Sari la conținut

Problemă GPZ 500 din 91


xJincs
 Share

Postări Recomandate

Salut...

Am o problemă cu GPZ meu din 91. Din lipsă de idei vă cer părerile, poate primesc abordări noi să le încerc în weekend :)

Primele simptome au fost acum câteva săptamâni:de la 5-6000 de ture în sus turometru o lua razna și acul se mișca haotic iar motocicleta mergea de parcă cineva imi dădea șuturi. în prima fază am crezut că e CDI-ul. Însă cineva mi-a spus că dacă ar fi dus CDI nu ar mai fi pornit. După ce am verificat carburatorul, am verificat dacă vine benzină și am curațat și verificat bujiile repetat simpomele erau aceleași. După un timp am vazut că scotea fum pe la mufa de la releul de încărcare. Am scos releul și momentan e înlocuit cu un releu universal (zic eu că e bun). Ultima oară a pornit și cu el dar turometrul facea tot așa. Iar ieri la ultimele încercări a mai apărut un simptom: la altă verificare a scânteii pe la un piston a sărit benzina de 2 metrii în sus. am scos repede bujiile și am mai dat o cheie să ma minunez cum țâșnește benzina prin gaura bujiei. Parcă era o balenă ieșită pentru încă o gură de aer.

Cam astea sunt cele întâmplate... eu cred că problema ar cam fi pe la carburator (cel mai probabil) sau pe la supape (pe la alea nu prea am umblat până acum).

O idee o să o testez în weekendu ce vine- o să inversez carburatoarele să vad daca se mută ”balena” pe celălalt piston și atunci știu că e carburatorul de vină

Ideea e că m-am uitat la carburatoare și mie îmi par ok. Membranele nu sunt taiate sau cu găuri. ce alte verificări mai sunt de făcut la carburatoare?

Orice idee e binevenită.

O zi faină să aveți!!!

Editat de xJincs
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujiile erau ude, mai ales aia din partea pe unde a țâșnit benzina. Am uitat să vă precizez că de la pistonul respectiv am scos cu o seringă benzină multă de acolo.

Cuiele cred că inchid camerele de nivel pentru ca am scos carburatoarele de pe motor, le-am umplut cu benzină și nu curgea benzină dacă nu le agitam.

Alte teste nu știu să mai fac la carburatoare. Învățați-mă...

A da, și ultima oară când am verificat bujiile au dat scânteie doar că tot atunci a sărit și benzina din motor și le-am scos repede să nu iau foc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nene, eu nu-s mecanic, dar primul meu sfat e sa nu mai umbli la motocicleta, sa nu patesti tu ceva
du-o la un mecanic sau adu un mecanic la ea

daca s-a strans atata benzina in cilindru incat sa o scoti cu seringa eu nu as mai incerca sa pornesc motorul ala, verifica in cutia filtrului de aer, vezi daca gasesti benzina..

Editat de zu1u
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De umblat la ea, clar o sa mai umblu :D

Am cumparat-o acum 2 ani și toate reparațiile i le-am facut eu, schimbat magnetou, curațat carburatoare, bujii, schimburi de ulei furcă și restul (cu manualul de întreținere și reparații în față bineînțeles și după ce strangeam info de pe net și de la prieteni)...

Nici eu nu sunt mecanic dar nici străin cu mecanica nu sunt. Motorul e luat cu 550 E (deci foarte ieftin), nici cu banii nu stau grozav și colac peste pupăză nici mecanici de motor nu prea sunt prin preajmă. Așa că să il iau pe platformă, să il duc la un mecanic nu merită banii. Oricum motorul și-a facut treaba cu varf și îndesat, ca primul meu motor m-a purtat destui kilometrii (inclusiv pe transalpina :)), și mi-am propus, dacă va muri de tot, să il desfac tot pentru studiu amănunțit.

Dar deocmdată nu il las să moară, că incă nu am bani de altul și cred că problema e totuși undeva pe la carburatoare (sper) ...

... nu mă dau incă batut...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica din nou:

Cuiele

Etansarea in scaun

Nivelul in camera

Si in nici un caz cum ai facut-o data trecuta!

Foloseste vacumul creat cu gura sa testezi etanseitatea.

Unul sau mai multe carb nu inchide benzina si se ineaca.

Verifica si aventualul aer fals pe la galeriile de admisie,are ceva ani acel cauciug...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa-ti zic ca sa ma-ntelegi.. benzina e pericoloasa, arde si face si bum, asa ca incearca sa nu sari in sus cu tot cu cazan, leaga-te bine de picioare cand te mai joci de-a mecanicosul

acum problema motocicletei tale cel mai probabil e la sistemul de alimentare care nu inchide undeva (eu zic ca cuiele, verificarea se face cel mai usor pe motor cu rezervorul conectat pe pozitia pri), altfel benzina ar fi impiedicata sa patrunda in cilindri.

daca benzina s-a acumulat in cilindri in cantitatea descrisa de tine in urma unei stationari, pentru ca altfel nu-mi explic cum ar mai fi pornit, atunci poti incepe verificarea de la motor inapoi, vezi cat de departe a ajuns benzina, presupunem ca supapele inchid si ca cilindrul s-a inundat cand ai dat la automat.
fa verificarile astea fara sa mai pornesti motocicleta, daca ai avut atat de multa benzina in cilindru si dai la automat, o sa-ti intre benzina in ulei si se duce dracului jucaria mai repede decat apuci sa numeri aia "550 E (deci foarte ieftin)"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok... o sa verific intai carburatoarele:

- o să torn benzină in ele, și imping benzina doar sufland - ar trebui să iasă benzină doar pe la ieșirea de supraplin de la carburatoare daca sunt ok sau mai iese și pe altundeva dacă suflu?

- in afară de test de compresie cum aș mai putea să imi dau seama dacă sunt probleme la supape?

și o să verific și nivelul la ulei să văd dacă nu e crescut și am comis-o deja

mulțumesc mult de sfaturi ...:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lasa rezervorul conectat la carburatoare pe pri vre-o 30 min, cu motorul oprit
pe urma il dai jos si desfaci carburatoarele de cutia filtrului de aer
scoti cutia, vezi daca ai urme,continut sau miros de benzina in ea
daca atunci cand scoti cutia pe fantele de admisie a aerurul la carburatoare observi benzina, nu iti inchid cuiele

cuiele e posibil sa se mai agate, deci problema poate sa apara si sa dispara

de asemenea cutia filtrului de aer ar terbui sa aiba un furtun de scurgere, poti verifica si daca acolo e ceva

Editat de zu1u
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde de configuratie, inainte sa ajunga la motor o sa iti curga in breather, sau o sa iasa toata afara, poate sa nici nu ajunga la motor

Editat de zu1u
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mizerie intre cui si sediu la unul dintre carburatoare, de regula gpz-ul pateste asta la carburatorul stang. Dai jos carburatoarele, desfaci paharele, intorci carburatoarele cu plutitoare in sus, verifici vizual sa inchida la acelasi nivel ocazie cu care vezi si daca ai plutitor spart, apoi suvli pe furtunul de alimentare, ocazie cu care vezi unde e buba( ala cu probleme o sa sufle )

Dupa ce scoti mizeria si montezi totul la loc, mergi la un magazin de piese auto si cumpara un filtrulache de ala mic si il montezi pe furtunete intre rezervor si carburatoare.

Daca faci asta, ai grija, cand montezi rezervorul, sa nu fie filtrul sau furtunul mai sus de nivelul robinetului ( asta ca sa nu ramai in pana aia , dar cu benzina in rezervor )

 

 

 

Am patit asta si la fostul meu GPZ, apoi a mai patit si un amic la fel. :)

Editat de Taz Asg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plutitoarele par sa inchida la fel si nici sparte nu am vazut sa fie. Deci sa le desfac, sa le intorc cu plutitoarele in sus si sa suflu pe furtunul de alimentare. Si pe unde ar trebui sa sufle daca are probleme?

Aceiasi problema... Ti-a curs benzina la piston?

Si o sa mai curat odata carburatoarele cu decarburol (sau ceva de genu)

Editat de xJincs
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plutitoarele par sa inchida la fel si nici sparte nu am vazut sa fie. Deci sa le desfac, sa le intorc cu plutitoarele in sus si sa suflu pe furtunul de alimentare. Si pe unde ar trebui sa sufle daca are probleme?

Aceiasi problema... Ti-a curs benzina la piston?

Si o sa mai curat odata carburatoarele cu decarburol (sau ceva de genu)

Pai sufla pe la cuiul care nu inchide. si am avut benzinica in piston dar si pe jos.. chiar, la furunul de supraplin curge ceva??

Mai poti sa verifici jiclorul principal si difuzorul, daca acul de la sibar nu are ce sa inchida, cand incerci sa pornesti, motorul trage din carburici benzina cat cuprinde .

Mai verifica si cursa libera a sibarului, sa nu ramana agatat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am suflat pe alimetare la carburatoare pline cu benzina a iesit si pe la supraplin ceva parca...

Oricum o incerc sa le verific pe toate pe care mi le-ati spus pe aici

Cursa la acul ala lung(banuiesc ca la ac ii spui tu sibar:)) parea si ea ok... Oricum am de gand sa le schimb intre ele (carburile) sa vad daca se muta simptomele pe celalalt piston

O sa iau tableta cu mine in shura la motor sa nu imi scape ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu sunt mecanic dar nici străin cu mecanica nu sunt.

Din pacate din ce ai scris pana acum esti..

 

Ti-am spus ceva,si tu spui "ca sufli in carburatoare".

Pai sufla in continuare poate se repara.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as incepe verificare asa :

 

1. Verificat compresia

2. Verificat scanteia la bujie

3. Verificat carburatoarele.

 

Cam asta este ce mi-a venit in cap asa rapid...ambele trei iti pot da simptomele respective.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cunoscuta problema carburatoarelor de pe tipul tau de motocicleta - cuiele pointeau nu mai inchid bine si inunda cilindrii.

Ai nevoie in primul rand de o curatare temeinica a carburatoarelor. Posibil sa fie nevoie sa schimbi cuiele daca sunt afectate.

Verifica si nivelul de ulei din baie. Sunt sanse sa fie multa benzina cursa in baie si sa trebuiasca schimbat.

Nu in ultimul rand verifica rezervorul sa nu fie ruginit. Daca ai rugina inauntru si nu il cureti bec, iarasi vei pati minunea.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok... o sa verific temeinic carburatoarele, nivelul uleiului... dar problema rezervorului nu stiu cum s-o rezolv că e al-2-lea pe care il am. tot din cauza ruginii l-am schimbat și nici asta nu e grozav. o să il mai curăț dar mi-e teama că iar apar găuri...

multumesc mult de sfaturi....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok... o sa verific temeinic carburatoarele, nivelul uleiului... dar problema rezervorului nu stiu cum s-o rezolv că e al-2-lea pe care il am. tot din cauza ruginii l-am schimbat și nici asta nu e grozav. o să il mai poponeataăț dar mi-e teama că iar apar găuri...

multumesc mult de sfaturi....

Uite un sfat pentru cuatat rezervorul.

Dupa poti sa pui si un filtru de benzina,dar vezi sa nu fie prea mic pentru ca dupa iar n-o sa traga cum trebuie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok... o sa verific temeinic carburatoarele, nivelul uleiului... dar problema rezervorului nu stiu cum s-o rezolv că e al-2-lea pe care il am. tot din cauza ruginii l-am schimbat și nici asta nu e grozav. o să il mai poponeataăț dar mi-e teama că iar apar găuri...

multumesc mult de sfaturi....

daca desfaci rezervorul sa te uiti si la sitele de pe corpul robinetului, sa nu fie una din ele sarita ( eu asa am patit, si am gasit o musca in sediul acului de la carburatorul care facea minuni)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sitele de la robinet sunt ok. din ce mi-ati spus voi ca ati patit cred ca problema e la carburatoare, ca nu inchid bine. o sa ma uit in weekend. pana atunci mai strang idei...de la voi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salutari... A trecut ceva vreme de cand v-am cerut ajutorul. Din lipsa de timp (ajung la motor doar in weekenduri, si nu in toate) nu am apucat sa trec la reparatii decat de putina vreme. Intradevar problema a fost la carburatoare, unul din plutitoare nu inchidea bine si imi inunda pistonul. Am rezolvat problema si motorul a pornit . Asa ca multumesc pentru sfaturi...

Dar odata pornita a mai aparut o problema: scoasa din viteza am accelerat-o pane pe la 6-7000 ture unde da semne ca se ineaca, daca o accelezez brusc se ineaca si mai repede... Am verificat bujiile si erau negre, deci amestec bogat... Indiciile ma duc tot spre carburator... Si acum va intreb: poate avea problema asta cauze electrice sau alte cauze in afara de carburatoare? Pentru ca nu as vrea sa umblu la reglajul amestecului la carburatoare daca nu sunt sigur. Mai ales ca la acel surub nu s-a umblat deloc(are capacelele metalice intacte). Sau poate fi altceva la carburatoare? Tot atunci am mai incercat sa accelerez fara filtrul de aer (am zis ca poate ii "fura" aer ca e de anul trecut) si am re-curatat carburatoarele cu carb cleaner si compresorul. Am mai verificat bujiile, am masurat bobinele de inductie de la bujii (au fost ok).Ce altceva mai pot testa, verifica?

O seara faina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...