Jump to content

Comportamentul echipamentului in accidente


DStar
 Share

Recommended Posts

Ma gandesc ca ar putea fi utila si interesanta o discutie despre comportamentul echipamentului moto in cazul unui accident.

 

Experienta mea in materie de accidente este zero si la fel mi-as dori sa si ramana. Deci nu pot sa incep cu un exemplu personal.

Dar as fi curios sa aflu de la cei care au trecut printr-o astfel de experienta urmatoarele:

 

- Au avut echipament de protectie sau nu?

 

- Ce model de casca ati avut? Cum s-a comportat ? S-a spart, s-a crapat, a ramas pe cap / a sarit etc. Simtiti ca si-a facut datoria sau nu? Ati recomanda acest model sau nu?

 

La fel si pentru restul echipamentullui

Ati avut geaca / pantaloni / combinezon manusi / ghete speciale pentru moto pe voi sau nu? Au ramas intregi sau s-au rupt? V-au protejat cum trebuie sau nu (fracturi julituri)? Ce fabricant le-au produs / ce model erau? Ati recomanda acest model sau nu?

 

Per total, merita sa purtam echipament de protectie tot timpul sau sa renuntam la el in favoarea confortului (mai ales vara e foarte incomod sa mergi cu tot echipamentul pe tine)

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pai, la ce trante am luat, pot zice asa: casca, indiferent de care, (de regula AGV) nu am avut probleme niciodata, nu a sarit din cap, efectiv nu am simtit nimic la impact in zona capului.

Odata mi s a ridicat geaca si mi s a polizat pielea de pe burta.

Cazaturile fara protectii la picioare sunt foarte nasoale, genunchii se cam belesc.

Manusile si au facut intotdeauna treaba, mai doare un deget dupa, dar nimic grav.

Cizme nu port.

Si da, ultima varianta am ales o mai nou, confortul dat de o tinuta lejera si mers preventivo/paranoic (evenimentele au avut loc pe fond de tulburari teribiliste si lipsa de experienta)

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

 

Daca se poate, dati si voi raspunsuri mai detaliate.

 

Scopul nu e sa nastem o polemica pe tema a purta echipament a nu purta ci a analiza cat de bune sunt echipamentele. Toti producatorii promit marea cu sarea si toti sustin ca ce fac ei este super. Deh, asta-i marketingul. Dar asa e si in realitate?

Link to comment
Share on other sites

ce mai urata cazatura a fost cu cross-ul cand mi s-a smuls furca, am avut casca manusi pantaloni si cizme m-am lovit destul de rau la piep am avut o dunga pe piept de la ghidon,daca aveam armura era ok invatatura de minte.restu minore, mici julituri cu poketul in probe, trantepe busteni.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

 

Daca se poate, dati si voi raspunsuri mai detaliate.

 

Scopul nu e sa nastem o polemica pe tema a purta echipament a nu purta ci a analiza cat de bune sunt echipamentele. Toti producatorii promit marea cu sarea si toti sustin ca ce fac ei este super. Deh, asta-i marketingul. Dar asa e si in realitate?

In urma unui accident manusile Icon s-au rupt si m-a si durut mana destul de tare, nu prea recomand cuiva sa cumpere echipament de la ei. Am cazut si cu niste Hein Gericke cu carbon si s-au tinut bine.

Geaca Vanucci a avut o julitura pe maneca, dar atat, nu am simtit absolut niciun fel de durere.

Pantaloni Alpinestars nici macar nu s-au julit, s-a vazut doar putin pe slider ca am atins asfaltul.

Cizme Alpinestars putin julite, insa nicio durere...Spre deosebire de pantofii din piele intoarsa de la prima duda :crack: (degetele cam negre)

Casca Scorpion s-a tinut bine, am dat de asfalt fix cu viziera si prinderea ei, totul a ramas acolo, doar niste zgarieturi.

Link to comment
Share on other sites

Pai, la ce trante am luat, pot zice asa: casca, indiferent de care, (de regula AGV) nu am avut probleme niciodata, nu a sarit din cap, efectiv nu am simtit nimic la impact in zona capului.

Odata mi s a ridicat geaca si mi s a polizat pielea de pe burta.

Cazaturile fara protectii la picioare sunt foarte nasoale, genunchii se cam belesc.

Manusile si au facut intotdeauna treaba, mai doare un deget dupa, dar nimic grav.

Cizme nu port.

Si da, ultima varianta am ales o mai nou, confortul dat de o tinuta lejera si mers preventivo/paranoic (evenimentele au avut loc pe fond de tulburari teribiliste si lipsa de experienta)

 

Am un costum moto din piele - geaca are un fermoar cu care se poate prinde de pantaloni. Pana acum mi-a fost lene sa trag si fermoarul ala sau nu mi s-a parut important. Dar uite ca e.

 

Cu protectiile la genunchi am un mare semn de intrebare. La pantalonii de piele protectiile stau destul de fix in zona genunchilor (pe partea din spate pantalonii au un elastic care le mentine asa). La blugi si la pantalonii din cordura parca nu stau la fel de fix protectiile. Ar putea fi o problema? Ca nah, daca tocmai atunci cand ai nevoie nu protejeaza tocmai genunghiul care e cel mai sensibil degeaba le mai pun.

» Post actualizat in 09 Feb 2015 19:11

In urma unui accident manusile Icon s-au rupt si m-a si durut mana destul de tare, nu prea recomand cuiva sa cumpere echipament de la ei. Am cazut si cu niste Hein Gericke cu carbon si s-au tinut bine.

Geaca Vanucci a avut o julitura pe maneca, dar atat, nu am simtit absolut niciun fel de durere.

Pantaloni Alpinestars nici macar nu s-au julit, s-a vazut doar putin pe slider ca am atins asfaltul.

Cizme Alpinestars putin julite, insa nicio durere...Spre deosebire de pantofii din piele intoarsa de la prima duda :crack: (degetele cam negre)

Casca Scorpion s-a tinut bine, am dat de asfalt fix cu viziera si prinderea ei, totul a ramas acolo, doar niste zgarieturi.

 

Multumesc pentru detalii. Ceva de genul asta imi doream sa aflu. Cred ca asa va fi util pentru cei care vor citi ulterior.

Link to comment
Share on other sites

Accident pe un DN, unul a derapat intr-o curba si m-a lovit. Viteza mica, aproximativ 50-60km/h.

 

Casca Arai Tour X3 lovita destul de puternic, tinand cont ca am atins cu capul prima data la aterizare. Totul ok, doar o zgarietura pe vopsea. Super solida casca.

Geaca textila Held cu protectii level 1 (cred), fu ok, n-am avut nimic atins, nici macar o vanataie.

Pantaloni textili cu protectii la sold care si-au facut treaba. Pe loc nu am simtit mai nimic, dar am simtit a doua zi din plin o vanataie destul de mare. Probabil daca as fi cazut pe sold fara protectie ar fi fost mult mai grav.

Manusi Dainese four stroke - si-au facut treaba, doar o mica zgarietura in palma dreapta pe protectia din plastic, in rest ok.

Ghete Probiker, n-au fost atinse mai deloc, doar niste zgarieturi mici.

 

Tinand cont ca n-am avut cine stie ce viteza, iar impactul cu mine direct a fost doar cu planeta si nu si cu boul care m-a lovit, tot echipamentul s-a comportat OK, sunt foarte multumit.

 

:ok:

 

Nu prea are legatura, nefiind "echipament", mai mult farkle, dar vreau sa zic ca daca nu aveam crash bar, e foarte probabil ca acum sa fi mers in carje (masina mi-ar fi ras genunchiul stang). Crash bar-ul a preluat foarte multa din forta impactului si a salvat si vacuta de la o reparatie mult mai serioasa.

post-76698-0-37779400-1423510721_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salut. Accident de incepator, in prima luna de iesit cu moto: m-a speriat o masina care s-a bagat putin pe sensul meu de pe un drum secundar, am franat brusc (doar roata fata pe care am si blocat-o) pe la 40 km/h. In urma franarii "meseriase" am cazut instant si am ras asfaltul pe latral, si eu si motorul, cativa metri buni. Urmari:

- motorul are crash-bar (foarte necesar pentru un incepator cred eu) asa ca a scapat doar cu semnalizarea fata sparta

- casca (AGV) julita putin pe lateral - m-a salvat mai ales la impactul initial cu asfaltul ca am avut putin avant :)

- geaca touring (nu mai stiu marca) cu protectii hard la coate si umeri putin julita pe umar

- manusi simple (nu moto) de piele julite putin in podul palmei

- pantaloni textili cu protectii la genunchi juliti pana la protectie - mi-au salvat genunchiul de la pagube mai mari

- cizme moto IXS julite in dreptul gleznei

In urma intamplarii m-am ales cu ceva dureri de coaste si glezna, si orgoliul ranit (ca ma stia toata lumea din oras :))))))

Conluzia: fiecare element de echipament mi-a salvat cate ceva, daca nu le aveam sigur eram tot julit si nu aveam ranit numai orgoliul.

 

P.S. - si daca tot v-am spus despre asta, as vrea sa-i multumesc lui Achimmoto pentru ca de la el mi-am luat pantalonii sh chiar cu o zi inainte de a-i "testa". Cine stie ce se intampla daca nu aveam pantaloni cu protectii. Mersi mult...

Link to comment
Share on other sites

Impact cu solul...viteză mare...cască Lazer care și-a făcut treaba în repetate rânduri...geacă costum ROBY ONE...ceva italienesc...și ea și-a îndeplinit cu succes rolul...dacă nu aveam geaca la ultima ispravă...aș fi ieșit paralizat și cu o mână ruptă din cot...geaca are cocoașă :)...nu contează firma...contează să fie!

Link to comment
Share on other sites

Cazatura la 30 km/h, efectiv a zburat mobra de sub mine pe o dara de ulei... echipament aproape de 0: casca castron si manusi moto, in rest blugi si tricou. Rezultate: capul l-am ferit, antebratul stang raschetat bine, soldul raschetat, genunchiul lovit. A, si aveam o pereche de adidasi inalti, bascheti, care mi-au tinut/salvat glezna. De atunci prefer sa ma coc cu geaca pe mine si cu genunchierele (plus manusi).

Manusile sunt Vanucci nu au avut mari urme, cateva mici zgarieturi in palma, pe protectie.

p.s: nu vreau sa stiu cum era la viteza mai mare.

Edited by Geo_ZGA
Link to comment
Share on other sites

La 30-40-50 km/h (nu mai tin minte exact) m-am dus taras pe asfalt.

Casca Nolan N84 a avut niste zgarieturi minore in zona barbiei, a stat bine pe cap, o recomand.

Geaca no-name (protectie hard la spate), manusi no-name, boots no-name (dar toate de moto) si-au facut datoria.M-am rostogolit pe sosea si au avut doar cateva julituri

 

Si singura zona unde m-am pizdit a fost la genunchi , aveam doar blugi pe mine, si genunchierele acasa. Invatare de minte.

Pasagera doar cu casca si manusi, dar imbracata bine/gros, nu a avut decat o vanataie.

De atunci m-am invatat minte, echipament full, si fara pasagera (pe cat posibil) :)

 

Per total, merita sa purtam echipament de protectie tot timpul sau sa renuntam la el in favoarea confortului (mai ales vara e foarte incomod sa mergi cu tot echipamentul pe tine)

Da , 100% da. Daca iti e cald, si mergi predominant in oras , iti recomand echipament de cross/enduro, e foarte bine aerisit. (casca de enduro, armura tip plasa, manusi bine aerisite,etc). Si neaparat protectii la picioare!

Doar tu stii cat de mult tii la pielea ta, in orice caz, echipamentul e mai ieftin decat o internare in spital :)

Link to comment
Share on other sites

Sa o luam pe rand :)

1) geaca Rev'It de textil, manusi piele Nitro, casca Airoh Leox Sun - motocicleta doar cu furca sifonata si ceva plastice pleznite, eu am zburat peste masina. Echipamentul nu a avut nimic, eu doar ceva vanatai superficiale.

2) geaca Rev'It de textil, manusi piele Nitro, casca Shoei XR1000 - motocicleta praf, fractura de metatarsiene (eram in bocanci de strada), genuchii zdreliti bine, lovitura serioasa la noada cu.rului, manusile usor julite, geaca efectiv topita pe burta, umeri si coate, casca doar cu viziera julita si si usor zgariata la aerisirea din fata

3) geaca de piele Clover, manusi de vara Sidi, casca Shoei XR1000, cizme Sidi Vortice - alunecat la viteza mica la intrarea in benzinarie, motorul ce julituri superficiale, oglinda si semnal rupte, manusile nimic, geaca usor zgariata, pantalonii rupti irecuperabil, manusile n-au avut nimic. Daca nu aveam cizmele, cred ca ma alegeam cu o fractura de glezna sau tibie - mi-am sucit cumva piciorul, l-am prins sub mine...

4) geaca de piele Clover, manusi de vara Sidi, casca AGV K3 - venit seara acasa, piscat frana pe o zona unde se lucrase, spart asfaltul, praf foarte mult => cazatura in linie dreapta ca prostul de pe la 60-70 km/h. Carena fata usor zgariata, geaca un pic zgariata si ea, casca zgariata un pic mai mult, manusile tocite bine. Damage fizic - nimic semnificativ, doar o durere de coaste vreo saptamana.

 

Cele mai ok au fost geaca de piele si cizmele. La trantele luate, aici s-a vazut cel mai bine purtarea ecipamentului si calitatea si-a spus cuvantul.

Link to comment
Share on other sites

80 km /h cazut intro curba , cineva varsase pacura si nu am observat, era noapte , m-am dus ca un jmirghel pana intrun santz de pe sensu opus motor dat peste cap in santz si sarit peste santz langa o cale ferata.

Rezulat: cot lovit bine , sold si umar la fel , genunchi si podu palmei , gatu ma durut urat ,am tras vreo luna sa ma refac cat de cat , echipamentu era normal dar imbracat bine (izmene , blugi , pulover , geaca piele )

motorul ........ indoit ghidon toba slefuita capac ambreaj slefuit , pedala frana , maneta frana rupta , semnal dreapta , telescop.

 

Invataminte : neaparat echipament cu protectii si cascat ochii la asfalt , pentru motor la fel ....crah bar si alte protectii ce se poate.

noroc: nu a venit masina din sens opus , nu au fost pietoni , si nu a circulat nici tren, si nu am avut nimic rupt , am scapat si de politie impingand motoru pana acasa pe un drum de tara .

 

p.s.legati casca cat se poate de strans

Edited by matrixx
Link to comment
Share on other sites

Daca poate cineva sa ne povesteasca din experienta personala cum e la o cazatura la viteza reala de 150km/h. Eu am avut 2 cazaturi la 150 si una la 120, toate 3 la Pannoniaring, 2009 si 2011. Am stricat un costum care nu s-a mai putut repara, altul a fost avariat dar ramas cit de cit functional. Casca XR1000 julita grav,ramasa pe cap, viziera sarita, imposibil de purtat. A doua casca avariata mai putin, tot XR1000. Cizmele fac toti banii, Alpinestars SMX R, Sidi Vortice, Dainese Protorque Out, ramase functionale. Manusi, aici e problema: Berik cangur- o porcarie, mi s-a rupt pielea manusii la degetul mic, dar nu cusatura, ci pielea manusii. Icon (nu mai stiu modelul) Race-si-au facut treaba, probleme la ele e ca nu simti cum trebuie comenzile. Alpinestars GP PRO-perfecte, doar s-au julit. Problema mare a fost echipamentul basic dat de Dumnezeu, rupt 2 miini la un singur accident (cazut direct pe ele), genunchi iesit din articulatie, rupt ligament -la alt accident, 1 deget mic de la min rupt la o cazatura de doar 70/h. Manusile cele mai safe sint cele care au degetul mic cusut de inelar, m-am prins destul de tirziu de smecherie asta, din pacate din experienta proprie.

 

Cazaturile cele mai dese pe strada sint la 30-60km/h (viteza in momentul caderii, nu cea la care pilotul incepe sa aibe problemele dinaintea caderii), nu fac mari daune. Citeva sute de euro sint mizilic in comparatie cu o operatie de reconstructie de ligamente, ani de recuperare, etc.Beleaua pe strada e ca si la 30km/h , daca te lovesti de stilp indicator rutier, rupi organe interne, nu prea mai are importanta modelul de echipament de protectie.

Edited by JAGI
Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Un topic fara sens, de iarna, dar fiind zapada este de inteles lipsa ideilor.

Fiecare accident are dinamica lui, organismul fiecarui individ are coeficienti si rezistenta diferita la stres si impact, unul cade in casa cand intinde perdelele si-si rupe o mana si clavicula, altul cade de la etajul 3 dar intalneste un pom sau o gramada de pamant si scapa doar cu cateva julituri! Pe firul logicii asteia putem spune ca intinsul rufelor este mai periculos decat mersul pe balustrada balconului..

Ce elemente luam in calcul si dupa ce reguli?

Dumnezeu are si el un rol in toate astea, presupun ca tinem cont si de el..

Cine ii cere parerea si cine intocmeste clasamentul?

Link to comment
Share on other sites

Pt initiator, poate vrei sa afli si ce metode de recuperare fizica se pot face pt a reveni pe moto in urma unei accidentari. Unele urmari pot fi si psihice, nu mai ai curaj sa te sui in shea.Alea-s adevaratele probleme, recuperarile. Niste julituri, sint apa de ploaie.


» Post actualizat in 09 Feb 2015 22:05

Bine punctat Luigi, problema e ca multi de aici sint incepatori si nu o sa intelleaga ce vrei sa spui decit peste citiva ani din proprie experienta sau cea a tovarasilor de drum.

Link to comment
Share on other sites

Un topic fara sens, de iarna, dar fiind zapada este de inteles lipsa ideilor.

Fiecare accident are dinamica lui, organismul fiecarui individ are coeficienti si rezistenta diferita la stres si impact, unul cade in casa cand intinde perdelele si-si rupe o mana si clavicula, altul cade de la etajul 3 dar intalneste un pom sau o gramada de pamant si scapa doar cu cateva julituri! Pe firul logicii asteia putem spune ca intinsul rufelor este mai periculos decat mersul pe balustrada balconului..

Ce elemente luam in calcul si dupa ce reguli?

Dumnezeu are si el un rol in toate astea, presupun ca tinem cont si de el..

Cine ii cere parerea si cine intocmeste clasamentul?

:10:

Link to comment
Share on other sites

In primul rand multumesc celor care au scris si au impartasit din experienta lor.

 

Da, ce sa spun, e topic de iarna. Ca sa zic asa e topic de sfarsit de iarna. In perioada asta incepe sa ma roada cel mai tare dorul de motocicleta. Dar e ocazia cea mai buna sa stam si sa discutam. La vara o sa avem mai putin timp.

 

Ma bucur ca cei care au scris au luat-o in serios. Cand am descoperit eu motociclism.ro (cam cu 8 ani in urma) am gasit aici multe informatii interesante si folositoare. Nu stiu, poate e doar o senzatie de a mea, dar in ultimii ani parca discutiile s-au mai diluat ca nivel de informatie si au fost inlocuite cu multe certuri si porcaieli. Poate multi dintre noi au avut o viata stresanta in perioada asta de criza, poate tot ce era important de spus s-a spus deja, oricum mie mi-era dor de o discutie din asta mai "old-fashion"

 

Cat de util sau inutil o sa fie topicul depinde de toti cei care vor contribui in continuare.

Pe mine m-au mai intrebat cativa ce echipamente sa-si ia si ce sa le recomand. Nah, vreau sa ii ajut, dar nu prea stiu ce sa le spun in afara de faptul ca ar fi bine sa isi ia macar un rand de echipament full si sa-l si poarte. Despre rezultate la teste de laborator si review-uri prin reviste am mai citit si eu, dar cred ca nimic nu se compara cu realitatea. De aia v-am rugat sa dati cat mai multe detalii posibile. Teoria e una si practica de multe ori e alta.

 

Bineinteles, fiecare accident are particularitatile lui. Bineinteles, toate accidentele au loc la viteze relativ mici (30-60km/h viteza de impact) ca la viteze mai mari de atat nu stiu daca s-a inventat vreun echipament suficient de bun cat sa ne salveze. Scopul nu e sa disecam fiecare accident si sa dam verdicte ci fiecare sa isi spuna propria parere, bazata pe experienta proprie. Cred ca fiecare poate sa judece daca echipamentul si-a facut treaba sau nu tinand cont de situatia particulara in care s-a aflat.

 

Ce a povestit Jagi e cu atat mai interesant pentru ca putini au avut parte de experiente pe circuit.


» Post actualizat in 10 Feb 2015 01:07

Pt initiator, poate vrei sa afli si ce metode de recuperare fizica se pot face pt a reveni pe moto in urma unei accidentari. Unele urmari pot fi si psihice, nu mai ai curaj sa te sui in shea.Alea-s adevaratele probleme, recuperarile. Niste julituri, sint apa de ploaie.

 

Asta e un alt subiect, poate chiar mai interesant si folositor. Factorul psihologic este foarte important.

Eu am patit ceva de genul, dar nu in legatura cu motocicleta. Oricum, cred ca inteleg exact la ce te referi.

Cred ca ar merita dezbatut pe larg, dar nu ar fi bine sa amestecam borcanele. Poate deschizi un topic separat si o sa povestesc si eu acolo ce am patit.

Link to comment
Share on other sites

Am e o relatare din care am iesit pe cat de ieftin se putea :)

 

Undeva in tara, "pe curbe" mergeam destul de sprinten, se aproprie o curba la dreapta (eram in urcare) calculez eu in cap cam cu cat o pot aborda, inainte de curba aveam 120, cand ajung la intrare in curba observ ca era cumva curba dubla si foarte stramta dupa ce intrai in prima jumatate a ei..

Mi-am dat seama ca nu am absolut de loc cum sa o iau deja la viteza aia si m-am bagat maxim in frane si am luat-o drpet spre iarba (din fericire) unde am intrat pe ea undeva la maxim 60. Am rusit sa stau drpet pe iarba pana la un moment dat cand m-am trezit pe stanga arand si mergand tot drept, intre drept si jos efectiv nu am constientizat cand s-a intamplat, tin minte doar ca zbura peste mine tank bagul..

Fara sa gandesc aram pamantul cu genunchiul si cotul stang si varful cizmei, cu capul sus pana s-a oprit si dupa distractie ca nu reuseam sa ies de sub motor.. :)... :(

Am iesit, am vazut ca sunt intreg si am zis ca pana la urma este o zi buna!

Costum piele Speed din doua bucati nu avea nici pe dracu, manusi Alpinestars SP-2 care nu aveau nimic, cizme Alpinestars SMX-5 la care le-a iesit sliderul de platic, X-Lite-ul nu a avut nici un cuvant in poveste.
Motoru.. i-a iesit din suruburi semnalu stanga fata si se tinea in cablu.. atat.

Daca eram in blugi si tenisi sau chestii de genu asta sigur nu plecam fluierand de acolo.

Asfalt uscat

Edited by hora09
Link to comment
Share on other sites

  • Admin

 

 

 

Esti unul dintre userii ale caror pareri le respect pentru ca denota maturitate, inteligenta si seriozitate. De aceea ma astept ca orice discutie generata sa fie una serioasa, mai ales una despre echipament, un lucru cu adevarat important, mai ales ca, asa cum spune si Jagi, topicul poate fi urmarit de catre incepatori. Dar eu am o teorie si nu pot fi de acord ca putem da niste verdicte despre calitatea unei piese de echipament sau alteia doar dupa niste accidente pe care le-am avut si am argumentat mai sus de ce.

Am avut mana stanga rupta intr-un accident in 2008 cand m-a lovit un taximetrist, aveam un costum Vanucci care costase cam 600 euro..ce recomandare sa fac acum unor incepatori care ma intreaba, le spun la toti ca Vanucci sunt proaste datorita accidentului meu, convins fiind ca daca aveam Dainese, sau Rukka sau Alpinestars nu pateam nimic? Am dat si cu teasta de pamant, aveam Schuberth, sa le spun la toti sa nu-si cumpere decat casti premium?

Ce vreau sa spun este ca pot face comparatii eventual niste piloti de incercare sau cei care se dau pe pista si au bani multi incat sa-si schimbe echipamentele dupa fiecare cazatura, dar noi suntem oameni obisnuiti care tragem de bani, ca sa fim luati in serios ce verdicte dam?

Link to comment
Share on other sites

In primul rand trebuie sa delimitam tipurile de accidente, cele cu impact sau lovit de ceva si cele in care doar s-a mers taras. Nu stiu nimic despre cele de impact, singurele experiente ale mele au fost greseli personale care s-au soldat cu cazatura si alunecare pe asfalt.

 

Blocat frana fata pe asfalt semi-ud, rostogolit si alunecat pe asfalt de cateva ori, viteza initiala probabil 40-50km/h. Casca HJC CS12 zgariata, geaca piele Axo zgariata, blugi fara protectii rupti in genunchi, manusi rupte. Damage aproape zero, am avut noroc cu genunchii.

 

Alunecat intr-o curba pe Amckart, viteza la fel de mica- 40-50km/h. Geaca piele Icon Motorhead a tinut f bine, casca HJC CL14 zgariata, pantaloni textili Cycle Spirit au tinut bine, s-au "ars" un pic, manusi scurte Icon s-au rupt si mi-am bulit ceasul fiindca a ajuns pe asfalt intre geaca si manusi.

 

Blocat fata pe Secuiesc, iar viteza mica, costum Alpinestars dar cam larg ca l-am luat cand eram mai mare, casca HJC (nu mai stiu ce model,tot din astea ieftine) zgariata, manusi RSV doar zgariate, cizme Axo ok, costum atins la genunchi,spate,umeri, dinamica cazaturii a facut ca sa traga de costum in zona gatului si umarul mi-a ajuns pe asfalt, am ramas cu pielea de alta culoare pe un umar.

 

Concluzia pana acum: daca sunt accidente doar cu alunecare cam orice casca omologata isi face treaba, echipamentul de piele este net superior la raschetarea pe asfalt.

 

Cel mai important echipament de protectie, un CREIER bine antrenat care sa se adapteze la fiecare situatie in parte.

In insule prin Grecia am mers fara echipament si fara casca, dar am adaptat totul la aceasta situatie.

 

Cum zicea si Kevin mai sus, eu nu am cazut decat in momentele in care am incercat cate ceva, momente in care m-a luat un pic flama, entuziasmul,etc.

Deci da, echipamentul isi face treaba, dar experienta si un creier antrenat sunt cele mai importante!

Link to comment
Share on other sites

Cel mai bun echipament este cel pe care-l ai pe tine in momentul in care faci cunostinta cu solul. Nu conteaza ca ai acasa un costum de 1000 de euro daca la plimbare te protejeaza doar tricoul si freza cu gel.

Aaa ... da ... si casca mereu legata! Rareori se rupe prinderea la impact dar, daca e pusa la misto sunt sanse ca la primul contact cu solul sa alunece din cap urmand ca apoi teasta sa cunoasca "intim" bordura.

 

In tranta pe care am luat-o eu mi-am accidentat singura parte a corpului care nu era protejata: genunchii (deh, blugii cedeaza aproape instantaneu la contactul cu solul). Cap (Nolan N90), umeri/coate (Suomy), maini (Held), picioare (bocanci seriosi ne-moto) au scapat fara nici o urma. Primul drum de acolo, cu pansamente serioase in ambii genunchi, a fost la magazin ca sa-mi iau genunchere. Daca le aveam in momentul impactului nu mai stateam o luna sa ma vindec :)

 

Si ca sa fiu si 100% on-topic, castii i-a sarit viziera pentru ca am lovit asfaltul fix cu prinderea, manusile au avut protectia de plastic raschetata iar geaca s-a julit la umar si cot. Toate astea la maxim 40-50 la ora. Daca eram in tricou lasam niste carne serioasa pe asflat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...