Sari la conținut
Legnakrad.

Anvelope

Postări Recomandate

As dori sa pornesc acest topic pentru cei mai putin experimentati cat si pt cei cu experienta.

Domeniul : importanta anvelopelor si folosirea lor, in special pe circuit si in conditii mai race.

 

Daca puteti sa impartasiti fiecare din experienta voastra ar fi super.

 

1. Anvelope slick - Din ce am auzit, nu e bine sa iti iei anvelope slick decat daca esti pregatit si cu incalzitoarele deoarece guma se distruge daca nu se incalzeste uniform corect ? Pe mine ma tentau niste Metzeler Racetek slick deoarece am auzit ca ar fi ieftine si bune insa nu am incalzitoare deci nu ar fi treaba.

 

2. Presiunea - Trebuie avut grija la presiune in momentul in care vrei sa intrii pe circuit. Eu inca nu mi-am gasit presiunea ideala, pe GP Racer foloseam 1.8 fata 1.65 - 1.7 spate la rece.

 

3. Dotul - Degeaba e guma buna daca dotul este vechi, nu se mai incalzeste guma bine si atunci cand se incalzeste tot nu are aderenta necesara si te poate surprinde.

 

4. Tura de incalzire - minim o tura, doua de incalzire mare grija, o anvelopa rece este foarte periculoasa.

 

5. Anvelope folosite :

 

Eu am folosit

- Dunlop Gp Racer Endurance spate, Medium Fata. Guma tine destul de mult, aderenta foarte buna, timp de incalzire f rapid. Foarte alunecos cand e rece, cand se incalzeste ai aderenta foarte buna. Pret destul de mare dar anvelopa de incredere

- Dunlop Sportsmart 1 - Guma tine destul de mult, aderenta buna daca nu te dai tare este arhisuficienta, timp de incalzire mediu. Cand e rece are aderenta destul de buna. Pretul ok insa am avut mai multe derapaje la iesirea din curba mai in forta insa foarte controlabil

- Pilot Power 2 - Se aseamana mult cu sportsmart1. Diferenta e ca aderenta e mai buna insa atunci cand pierde aderenta este foarte imprevizibila, te ia complet pe nepregatite, mi se par riscante pt circuit pt ca iti dau incredere dupa care cand fortezi fug de sub tine subit.

 

Spuneti-va parerile despre anvelope dar din incercat nu din auzite sau articole pe net . Personal m-ar interesa niste pareri despre Bridgestone bt003, Quaifier 2 (sunt ieftine), slickuri in general, Michelin Power one, Michelin Power Cup.

 

 

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Saluti.

Pentru GP Racer presiunea pe care trebuie s-o ai este undeva pe la 1.3, din cate mai tin minte.

Am avut D211, D212, SuperCorsa si BT003.

Toate, absolut toate au fost cauciucuri geniale. Cu toate m-am dat pe circuit, la modul meu de folosire nu as avea ceva nasol de zis despre ele.

Evident ca le-am folosit si in oras, iarasi, la stilul meu s-au comportat perfect. Din ce mi s-a parut, SuperCorsa s-a uzat cel mai repede, sunt si genul care face derapaje foarte des, dar SuperCorsa parca se manca "vizibil".

Prin 2009 am avut si Metzeler Racetek, m-am inteles foarte bine cu ele, pe alea am invatat sa merg tare.

Era sa uit, SuperCorsa pe ploaie sunt praf, dar mie mi-a placut :D, ziceai ca sunt pe gheata, mi-au pus foarte mult reflexele in aplicare.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

2.Presiunea in anvelopele de la punctul 2 este total gresita pentru circuit de aceea nu ai gasit compromisul perfect.

Am folosit 3/4 din sezonul trecut d211 gp racer medium /medium presiunea fata 2.1 spatele 1.3 la rece ,pe incalzitoarea 2.3 cu 1.5 ,nu am avut probleme

1/4 din sezon am folosit d212 hard fata cu soft spate , 2.1 fata cu 1.1,1.2 spatele la rece


» Post actualizat in 08 Jan 2015 14:17

ca sa-ti fie mult mai simplu poti sa investesti 650 ron intr-un set de incalzitoare si o sa crezi ca ai descoperit apa calda .

puncte forte : lipsa turelor de incalzire,prelungesti viata cauciucului,aderenta foarte buna din prima,efort mai putin,poti sa dai maxim din prima tura

nu cred ca poti aduce anvelopele in 80 grade intr-o tura de circuit pentru ca ele se racesc pe partea unde nu se ating cu asfaltul

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

O sa incerc sezonul viitor 2 fata 1.4 spate si plec de acolo :D Am incercat o data 1.7 fata cu 1.5 spate si a fost oribil probabil pt ca era fata prea moale, nu stiam ca trebuie sa fie diferenta asa mare intre presiuni. E sesizabila viata prelungita de incalzitor ? O sa iau in calcul pt la anul.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor, specificati ca aceste atmosfere de care vorbiti sunt folosite strict pe pista. Altfel unii de pe aici isi vor rupe clar gatul prin cine stie ce oras in urma folosirii unor astfel de cifre din anvelopele lui Marqez, catre paine sau pana la Cheia.

Editat de ZaiR

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Presiunea cum o faceti, v-ati luat ceva ? Eu de exemplu vin cu motorul si pe strada sa ai 1.4 e cam prea de tot, pe Adancata presupun ca au oamenii pe acolo ceva ? Pe amckart stiu ca asa cum vii asa te dai..

P.S. Am mai folosit Pirelli Angel GT pe Amckart, am zis ca mor cu ele acolo :)) nu faceti asa ceva decat daca mergeti la plimbare


» Post actualizat in 08 Jan 2015 15:01

Presiunile astea scazute se folosesc STRICT pe circuit, pe strada nu ar trebui sa coborati sub 1.8. Stradal folosesc 2.0 fata, 2.3 spate la rece

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor, specificati ca aceste atmosfere de care vorbiti sunt folosite strict pe pista. Altfel unii de pe aici isi vor rupe clar gatul prin cine stie ce oras in urma folosirii unor astfel de cifre din anvelopele lui Marqez, catre paine sau pana la Cheia.

Cine pune botul....ori e chior....ori e prost si si-o fura. In cel de-al 2-lea caz si-o merita...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

fiecare aduce de acasa ce are si incearca sa vina cat mai pregatit ,ne ajutam intre noi nu estre asta o problema atata timp cat lucrurile se aduc inapoi in starea in care au fost luate ,eu am manometru cu verificare si mi-am luat cu Saian un termometru digital pt verificarea temp gumelor,cu cat intram in pista cu cat iesim etc etc..

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

cred ca o sa iau ceva de genul - http://www.kronaumoto.ro/index.php/detalii/1042 , http://www.kronaumoto.ro/index.php/detalii/474 si am rezolvat o problema, dup-aia avem si de la ce sa aprindem o tigara.

 

Tot e vorba de gume, am patit o data, aveam 1.7 fata la rece, Dunlop GP Racer Medium, pt mersul meu fortam destul de tare in intrarea respectiva, erau 35 grade afara si cred ca mi-a fugit fata intr-o curba spre sfarsitul sesiunii, a fost f rapid si imprevizibil, acceleratia era constanta, in curba respectiva nu fortam mai tare decat de obicei . Se poate sa fie vorba de supraincalzire pt ca era guma fata prea desumflata ?

Editat de Legnakrad.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai simplu e sa cercetati cite 5 minute site-urile producatorulor de gume race. Ce spune acolo se aplica la circuit. Punct.

 

 

Legat de ce zice Zair: presiunile pt pista sint mai mici decit cele de pe strada. De ce? Simplu, ca sa se incalzeasca cauciucurile si sa aiba aderenta. Presiunile mici pot fi lasate si pe strada cu nenumarate avantaje, dar trebuie avuta grija cind ajungeti pe portiuni lungi unde ii dati de la +200/h si tineti vitezele alea pt mult timp. Asta duce la supraincalzirea cauciucului pe zona de mijloc si distrugerea rapida a lui. La mers domol in oras, presiunea mai mica e chiar indicata pt a se incalzi gumele . Poate inca unii de aici mai cred ca daca presiunea e ridicata se incalzeste guma mai tare, e total invers, presiune mica-incalzire mai mare (lucru mecanic prin deformare). La mai toti producatorii de gume race presiunea cauc fata e mai mare de 2bar, 12.1bar mai exact. Numai cauciucurile spate pot fi NTEC, mai dure la carcasa si la care este nevoie de presiunile acelea ridicol de mici, 1.1bar. Vara, pe canicula, se poate mari cu 0.1, 0.2 bar pt a nu sesupraincalzi.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

12.1bar mai exact

 

Eu de 12 bar in anvelopa moto nu am auzit pana acum... cred ca e o greseala. Poate ai vrut sa scrii 2.1.

S-o mai gasi vreunul sa o umfle pana acolo...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

scuze de greseala, 2.1 .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pt circuit, care e avantajul 190 / 50 fata de 180 / 55 ? E mai stabil motorul in curbele de viteza dar se apleaca mai greu ? Nu am avut niciodata si ma gandeam sa incerc

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pe circuit nu se folosesc 190/50. Sint de multi ani, istorie. Cele mai uzuale sint 190/55 si mai nou 180/60. La SBK se recomanda 200/55 sau 195/65 pt a avea pata de contact cit mai mare, adica suprafata de caucic mai mare in contact cu asfaltul ,o pata prea mica inseamna ca se va uza foarte repede si nu rezista.

 

Incearca si observa ce caucicucuri folosesc baietii de la track day, nu incerca sa reinventezi apa calda.

 

Cum spuneam mai sus, cititi recomandarile producatorilor, sint 100% reale.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ai grija/verifica inainte de a cumpara un cauciuc mai lat daca intra anvelopa si nu atinge de ceva ,nu uita ca anvelopa cand se incalzeste o sa-si mareasca volumul ,stiu multe cazuri de la targu secuiesc care atingeau ori in bascula ori in lant

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 

ai grija/verifica inainte de a cumpara un cauciuc mai lat daca intra anvelopa si nu atinge de ceva ,nu uita ca anvelopa cand se incalzeste o sa-si mareasca volumul ,stiu multe cazuri de la targu secuiesc care atingeau ori in bascula ori in lant

Din cate gume mai late am avut, decat ce dadea prodicatorul,nici macar o data nu am patit sa atinga.si in mod special nu in lateral!si am incaltat si guma touring de 190(in loc de 180) si gp racer/supercorsa/etc.eu nu prea inteleg cat de rau sa gresesti in alegerea gumei incat sa ai asemenea probleme.

Editat de george05

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor, specificati ca aceste atmosfere de care vorbiti sunt folosite strict pe pista. Altfel unii de pe aici isi vor rupe clar gatul prin cine stie ce oras in urma folosirii unor astfel de cifre din anvelopele lui Marqez, catre paine sau pana la Cheia.

Bro, e rubrica de Trackdays aici. Tot ce se vorbeste e strict legat de trackdays. :peace:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din cate gume mai late am avut, decat ce dadea prodicatorul,nici macar o data nu am patit sa atinga.si in mod special nu in lateral!si am incaltat si guma touring de 190(in loc de 180) si gp racer/supercorsa/etc.eu nu prea inteleg cat de rau sa gresesti in alegerea gumei incat sa ai asemenea probleme.

Ca e 190 sau 200 in loc de 180 nu e asa mare problema,problema e inaltimea gumei,daca e prea inalta o sa atinga bascula(pe centru).

Nu mai tin minte exact ce dimensiuni avea baiatul cu 929 de ii atingea pe secuiesc,dar parca 69/70. Cmd-ule poate mai ti tu minte exact

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

da Andrei ,era un michelin slick pe 20/69 -R17

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 

Din cate gume mai late am avut, decat ce dadea prodicatorul,nici macar o data nu am patit sa atinga.si in mod special nu in lateral!si am incaltat si guma touring de 190(in loc de 180) si gp racer/supercorsa/etc.eu nu prea inteleg cat de rau sa gresesti in alegerea gumei incat sa ai asemenea probleme.

Poti sa gresesti destul de grav daca in loc de 180 pui 200.

Dimensiunea imediat superioara fata de ce da producatorul, nu ar trebui sa puna probleme.

Editat de kyp-76

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

daca mai ai si kit de lant stoc + foaie modificata cu mai multi dinti + dimensiune mai mare a anvelopei ce crezi ca se intampla Georgica?

Editat de cmd

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

am mers eu pe un ij vechi facut din bucati care avea roata de dacia 1310 pe spate (nu glumesc) si cmd are dreptate..atingea roata :o Mergea foarte bine in linie dreapta motorul, foarte stabil :)) .

 

 

On topic:

 

Ce faci cand incepe sa alunece:

Spatele : De obicei e progresiv si previzibil. Cand incepe sa iti fuga spatele si esti in gaz, trebuie sa ai grija sa tii acceleratia constanta sau sa ii dai drumul un pic de tot chiar daca nu iti vine sa faci asta altfel risti sa prinda repede aderenta si sa zbori (highside). La fel daca intrii in curba si blochezi spatele din greseala cu frana spate, nu trebuie sa ii dai drumul brusc ca o sa ai acelasi rezultat.

Fata : Cand incepe sa iti fuga fata, te rogi sa fie bine :D. Am patit-o de doua ori din fericire fara urmari. Incerci sa stai relaxat si sa nu bruschezi motorul, poate incerci sa il indrepti sau sa il ridici cu genunchiul daca stai corect pe moto si esti aplecat tare. Cand esti aplecat de obicei este foarte rapid totul nu ai timp deloc sa gandesti doar sa reactionezi din instinct.

Daca esti drept tine motorul drept si nu ar trebui sa cada chiar daca fuge merge drept daca nu te sperii, dai drumul usor si progresiv. Nu da drumul brusc la frana ca o sa se dezechilibreze motorul (suspensiile le suprasoliciti) si nu o sa poti sa mai iei curba.

 

 

Am fost intrebat de mai multe ori cum iti dai seama ca esti la limita aderentei. Well trebuie sa o depasesti si sa inveti the hard way ca sa iti dai seama, prin experienta. Incepe motorul sa unduiasca, simti vibratie in scarita, sa trepideze usor. Insa cel mai bun indiciu e experienta, iti dai seama cand esti cam la limita pt ca ai mai facut asta si stii cam cat tine guma in functie de viteza si cat fortezi.

 

Anvelopele astea mai race am inteles ca au un anumit numar de incalziri la care rezista dupa care isi pierd din aderenta si nu mai tin calumea chiar daca anvelopa este in stare aparent buna. Is that true ?

Editat de Legnakrad.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

daca mai ai si kit de lant stoc + foaie modificata cu mai multi dinti + dimensiune mai mare a anvelopei ce crezi ca se intampla Georgica?

Kit lant stoc plus foaie +4 spate,guma de 190 in loc de 180(hornet 600).probat!nici o problema.so?

» Post actualizat in 11 Jan 2015 20:33

Poti sa gresesti destul de grav daca in loc de 180 pui 200.

Dimensiunea imediat superioara fata de ce da producatorul, nu ar trebui sa puna probleme.

Probabil asa,cu dimensiune "mult" mare decat a producatorului,sa creeze ceva probleme.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Anvelopele astea mai race am inteles ca au un anumit numar de incalziri la care rezista dupa care isi pierd din aderenta si nu mai tin calumea chiar daca anvelopa este in stare aparent buna. Is that true ?

 

Parerea mea e ca nu, daca nu a fost tinut in soare si nu e crapat, este ok. Scrie la vreun producator..."asta il incalzesti de x ori si dupa aia la gunoi"?

Un avantaj mare al incalzitoarelor este ca scazi din aceste "cicluri" la doar unul pe zi in loc de...unul la fiecare sesiune....

 

ce zice Dunlop :

 

How many Heat Cycles can I get out of a tire?

Heat Cycles is not an issue with Dunlop racing tires as it would be with other brands. The more important factor is how much tread is left on the tire. Stable fact: thicker rubber has more grip and develops more heat, thinner rubber has less grip and runs cooler. After each session you have less grip. As the tire wears out, you have less and less grip. It could be slight or it could be large.

Some riders call it heat cycling, but, in actuality, its the rubber getting thinner and thinner. It truly depends on how much the tire is worn out, and your specific demands for grip that determines when the tire is not usable for you.

 

 

 

Cauciucul poate fi si mai vechi pe la 2-3 ani, daca a fost tinut intr-un spatiu intunecos si cat de cat cu temperatura constanta, Ca idee dupa o pauza de nefolosinta pot fi mai alunecoase la prima utlilizare. De ex pauza de iarna si etc...cel putin eu asa am simtit.

Editat de crisU

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×