Sari la conținut

Chain-oil-er electronic


Postări Recomandate

E greu sa impaci toate aspectele problemei. De exemplu daca circuli cu viteza mica pe strada, ar trebui sa ai un debit mic de ulei, de acord; dar daca mergi pe un offroad? tot cu viteza mica o sa mergi, tot debit mic o sa ai dar ar trebui un debit mare pentru a-ti indeparta mizeria. Asta ar insemna ca ti-ar trebui un "selector de moduri" gen on orad / off orad / rain / etc. In realitate, cred ca poti sa ignori acest aspect, gandeste-te ca la un moment dat o sa iesi la asfalt si o sa mergi mai repede, tot o sa se curete.

 

In alta ordine de idei, singura solutie la variabilele temperatura / vascozitate o vad in folosinta unei pompe la care se poate doza debitul precis; mai exact, o pompa la care presiunea se creeaza prin intermediul unui surub cu filet cu pas mic ce impinge pistonul.

 

Sincer, nu vad de ce ai schimba kitul de lant la fiecare revizie, poate doar daca faci 35 mii km de la o revizie la alta :) E clar ca un oiler prelungeste viata lantului, deci discutia de aici nu e in van.

 

PS: Exemplu de mai sus a fost dat doar pentru banalitatea solutiei, dar e drept ca e exact opusul a ceea ce se vrea in topicul asta; deci a fost usor off topic dar macar a mai ridicat un pic thread-ul :) . Ca idee, porcarioara aia se vinde pe ebay cu 70 usd + shipping.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai banuiesc ca de la asta mi-a plecat pata.

dar in stilul propriu .. are si asta bubele lui, dupa mine.

in primul rand accelerometrul ala ... e discutabil ce si cum face .. adicatelea daca se unesc astrele si mergi constant .. sa inteleg ca nu mai scuipa?

ceasul .. e un plus, dar as prefera sa nu fie si sa fie mai ieftin

dupa care termometru .. de ce? nu e ca la auto, unde tu stai la caldurica si nu stii cat e afara .... plus ca nu imi da temperatura asfaltului ... e un plus, dar as prefera sa nu fie si sa fie mai ieftin

nivel de ulei .... eu am consumat 50 de grame intr-un an (mers mai putin ce ii drept) ... ma gandesc ca macar o data pe an poti verifica nivelul.... e un plus, dar as prefera sa nu fie si sa fie mai ieftin

 

sa dam cezarului ce e al Cezarului ... doar pompa electromecanica e intre 50-150 de Euro ... plus electronica, plus sticluta .. am ajuns sa le respect pretul ..dar tot cred ca se poate daca nu mai bine, mai ieftin ...

 

in primul rand mie nu-mi place ca e ff mare cutiuta de pe bord si ca e o singura unitate mare (sticluta+pompa) .. si am descoperit ca pe dakar eu nu as avea unde sa o pun ... bine, banuiesc ca ii gaseam un loc daca ma straduiam, dar traiasca motivul.

eu sper sa fac cutiuta de pe bord cel putin la jumatate, daca nu un sfert .. verificat, cam atata iese ...si vreau sa am rezervorul separat de pompa, ca sa le pot gasi pozitii mai bune pe motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna asta, nu ma gandisem, doar ca eu nu stiu turatia motorului, pot sti daca merg pe principiul cu senzor pe roata o viteza relativa, si nici nu vreau sa intru in electronica motocicletei, pt a fi mai universala.

E mai simplu sa conditionezi functionarea de stingerea becului de neutru. Ai nevoie de un simplu releu normal inchis. Ajustatea nivelului de ungere in functie de viteza este inutila. Cea mai mare parte a timpului vei circula intre 50 si 100kmh. Cu siguranta gasesti o setare care sa iti acopere intreaga plaja. Simplu, alegi cea mai "bogata" ungere la care nu ai scurgeri / janta stropita. Poate vei consuma 100 ml in loc de 50, dar asta inseamna cativa lei in plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabil ca da, dar e mai scump decat un senzor dedicat atata timp cat folosesc arduino.

banuiesc.

nu senzorul in sine e problema, ci programarea ... sau in cazul actual .. solutia optima .


» Post actualizat in 03 Mar 2015 20:06

prima faza:

 

pompita:

 

IMG_4127.jpg

IMG_4120.jpg

IMG_4121.jpg

IMG_4122.jpg


» Post actualizat in 03 Mar 2015 20:07

scuze de fata de masa =))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce zici daca ai porni pompa cu ajutorul unui switch actionat de un punct mai inalt ('damb') de pe lant sau de pe pinion? Daca ai viteza mai mare, o sa ai mai multe actionari ale intrerupatorului, scapi de magneti / cititori and stuff, esti aproape sigur ca atunci cand stai la stop nu merge pompa aiurea. Doar ca daca ai ghinionul sa nimeresti chiar pe punctul unde actioneaza switch-ul, o sa golesti rezervorul de ulei :)

 

PS: pompa ca pompa, dar fata de masa e deosebita :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e rea ideea, doar ca mi se pare mai greu sa fixez un "damb" pe pinion, conditii in care acolo e un mediu destul de "uleios" si viteze destul de mari.

ma tem ca implicit socurile produse de damb intrerupatorului nu sunt chiar ok, si se vor roade repede.

ideea nu e rea, e mai simpla ca idee, deci mai buna, dar nu vad cum poate fi pusa in practica.

studiem ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

pai la ce interes am vazut .. mi-a pierit si mie interesul de a dezvolta.

eu mi-am facut treaba intr-un final, nu complet dar .. =))

eu am sistemul electronic cu releu programabil de aproape 2 ani, si functioneaza foarte ok, cu pompa perilstatica.
ma gandeam la un moment dat sa produc cateva numai ca sa imi dovedesc ca am facut treaba buna, dar repet, nu am simtit ca s-ar bucura cineva, asa ca mi sa cam stins flacara.
la cel cu arduino .. l-am facut, dar doar ca proiect functional .. de atunci ma chinui sa gasesc pe cineva sa-mi lipeasca minunile alea pe o placa mai mica, acuma fiind pe o placa de test.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu acum parca m-am saturat sa curat lantul si sa-l ung. Si am doua motociclete... Plus ca spray-ul de uns lantul tare greu se curata de pe roata -mai greu ca uleiul. Acum am inceput sa caut si sa studiez problema sa chiar esti in asentimentul meu cu problemele. Ma intreb firmele astea producatoare chiar nu au inteles aspectele astea?

» Post actualizat in 30 Jun 2016 20:43

Daca mai faci unul care merge, let me know :-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca e sa fac, fac varianta electronica cu releu reglabil, ca la arduino nu am cu cine lucra, si sa ma apuc eu sa fac hardwear-ul .. nu ma vad in stare, ca si proiect si soft, e facut, dar nu il pot pune in practica.
deci daca te intereseaza varianta cu releu, sigur ca iti fac unul, da-mi un semn eventual.

asta e punctul in care m-am impotmolit, nu am skilul si nici cu cine sa transfer toate astea pe una sau mai multe placute.

11208924_923101807710062_1049651269_n.jp

 

11212345_920808907939352_1509621628_n.jp

Editat de andriu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo. Ai avut ambitie. Nu ma pricep la electronica, sa pot ajuta, dar daca iti iese e cel mai bine calculat. Daca gasesc un electronist interesat te anunt.

» Post actualizat in 01 Jul 2016 11:09

Ce ai tu acum cam cat ar costa? Este varianta cu pompa printata? Nu sunt sigur ca am inteles cum il folosesti...

» Post actualizat in 01 Jul 2016 11:10

Ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am eu acuma e cu pompita printata, si contine o cutiuta cu pompa si electronica, de marimea a doua pachete de tigari puse unul langa altul, si un rezervor.

Pretul de productie, la care intentionez sa dau cateva bucati pt review e de 200 ron.

Ea functioneaza pe principiu de temporizare picatura, poti regla marimea picaturii, si timpul dintre 2 picaturi cu ajutorul a 2 potentiometre.

Porneste si se opreste automat odata cu pornirea/ oprirea motorului

» Post actualizat in 01 Jul 2016 14:09

am sa fac unul saptamana viitoare si pun poze cu produsul, daca iti place il iei, daca nu, nu =))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa peristaltica (sper ca am scris corect) se gaseste la chinezi de pe la 7$ parca, m-a batut si pe mine un gand asta iarna. Dar cum nu le am cu electronica (au trecut niste zeci de ani de cand ma mai jucam cu letconul si construiam cate ceva dupa scheme din Tehnium) si mi se pare prea complicat + mare pt amplasat pe mobra am renuntat la idee.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrei sa te joci cu de alea ... iti donez.
am trecut de stadiul ala pt ca nu se preteaza modelul ala la motocicleta din cauza axului care face contact cu rolele doar prin frecare, untr-un mediu uleios, plus ca debitul este mult prea mare.
de aia am ales varianta pompei facute, marime mai mica, role cu rulmenti ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nope, multumesc. Am gasit vechiul spray PDL (Profi Dry Lube) care mai are ~50%, altfel ma bate gandul de un Loobman (simplu, ce face omul cu mana lui = lucru facut din laba, vorba aia). Momentan am dat cu ceva "molie lichida" (spray Liqui Moly) si, de cand o ard doar cu braincap prin cartier, m-am ingrozit de cum se aude lantul... Astept racoare mai pe seara sa spal molia de pe lant si sa-l bag draq in PDL.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...