Sari la conținut

Rectificarea in fund (de gaura mah :))


Postări Recomandate

Imi cer scuze pentru "bruiaj" dar nu m-am putut abtine, mos martin asta, sau mos tagartza... sau cum ii zice, se baga in orice discutie fara sa inteleaga macar la modul elementar despre ce este vorba. Un moderator ar trebui macar sa-i atraga atentia, nu crezi?

 

On-topic, nu te pot ajuta cu nici o informatie, eu mi-am raschetat singur pastilele la motor... la tine e un pic mai greu cu ele integrate in paharele dar sunt convins ca vei gasi persoana potrivita. Succes!

Sau sa-mi dea o amenda de 30 euro ca nu sunt de acord cu tine .

» Post actualizat in 04 Jul 2015 21:19

@ mos bear - supapele se pot alungi in 10 mii km; calamina poate bloca inchiderea supapelor..... nu e scopul topicului.

Avand in vedere ca stai in satul de langa mine poti sa treci intr-o seara pt explicatii suplimentare. In cazul in care ma apuc de masina in curte poti sa tragi cu ochiul (am alternativa sa inchiriez elevator intr-un service - e mai comod deoarece nu am toate sculele potrivite pt ford)

Zi satul si poate ne vedem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Tratezi simptomul, nu şi boala! (supapele... ia-le dreaq)

2. h'Indianu' din video... no comments! Ca să nu-i găsesc eu greşelile.

3. Dacă nu-ți pasă de supape, apoi măcar rectificarea să fie koşer! Adică suprafețele să fie coplanare, ceea ce scoate din calcul componenta manuală (biax).

4. Da strung: prelucrare cu un cuțit.

5. Luat cu feliuța? (0,25, fuga pe motor, montată linia, măsurat, apreciat, demontat, fuga strung, iar "feliat"? Dac-ai luat prea mult din prima?)

6. Ceas comparator, măsurat "deficitul" pe fiecare supapă

7. De fapt, tu apreciezi dacă vrei să faci ceva ca lumea sau vrei să "legi cu sârmă". Galvanizată, s-nu rugineasca!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ nflt - asta incerc - sa fac o prelucrare cu scule de aschiere dedicate pentru a obtine suprafete coplanare si eventual cant mai bine lustruite - orice urme de aschiere se vor tesi in timp si asta poate insemna destul.

Luatul cu feliuta e singura optiune. acolo unde nu exista joc dar este necesar un 0.28 - clar sunt in siguranta. Inclusiv manualul de reparatie recomanda plasarea unui set de pahare, remasurare si re sschimbarea celor care mai au nevoie de asta.

 

Am discutat cu ceva ateliere de prelucrare mecanica si din ce am vorbit pana acum au zis ca nu intra in piese tratate. Asta nu inseamna ca nu sunt altele care o vor face, doar ca nu am eu datele lor de contact. Atelierul din pipera la care mai faceam diverse este acuma groapa de fundatie pt cladire de birouri........

 

@ TNG - stii ceva strungar capabil si dotat cu scule pt operatiune ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cutitul ala cam din ce material ar trebui facut?

... din "rumeguş" de piatră de biax!

» Post actualizat in 05 Jul 2015 10:46

@ZIDU

.. dificultate prelucrării pieselor cimentate prin aschiere rezidă în riscul "spargerii", "smulgerii" stratului cementat.

De aceea se preferă rectificare (polizare).

Singura problemă este poziționarea corectă a unei pietre tip biax, cu diametru mic (1/2 minus), astfel încât polizarea să se facă cu sectorul extern, cu viteză periferică maximă.

Soluție de avarie: biax tip Dremel. Piatra...cu vidia!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e cementat - nu are nici un motiv sa fie pe interior.

la modul ideal panarele se vor regasi pe o masa magnetica iar rectificarea sa se fac cu piatra abraziva montata intr-un cap de frezare.

Piatra cu vidia nu exista dar majoritatea pietrelor abrazive nu vor avea nici o problema in a aborda orice material metalic. (regula la operatiuni de soiul asta este: material dur - biax moale )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... din "rumeguş" de piatră de biax!

» Post actualizat in 05 Jul 2015 10:46

@ZIDU

.. dificultate prelucrării pieselor cimentate prin aschiere rezidă în riscul "spargerii", "smulgerii" stratului cementat.

De aceea se preferă rectificare (polizare).

Singura problemă este poziționarea corectă a unei pietre tip biax, cu diametru mic (1/2 minus), astfel încât polizarea să se facă cu sectorul extern, cu viteză periferică maximă.

Soluție de avarie: biax tip Dremel. Piatra...cu vidia!

Merci, ala nu mai e cutit

Da ar merge paharul prins in universal iar biaxul prins in locul papusii, piatra nu ar trebui sa aiba acelasi ax cu pastila sa fi descentrata la maxim. Asa cred ca se va obtine o planeitate buna.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e mai simplu sa iei din coada supapei?

la focus 1.6 benzina compania de rectificari cu care colaborez de acolo face jocurile

si in tara la fel chiouloasa srl din bistrita face la fel

nu au fost niciodata probleme


» Post actualizat in 07 Jul 2015 18:34

o chiouloasa de genul ala se da jos in maxim doua ore si maca rectifici si scaunele si schimbi si simeringurile

la cat se ia din coada supapei nu afecteaza nimic la siguranta

la un moment dat faceam 4-5 motoare de focus pe sapt si nu am intalnit unul sa I se reteze coada de la locasul sigurantei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e mai simplu ... nu vreua sa dau chiulasa jos daca nu e nevoie (costuri suplimentare, munca mai multa). A existat deja un reglaj prin rectificat coada supapei.

Ajung pe acolo doar daca apar dubiosenii dupa reglajul cu pilit paharele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricatintre 250 si 500 euro motorul. + schimbatul + actele + necazul ca au anumite probleme care nu sevad oricatte-ai uita la el cand nu e pornit (chiulasa poate fi in aceeasi stare, segmentii pot fi lipiti / decaliti si casca ciocu la ulei..)

Momentan solutia pe care o inerce eu e cea mai ok, imi planific reparatia si o sa le bag la rectificat ca mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricatintre 250 si 500 euro motorul. + schimbatul + actele + necazul ca au anumite probleme care nu sevad oricatte-ai uita la el cand nu e pornit (chiulasa poate fi in aceeasi stare, segmentii pot fi lipiti / decaliti si casca ciocu la ulei..)

Momentan solutia pe care o inerce eu e cea mai ok, imi planific reparatia si o sa le bag la rectificat ca mai sus.

merg rectificate fara probleme...un strung cu universal bun, si o freza cu biax(merge si unal pentru hoby-modelism) prinsa la portcutit....

faci o masuratoare inainte cu fir de cositor/plumb sau ceva material moale interpus intre tachet si coada supapei , cu axa cu came montata si cama corespunzatoare in pozitie neactionata..ca sa vezi care este jocul ...si apoi , experimentezi cat se 'duce' la o trecere cu piatra si tot probezi...E mosmondeala, dar la 30 de euro bucata merita....

Gasesti si pietre diamantate la preturi modice....si astea merg la rectificari de pastile vidia/carbura, deci vor rade pe tacheti!

Si se poate masura elegant asezant tachetul pe un dorn( rola cilindrica de rulment...etc...) in pozitia de lucru pe supapa, pe o masa plana , si verifici grosimea cu un ceas comparator prins pe un suport...

 

 

Tachetul trebuie centrat in universal , si invartit cu turatie mica....freza purtata cu avans transversal

Editat de ubord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am executat reparatia cu prelucrare via Cesar. Nu am facut masuratori de precizie la montaj dar tind sa cred ca nu au existat probleme de precizie absolut deloc avand in vedere ca au fost pe maini de meseriasi batrani.


» Post actualizat in 15 Jul 2015 19:23

Motorul merge bine deocamdata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Zidu, o mica intrebare, care motor/model de la Ford e si care erau simptomele inainte de reparatie?

Banuiesc ca e modelul cu curea de distributie de ti-a fost usor sa scoti axele cu came..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.8 benzina cu distributie pe lant. Daca sapi putin dupa procedura corecta dureaza 15 min sa scoti axele cu came. Treaba se face asa :

- se scoate cureaua de accesorii si se scot bujiile (tragi de intinzator cu cheia si o iei de acolo)

- tragi motoru la pms

- se scot cele 3 suruburi dop (unul pe blocul motor si 2 pe capacul de la distributie, pe cel de pe bloc il inlocuiesti cu scula de blocare arborelui)

- se scoate capacul de la chiulasa (multe suruburi de 8 merge repede cu tubulara in surubelnita electrica)

- se slabeste lantul (procedura corecta e luata din 2 manuale, ca nu e completa nicaieri: oe la gaura de jos de pe capac bagi un dorn de 2 mm si ridici blocatorul intinzatorului; invarti usurel de axa cu came de pe evacuare cu cheia de 13 si bagi un stift pe la gaura de sus din capacul de distributie sa tina intinzatoru depresat - am folosit un imbus subtire ).

- se slabesc pinioanele de pe axele cu came (inelara de 13 + contra de 23 evacuare; 24 admisie)

- se scot capacele de la lagarele axelor cu came respectand secventa din manual (pleci de pe capete)

- poti lua in mana axele cu came si scoate pinioanele de pe ele. Paharele se extrag cu mana dupa ce ai scris pe ele cu markerul pozitia lor. (1E - 8E 1A-8A)

 

Evident nu trebuie sa nu uiti sa masori jocul termic inainte de a te apuca de cele de mai sus - altfel nu mai ai sanse

 

simptome: Lipsa putere, consum marit - extrem de mult, imposibilitatea de a tine ralanti - se oprea la stop, cand intra AC, etc. Evident au aparut in timp. Zgomotul e inexistent in cazul in care e jocul mic "silent death". Daca ar fi fost doar un piston sau o supapa si nu era evidenta problema - in mod clar se prajeau supapele respective

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact acelasi motor il am si eu insa e pe o Mazda 6, 1.8L, 16 Valve, lant de distributie.

Am gasit procedura de slabit si scos lantul aici, de vreo 10 min ma uit ca nu inteleg cate dracu "blind plug" sunt.

http://www.scribd.com/doc/6905270/Mazda-6-Workshop-Manual#scribd - pagina B6 este "valve clearance"

 

Multumesc mult de explicatii, eu am mai facut diverse pe la motor si pe la masina in general insa nu stiam ca se poate debloca intinzatorul lantului din exterior prin acea gaura, ma gandeam ca trebuie scos capacul lateral al motorului, lucru care e chinul dracului avand in vedere ca tre sa scoti rola mare de pe arborele cotit. Acuma stiu!

Cureaua de accesorii o scot in 10min cu tot cu ridicat masina si scos roata. :D

Stiu cum se scoate capacul chiulasei, etc, l-am mai scos.

 

In manual se povesteste ca se scoate si planetara si nu inteleg de ce, .. trebuie scoasa sau nu?

 

La mine exista permanent un zgomot tac-tac la relanti cand motorul este cald, incalzit bine. Cand e rece toarce ca un motanel, cand e cald are acel pacanit doar la relanti, daca maresti turatia undeva la 2500 de ture si peste dispare instant.

Motorul a mai fost ascultat de diversi mecanici si toti au fost de acord ca e un tachet (lifter) pahar sau cum le mai zice.. ca sa maresc viscozitatea la ulei bla bla.

Eu am mers si cu 10W40 si cu 15w40 si cu 5w30 (pe care il prefer) si nu e absoluit nici o diferenta.

Intotdeauna m-am ferit de operatiune pt ca nu stiam cum sa dau lantul la o parte fara sa scot capacul lateral al motorului, acum ca stiu sunt pus pe fapte mari.

Am mai scos chiulasa si lantul la un Mercedes de 2.3L insa la ala era f intuitiv direct pe motor cum sa slabesti lantul.. adica se vede cu ochiul liber intinzatorul fara sa desfaci nici un capac.

Merci mult pt acest topic.. ce o sa fac initial o sa masor macar jocurile la rece..

Alti idioti mi-au zis ca sunt tapeti hidraulici - nu sunt nici pe departe... din moment ce se face reglajul. (manualul pus corespunde, VIN-ul masinii mele e in intervalul listat in manual)

 

p.s. - masina mea are 207.000km si am luat-o cand avea 150.000. \

Motorul merge ceas, consumul e decent.. in afara de acel zgomot la ralanti.. care ma streseaza (altii nici nu-l aud). Papa un pic de ulei dar nu exagerat, cam 500ml - 1L intre doua schimburi si in functie de stilul de mers, eu schimb uleiul undeva intre 10k si 15k km. Mi-ar prinde bine si un schimb de semeringuri de supape... insa tare mi-e sila de demontat chiulasa..

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana sa desfaci ceva acolo masoara jocurile care le ai. trebuie dat jos capacul de la chiulasa si masurata fiecare cama in partel. Apoi iei decizia sa faci ceva sau nu.

 

Ca sa invarti motorul - cand ai bujiile scoase pui o tubulara pe surubul de la fulia mare. daca iti e elene sa scoti bujiile - ridici masina pe cric pe o parte, o lasi in viteza si invarti de roata.

 

Ai grija ca pe mazda poti avea celalalt motor de 1.8 (FSI) care pe mondeo e montat la cutia in 6 trepte si are 130 cai. Eu am 1.8 125 cai (cod CHBB) cu injectie multipunct normala, nu FSI.

FSI parca are hidraulici.....


» Post actualizat in 16 Jul 2015 11:28


hai sa discutam reparatii auto pe PM, topicul asta si-a atins scopul

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...