. Are in interior 3 contacte: unul pentru un plus, unul pentru un minus. Merg perfect. Al treilea insa de la firul gri spre nu mai stiu ce fir e pe schema, care duce spre ECU, imi da pe multimetru o rezistenta de 99,8 ohmi. Pe celelate doua imi da 0,3-0,4 ohmi. Nu stiu acum daca e normal sa dea rezistenta asta, sau din cauza asta nu imi merge motorul fara curent destul in baterie. Bateria mai are vreo 10,8 V. Imi tine un bec auto de 55W (faza scurta) vreo 10 secunde, deci zic eu ca mai are ceva curent, destul cat sa imi tina motorul pornit macar cateva secunde. Si mai stiu ca, teoretic, un motor ar trebui sa mearga fara baterie, ea fiind necesara doar la pronire, apoi luandu-si curent din alternator prin regulator.

Prin urmare, rog pe cine are un GSXR K1-3 sa verifice continuitatea pe contactul moto intre firele gri si maro (parca) daca au o rezistenta mare

Multumesc frumos.

 

Asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schimba bateria si totul va merge ok.....sti tu ceva legat de motoare care daca le scoti bateria continua sa functioneze,doar cele cu carburator si fara pompa de benzina ori incorporata ori externa!!. motoreta ta este injectie si solicita pompa de benzina destul de mult curent de aceea nu iti merge motorul si moare atunci cand iei bornele de la masina la moto!! schimba bateria si o sa mearga fara probleme! stima!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mai stiu ca, teoretic, un motor ar trebui sa mearga fara baterie, ea fiind necesara doar la pronire, apoi luandu-si curent din alternator prin regulator.

 

Merge si practic, nu doar teoretic. Testat personal pe Mercedes "Cobra" din 1900 toamna, motor 2.4D, pornit la fata locului, scos bateria si pusa la loc pe masina cu care am venit, dupa care am plecat spre casa vreo 10 km fara baterie pe mertan.

Asa cum ti-a spus si colegul, treaba asta nu mai merge la un motor nou, unde ai zeci de sisteme care necesita curent pentru a functiona, calculatoare, relee, s.a.m.d.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare o prostie sa nu mearga fara baterie pentru ca "ai zeci de sisteme care necesita curent".

Daca mergi pe ideea asta nici cu baterie n-ar merge prea mult timp pentru ca sistemele alea mananca mai mult decat produce alternatorul. Alternator care nu ar mai avea curent sa incarce si bateria. Zic, nu dau cu paru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri legate de functionarea fara baterie.

Dar acum intervine problema numarul 2. De ce am rezistenta aia intre 2 fire din contact. Mi se pare cam mare. Aveam rugamintea daca are cineva un contact de gsxr, sau are acces la acele doua fire, sa verifice continuitatea intre firul negru cu alb, si un fir portocaliu sau ceva de genul? La contactul meu da o rezistenta de 99 ohmi pe multimetru. Pe celelalte doua contacte, respectiv pe celelalte 2 perechi imi da rezistenta de 0,4 ohmi.

Stima tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai de ce te-ar interesa rezistenta? Schema din carte iti arata cum arata contactele cand contactul e pe ON. tu trebuie sa stii daca ai curent prin firele care trebuie. Dar eu pe net vad ca gsxr-ul are mufa contactului cu cel putin 4 fire.

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti bati capul cu o rezisrenta pe nu stiu ce fir fara sa ai o defectiune acolo,cand problema ma este bateria.! Din cate vad se pare ca te chinui sa generezi alte probleme...

Mai bine citesti de ce nu merge motorul tau fara baterie si ce se intampla daca mai deconectezi bateria in timpul functionari.

In felul acesta o sa poti sa triezi raspunsurile bune de cele...".am avut o Cobra si mergea fara baterie"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca insisti sa mai pornesti motocicleta fara baterie montata (chiar si defecta) vei deschide un alt topic intreband unde gasesti un CDI.... :moron:

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deconectarea acumulatorului in timpul functionarii unui motor(motocicleta sau autovehicul) va produce defectiuni majore in echipamentele electrice...cateodata greu de suportat de catre proprietar ! Acumulatorul nu are numai rolul de a produce energie electrica prin reactii electrochimice, are si functia de a inchide curentul intr-un singur sens, discutam aici de circuite care functioneaza in curent continuu, deci sens unidirectional(inchiderea la masa a curentului). De asemenea, are un are rol de “tampon” pentru varfuri de tensiuni. Ce faci tu dandf_18 prin deconectarea acumulatorul, permiti acestor supratensiuni( tensiune debitata de alternator) si a unor curentii tranzitorii de a strabate circuitele semiconductoare, ECU, memorii de proces, etc. Fuctionarea pentru cateva secunde fara acumulator poate duce la distrugerea elementelor semiconductoare sau chiar a ECU...!! In orice manual moto la capitolul electric se fac precizari cu semnul exclamarii si litere majuscule pentru 3 greseli care pot fi fatale pentru ECU: A) nu se inverseaza conductoarele instalatiei la bornele acumulatorului B) nu se deconecteaza ECU in timpul functionarii motorului C) nu se deconecteaza acumulatorul din instalatia electrica cand motorul functioneaza....Valabil si la autovehicule !! Regula este valabila si pentru moto/auto cu carburatie, exista CDI si diode la alternator ! Ti-am postat avertizarea de la un gsx 600 din manual...de aceea cand se cumpara o motocicleta se descarca manualul si se aloca timp pentru studiu !

 

 

post-74268-0-43313100-1419317941_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suntem la final de an si toti suntem obositi....dar acum am vazut postarea baiatului si chiar am simtit ca trebuie sa aprofundez putin subiectul. Anul trecut un prieten a distrus un ECU de la un bmw facad un test de genul acesta..spunea ca asa a citit pe Internet ca poate verifica daca alternatorul incarca!! Cost total_ 900 euro varianta second..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unele contacte au montata o rezistenta de o anumita valoare pentru impiedicarea pornirii motocicletei prin taierea contactului si atingerea firelor. Cred ca rezistenta respectiva la tine este de 90 si ceva de ohmi.

Oricum, nu aia e probkema, dupa cum ai aflat deja...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unele contacte au montata o rezistenta de o anumita valoare pentru impiedicarea pornirii motocicletei prin taierea contactului si atingerea firelor. Cred ca rezistenta respectiva la tine este de 90 si ceva de ohmi.

Oricum, nu aia e probkema, dupa cum ai aflat deja...

 

Ai dreptate, este o protectie la furtul motocicletei pentru prima generatie de ECU sau/si varianta cu CDI. Motorul nu porneste printr-o simpla punte la contactul cu cheie, daca ECU/CDI nu vad rezistenta de 100 ohm nu aplica comanda pentru aprindere. Practic daca a masurat 90-100 ohm este corect...problema autorului acestui topic este ACUMULATORUL..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate, este o protectie la furtul motocicletei pentru prima generatie de ECU sau/si varianta cu CDI. Motorul nu porneste printr-o simpla punte la contactul cu cheie, daca ECU/CDI nu vad rezistenta de 100 ohm nu aplica comanda pentru aprindere. Practic daca a masurat 90-100 ohm este corect...problema autorului acestui topic este ACUMULATORUL..

Mai e si o dioda zenner care da un anumit voltaj care este aplicat unui pin al ECU.

» Post actualizat in 24 Dec 2014 07:58

Rezistenta si dioda nu apar in schema electrica. Stiu ca am cautat cu orele pe google pina i-am dat de cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In scheme electrice ale motocicletelor nu apare niciun rezistor( img 1 si 2) ...personal l-am vazut acum cativa ani la un kawasaki din 99 accidentat care avea si contactul distrus(img3).Atunci am vazut ca pe placa cu ploturi exista un rezistor, l-am masurat avea fix 100 ohm, dar cred ca poate avea valori diferite din functie de fabricant. Se pare ca are valori in intervalul 90-100 ohm. Zener nu am vazut pana in prezent in contact ...cred poate fi intodus in scopul de a se "culege" la iesire o tensiune stabilizata pentru un anume circuit..Tot ce se monteaza in contact este cu rol de protectie la furt. Tehnica a evoluat si s-au implementat sistemele HISS(Honda Ignition Security System), Immobilizer System , etc...chip/transponder introdus in cheie -antena-amplificator- semnal ECU-comanda pornire, si aici sunt variante in functie de producatori.

post-74268-0-73207800-1419427379_thumb.png

post-74268-0-59978900-1419427407_thumb.png

post-74268-0-61498800-1419427429_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite asa mai invata omul cate ceva despre electronica motocicletelor. Sper sa nu fii afectat ECU sau altceva. In fond nu am folosit-o fara acumulatorul vechi, dar idee este ca nu prea mai e ok. Are doar 10,8 V. Nu o mai pornesc pana la primavara pana nu ii iau acumulator. Nelamurirea mea era de ce nu mai merge cu acumulator asta. Cand am luat motocicleta, am mers cu ea cativa km si a mers ok. Doar ca nu puteam sa o pornesc. Dar acum, nici relantiul nu il mai tine cu bateria asta.

Cred ca pana la urma, TNG are dreptate. Imi generez singur probleme. Revin cu lamuriri la primavara. Multumesc tuturor pentru ideile, ajutorul si rabdarea acordata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca ECU si senzori lui sa functioneze corect are nevoie de o tensiune care nu trebuie sa scada sub 12v cu indulgenta.

Tu ai avut 10.8v fara nici un consumator.Daca ai fi masurat bateria cand ai pus contactul,sau ai actionat starterul,ai fi vazut ca nici acei 10.8v nu mai existau...

Asa cum ti-am spus..schimba bateria cu una noua/incarcata si bucura-te de moto tau.

Nu incerca sa'ti generezi singur probleme unde ele nu exista. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...