Sari la conținut

Siguranta pe chopper / echipament moto


anershady
 Share

Postări Recomandate

Stai putin, nu a zis nimeni ca daca porti echipament de protectie esti "zmeu" si te crezi/esti invincibil... discutia s-a invartit pe tema "echipamentul e egal cu 0".

 

Ambele extreme sunt gresite. Arta consta in "cat". Cat e prea mult, si cat e prea putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 131
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

 

Ambele extreme sunt gresite. Arta consta in "cat". Cat e prea mult, si cat e prea putin.

Pe considerentul ca ce-i mult strica si ce-i putin n-ajunge...

 

Si tocmai am ajuns la subiectivism... fiecare cat poate duce sau cat/cum ii convine, chestie de preferințe sau ballz, adica exact ce a spus fiecare pe aici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie mi se pare fals si ipocrit ca unii tot sustin printre randuri ca le pasa de ceilalti ...

dar cred totusi ca le pasa doar de parerea lor proprie, si de a fi aprobati ca-s cei mai destepti, sau le-ar placea sa faca toti ceilalti cum vor/fac ei, si toleranta fix: zero

in tara asta si nu numai, si in orice activitate, toti vor sa fie sefi, mentori, formatori de opinii, manipulatori si papusari, din partea mea s-o faca dar cu aia care le permit, bafta

in cateva cuvinte, este vorba de comunism/conformism romanesc pur cu accente de morala ortodoxa ipocrita (n-am nimic cu ortodocsii, si eu sunt ...) si reguli tampite ale EU, foarte faina treaba ...

 

ce-l 'te grija pe altul sa zicem, inafara de cei apropiati mie, cum (nu) ma echipez si (nu) ma protejez eu, ce-mi scrie pe vesta, ca ajung acasa sau nu, ca o sa mai fiu ca sa platesc taxe si impozite sa tin frecatorii de menta sa-mi rada-n fata ca lor le e mai bine, si orice alte chestii cand eu nu vreau sa deranjez, sa incurc in trafic si sa pun in pericol pe nimeni ???

 

in rest numa' bine la toata lumea, vreme faina si drumuri bune !

 

PS. inclusiv cel care a pus intrebarile, acum da verdicte ...

Editat de aoreus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am vazut doar un incepator punand niste intrebari de bun simt, iar cei cu ceva vechime exprimandu-si opiniile, de multe ori divergente, dar formulate in mod civilizat.

Editat de Bart Bz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahoi!

Va rog frumos sa nu mai fiti off topic si sa fiti decenti, nu aruncati cu vorbe nedemne in alti utilizatori de forum.

Toti avem experiente pozitive si negative, cu si fara echipament. Va rog sa ajutati acest incepator cum stiti si puteti din perspectiva personala!

Hai sa ajutam sa facem un om sa inteleaga ce vrea sa inteleaga, mai ales ca e la inceput de drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit ce s-a scris pana acum. In mare parte sunt de acord cu ce a spus @HD. Ca si el, nu am ridicat vreodata chopper-cruiserul de jos. Si asa e, cand merg in armura, tind sa merg mai fara griji si sa fac chestii pe care nu le-as fi facut daca nu as fi avut protectii.

Poate fi foarte deranjant sa mergi prin 40 de grade (la umbra). Prin oras vara port doar casca, tricou si blugi sau chiar pantaloni scurti. La drum lung, oricat de cald e si prin oricate orase sunt nevoit sa trec, am geaca cu protectii. In urma cu mai multi ani mergeam in tricou si distantele mari, dar am observat ca sunt mai ok imbracat. Nu ma dezhidratez asa usor si nici nu ma arde soarele.

Am avut cateva accidente, toate in oras, toate cu protectie doar casca. O singura data mi-a crapat pielea din cot si o data am avut genunchiul si juma de gamba vinete pentru muuult timp. Poate ca stiu sa cad, ca am facut si cateva sporturi. Cu siguranta insa ca am fost si norocos pentru ca nu am fost luat de masini.

Asta nu e raspuns pentru initiatorul topicului @anershady...care ori isi bate joc ori are limite usor vizibile. Tati! Ia-ti o partaitoare si vezi tu ce vrei. Interventiile tale si felul in care tratezi povestea par sa nu vina din partea unui novice dornic de cunoastere, ci din partea unuia ce se vrea ironic, dar care nu poate folosi prea multi neuroni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu sustin ca fara echipament esti mai precaut. Trebuie sa iti respecti motocicleta, experienta si pe ceilalti din trafic. Increderea oarba in niste "protectii" nu aduce decat ghinion.

amin

» Post actualizat in 22 Apr 2015 07:13

mie mi se pare fals si ipocrit ca unii tot sustin printre randuri ca le pasa de ceilalti ...

 

"cine nu e cu noi, e impotriva noastra", nu ca le-ar pasa!

Editat de KOS36
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru mine e foarte clar

pe CHOPPER este mult mai SAFE .....

pentru ca, CAZI MAI DE JOS!!!!

 

* clar! mai clar de atata nu se poate! imi pare rau ca nu ti-am facut poza cu casca ta braincap, ...chopperistule! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jaca di chiele (neagra sa fie) , siocate di chiele ( d'alea di au vacarii seia americani) , plarie tare pi cap ( d'aia ca un coif di sela di aveau nemtii) si olecuta manusi tot di chiele ....da d'alea fara deste.....pintru galseava ...oleaca plastice d'alea ca la tortue ninja aia ........Sa las vrajeala ....subscriu celor ce sustin portul unui echipament adecvat , unui condus regulamentar si responsabil .


» Post actualizat in 29 Apr 2015 02:34

Sa nu uit ....chopperul/cruiser ...cele mai echilibrate ,,fiare"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un singur lucru este obligatoriu : casca !

si asta pt amenda ...:)

 

pe mine m-a luat din lateral unu' cu un suv acu' 3 ani , cred ca aveam undeva la 40-50 km/h , m-a aruncat de pe moto si de la brau in jos nu prea mai aveam pe mine nimic dupa impact....m-am tarat pe asfalt catva metri si blugii nu mai erau, o cioacata nu mai era ......doar carnita.....

in sus aveam geaca , si manusi cu protecti care m-au ajutat

 

acum nu plec nici la paine fara protectii pt picioare si tot ce trebuie....

 

deci , in final , nu are importanta ce fel de motor calaresti , cat de prudent esti , de la ce inaltime pici, ce viteza........fiecare poarta ce echipament vrea !

echipamentul este oricum pt viteze mici , la un impact major nu prea mai conteaza !

 

parerea si sfatul meu .

 

toate bune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Păi. ....la alegerea motorului ia in calcul înălțimea și greutatea ta .... Dacă ai 1,80 m și 100 kg ai să arăți ca un hipopotam care face sex cu o pisică pe ceva de 650-750 cmc.....Dacă ai 1,70 și 70 kg ai să fii ca un iepuraș pe un tanc pe ceva de 1500-1800 cmc....

Eu am 1,69 şi 102,5 kg. Sper să arăt fain pe hipopotam că de-ăla vreau să-mi cumpăr :)

 

Şi de-abia aştept să ies cu braincap :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Cica a fost odata ca niciodata unul de se autointitula biker. De ce? Pentru ca avea un harley. Dar nu orice fel de harley, ci al sobolanului. E, si tot merse el ce merse...mai precis vreo 7.500 de km in doi ani jumate. Blana, tata! 'Piz'dai seama?! Adica cam cat fac unii dintre noi intr-o saptamana.
Ei, si ce se gandi el... Ca un adevarat biker ce se simtea, si-a dat seama ca e cam riscant pentru meseria lui de suflator in flaut. Ca se poate rani...si ca dorinta lui cea mai mare era sa fie cantator.
Asa ca scoase obiectul de biker adevarat la vanzare. Iar cand cineva de pe aici incerca sa ii spuna ca se pot face compromisuri si sa nu renunte la motociclism, pentru ca, da, asta intentiona, sa renunte la motociclism, cum numai un adevarat biker e in stare...se lua de acel cineva...un amarastean din provincie, care repara nu doar motoarele lui ci si pe ale altora, in timp ce el, bikerul adevarat, mergea cu ea in service chiar si pentru un schimb de ulei. Nu pot sa descriu aici talentul lui ce cu degetele lui fara bubita facea ca.cu.ta pe tastatura si pe acel cineva. E, chestii demne de un biker adevarat.
Asta e una din povestile cu episoade, ca nici eu nu stiu ce va urma...
S-am vrut sa incalec pe-o sa, dar ma surprinse aceasta postare

cum o fi sa mergi la drum lung doar in blugi, bocanci si ochelari ?

Sa fie tot el? Nu cred...ba da, bikerul cel adevarat traieste, traieste si-n zilele noastre.
SA PURTATI INTOTDEAUNA CASCA! Nu fiti bikeri adevarati!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De parca tu n-ai auzit de Youtube. Am avut o banuiala inca de la inceput, dar acum chiar imi este clar ca ai facut un topic la misto.

 

Cu toate astea, sa stii ca subiectul este de un real interes. Eu m-am gandit foarte mult la treaba asta cu echipamentul, daca chiar este esential sau este doar o chestie de consum, mai ales in urma accidentului unui amic caruia protectia metalica pentru glezna aproape i-a sectionat laba piciorului. Daca n-ar fi avut acele ghete moto cu protectie metalica, probabil ca n-ar fi suferit altceva decat o entorsa urata.

Pe de alta parte, eu n-am purtat niciodata niciun fel de protectie. Doar casca, aproape intotdeauna integrala (in 98% din mersul cu motocicleta).

 

Casca integrala si-a dovedit eficienta din plin atunci cand, la 90km/h, un domn mi-a intors brusc in fata. Am strans franele pana am blocat fata si m-am dus taras in masina lui. Probabil ca la impactul cu masina am avut in jur de 75km/h. Am trecut cu capul pe langa roata spate si m-am infipt sub portbagaj. Motocicleta a mers in paralel cu mine, s-a lovit de roata spate si a inceput sa se invarteasca precum o morisca. In aceasta miscare a ei de rotatie m-a lovit pe mine in piept (200 de kg care iti trag un "pumn in piep"). Salvare, etc... Cam o luna si jumatate n-am putut sa rad, sa tusesc, sa trag aer bine in piept. In urma acestui accident mi-am dat seama ca de durerea aceea ingrositoare in piept, care a urmat accidentului, nu m-ar fi scapat nici mama echipamentului. Poate doar vreo armura metalica de cavaler medieval. In chimb casca intergrala a fost de un real folos. Buba la genunchi care, asa cum a spus cineva mai sus, a fost curatata pe viu si data cu betadina si care a tot supurat luni de zile dupa accident, nu o pun la socoteala. Pana la urma, daca nu cazi si nu faci macar o buba, nu esti motociclist.

Mentionez ca eram cu pasager, care n-a patit nimic.

 

Altadata, in urma altui accident, petrecut pe la vreo 30 de km/h, am fost aruncat peste ghidon si am aterizat in fata motocicletei direct pe umar. A urmat o fractura de clavicula cu deplasare, care sigur nu putea fi evitata nici cu mama echipamentului. Au urmat trei saptamani de "gips" de la gat pana la buric. Cel mai nasol a fost ca dupa vreo 2 saptamani a inceput sa ma manance pielea rau de tot si nu aveam cum sa ma scarpin, asa ca ma chinuiam cu un bat bagat pe la gat ca sa ajung la burta, unde mana era lipita de corp. Doctorii imi prinsesera mana direct lipita de corp si dupa 3 saptamani incepuse mana sa adere la burta. :D

Mentionez ca si in acest caz eram cu pasager si n-a patit nimic.

 

Cu alta ocazie aveam vreo 50km/h cand un nene nu mi-a acordat prioritate de dreapta. Cred ca impactul a avut loc pe la vreo 40 de km/h. Am sarit peste ghidon si am aterizat pe margina dreapta a capotei de unde m-am prelins pe jos. Pasagerul a sarit peste capota si a aterizat in cealalta parte a masinii. Nici unul si nici celalalt nu am patit nimic, decat niste usoare dureri de genunchi care au trecut de la sine in cateva zile.

 

Am mai avut si alte accidente si evenimente, dar asa cum spuneam, bubele si juliturile nu le pun la socoteala. Si, repet, niciodata nu am purtat alfel de echipament decat casca integrala. De multe ori am mers la drum lung, sute de kilometri, in bermude si tricou cu maneca scurta.

Imi aduc aminte ca odata chiar am alunecat pe o pata de ulei, intr-o curba extrem de stransa, la vreo 30 de km/h, fiind imbracat astfel: bermude si tricou cu maneca scurta. desi m-am dus taras cativa metri, n-am avut nici macar o julitura. Cred ca eram plin de ulei si alunecam foarte bine pe sfalt. :D

 

A, era sa uit de un prieten care a cazut la 100 de km/h fara casca. S-a dus taras si a dat cu capul direct in bordura. Si-a spart capul si... atat.

 

Dupa cum vedeti, toate sunt accidente pana in 100 de km/h. Tocmai de aceea consider ca accidentele grave, mai ales cele soldate cu morti, se intampla la viteze mult mai mari. Povestile alea cu "mergea incet, dar a murit" eu nu le cred. A, daca te dezechilibrezi, asa cum am vazut intr-un filmulet, si trece camionul peste tine, este cu totul altceva. Ala este intr-adevar ghinion.

 

Mentionez ca de cand am trecut la chopper n-am mai avut niciun accident. Toate accidentele de mai sus si celelalte despre care n-am ccris aici, le-am avut cu tot soiul de alte motociclete.

incepuse mana sa adere la burta.....Am ras cu lacrimi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cica a fost odata ca niciodata unul de se autointitula biker. De ce? Pentru ca avea un harley. Dar nu orice fel de harley, ci al sobolanului. E, si tot merse el ce merse...mai precis vreo 7.500 de km in doi ani jumate. Blana, tata! 'Piz'dai seama?! Adica cam cat fac unii dintre noi intr-o saptamana.
Ei, si ce se gandi el... Ca un adevarat biker ce se simtea, si-a dat seama ca e cam riscant pentru meseria lui de suflator in flaut. Ca se poate rani...si ca dorinta lui cea mai mare era sa fie cantator.
Asa ca scoase obiectul de biker adevarat la vanzare. Iar cand cineva de pe aici incerca sa ii spuna ca se pot face compromisuri si sa nu renunte la motociclism, pentru ca, da, asta intentiona, sa renunte la motociclism, cum numai un adevarat biker e in stare...se lua de acel cineva...un amarastean din provincie, care repara nu doar motoarele lui ci si pe ale altora, in timp ce el, bikerul adevarat, mergea cu ea in service chiar si pentru un schimb de ulei. Nu pot sa descriu aici talentul lui ce cu degetele lui fara bubita facea ca.cu.ta pe tastatura si pe acel cineva. E, chestii demne de un biker adevarat.
Asta e una din povestile cu episoade, ca nici eu nu stiu ce va urma...
S-am vrut sa incalec pe-o sa, dar ma surprinse aceasta postare
Sa fie tot el? Nu cred...ba da, bikerul cel adevarat traieste, traieste si-n zilele noastre.
SA PURTATI INTOTDEAUNA CASCA! Nu fiti bikeri adevarati!

Simpatica povestea si modul de a o prezenta, imi aduc si eu aminte de ea......

 

OFF topic:Pai eu unul pentru siguranta mea, port casca, bocancii si geaca din piele cu protectii full si cand schimb uleiul sau mai surubaresc pe sub cate o motoreta.Doamne fereste, cade naibii peste tine si cine stie cate nu-ti poate rupe.....(am glumit)

 

Fiecare poarta ce vrea, cat de sigur e ce are pe el, singur se poate convinge, o singura data sau cum ti-e norocul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eram zilele trecute in benzinarie, intr-o tara straina si apar 3 bikeri pe choppere. doi aveau veste cu patchurile complete Hells Angels, al 3lea era doar pledge.. niciunu nu purta casca, toti fumau in timp ce alimentau (evident nu a comentat niciunul din angajatii benzinariei)..

 

banuiesc ca e foarte usor de inteles legatura dintre cele doua observatii facute. mie imi sunt ambele semne de iq scazut.

 

in cazul lipsei totale de echipament despre care se vorbea (mai putin casca) pot sa presupun doar ca inca nu au cazut majoritatea.. daca si pe urma continua la fel, presupun ca e acelasi motiv ca mai sus..

Editat de silencer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eram zilele trecute in benzinarie, intr-o tara straina si apar 3 bikeri pe choppere. doi aveau veste cu patchurile complete Hells Angels, al 3lea era doar pledge.. niciunu nu purta casca, toti fumau in timp ce alimentau (evident nu a comentat niciunul din angajatii benzinariei)..

 

banuiesc ca e foarte usor de inteles legatura dintre cele doua observatii facute. mie imi sunt ambele semne de iq scazut.

 

in cazul lipsei totale de echipament despre care se vorbea (mai putin casca) pot sa presupun doar ca inca nu au cazut majoritatea.. daca si pe urma continua la fel, presupun ca e acelasi motiv ca mai sus..

 

Un exemplu cu trei tampiti denumiti generic biker .....cand da TIR-ul peste ei ....le raman numa patch-urile de ei . De ce nu or fi comentat oamenii ? ( Nu e un exemplu )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in oras e mai bine sa porti protectii ca si pericolele sunt mai multe. insa la bustul gol si fara casca pe vreun drum national, mai putin incarcat, o plimbare de 2-3 ore fara sa rupi acceleratia, mie imi place. si nu are legatura cu motorul. cred ca si pe un scuter e placut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...