Sari la conținut
amoremotore

Vreau sa construiesc o motocicleta electrica

Postări Recomandate

De cateva zile am terminat conversia unei masini, Toyota Prius, am facut-o electrica si imediat mi-a zburat gandul la o motocicleta. Pentru ca a mea este inca destul de buna( nu are decat 1700 km ), nu ma indur sa o dezmembrez ca sa ii folosesc cadrul, asa ca adresez o rugaminte intregii comunitati moto: doreste cineva sa doneze o motocicleta fara motor pentru realizarea acestei conversii? poate sa aiba si motor defect, ma ocup eu sa il demontez. Ca sa ma revansez, voi asigura o plimbare pe cinste cu viitoarea motocicleta electrica.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

 

De cateva zile am terminat conversia unei masini, Toyota Prius, am facut-o electrica si imediat mi-a zburat gandul la o motocicleta. Pentru ca a mea este inca destul de buna( nu are decat 1700 km ), nu ma indur sa o dezmembrez ca sa ii folosesc cadrul, asa ca adresez o rugaminte intregii comunitati moto: doreste cineva sa doneze o motocicleta fara motor pentru realizarea acestei conversii? poate sa aiba si motor defect, ma ocup eu sa il demontez. Ca sa ma revansez, voi asigura o plimbare pe cinste cu viitoarea motocicleta electrica.

Pai prius nu e deja jumate electrica? De curiozitate nu ne prezintă ce ai făcut la ea? Bafta! Editat de yoyo_man

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@amoremotore --- Da-ne si noua mai multe detalii cu Priusul ala. Eu unul sunt foarte curios...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ok! Pentru ca v-am trezit interesul o sa va explic cate ceva despre Prius. Sa incep cu inceputul: prin 2008 dupa aproape 20 de ani de motociclism mi-am luat primul scuter electric, unul de 350 w cu care reuseam sa merg 40 km cu viteza de 35 km/h. Functioneaza la fel de bine si astazi pentru ca a apucat pe maini bune. Ulterior am mai achizitionat si altele, le-am modificat, le-am bricolat, alte jucarii de genul asta le-am construit de la zero insa aveam un mare OFF:nu puteam sa merg iarna. De aici mi-a venit ideea sa am o masina electrica si cum preturile masinilor electrice mi se pareau prohibitive m-am gandit sa construiesc una. Pentru mine cea mai buna varianta a fost sa folosesc un vehicul hybrid, pentru ca acesta are tractiunea electrica foarte bine pusa la punct. Ca sa n-o mai lungesc, in 2013 am plecat in Germania si am cumparat un Prius generatia II, fab. 2004, pe care l-am supus operatiei de conversie. Practic am inlocuit acumulatorul original NI-MH de 201,6 V/7,2 A cu unul Li-Ion provenit de la un Chevrolet Volt de la care am folosit 66 celule de 3,7 V/45 Ah, in total 244,2 V. Pana aici a fost usor, partea delicata a fost sa fac compatibilitatea intre BMS-ecu original de pe masina si noul acumulator care are alti parametrii. De partea asta s-a ocupat un prieten din Bucuresti ,,taticul Prius-urilor”, a montat o interfata astfel incat acumulatorul si BMS-ecu sa vorbeasca aceeasi limba. Ne-am gasit pe aceeasi lungime de unda si amandoi ne-am facut conversiile in acelasi timp. Acum am pe ecranul touch-screen al masinii o multime de grafice cu zeci de informatii cum ar fi: tensiune acumulator, curent de descarcare, temperatura acumulator, turatie MG1, Mg2, grad de incarcare a acumulatorului etc, Ecranul poate fi personalizat dupa dorinta, creeaza dependenta. Din cate stiu tipul asta de conversie nu prea a fost incercat de pasionati, majoritatea au preferat sa puna in paralel acumulatorul original cu unul care il incarca pe acesta, de aici alte probleme. Pentru ca inca nu am un incarcator la priza nu am reusit sa fac un test 100% edificator, insa am reusit sa merg 31 km cu 90km/h cu consum 0 l/100 km. Incarcarea doar partiala a acumulatorului se face cu ajutorul motorului termic cu functionare pe gpl, practic am mers 26 km folosind motorul termic cu un consum de 4,5/100 km, incarcand acumulatorul pana la 60% si apoi am mers 31km pana cand l-am descarcat la 40% din capacitatea maxima. Dupa calculele mele dupa ce voi avea incarcator autonomia in regim de oras va depasi 100 km. Ca sa nu va mai plictisesc cu detalii tehnice va ofer in premiera o poza cu consumul(99,9 l/100 km) asta pentru ca masina nu a fost programata sa afiseze consum zero si o poza cu acumulatorul. Sper sa nu se considere off-topic ca am vorbit de masina pe un topic dedicat motocicletelor electrice.

post-55164-0-53260400-1423158910_thumb.jpg

post-55164-0-17657900-1423158922_thumb.jpg

post-55164-0-63038800-1423158950_thumb.jpg

post-55164-0-35557400-1423158993_thumb.jpg

Editat de amoremotore

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu lucrez in domeniu, sunt inginer constructor-proiectant, insa sunt pasionat.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

bravos... si eu astept si visez la motoare electrice sau daca nu macar la propulsia pe hidrogen

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Deci tu la masina Prius i-ai cumparat alta baterie, iar altcineva a facut sa functioneze noua baterie. Ce conversia cucului ai facut tu? L-ai incurajat pe Toyoda: Fa ba masini mai bune!

Sau ai pus suflet si consum nervos?

Editat de Proxi

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ma intrebam cand o sa apara unul sa ma muste de poponeata. In primul rand nu esti ba cu mine, du-te prin alte parti, mie nu mi te adresezi asa. Nu ma astept sa intelegi ce am facut eu, cu siguranta tu nu vei fi in stare vreodata sa faci asa ceva. Ai dreaq struguri ce acrii sunt. Am deschis topicul asta pentru oameni open-mind, nu cred ca te incadrezi aici, asa ca lasa-ne!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am adus aminte de tipul asta, l-am gasit pe cand aveam si eu VF...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ha, ha, ce ţi-a tras-o, Proxi!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

de materiale de unde faci rost? sau cumperi un kit?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ma intrebam cand o sa apara unul sa ma muste de poponeata. In primul rand nu esti ba cu mine, du-te prin alte parti, mie nu mi te adresezi asa. Nu ma astept sa intelegi ce am facut eu, cu siguranta tu nu vei fi in stare vreodata sa faci asa ceva. Ai dreaq struguri ce acrii sunt. Am deschis topicul asta pentru oameni open-mind, nu cred ca te incadrezi aici, asa ca lasa-ne!

Nu-ti irosi neuronii cu asemenea specimene.Individul polueaza toate topicurile interesante.Te rog detaliaza problema charger-ului.Ce anume nu rezulta?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

E destul de greu cu procuratul componentelor, in general le procur de pe unde pot. De cateva zile am aflat de cei de la INDA, culmea ironiei erau destul de aproape, am aflat intamplator de la alti pasionati care au construit un Logan electric. Site-ul lor este www.inda.ro, i-am contactat pentru incarcatorul acumulatorului, ceva de genul 1500 w, 264 V cc/5,68 A. Bineinteles ca s-ar putea folosi si un incarcator mai puternic dar si mult mai scump, ideea este ca vreau sa folosesc ca sursa de curent o sursa solara formata din cateva panouri fotovoltaice pe care le am deja. Un prim test cu panourile l-am facut aici

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Deci masina ta electrica are de fapt un generator cu gpl la bord . Adica e hibrida in linie.

Mult succes cu motoreta electrica.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu este hibrida in linie, este hibrida in paralel si voi explica de ce: în cazul sistemului hibrid termoelectric serie(linie), motorul cu ardere internă(poate functiona cu motorina, benzina, gpl) acţionează un generator electric care, la rândul său, acţionează un motor electric, iar în cazul sistemului hibrid termo-electric paralel, cele două motoare pot funcţiona separat sau în acelaşi timp pentru a propulsa autovehiculul.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Corect, deci nu ai transformat nimic i-ai marit doar autonomia in mod electric sau ai facut rabla plug in hybrid (daca iti iei acumulatori).

http://www.metricmind.com/ daca vrei idei de piese, nu stiu daca au ceva suficient de mic pt o mobra.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Interesanta ideea Prius-ului.

Prius-ul in sine mi se pare o masina efectiv degeaba.Dar este primul pas al unui constructor major de masini in lumea electrica ca sa spun asa si e normal sa fie slab.Speram sa se imbunatateasca si Prius-ul.

Eu am mers cu Prius 1 si imi scotea un consum de 7% in oras ceea ce nu mi se pare ok,avand in vedere ca un Golf 4 tdi scote linistit sub 7 in oras.

 

Dar modele mai avansate si full electric gen Tesla S m-au dat pe spate.Uimitor,efectiv te lasa cu gura cascata.Si cand am vazut ca acumulatorii de Tesla S sunt de fapt compusi din banale baterii reincarcabile "de lanterna" li-ion iar motorul e "cat un pepene" dupa cum s-a exprimat ing sef si are peste 400 de cai si 600Nm...si autonomie data 500km...

Si chiar nu mi se pare scumpa o masina de genul ala la 50.000$ cat o scot ei in State.Numa aici vine cu dublu.Oricum laudabila ideea sper sa prinda.

Ca si motorete electrice,e cea care le-a dat clasa celor "clasice" la Pike's Peak.Deci iata ca se poate si la motorete.

Referitor la ideea ta,ce acumulator si ce motor intentionezi sa-i montezi?

Editat de Method

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Foarte bine ca iti pui ideile in practica, felicitari. Referitor la motocicleta, sfatul meu este sa-ti realizezi tu un cadru din materiale usoare, Al sau materiale compozite, vei castiga foarte mult, plus ca poti aborda un design aparte. Trebuie sa pornesti de la ideea ca raportul putere/ greutate trebuie sa fie cat mai bun, vei avea un motor electric de c.c care are din principiul constructiv si caracteristica de functionare un cuplu/moment bun, problema va fi cu asigurarea sursei de energie, stocarea pe o perioada cat mai mare de timp, o incarcare eficienta si de cele mai multe ori rapida. Comanda electronica, la fel trebuie proiectata..sau iti procuri un sistem integrat adaptabil pe puterea motorului si curentii de transfer. Franarea recuperativa va fi favorabila pentru acumulatori, de altfel si comutatia electronica...ai putea ca orice parte epusa la soare a motocicletei sa plachezi cu celule fotovoltaice, mai castigi ceva si de acolo, si cel mai important acumulatorii o investitie putin piperata dar eficienta daca sunt alesi bine/ . Chiar exista geci placate cu celule fotovoltaice conectate la acumulatori de buzunar, tot esti pe motor, in soare...ajuti acumulatorii motocicletei, in plus vei fi original :peace: . In 2008 am participat in Finlanda la o sesiune de comunicari pe tema energiei fotovoltaice, lucrurile in tarile nordice erau multa avansate la vremea respectiva, iti mai pot da referinte daca esti interesat de partea fotovoltaica sa o implementezi in proiectul tau.

Succes si sa auzim de bine :hug:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da faina initiativa, eu ti-as mai sugera sa-ti dotezi mobra si cu niste vele, ca atunci cand participam la un sprit, am vazut la tv niste dracii de prindeau viteza luminii pe gheata, mai ia in considerare si energia radianta a soarelui, care vara desi astrul e mai departe de noi, datorita unghiului de incidenta are valoarea maxima, deci n-ar fi rau sa-ti faci rost si de un panou solar(pe asta il pui pe cap ca ai vesta aia cu celule pe tine) si o turbina pe abur. Nu uita sa te dotezi in caz de necesitate si cu niste magneti neodymium ca sa iei urma diferitelor conserve (vezi sa nu fie Trabant), asta sincer nu mi-a venit mie (nici prin gand nu-mi trece sa fiu acuzat de plagiat)am vazut-o intr-un film cu Chaplin.

Acum ca ai primit solutii garla sper ca nu ai pretentia sa ai drepturi de autor.

La treaba!

Spor.


» Post actualizat in 14 Feb 2015 19:51

Ps cred ca era Chaplin uite ca nu sunt sigur, oricum nu-i ideea mea.

Editat de vlad58

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Problema este sa perseverezi in actiunea TA si sigur o sa reusesti :peace: La final o sa postezi un film cu realizarea ta si o primesti multe laude si aprecieri..acum este perioada "misto-urilor" asa este prin tarisoara romaneasca...oricum cred ca te-ai obisnuit "no comment".

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc! De idei nu duc lipsa, cu timpul ma descurc mai greu.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×