Sari la conținut

Probleme motor Yamaha Thundercat - Need Help!


Postări Recomandate

Buna ziua tuturor. Vin si eu aici cu o mica-mare problema cu speranta ca voi primi un sfat/ajutor.. Cat se poate de scurt, (desi nu ma prea descurc la a fi scurt - de aceea, imi cer scuze anticipat pentru ca voi fi mai explicit) :) - Acum o luna am achizitionat o motocicleta Yamaha Thundercat, locatia Turda, proprietarul - tanar si nelinistit (putin cam agitat), cumsecade si sincer (asa parea) - eu - naiv (desigur)... Am zis sa fac o 'excursie' din Oradea pana la Turda sa vad aceasta motocicleta, vorbisem cu omul de o saptamana, toate bune si frumoase, mi-am expus situatia, punctul de vedere, am decis sa merg sa o vad.. ce e drept, odata ajuns acolo, am fost acasa la acesta (dupa aparente, situatia materiala ma incuraja sa am incredere in el..nu parea genul de tepar); Fac o mica analiza motocicletei, estetic arata ok, urme de uzura oarecum normale unei motociclete din 1997.. a pornit foarte usor, motorul rula frumos, rotund, ce e drept - eu si fratele meu care m-a insotit am sesizat uneori ceva sunete asemanatoare unor tacanituri minore, ceea ce parea a fi sunetul normal al motorului.. in cele din urma am zis sa merg/-em la o tura.. dar ne-avand bani cash asupra mea iar motocicleta ne-avand asigurare, am decis sa ma duc ca pasager. Prima impresie... cam negativa... tipul m-a 'plimbat' foarte agresiv, brutal si neglijent cu motocicleta, in localitate viteze peste 100km/h, schimbari haotice, bruscari, dusa in ture mari.. odata, tragand tare de ea, a intervenit ceva ce parea a patinaj de ambreiaj... spunandu-i acestuia, a scos-o cum ca a tras din greseala ambreiajul in timp ce accelera, eu - naiv-ul am crezut.. probabil eram prea entuziasmat si dornic sa imi iau o motocicleta, proprietate personala - prima in 8 ani in care am tot amanat si sperat sa imi iau una. Cu inima la gura, ajungem inapoi acasa la acesta si... desigur, am batut palma cu el.. in fata familiei lui, care sincer, pareau niste oameni corecti si modesti... urc motocicleta in duba, ajung cu ea la Oradea, noaptea tarziu... o dau jos, la prima tura... surpriza - ambreiajul chiar patina.. ok, sa fie cea mai mica problema... il sun pe proprietar a-2a zi de dimineata, ii aduc la cunostinta chestia asta... se jura si promite ca nu are cum, se bate cu pumnii in piept ca daca e asa, el imi face ambreiajul.. desigur, a recunoscut ca nu e prima data cand se tura in gol...si i se parea normal... :) dar din spusele sale, nu stia ce inseamna patinat de ambreiaj (desi se lauda ca are un bun prieten mecanic moto, care l-a insotit cand a cumparat in urma cu un an aceasta motocicleta)... ok, toate bune si frumoase... sambata inainte de pasti... o pun putin la punct, ung lantul, verific lichide, o cosmetizare, etc... iar duminica de Pasti, cu un grup de prieteni am zis sa facem un drum de Oradea-Padurea Neagra-Meses-Oradea.. in Zalau, mergand prin oras gen 'bara-la-bara' am avut 'surpriza' sa imi si sara din treapta a-2a.. de vreo cateva ori... deja ma cuprindeau niste sentimente de acelea negative...gen un suspans negru :-?? well... la intoarcere, dinspre Alesd spre Oradea... au inceput niste mici tacanituri, care cu cat inaintam s-au amplificat.. si spre Osorhei erau batai in toata regula.. Tin sa subliniez ca tot drumul am mers la consum, de curiozitate.. deci rar o urcam in ture.. la unele depasiri doar; Ajuns in oras, prietenii cu care eram au si unele cunostinte de mecanica si sunt motociclisti de multi ani, cu o vasta experienta in spate.. dandu-si cu parerea m-au pregatit de ce e mai rau.. batai de cuzineti, presiune la ulei probabil foarte proasta, sincron, melc sau selector..si ambreiajul.. Am oprit pentru vreo 10 minute dupa care am zis sa merg acasa... nu am facut 50m cand apa mi-a urcat la 105grade si mi-a pornit termocupla.. m-am speriat, ce e drept...am asteptat sa se raceasca si am continuat inca 2-3 minute cat dura pana acasa.. iar de atunci motocicleta sta in fata blocului... sunand-ul pe baiatul ce mi-a vandut motocicleta..a negat tot, dar a recunoscut ca nu a schimbat niciodata uleiul in acel an in care s-a folosit de motocicleta...si dupa spusele lui 3-4000km i-a facut fara sa schimbe uleiul (ceea ce tind sa cred ca au fost mai multi km.. irelevant la o adica, poate inaintea lui, celalalt a mers tot fara sa schimbe uleiul...) ok, dupa acest apel in care nega totul si se jura ca nu are cum sa bata motorul sau sa fie mort si ca ne intelegem cumva, nu mai raspunde la telefoane si la mesaje - ceea ce il incrimineaza... Acuma am nevoie de ajutorul vostru, cei care sunteti in masura sa ma ajutati/sfatuiti...sa va dati cu parerea.. postez mai jos niste filmari cu motocicleta, sper sa se auda suficient de clar.

Sunt deschis la opinii si sfaturi. In cazul in care e urata situatia si trebuie sa ma astept la ce e mai rau... ma poate ajuta cineva cu un motor de schimb .. sau ar fi mai indicat sa incerc sa il repar pe acesta, avand in vedere toate defectele existente si posibile ? Multumesc Anticipat. Toata stima!

Editat de V3yR0n
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincer imi pare rau!

1 la mana,trebuia sa schimbi uleiul direct dupa ce l-ai luat...

2 la mana,cauta un alt motor pt el pt ca cum se aude ...100% cuzineti s-au tocat


» Post actualizat in 17 May 2015 14:02

demonteaza de pe el motorul si desfaceti in bucat sa vezi ce si cum,dar un alt motor ar trebui in locul lui (parerea mea)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Culmea ca are 27500 Km la bord, sigur ai fost tzepuit.

Imi pare rau de tine, asteapta-te la cheltuieli majore.

Bafta multa iti doresc.


» Post actualizat in 17 May 2015 16:55


Ce te asteptai de la o motocicleta de 18 ani cu proprietari schimbati din an in an?

Ca si cand ti-ai lua Cielo, inveti mecanica garantat.

Eu am in posesie un motor de 26 ani cu peste 55000 mile/85000 Km neumblat in motor dar ingrijit si suna asa:

Editat de m_memphis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e posibil sa fie zgomot de la intinzatorul lantului de distributie. mergi la un mecanic sa-ti verifice intinzatorul, e destul de simplu de vazut daca e de la el. daca e de la el, pune unul cu reglaj manual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

In calitate de posesor de Thundercat imi pare rau sa aud patania ta. In general motocicletele atat de vechi se cumpara "la noroc". S-ar putea sa fi avut extrem de mult ghinion si sa se fi stricat fix la tine fara ca fostul proprietar sa aiba vreo vina (inafara de faptul ca a neglijat motocicleta complet). Pentru tacanit da o fuga la mecanic, daca e de la distributie scapi usor ... daca e alta buba s-ar putea sa fie mai costisitor. Patinatul ambreajului se rezolva tot relativ usor. Piesele ambreajului nu sunt exagerat de scumpe, mergi la mecanic sa-ti zica ce e defect si schimba-l. Temperatura de 105 grade la Thundercat este normala, mai ales in trafic cand e cald, eu merg des prin Bucuresti cu acul la 105 grade, moment in care porneste ventilatorul. Probleme ar fi in momentul in care ai atinge 105 grade si nu ar porni.

Dupa parerea mea, cea mai ingrijoratoare este problema cu saritul din viteza 2. Asta este o boala a Thundercat-urilor si de obicei se manifesta la turatii ridicate in treapta 2. Pentru moment se poate rezolva trecand din treapta 1 in treapta 3 dar cu timpul incepe sa faca figuri toata cutia. Ar trebui sa monitorizezi problema si daca se agraveaza sa incepi sa cauti o cutie noua.

Oricum, tind sa cred ca majoritatea bubelor se datoreaza uleiului statut de x ani in ea ... inclin sa cred ca fostul proprietar nu a cumparat-o cu uleiul schimbat .. si a mers 4000 km peste cine stie cate alte mii ... daca mai luam in calcul si minim doua ierni trecute peste el cred ca era marmelada saracul ulei. Ar fi trebuit schimbat inainte de prima cheie ... sau, oricum, nu mers agresiv cu ea, asa cum ai descris "testul".

Primul lucru pe care poti sa-l faci este sa pui in ea niste ulei de calitate si sa vezi daca se mai amelioreaza ceva. Alternativa ar fi sa o bagi direct in service.

 

Chiar imi pare rau pentru situatia ta si sper sa o rezolvi cat mai usor. Thundercat-ul este o motocicleta foarte placuta si fiabila dupa ce reusesti sa o pui pe picioare si sa mai repari din stricaciunile facute de multi asa zisi "proprietari".

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si de pret nimic? Cat dai atat face, in majoritatea cazurilor!

Ambreaj + a 2-a stricata = wheelie ?

Editat de PeDrum
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cineva zice de lantul de distributie ....ma tem ca are dreptate ( a. motorul nu merge ,,rotund" - b. zgomotul e ca de lant de distributie)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai o mare problema, e cam dauna totala motorul. Poate sa ai 1/10 noroc sa gasesti la dezmembrari un motor in mintile lui. repet, sanse 1 din 10, e prea vechi modelul,toate au multi kilometri parcursi. Mai bine dezmembrezi motoreta si o treci la pierderi. Sint sute de motorete cu probleme grave, cosmetizate sa tina la o tura de 3-4km, pina pune fraierul botul. Tepele se evita necumparind asemenea vechituri. Stiu ca suna dur, dar asta-i realitatea. Zici ca iei mai ieftin si te costa dublu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, nu cumperi vechituri, iei una din 2007, dai triplu pe ea, si pica dupa o luna. asta pica dupa 4 km, de aia e de evitat? si chiar daca e dus tot motorul, de ce nu ar face motorul? pui piese noi, stii o treaba, cat poate sa fie de facut un motor? e un tip la mine in oras, toata ziua il vad cu motoare desfacute, vin baieti si de prin ungaria cu motoare la el, care e pb daca faci motorul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va inteleg ...de ce dam verdicte inaintea vizualizarii motorului si inca unele radicale , gen ,,e motorul praf " ; ,,mai bine iei un alt motor " ( de parca omul ar avea o garla cu bani si posibilitatea de a-si lua un motor nou ) ; ,,la banii aia ce motor era sa iei "...... in genere fiecare isi ia fier dupa bugetul lui , apoi il pastreaza asa cum poate , iar cand da de necaz il repara dupa posibilitati. Daca ar fi vorba numai de lant si intinzator , in cazul de fata , vedeti normal ca omul sa bage bani intr-un alt motor si ala SH? Zic si eu ... Pana nu-i da ,,chiloteii jos " nu va sti ce are ,,pasarica".

Eu tocmai ce am dat Jawa unui nepot , fabricata in '66 , impecabila ....acum va depinde numai de el , insa ce vreau sa remarc....timpul ....impecabila !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care e pb daca faci motorul?

Asa ziceam si eu... Daca nu am timp sa fac eu cu labele mele un motor cap-coada (si nici macar nu sunt vreun mini-tehnicus) sau sa il trimit la cineva in bucale (acolo cunosc, or mai fi si altii), nu am incredere in nimeni sa faca cap-coada un motor. Iti povestesc cateva exemple, unele chiar d-ale mele cu mecanicosi din astia :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa ziceam si eu... Daca nu am timp sa fac eu cu labele mele un motor cap-coada (si nici macar nu sunt vreun mini-tehnicus) sau sa il trimit la cineva in bucale (acolo cunosc, or mai fi si altii), nu am incredere in nimeni sa faca cap-coada un motor. Iti povestesc cateva exemple, unele chiar d-ale mele cu mecanicosi din astia :)

 

Sa-nteleg ca ca linia o faci la un mecanic si pistoane /cilindri la altul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recomandare pentru tine. Lasa forumul si mergi la un service pentru o constatare. Avand in vedere ca esti pe langa tot ce inseamna motociclismul (asa am fost toti la inceput), cauta pe cineva sa te indrume ce e mai bine cu motorul dupa ce il analizeaza fata in fata. In rest aici pe forum sunt numai supozitii ce iti distorsioneaza si mai rau neclaritatile pe care le ai in cap acuma in legatura cu motocicletele.(asa am fost toti la inceput).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-nteleg ca ca linia o faci la un mecanic si pistoane /cilindri la altul ?

:crack: Touche! De schimbat un surub, un joc la supape (desi si la asa ceva s-a dat buleala), sa zicem... dar ma refeream la un RK serios, ca la carte...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine totdeauna forumul asta ma scos din ceata!!! Iar mecanici din zona doar m-au aburit ca nici ei habar nu au,ori eu nu am dat de mecanicul ala priceput...

...asta-i partea 2-a

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma......daca stiti ca mecanicul nu face bine linia ,sau reglajul tachetilor , ori calarea distributiei ....rezulta ca va pricepeti . Daca va pricepeti ,de ce nu faceti singuri motoarele? O intrebare ce ma framanta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

JAGI zice bine! Thundercat-urile au o problema de fiabilitate cu cutia (la fel si prima generatie de R6), care inevitabil se va manifesta, mai devreme sau mai tarziu, la toate motocicletele; e pur si simplu o constructie defectoasa a acelor motoare, defectul tot apare pana la urma. Iar problema pe care o are colegul, nu e de la un amarat de intinzator.

Dece nu se merita sa repari un motor de genul asta? Pentru ca costa cat motocicleta in sine!! nu credeti, verificati niste preturi la piese, excludem manopera. Incepand de la garnituri chiuloasa, capace, etc, semeringuri, si pana la cuzineti, segmenti si alte „maruntisuri”. Doar daca te pui sa servisezi chioloasa, deja ai ajuns la costul unui motor SH, care, la astfel de modele vechi, e o loterie.

Mos Bear, noroc ca Virago e o motocicleta ieftina; la intretinut, zic... :oilleak:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, nu cumperi vechituri, iei una din 2007, dai triplu pe ea, si pica dupa o luna. asta pica dupa 4 km, de aia e de evitat? si chiar daca e dus tot motorul, de ce nu ar face motorul? pui piese noi, stii o treaba, cat poate sa fie de facut un motor? e un tip la mine in oras, toata ziua il vad cu motoare desfacute, vin baieti si de prin ungaria cu motoare la el, care e pb daca faci motorul?

Salut. Esti in bransa mecanicilor care repara motoare de supersport? Ai idee cit costa niste pinioane de cutie de viteze sau de inlocuit cuzinetii? Numai manopera e undeva la 400euro.

» Post actualizat in 19 May 2015 04:46

Diferenta uriasa intre motocicletele de strada si cele supersport este cea a turatiei maxime a motoarelor, fiecare 1000turatii in plus scurteaza viata propulsorului. In general, motoretele sportive au fost cumparate de cei ce le plac acceleratia si viteza mare, adica uzura mare.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De pilda lui

 

pt cine ai pus intrebarea ursule :) ?

De pilda lui banzay . Si altora care afirma ca stiu si nu merg la un mecanic din lipsa de incredere ....atunci ...daca stie, de ce mai merge la mecanic? Nu ti se pare corect?


» Post actualizat in 19 May 2015 11:30


Eu sunt sofer mecanic auto , nu lucru in service , dar pentru mine ....mi-am facut mereu reparatiile singur . Si motoare si cutii si suspensii si frine si directie si electrica si tot . Nu fac altora .

Editat de mos bear
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la fel si eu! pt mine imi fac tot la motocicleta/auto,dar atat!pt mine...

ce nu stiu ma documentezi,intreb,citesc,scormonesc pe net.

la mecanic prima data am fost si cam atat.si atunci pt ceva diagnoza,dar nimic de surubat :)

de atunci am spus ca invat si eu ce pot si de unde pot :)

Editat de lessy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

JAGI zice bine! Thundercat-urile au o problema de fiabilitate cu cutia (la fel si prima generatie de R6), care inevitabil se va manifesta, mai devreme sau mai tarziu, la toate motocicletele; e pur si simplu o constructie defectoasa a acelor motoare, defectul tot apare pana la urma.

Pff ... dupa 17 ani si vreo 70.000 km inca nu s-a manifestat .. deci, ma declar multumit de Thundercat-ul meu. Cred ca e mai ok decat sa schimb cuzinetii "preventiv" la 15-20.000 km la R6 de ultima generatie pe care mai dau si o caruta de bani :)

Pana la urma mai toate motocicleetele au puncte slabe dar conteaza foarte mult de cum sunt intretinute. D-asta exista exemplare care duc lejer 200.000 km si altele care mor dupa 15.000.

 

P.S. ... problema la cutie nu tine de fiabilitatea motocicletei ci de neuronii si hormonii utilizatorului ... daca este tinuta numai in wheelie e normal sa-si de duhul prematur

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pff ... dupa 17 ani si vreo 70.000 km inca nu s-a manifestat .. deci, ma declar multumit de Thundercat-ul meu. Cred ca e mai ok decat sa schimb cuzinetii "preventiv" la 15-20.000 km la R6 de ultima generatie pe care mai dau si o caruta de bani :)

Pana la urma mai toate motocicleetele au puncte slabe dar conteaza foarte mult de cum sunt intretinute. D-asta exista exemplare care duc lejer 200.000 km si altele care mor dupa 15.000.

 

P.S. ... problema la cutie nu tine de fiabilitatea motocicletei ci de neuronii si hormonii utilizatorului ... daca este tinuta numai in wheelie e normal sa-si de duhul prematur

like :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lessy - Observ ca tu esti din Oradea.. inseamna ca sti prea bine cum stam la capitolul 'mecanici moto'... Nu am avut cum sa schimb uleiul pt. ca erau sarbatorile Pascale, am zis ca o plimbare pana pe Meses e ok si dupa urma sa il schimb.. Uite ca nu am mai apucat... incerc sa raman optimist oarecum.. sperand ca nu e foarte grav, desi toate semnele indica ceva nu tocmai lesne..

marcone - Nu multi isi permit sa cumpere o motocicleta noua, care ajunge la multe mii de euro.. bugetul meu este si a fost destul de limitat, motocicleta a fost 900euro, la prima vedere trebuind investit in gume, schimb de ulei s.a.m.d... O motocicleta ca si o masina, trebuiesc intretinute; stiu motociclete din 1994, resp 1992 care sunt intr-o stare tehnica cat si estetica mai buna ca multe motociclete mult mai noi..

memphis - Multumesc. Draguta starea in care se prezinta motocicleta ta. Deci, se poate.

Dan.Andrei - Intradevar este o loterie cu ele, ca sunt mai vechi, ca sunt mai noi.. chiar ar trebui sa fiu maxim de ghinionist sa pice toate acestea dintr-o data .. fara sa fi facut macar 1000km.. si fara ca proprietarul sa aiba vreo 'contributie' .. direct sau indirect. Cat despre temperatura de 105 grade pe care o atinsesem la intoarcere... nu a ajuns la acea temperatura dupa ce m-as fi plimbat prin oras..dimpotriva, am ajuns in oras si am oprit direct la un prieten la bloc, dupa vreo 10min am pornit de acolo spre casa, am facut cativa metrii si direct mi-a sarit la 105.. Cat despre ulei... cred ca degeaba mai pun acuma ulei in motor dupa ce bataile s-au 'instalat'...ca e la rece, ca la cald.. cat despre fiabilitate si placerea de a o conduce, ai dreptate, ce e drept, nu am reusit sa fac multi km cu Thundecat-ul acesta, dar am un prieten care are Thundercat de 5 ani si este foarte multumit de el, de aceea mi-am indreptat atentia catre acesta, dintr-o mica lista de 'potentiale motociclete compatibile cu bugetul meu'

PeDrum - Ma indoiesc ca tipul a mers in wheelie.. ar mai fi multe alte variante .. :-??

Jagi - Partial ai dreptate; dar la dezmembrat nu voi ajunge, ar fi pacat de ea; in plus de asta, poate sa aibe o varsta, dar sunt multe motociclete mai vechiute si dragute; Ce faci daca ai un K5-7 sau un R1 din 2008-2010 si il dai de pamant intr-o curba, te prinzi de cap, este? Fiecare motocicleta sau masina, ca e veche, ca e noua - au avantajele si dezavantajele lor... poate pentru unii o motocicleta sau o masina noua reprezinta ceva ce si-au dorit o viata intreaga, ceva ce le ofera acea placere, ahh sa nu uit.. ceva mai nou, mai.. futuristic...are tragere mai mare si la gagici.. :-j.. dar...mai este si categoria oamenilor care se multumesc cu mai putin sau poate isi permit si ceva nou, dar clasicul e ceea ce le pune sangele in miscare

wawessh - Am fost la 2 mecanici ... dar se bat cap in cap parerile.. iar ofertele de service moto in Oradea sunt destul de saracacioase.. pana si cand vine vorba de o masina...am avut experiente foarte neplacute cu masina..cred ca am fost pe la vreo 5-6 mecanici... niciunul nu a reusit sa mi-o faca sa mearga ok, pe langa consumul de 18..actual, pana de curand era 28-34... pe motor de 1.5... am schimbat piese de 2000 ron... si fiecare mecanic in parte mi-a luat bani pana si pentru cele 10 min de 'inspectie' ... cate 50lei pt. fiecare 'parere' fabulos..si tot nu e buna masina. Fiind nou pe forum sau fiind prima motocicleta pe care am reusit sa o cumpar, nu inseamna ca sunt pe langa tot ce inseamna motociclismul :) Sti vorba aia.. 'Aparentele inseala'... La partea mecanica mai am multe de invatat, dar am ceva km pe motocicleta si am chestiile primare, deprinderi..simturi... - instalate..

Dan.Andrei - Subscriu la ultimul tau post. :) Din pacate sunt multi 'criminali' de motoare..

- Am venit si aici pe forum ca sa aflu cat mai multe pareri si sfaturi... sa le pun in balanta; sunt genul de om care gandeste mult, analizeaza si apoi actioneaza. Pacat doar ca atunci cand am cumparat motocicleta asta nu m-am luat dupa instinct, care imi soptea sa nu o iau, dandu-mi un sentiment de neliniste si dupa ce am luat-o... nicidecum entuziasmul care trebuia.. Incet incet.. si oarecum repede trebuie sa deschid motorul...sa ii dau de capat, altfel ar fi pacat sa stea.. trece vara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...