Sari la conținut

Masurare / centrare janta cu spite enduro, probleme cu stand-ul. Cum s


Postări Recomandate

Motorul meu are o miscare de balans sus-jos la mersul pe asfalt, care este foarte vizibila de la 50 Km/h.
Asa ca m-am apucat sa masor descentrarea jantelor. Roata fata a fost mai usor de scos ...

post-67543-0-98939400-1432721177_thumb.jpg post-67543-0-86275300-1432721182_thumb.jpg post-67543-0-15558900-1432721335_thumb.jpg

.. numai ca ce a urmat nu a fost la fel de usor.


In primul rand, axul pe care era prins butucul (piesa cu reprezentata cu verde in desenul de mai jos) se deplasa inspre dreapta daca roteam de janta inapoi si spre stanga daca o roteam in sens invers. Asta inseamna ca la fiecare rotatie, acul ceasului cu care masor bataia jantei va lua 1mm in plus/minus si masuratoarea nu va fi relevanta.

post-67543-0-71257100-1432721757_thumb.jpg

Ok, am zis ca probabil planul pe care sta axul nu e perfect drept .. numai ca efectul a continuat chiar la inclinatii de 30 de grade, ceea ce nu imi pot explica:
post-67543-0-98853400-1432723150_thumb.jpg

E ca si cum axul era pe filet .. Trebuia inclinat standul pana pe la 40 de grade ca sa nu se mai deplaseze axul.

Asta e, mi-am zis, o fi de la rulmenti care sunt cumva orientati astfel incat imping axul atunci cand se invat. O sa il pun langa un perete sau altceva fix, astfel incat tija sa se opreasca din inaintare. Va fi cu un pic mai multa frecare dar nu o sa se mai deplaseze orizontal.

 


Acum am dat de alta problema. Ceasul imi arata o bataie destul de mare (video: http://1drv.ms/1cin8DF). Ca sa fiu sigur ca nu am pus gresit conurile ce se fixeaza pe rulmentii butucului, am masurat din nou, de data asta cu axul si conurile blocate (vezi video).
De data asta jocul a fost mult mai mic.

In loc sa scada numarul datelor problemei, ele tot cresteau. Asa ca am pus roata pe ax inapoi pe furca, am blocat ghidonul si am masurat din nou:
post-67543-0-42581600-1432721188_thumb.jpg


Valoarea a fost cu putin mai mare decat ce imi arata ceasul cand masuram pe stand cu conurile blocate, iar asta (daca masuratoarea e buna) inseamna ca janta fata nu e busita.


A mai avut cineva probleme cu stand-ul? O fi al meu mai deosebit (un mare gunoi) sa nu prea se centreaza rotile pe stand-uri de genul asta?


As mai avea cateva intrebari legate de roti:
> este bine daca ung cu putina vaselina rezistenta la temperaturi mari suruburile de la spite, apoi infasor cu PowerTape toata partea centrala a jantei pe interior? Vreau sa ma asigur ca nu oxideaza capul surubului; Pe de alta parte s-ar putea ca presiunea mouse-ului sa impinga vaselina afara in cauciuc si din cate am inteles, pe mouse nu se da cu vaselina pe baza de petrol;

> pentru lubrifierea mouse-ului producatorii vand un fel de gel pe baza de silicon; Se gaseste la noi ceva similar? Merge pusa vaselina siliconica sau alt substitut?
Am luat tub de vaselina siliconica dar mi s-a parut cam vascoasa, pe recipient scrie ca rezista pana la 300 de grade .. Nu stiu cat de vascoasa se face la temperaturi mai mari, mi-e frica sa nu produca o frecare mai mare.

> bataia la viteze mari s-a putea sa fie de la rim-lock pt. ca piesa trage de peretii cauciucului in jos cand este stransa; A mai observat cineva efectul? Ma gandesc la scenarii de genul, moto noua - montat rim-lock - iesit cu ea pe sosea - sesizat miscarea nefireasca;


Va multumesc anticipat pentru ajutor.



Editat de Killer_533
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La peste 50 km/h inseamna ca mergi pe drumuri unde nu iti trebuie presiuni mici in roti si, implicit, nici rim-lock-uri. Sub 50 km/h nu se incinge nici un cauciuc (nu e R1) si nici nu prea conteaza daca roata e descentrata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca nu se merge cu mouse pe sosea, si nici pe aratura cu viteze mari.

 

Dar asta nu inseamna ca nu ar fi bine sa verific daca chiar am rotile cat de cat drepte.

 

Acum ca le-am desfacut, trebuie si puse la loc. Ce folosesc pentru a preveni coroziunea suruburilor de spite si cu ce dau pe mouse-uri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ti-am zis sa nu iti spui probleme pe cap. Acuma, scarpina-te. Centratul rotilor nu e o treaba grea la prima vedere, doar ca ai nevoie de multa practica ca sa iti iasa bine si repede. E ca sudura.

 

Standul tau nu e de precizie. Cand am folosit tipul asta de stand(si alea aveau joc), tineam mana pe ax ca sa il tin fix(ax). Da doar pentru a vedea daca sunt drepte jantele(si daca mai sunt buni rulmentii), in rest si mecanicii trimit jantele la cei ce fac asta non-stop din motivul enuntat anterior.Daca nu vrei sa pierzi timp aiurea, du-le la cineva ce se ocupa cu asta(Sirius-daca are timp). Cum te stiu ca iti place sa te complici......Vezi ca trebuie sa verifici atat abaterea laterala,cat si aia verticala. La final trebuie sa ai o tensiune egala intre spite. Crede-ma, e un lucru greu de obtinut la prima janta centrata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, daca e de la stand:
> pot fi conurile, desi greu de crezut pt. ca sunt facute la strung .. dar daca sunt descentrate o sa se vada pe ceas atunci cand le pun doar pe ele pe ax;

> mai poate fi axul, iarasi ar trebui sa se vada pe ceas;

> rulmentii ? habar nu am cum ii testez pe aia;

 

Masuratoarea de pe furca e aia adevarata?

> daca da atunci nu trebuie sa ma car cu janta pe la service-uri;

 

O astfel de unealta dinamometrica nu e asa de scumpa, si cu asta rezolv problema tensiunii uniforme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de reglajul din spite trebuie sa testezi daca janta(cercul) ta are indoituri, lovituri(poate sa fie si de 1mm) Degeaba reglezi tu din spite daca cercul are o buza de la vreo lovitura. Nu o sa reusesti nimica din spite. Asta se face pe masina de roluit, la jantele de tabla e usor, la astea cu spite trebuie sa te interesezi daca se pun pe masina cu spitele sau se dau jos. Cred ca depinde de masina/tehnica.
https://www.youtube.com/watch?v=j--MNflaWgM

Ulterior te apuci de centrate din spite.

Standul tau nu este pentru centrat roti din spite(daca asa scrie pe el-minte). E pentru echilibrare statica(janta+cauciuc) -->atasare de plumbi), verificare rulmenti( ii verifici in felul urmator:invarti roata pe stand si pui mana pe ax, daca simti ca agata rulmentul atunci trebuie sa ii schimbi- ----->agata=ca si cum se invarte in trepte), verificare centrare roti(invarti roata pe stand si se vede si daca doar te uiti-nu e nevoie de comparator).

Trebuie sa te gandesti cum sa fixezi axul, implicit si roata de standul ala ca sa nu se mai miste. Ai de facut zeci de corecturi pana sa iasa o janta dreapta(ca sa nu zic sute la prima janta), asa ca daca se misca o sa iti blestemi zilele sa tot reglezi comparatorul.

Acum o vorba intre noi, miscarea pe verticala pe care o simti tu cred ca este doar de la rim-lock eminamente. Ca sa simti o miscare pe verticala, mai ales ca ai moose-uri(0.8 atmosfere), trebuie ca janta sa fie foarte stramba. Ca sa te convingi, cumpara 2 camere(50 roni?habar n-am) si plimba-te cu ele. Vezi daca mai simti miscarea pe verficala. Sau mergi fara rim-lock cu moose-urile, nu stiu daca e indicat pentru 1 km. Cel mai bine-camera+test.

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Parerea mea este ca standul ce se vede in poze este pentru echilibrat roti si nu pentru centrat roti.Scuze daca gresesc.Cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma agit doar de amorul artei. Dar daca vreau sa o fac motard, nu tot acolo ajung? Motorul asta cu pinion normal, prinde si 150.

 

Pe de alta parte, sunt de acord cu voi: la enduro, atata timp cat nu se vede la ochi, nu are rost sa ma agit.


Parerea mea este ca standul ce se vede in poze este pentru echilibrat roti si nu pentru centrat rotiParerea mea este ca standul ce se vede in poze este pentru echilibrat roti si nu pentru centrat roti


Daca ne uitam putin in curtea mesterilor, ei folosesc un stand asemanator, iar problema deplasarii in plan orizontal al axului e rezolvata cu o pereche de blocatoare aditionale:


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine, inca nu stim despre ce motor e vorba. Pe de alta parte, pt SM iti trebuie alte jante/roti. Mai mici si mai late. Si perfect centrate :)

Ai nimerit prost cu problema centrarii rotilor la sectiunea Enduro&Motocros......

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da. am nimerit foarte prost la sectiunea Enduro, cu motorul meu :crack: :

16656377649_a88be3371c_n.jpg

 

Trebuia sa ma duc la "Moticiclisti pasionati de sex" sau la "Intamplari amuzante" ca pe acolo se uita 99% din forumisti.

 

Am sperat ca cineva cu mai multa experienta poate contribui cu un sfat, altul decat "ti-am spus sa nu te apuci" sau "du-te la profesionisti".

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Se pare ca am gasit cauza jocului exagerat de mare al jantei cand masuram de pe stand. Unul din conuri este descentrat.

Eu am jantele strambe de zici ca merg calare, intr-o perioada aveam un mousse pe spate care se turtise in locul unde statuse motocicleta o perioada mai mare de timp pe cric.

Parerea mea este ca te agiti prea mult. Cand o sa folosesti motocicleta la enduro, o sa strambi jantele in toate pietrele. Atunci ce o sa faci? Le roluiesti si le centrezi dupa fiecare iesire?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...